< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A r c h A n g e L. -- 10 Aralık 2024; 18:33:19 > |
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A r c h A n g e L. -- 10 Aralık 2024; 18:33:19 > |
_____________________________
|
Oyunu geçtiğimiz gün bitirdim, hakkındaki düşüncelerim: Wukong duyurulduğundan beri takip ettiğim bir oyun, heyecanlandıran bir iş olacağı daha ilk videosundan belliydi ama daha önce AAA oyun yapmamış bir ekip tarafından geliştirilmesi hissettirdiği heyecan kadar temkinli olmayı da beraberinde getiriyordu. Her sene düzenli olarak oyundan görüntüler ve bilgiler paylaştılar. Her gelen bilgiyle oyuna karşı olan beklenti arttı, her videosunda duyulan heyecan yükseldi. Ve oyun sonunda çıkışını yaptı; Game Science gerçekten bu beklentileri karşıladı. Ne vaat ettilerse fazlası var bu oyunda, yükseğe çıkarttıkları beklentileri aşıp çok daha fazlasını verdiler. Uzun süredir bu kadar yüksek beklentiyle beklediğim bir oyunun beklentimi daha da aşıp ortaya muazzam bir iş çıkarmasını görmemiştim, Wukong bunu başardı. Oyun resmen Rocky gibi ani bir şekilde ortaya çıktı, dünya ağır sıklet şampiyonlarına meydan okudu. Uzun süredir bu işi yapan stüdyolar bile çoğu zaman beklentileri karşılayamazken bu stüdyo beklentileri karşılamakla kalmadı, çok daha fazlasını sundu. Konu aldığı Batıya Yolculuk gibi destansı bir macera gerçekten bu oyun. Çin Mitolojisini aktarışı, sunumu, sanat ve karakter tasarımları, akla hayale gelmeyecek bir sürü detayıyla olağanüstü bir macera sunmayı başardı Wukong. ![]() Oyunun en çok hoşuma giden kısmı kesinlikle hikayenin akışı, sunum şekli ve sürekli verdiği günlük girdileriyle arka planda gelişen olayları mükemmel bir şekilde anlatmasıydı. Oyunun hikayesi Batıya Yolculuk'da konu alınan hikayenin devamı olarak ilerliyor ve hikayenin bittiği yerdeki dünyayı ve olayları esas alıyor. Hikayede ilerledikçe, oyun Çin Mitolojisine aşina olduğunuza bakmaksızın üzerinize bilgi bombardıman ediyor fakat bunu yaparken de sürekli günlük girdileri paylaşıyor. Bu günlük girdileri çok önemli, oynayan herkese de en ufak girdiye kadar okumasını tavsiye ediyorum. Bu girdiler sayesinde karşılaştığınız karakterlerin kim olduğunu ve geçmişlerini öğreniyorsunuz ve oyunun direk sunduğu kısımların altı çok güzel bir şekilde doluyor. Oyunun doğrudan anlattığı ana hikayesine ek olarak dünyasına yerleştirilen karakterlerin hikayesi de çok güzel ve takip etmesi keyifli. Wukong'un bu kısmının başarısındaki en önemli etken sadece ana karakterin hikayesini anlatmıyor olması. Oyun, mitolojik bir dünyada geçtiğinin farkında ve bu dünyada geçen bir hikayenin sadece ana karakter ve onla alakalı şeyler olmayacağını çok iyi biliyor. Wukong'un yapmaya çalıştığı şey resmen size Çin Mitolojisini zerk etmek ve bunu kusursuz bir şekilde başarıyor. Bölümler arasında karşınıza çıkan animasyonlar ve bunlardaki çeşitlilik de kayda değer, farklı tarzlarda sunum yaparak bölümler arası bağlantıları güzel inşa etmişler. Game Science'ı bu konuda tebrik etmek lazım, kendi kültür ve mitolojilerini alıp dünyaya tanıtmak bir yana, bu kadar iyi yapabilmek gerçekten takdir edilesi. ![]() Oyunun çok başarılı bulduğum bir diğer noktası da dünyası, sunduğu atmosfer, sanat, mekan ve karakter tasarımlarıydı. Oyun, geçtiği dünyayı kusursuz bir şekilde aktarıyor. Mitolojik bir dünyaya yakışır atmosferde sahneler ve mekanlar sunarak ölçeğin büyüklüğünü her an karşınıza çıkarıyor. Sanat tasarımı tek kelimeyle olağanüstü, defalarca tablo gibi oyun dedim. Resmen insanın ağzını açık bırakıyor bazı yerlerde, bakmaya doyamıyorsunuz oyuna. Mekanlardaki ve bölümlerdeki detay seviyesi inanılmaz, bölümlerin hepsi farklı hissettiriyor ve tekrar ettiği hissine kapılmıyorsunuz. Özellikle 3.bölümün sonundaki tapınak ve son dövüşünde bu stüdyo aşmış dedim ve sonrasında sağ olsun arkadaşlar 1 kere dahi vites düşürmedi, sürekli kalite artarak devam etti. Karakter tasarımlarındaki çeşitlilik ve gösterilen özene de ayrıca değinmek lazım, oyundan resmen karakter fışkırıyor. Çok farklı tarzda çok fazla sayıda karakter var ve hiçbiri de özensiz hissettirmiyor, özene bezene tasarlamışlar hepsini gerçekten. Oyun, tasarımları konusunda her anlamda harika ve ortaya hayran olunası bir iş çıkarıyor. ![]() Oyunun oynanışını da çok beğendim, birebir souls oyunlarını kopyalamamaları böyle büyük aksiyon sahnelerinin sıkça geçtiği bir oyun için çok doğru tercih bence. Düşmanlar ölümden ölüm beğendirecek kadar zor değiller ama dengeli bir mücadele sundukları için dövüş bittiğinde bir tatmin hissi sunmayı başarıyor oyun. Wukong, düşmanlarının bireysel zorluğundan çok ana karakterin yolculuğunun zorluğuna ve karşılaşacağı düşman sayısının bu zorluğu temsil edeceğine odaklanmış bu yüzden oyun belli sayıda zor düşman karşınıza çıkarmaktansa çoğu zaman rahat geçebileceğiniz ama temkinsiz oynadığınızda da zorlaşabilen çok sayıda düşmanı karşınıza çıkarıyor. Çıkış öncesi oyuna dair en çok vurgu yapılan kısımlar çok düşman olacağı ve bunları alt etmek için de Sun Wukong'un çoğu özelliğinin oyunda olacağı yönündeydi. Bunu başarmışlar, birçok eşsiz düşmanı var oyunun. Çoğu zaman, birbirine benzeyen düşmanların bile farklı saldırı biçimleri var, ciddi bir emek harcamışlar belli oluyor. Karakter özellikleri konusunda da ellerini hiç korkak alıştırmamışlar. Ana karakterin bürünebildiği siluetler, çağırabileceği ruhlar, temel özellikleri, zırh, eşyalar ve silahlarla gelen özelliklerle zengin bir çeşitlilik sunmayı başarıyor oyun. Karakter için yapılan geliştirmelerin istediğiniz zaman sıfırlanabilmesi de güzel bir dokunuş, bu kadar çeşitli seçenek bulunuyorken bunun da olması birçok farklı şeyi rahatça denemenizi sağlıyor. ![]() Oyunun bölüm tasarımları gördüğüm kadarıyla en çok alan kısmı, bu eleştirilere hak veriyorum özellikle görünmez duvarlar konusunda olanlara ama oynarken de alışınca bunları çok umursamadığımı belirtmek isterim. Oyunun bölüm tasarımları güzel aslında, gezen keşfeden insanlar için birçok şey sunuyor ama görünmez duvarlar bu konudaki iyi yönleri arka plana atıyor biraz. İlk tanıttıklarında kaynakların sınırlı olmasından dolayı bölüm tasarımına çok ekip ayıramadıklarından bahsetmişlerdi, bu konunun yansıması olmuş bu durum biraz. Oyunun diğer kısımlarında ortaya koydukları standartlardan dolayı bu konuda da imkanları olsaydı kolaya kaçmayacaklarına eminim çünkü oyunun geneline harcanan özen gerçekten çok belirgin. ![]() Toparlamak gerekirse; yazının genelinden de anlaşılacağı üzere oyunu çok beğendim. Oyun her konuda beklentimi aştı ve harika bir deneyim yaşattı. Daha önce AAA oyun yapma konusunda tecrübesi olmayan bir stüdyonun, ortaya yıllardır bu işi yapan stüdyolardan daha özenli bir iş çıkarması çok akla hayale sığan bir şey değil. Geliştiricilerin kendi kültürlerine ve mitolojilerine olan sevgileri oyunun her köşesinden kendini belli ediyor. Bu arkadaşlar bu sevgilerini inanılmaz bir tutkuyla birleştirip ortaya olağanüstü bir oyun çıkarmışlar. Çin mitolojisini resmen bir sinema filmi gibi oyunda aktarmışlar, ortaya konan emek ve çalışma çok takdir edilesi. Hikayesi, sunumu, tasarımları, detaylarıyla oyun resmen ilmek ilmek işlenmiş. Büyük ölçekli aksiyon oyunları sevenlere özellikle tavsiye ediyorum oyunu, muazzam bir deneyimdi. |
ya şu kadar fanboy olmasanız artık çok mutlu olacağız. işinize gelmeyen her yoruma '' bu konuyu konuşmayın, git pcde oyna o zaman , cart curt '' dostum sen kimsin de benim hangi konu hakkında konuşacağıma karar verebiliyorsun? kendini ne sanıyorsun? kim sanıyorsun? bu konu black myth wukong ps5 konusu değil mi? benim ve diğer arkadaşların yorumu da bu oyunun pc ile farkı değil mi? sanki konunun altında araba al sat konuşuyoruz da neymiş konuşmayacakmışız. olm istersem 10 post arka arkaya burada karşılaştırma yaparım, sen de burada ahkam kesemezsin şunu konuşma bunu konuşma diye. her yorum senin hoşuna gidecek diye bir şey yok beyefendi, sen beğendin diye burada hep olumlu yorum görmeyeceksin üzgünüm. 4090lı karta göre değil 4060 a göre bile daha kötü bu arada. evet ben de şaşırdım 4060 lı kartta kötü çalışır oyun diye düşünmüştüm ama yukarıdaki arkadaşın yorumundan sonra testlere baktım, high ayarlarda 70-80 fps oynatıyor |
Şu oyunu hesap hak olarak almayın, gidin parasını ödeyin satın alın. 300-500 ile zengin olmazsınız. Böyle Türklere önem veren firmalara para kazandırın, oyununu satın alın.
|
adamlar tr dil veriyor senin derdine bak |
Satışla alakası yok. Firmanın işine gelirse yapıyor.
Ben mesela Türkçe olmayan oyunları satın almıyorum, bazı oyunlar hariç. Orta seviye ingilizcem var, altyazıyı açıp baya anlayarak oynayabiliyorum. Mesele oynayabilmek ya da oynayamamak değil, Tr olmayan oyunlara para vermem artık. |
IGN China'dan bir editör yapımcılarla bizzat görüşmüş, gösterilen demoyu ve daha fazlasını deneyip bunların doğrultusunda bilgiler paylaşmış.
Fragmanda gösterilen alanın ismi Black Wind Mountain'miş ve bu bölgede geçen demonun yapımı 6 ay sürmüş. Daha önce çıkardıkları iki mobil oyun bu oyun gibi hikaye odaklı AAA bir aksiyon-RPG oyununun yapımına olanak sağlamış. Çin'deki oyun piyasasının FTP ve online oyunlar üzerine kurulduğundan bahsetmişler ve böyle bir oyun geliştirmenin riskli olduğunu belirtmişler. Başlangıçta 7 kişilik bir ekip olduğundan dolayı geliştirme sürecini hızlandırmak için Naughty Dog ve Santa Monica gibi stüdyolarla çalışmış şirketleri yapıma dahil etmeyi düşünmüşler fakat sonrasında projeyi kendilerinin idare etmesinde karar kılmışlar. IGN editörüne fragmanda gösterilen demoyu denetmişler ve videoda ne varsa demoda da olduğunu söylemiş. Bilerek farklı bir şekilde oynamaya çalışmış, videodaki gibi ağustos böceği olup düşmanlardan kaçmak yerine dövüşmeyi tercih etmiş, videodaki boss ile farklı bir şekle bürünerek dövüşmüş. Oyunun yapımcısı video koymadıkları bir düşmanı editöre göstermiş ve onu nasıl yeneceğini anlatarak ona oyunun videoda gösterilenden fazlası olduğunu kanıtlamaya çalışmış. Yapımcı Feng ayrıca editöre bambaşka bir bölüm daha göstermiş, bu bölümde 4 tane temel dizaynı tamamlanmış boss bulunuyormuş ve dövüşülebilir durumdalarmış. Cilalama yapmaları gerektiği için bu boss'ları videoda göstermemeye karar vermişler. Feng'in dediğine göre oyun tamamlandığında bitirmek için en az 15 saat oynamak gerekecekmiş. Bu süreyi olabildiğince heyecan dolu yapmak için 100'den fazla düşman çeşidi tasarlamayı planlıyorlarmış fakat şu anki geliştirici sayısı buna izin vermiyormuş. Geliştirici sayısının az olması dolayısıyla ayrıca bölüm dizaynına sadece 1 ekip ayırabiliyorlarmış ve oyunu 3 sene içerisinde hazır bir hale getirmek için ekibe daha çok geliştirici dahil etmek istiyorlarmış. Şimdilik 10-15 kişiyi işe almak istiyorlarmış fakat gösterilen videodan sonra 10000'den fazla mesaj gelmiş kendilerine. AAA oyun yapım şirketinde çalışan bazı geliştiriciler bizzat başvurmuş stüdyoya, Çin dışındaki geliştiriciler vize ücreti ve seyahat masraflarını karşılamayı kabullenip ekibe dahil olmayı istemiş. Yapımcı Feng, oyunun ismindeki Black Myth'in çok daha büyük bir evrene işaret ettiğini belirtmiş. Bu oyunun Çin Mitolojisindeki birçok güzel hikayeden bir tanesi olduğunu belirtmiş ve bunun daha bir başlangıç olduğunu, zamanla bu evreni 2 oyunla daha genişleteceklerini söylemiş. Bu oyunların isimlerini dahi paylaşmış fakat editöre söylememesi tembihlenmiş. Son olarak oyunun daha erken geliştirme döneminde olduğunu ve daha çok yolları olduklarını belirterek bir süre bizden haber alamayabilirsiniz diye eklemiş. |
Yorumları okurken acayip gaza geliyorum valla, herkes o kadar kaptırmış ki kendini oyuna.
![]() ![]() |
Soulslike oyunlar öldüğünüzde sizi cezalandırır. Soulslike oyunlarda alışverişi ve level atlamayı aynı malzeme ile yaparsınız. Soulslike oyunlarda hikaye anlatımı daha "cryptic" şekilde yapılır. Sorun sadece zorluk üzerinden bakmanız. Bu bir tür onun özelliklerinin bir kısmını karşılamıyorsa o türe ait olmaz. Neden bu oyuna "soulslike" deme zorunluluğu hissediyorsunuz anlamıyorum. Türden esinlenip bazı özelliklerini alabilir. Bu onu o türe ait yapmaz. Oyun zor diyebilirsiniz. Zor olduğunu anlatmak için soulslike demek şart değil. Dediğim gibi oyunu geliştiren adamlar bilmiyor biz biliyoruz türünü. |
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheKD -- 20 Ağustos 2020; 14:56:13 > |
_____________________________ |
|
|
_____________________________
Yaşa Mustafa Kemal Paşa yaşa
|
|
_____________________________
![]() Last of Us | God of War | Resident Evil | Legend of Zelda | Silent Hill | Prince of Persia | Golden Axe
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheKD -- 11 Eylül 2020; 23:45:47 > |
_____________________________ |
Black Myth: Wukong's Environment 02 ![]() ![]() ![]() ![]() |
_____________________________
|
Black Myth: Wukong - HeiFengShan ![]() ![]() |
_____________________________
|
|
Black Myth: Wukong için Yeni Fragman Yayınlandı ![]() Çinli geliştiricisi Black Myth: Wu Kong için yeni bir fragman yayınladı. Fragman Çin Yeni Yılı'nı kutlamak için özel olarak hazırlanmış. Oyunun gerçek senaryosunu yansıtmıyor.
Black Myth: Wukong, Journey to the West temalı ve Unreal Engine 4 ile geliştirilen tek oyunculu aksiyon rol yapma oyunu. Tüm yaygın konsollar ve PC için geliştiriliyor. Çıkış tarihi belli değil.
Fragmanı aşağıdaki oynatıcıdan izleyebilirsiniz. |
_____________________________
|
Ekran Görüntüleri ve Bilgiler. Yang Qi | Sanat Yönetmeni | Çeviridir : Dün, Bahar Şenliği'nden önceki son gündü. İşten eve gelen meslektaşlarıma saygılarını sundum ve sonra gücü kapattım. Bu yılın zamanı çok hızlı ve kolay değil. Barış çağında herkes asker olmuşa benziyor. Yıl sonuna doğru fazla mesai yapmaya, geliştirmedeki bazı klipleri kısa film haline getirmeye ve bizi önemseyen oyunculara kısa bir rapor vermeye karar verdik. Ayrıca Xin Chou yılı için küçük bir nimet. "Ortak çabalarınız için hepinize teşekkürler. Harikasın. Karakterler ve sahne dekorları, seviye grubundaki 3B sanatçılardan, dış kaynak sağlayan ortaklardan ve megascanlardan geliyor. Videodaki sahne, oyundaki gerçek seviyeden geliyor. Karakter sahnelerinin çoğunun tasarımına, ışıklandırmaya ve ortamın son optimizasyonuna katıldım. Umarım beğenmişsindir." ![]() ![]() ![]() |
_____________________________
|
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
OYUNSEVER
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|
Black Myth: Wukong on Unreal Engine 5 in development ![]() Black Myth: Wukong on Unreal Engine 5
#BlackMyth: #Wukong #UnrealEngine 5
.....................................................
This video is uploaded after written copyright permission or part of Creative Commons license https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode
For more details or dispute Contact us contact@cgrecord.net
.....................................................
For more please visit:
https://cgrecord.org
http://www.cgrecord.net/
http://www.cgrecord.tv/
https://twitter.com/cgrecord
https://www.fb.com/cgrecord.net
https://www.fb.com/groups/cgrecord/
#CGRecord #Animation #CGI https://www.youtube.com/watch?v=opFWNjP-4VQ |
_____________________________
|