Şimdi Ara

Blow off tam olarak nasıl çalışıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
6.171
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çalışma prensibi veya takıldığı yeri falan sormuyorum. Bugün iki farklı araç sürdüm, ikiside blow off lu araçlardı. Daha önce de kullanma imkanı bulmuştum ama üst üste binince bir farklılık gördüm. Araçların ikiside dizel, birinde ayağımı gazdan çektiğimde hemen blow devreye giriyor ve havayı boşaltıyordu, diğerinde ise debriyajdan çektiğimde devreye giriyordu.
    Ben blowoff u gazdan ayağını çektiğinde turbo tribünlerindeki ters gelen egzoz gazını boşaltıyor diye biliyordum. Nitekim kullandığım ilk araç da böyle çalışıyordu. İkinci araçta ise vites geçişi yapıp debriyajı bıraktıktan sonra gazı boşaltıyordu. Ben bu işin mantığını anlamadım, tam olarak açıklayabilecek birisi var mı?
    Eğer benim dediğim ve bildiğim gibi gazdan çekince boşaltması gerekiyorsa neden debriyajı bırakınca boşaltıyor gazı. Birde 4-5 arabada aynı durum vardı, hepsi de debriyajı bırakınca havayı boşaltıyor. Ama ilk araç farklıydı..







  • vay anasını dizel arabaya bloww off mu taktırmışlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    vay anasını dizel arabaya bloww off mu taktırmışlar

    Di mi, bende çok şaşırdım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    vay anasını dizel arabaya bloww off mu taktırmışlar

    turbosu olan her arabaya takılır ki. garip birşey yok :)
    ha gerek yok deseniz neyse :D dizelde blow off bir işe yaramaz, aksine zarar verir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 4 Ekim 2010; 22:29:04 >
  • Blow off zarar vermez, bunu da nerden çıkardınız?
  • Yok mu blow off kullanan, bilen kişiler?
  • Bir kişi bile yok mu
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Blow off zarar vermez, bunu da nerden çıkardınız?

    dizelde verir. kesin hüküm vermeden iyi araştırın
    alıntı bir yazı:

    Dizele takmak ile ilgili en çok uğraşan biri olarak açıklayım. Ben çok istiyordum. Her şey hazır HKS bile duruyor elimde. Fakat işi çok zor. İşin içinde bir çok boru delme, selenoidler, ve elektrikten tahrik alan switch ler var. Yani derdinizi elektrikçiye anlatmanız baya zor. Ama diyelim bunu da yaptınız sonuçlara bakalım:

    1- Turbo gecikmesinde ve paralel olarak performansta azalma.
    2- Blow off her üflediğinde yağ tükürüyor ve motoru yağ içinde bırakıyor.
    3- Aracın yağ eksiltmesine yol açıyor.

    Dünya'da ve Türkiye'de dizele blow off takan sayılı insan var. Türkiye'de çoğunu tanıyorum ve nerdeyse hepsi randıman alamayıp geri söktüler. Yani bir ton para harcayıp işlem yapıyorsun sonucunda sadece fıss sesi için aracına zarar veriyorsun. Sonuç olarak ben vazgeçtim. Tavsiye de etmiyorum. Ama illa yapacam diyene her türlü belge ve resimi verebilirim.

    Gelelim T-jet li arkadaşlara. Onların işi kolay. Elimde piyasa fiyatı 450ytl olan sıfır En kalitelisinden HKS blow off valve var. Ben kullanmıyorum. İsteyene satabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 5 Ekim 2010; 12:18:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Blow off zarar vermez, bunu da nerden çıkardınız?

    dizelde verir. kesin hüküm vermeden iyi araştırın
    alıntı bir yazı:

    Dizele takmak ile ilgili en çok uğraşan biri olarak açıklayım. Ben çok istiyordum. Her şey hazır HKS bile duruyor elimde. Fakat işi çok zor. İşin içinde bir çok boru delme, selenoidler, ve elektrikten tahrik alan switch ler var. Yani derdinizi elektrikçiye anlatmanız baya zor. Ama diyelim bunu da yaptınız sonuçlara bakalım:

    1- Turbo gecikmesinde ve paralel olarak performansta azalma.
    2- Blow off her üflediğinde yağ tükürüyor ve motoru yağ içinde bırakıyor.
    3- Aracın yağ eksiltmesine yol açıyor.

    Dünya'da ve Türkiye'de dizele blow off takan sayılı insan var. Türkiye'de çoğunu tanıyorum ve nerdeyse hepsi randıman alamayıp geri söktüler. Yani bir ton para harcayıp işlem yapıyorsun sonucunda sadece fıss sesi için aracına zarar veriyorsun. Sonuç olarak ben vazgeçtim. Tavsiye de etmiyorum. Ama illa yapacam diyene her türlü belge ve resimi verebilirim.

    Gelelim T-jet li arkadaşlara. Onların işi kolay. Elimde piyasa fiyatı 450ytl olan sıfır En kalitelisinden HKS blow off valve var. Ben kullanmıyorum. İsteyene satabilirim.

    Hocam bunları söyleyen Getz sahibi miydi?Bu yazıyı hatırlıyorum bir yerden de.




  • Benim arkadaş çevremde blowoff kullanan 4 5 kişi var. Ancak onlardan böyle bir sıkıntı duymamıştım. Ayrıca bir araştırmak lazım dediğiniz gibi.

    Soruya dönecek olursak, o swichi debrijayın altına değil, gazın altına konulmasını gerektiğini söylemiştim. Benim düşüncem "fıss" sesi için sürekli debriyaja basılır, balatayı mahveder. Arkadaşların düşüncesi gaza tam basarsın motoru boğar boşa yakıt harcarsın..
    Takılması gereken yer, tam olarak neresidir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    vay anasını dizel arabaya bloww off mu taktırmışlar

    turbosu olan her arabaya takılır ki. garip birşey yok :)
    ha gerek yok deseniz neyse :D dizelde blow off bir işe yaramaz, aksine zarar verir


    dizele blow off takmak için ya sistemden hiçbişey anlamayan biri ya da çıkacak düdük sesi için aracın performansından ödün vermeye hazır olan biri olmak gerek.
    boğaz kelebeği olmayan yakıt sistemine blow off takmak aptallıktan öteye gitmez.hee sanayi ustasına sorsanız yakıt ekonomisi bile sağlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Benim arkadaş çevremde blowoff kullanan 4 5 kişi var. Ancak onlardan böyle bir sıkıntı duymamıştım. Ayrıca bir araştırmak lazım dediğiniz gibi.

    Soruya dönecek olursak, o swichi debrijayın altına değil, gazın altına konulmasını gerektiğini söylemiştim. Benim düşüncem "fıss" sesi için sürekli debriyaja basılır, balatayı mahveder. Arkadaşların düşüncesi gaza tam basarsın motoru boğar boşa yakıt harcarsın..
    Takılması gereken yer, tam olarak neresidir?



    araç benzinli yani sistemde boğaz kelebeği olan yakıt sistemine sahip olsa valf vakum ve basınç farkından kendisi açıp kapanır.ama illa dizele takacam diye tutturunca kendi kafandan aparatlar uydurman gerekiyor haliyle.
  • Edit ; yanlış biliyormuşum ama sayenizde öğrenmiş olduk :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ch4ylak -- 5 Ekim 2010; 16:24:48 >
  • 1) Egzoz gazı ile hareket kazanan turbo pervanesi belli bir basınçla motora hava göndermeye başlar. Fakat aracın motor devri her zaman aynı seviyede olmayacağı için gerekli hava ihtiyacıda azalıp artmaktadır. Ayağınızı vites değiştirmek için bile olsa gazdan çektiğinizde yada yavaşladığınızda gaz kelebeği kapanır ve turbo havayı motora yollayamadığından ters basınca maruz kalarak pervaneleri aniden yavaşlar. Özellikle şehir içi kullanımda bunun ne kadar sık gerçekleşebileceğini hepiniz tahmin edersiniz.

    2) Bir turbo pervanesi dakikada 80.000-150.000 hatta bazı modellerde 190.000 devir ile dönmektedir. Bu pervanenin gerekli çalışma devrine gelemediği durumlarda turbo performansından sözetmek söz konusu değildir. Hatta egzoz manifoldunda da geriye tepme meydana getireceği için motorun sağlıklı çalışmasındanda sözedilemez. Aniden gaz kelebeğinin kapanması ve kelebeğin tekrar açıldıktan sonra turbonun performans üretecek devire gelmesi için arada geçen süreye turbo lag denir. Turbo lag zamanı ne kadar kısa olursa o kadar çabuk yeniden hızlanabilirsiniz.

    3) Blow off valf, turbo sisteminin motor hava girişine giden boru hattı üzerine bağlanmış ek bir hortumun ucuna takılır.

    4) Turbonun basınşılı hava gönderdiği hat üzerinde bulunan valf gaz kelebeğinin kapanması ile yükselen basıncı anlayarak yukarıdaki animasyonda görüldüğü gibi kademeli olarak açılarak içerideki yüksek basıncın tahliye olmasını sağlar. Bu sayede turbo pervaneleri ters basınca maruz kalmayarak yüksek süratle dönmeye devam edecektir. Gaz kelebeğinin tekrar açılması ile blow off valf kapanır. Bu sayede turbo lag zamanı oldukça kısalır buda sürekli yüksek performans için gerekli bir unsurdur. Ayrıca turbo sistemimizin ömrüde uzamış olur.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.