Şimdi Ara

Bitmeyen araç yenileme bağimliliği (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
196
Cevap
2
Favori
10.596
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
104 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • manisa_tr kullanıcısına yanıt
    Yadigarın markası modeli nedir ? Km kaça geldi. Bu bilgileri de alalım da bizde o araca yönelelim. Sıfır araçlar can yakıyor. En azından kendini ispatlamış eski bir aracı uygun fiyatlara alabiliyoruz.
  • hboluk H kullanıcısına yanıt
    Hocam bizde 2000 model megane sedan var. Klima, abs, hava yastığı vs. İlk sahibiyiz ve aracımıza kendimiz gibi bakıyoruz. Aracın hala kaskosu var düşünün:)

    Bazen düşünüyoruz acaba yenilesek mi diye? Sonra yeni araçlara bakıyoruz aynı segmentte hem daha ağır hem daha yavaş çoğu. Bizim araç bakımlı olduğu için kondisyonu da iyi. E o zaman ne gerek var diyoruz.

    0-100km/h hızlanması 9.8sn bizim aracın düşünün:) Neden çünkü hafif 1198 kilo:) 1.6 motor 110bg km'de 28 kuruş yakıyor ortalama.

    Kısacası iyi durumda Megane 1 bulursanız tavsiye ederim çok uzun zamandır kullanan biri olarak. 153 lira mtv ödedik. Kaskoya 750tl, sigortasına 480tl ödedik bu sene.

    Verebileceğim bilgiler bu kadar şimdilik:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: konkaww


    quote:

    Orijinalden alıntı: sevecen69


    quote:

    Orijinalden alıntı: konkaww


    quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0

    Araba bir yatirim araci oldugu icin aliyor insanlar.

    48 ay kenara para koy desen koyamaz ama araba alinca mecbur taksit odeyecek birikecek.



    Bence çok mantıklı değil söylediğiniz. Araç alım satım fiyatlarını TL bazında karşılaştırıp kar ettiğini sanan oldukça insan var gerçi.

    Hem faiz ödeyeceksiniz, hem aracın yürütme giderlerine katlanacaksınız, hem de enflasyondan dolayı aracınızın değeri döviz bazında sürekli düşecek..



    Araba aynı yılda sabit değer enflasyon ile değer kaybetmez.

    Elimdeki 30 bin tlyi kenara koysa 5 yılsa sonra şimdinin 20 bin lirası gibi bile iş yapmayacak. Ama 30 bine aldığım araba 35-40 bine satılacak. Sene başında aldığım 32 bin liralık araç şuan 37 38 bandında. Pert kayıtlıları bile 30 32 arası satılıyor.

    Eğer o parayı kenara koysaydım para eriyecekti ama şimdi değerini biraz da olsa korudu. Tabi ki arabanın masrafı vergisi var ancak en azından parayı kuru kuruya enflasyona kurban edeceğimize arada araç sahibi de oluyoruz. Ben öğrenciyim hemde çalışıyorum. Ev masrafları gibi şeylerin hiçbirinden sorumlu değilim. Gidip bir gecede 200 tl harcayacağıma, beymene gireceğime veya enflasyona ezileceğime araba binerim giderim defacto ya girerim. Benim aracım 2010 model ve TR çıkış sıfır fiyatı 30-35 bin tl idi sen düşün.

    Eğer aldığınız araç 2005 model altı bir araç değilse enfslayona karşı kendini koruyacaktır bir miktar. Enflasyon karşısında en güzel yıllar 2012-14 arası. Hem 1 sene daha eskidi diye değer kaybedecek kadar yeni değil, hemde çok eski diye değer kaybedecek yaşta değiş. Aldığımdan beri aracın bana yağı suyu dışında bir götürüsü olmadı. 200 TL yakıt alıp bir aynı bitiriyorum 500 TL de vergi ödedim şimdilik. İnanın hayata tutundum araba sayesinde, okulum sporum işim daha bir kolaylıkla geçiyor. Eskiden o kadar yolu nasıl gideceğim derdinden pek çok şeyi kaçırırdım. Ama asgari ücretle ekstra sorumluluğunuz varsa motor dan ötesine bakmayın. Ben bile zorlanıyorum.


    Edit: Arkadaş araba binerken geliriniz sabit düşük ise benim gibi kumbara yapın kendinize. Ben sigarayı da bıraktım araba sayesinde cebimde ki bozukları kumbarama atarım hep, 700 800 lira gibi bir miktar birikti. Araç ağır bir arıza verirse hemen karşılayacağım. Paranın böyle stabil 2000 tl olduğunu düşünün arabam conta yaksa arkama bakmam. Ama şimdi şu halimle kumbaram olmasayadı ve arabam conta yaksaydı gece uykum kaçardı :D Biraz da kendinizle alakalı. TR de araba binmek evet lüks pahalı. Elden gelen bir şey yok.


    Kazasız belasız sürüşler.. inşallah aracınıza sıkıntısız bir şekilde yıllarca binersiniz.



    Mesajımda döviz bazında değer kaybından bahsettim zaten, siz TL bazında diyorsunuz.

    Aracınızı kaç dolara aldınız, şu anda kaç dolar??



    Aracınızın işlerinizi kolaylaştırdığından bahsetmişsiniz. Zaten arabanın amacı bu. İşinize yarıyorsa ne ala. Herkes gelirine göre işini görecek en iyi arabaya binmek ister.

    Benim söylemek istediğim araba almanın karlı bir yatırım olmadığı..

    Parayı öylece cebimde de tutsam dolar bazında arabadan daha fazla değer kaybedecekti.

    Araba almak kârlı bir bir iş değil. Sadece para tutmaktan daha az zararlı hemde araba sahibi de oluyorsunuz.

    Enflasyonun bu derece ağır olduğu zor bir ekonomide para tutmak gerçekten akıl kârı değil. Döviz riskli altın biraz mantıklı ama altın paranızı enflasyona karşı korusa da sizi taşıma gibi bir yeteneği yok. Herkes kendine göre avantajlı bulduğu şekilde parasını değerlendiriyor. Her ay altın yapıcam deseniz de bunun için maaşınızın 3 de 1 ini altına çevirmek pek motive etmiyor insanı. Ama araba biraz daha motive edici ve kaçarınız yok ödeyeceksiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevecen69


    quote:

    Orijinalden alıntı: konkaww


    quote:

    Orijinalden alıntı: sevecen69


    quote:

    Orijinalden alıntı: konkaww


    quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0

    Araba bir yatirim araci oldugu icin aliyor insanlar.

    48 ay kenara para koy desen koyamaz ama araba alinca mecbur taksit odeyecek birikecek.



    Bence çok mantıklı değil söylediğiniz. Araç alım satım fiyatlarını TL bazında karşılaştırıp kar ettiğini sanan oldukça insan var gerçi.

    Hem faiz ödeyeceksiniz, hem aracın yürütme giderlerine katlanacaksınız, hem de enflasyondan dolayı aracınızın değeri döviz bazında sürekli düşecek..



    Araba aynı yılda sabit değer enflasyon ile değer kaybetmez.

    Elimdeki 30 bin tlyi kenara koysa 5 yılsa sonra şimdinin 20 bin lirası gibi bile iş yapmayacak. Ama 30 bine aldığım araba 35-40 bine satılacak. Sene başında aldığım 32 bin liralık araç şuan 37 38 bandında. Pert kayıtlıları bile 30 32 arası satılıyor.

    Eğer o parayı kenara koysaydım para eriyecekti ama şimdi değerini biraz da olsa korudu. Tabi ki arabanın masrafı vergisi var ancak en azından parayı kuru kuruya enflasyona kurban edeceğimize arada araç sahibi de oluyoruz. Ben öğrenciyim hemde çalışıyorum. Ev masrafları gibi şeylerin hiçbirinden sorumlu değilim. Gidip bir gecede 200 tl harcayacağıma, beymene gireceğime veya enflasyona ezileceğime araba binerim giderim defacto ya girerim. Benim aracım 2010 model ve TR çıkış sıfır fiyatı 30-35 bin tl idi sen düşün.

    Eğer aldığınız araç 2005 model altı bir araç değilse enfslayona karşı kendini koruyacaktır bir miktar. Enflasyon karşısında en güzel yıllar 2012-14 arası. Hem 1 sene daha eskidi diye değer kaybedecek kadar yeni değil, hemde çok eski diye değer kaybedecek yaşta değiş. Aldığımdan beri aracın bana yağı suyu dışında bir götürüsü olmadı. 200 TL yakıt alıp bir aynı bitiriyorum 500 TL de vergi ödedim şimdilik. İnanın hayata tutundum araba sayesinde, okulum sporum işim daha bir kolaylıkla geçiyor. Eskiden o kadar yolu nasıl gideceğim derdinden pek çok şeyi kaçırırdım. Ama asgari ücretle ekstra sorumluluğunuz varsa motor dan ötesine bakmayın. Ben bile zorlanıyorum.


    Edit: Arkadaş araba binerken geliriniz sabit düşük ise benim gibi kumbara yapın kendinize. Ben sigarayı da bıraktım araba sayesinde cebimde ki bozukları kumbarama atarım hep, 700 800 lira gibi bir miktar birikti. Araç ağır bir arıza verirse hemen karşılayacağım. Paranın böyle stabil 2000 tl olduğunu düşünün arabam conta yaksa arkama bakmam. Ama şimdi şu halimle kumbaram olmasayadı ve arabam conta yaksaydı gece uykum kaçardı :D Biraz da kendinizle alakalı. TR de araba binmek evet lüks pahalı. Elden gelen bir şey yok.


    Kazasız belasız sürüşler.. inşallah aracınıza sıkıntısız bir şekilde yıllarca binersiniz.



    Mesajımda döviz bazında değer kaybından bahsettim zaten, siz TL bazında diyorsunuz.

    Aracınızı kaç dolara aldınız, şu anda kaç dolar??



    Aracınızın işlerinizi kolaylaştırdığından bahsetmişsiniz. Zaten arabanın amacı bu. İşinize yarıyorsa ne ala. Herkes gelirine göre işini görecek en iyi arabaya binmek ister.

    Benim söylemek istediğim araba almanın karlı bir yatırım olmadığı..

    Parayı öylece cebimde de tutsam dolar bazında arabadan daha fazla değer kaybedecekti.

    Araba almak kârlı bir bir iş değil. Sadece para tutmaktan daha az zararlı hemde araba sahibi de oluyorsunuz.

    Enflasyonun bu derece ağır olduğu zor bir ekonomide para tutmak gerçekten akıl kârı değil. Döviz riskli altın biraz mantıklı ama altın paranızı enflasyona karşı korusa da sizi taşıma gibi bir yeteneği yok. Herkes kendine göre avantajlı bulduğu şekilde parasını değerlendiriyor. Her ay altın yapıcam deseniz de bunun için maaşınızın 3 de 1 ini altına çevirmek pek motive etmiyor insanı. Ama araba biraz daha motive edici ve kaçarınız yok ödeyeceksiniz.



    Altinida kredi kartina talimat verirsin onuda mecburen odemek zorunda kalirsin, ayrica altin la arabayi kiyaslamak yanlis ev desen eyvallah.



    araba kullandikca deger kaybeden ve cevresel etkilerle degerini yitirebilecek bir tasit, dolu yagdi arabanda 1000 tane oyuk oldu kime nasil degerinde satacaksin i araci? Boyatsanda ayni sey.



    Altin oylemi? Koy bankaya kredi kartindan da aylik belli bir gram alim talimati ver oldu bitti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Anlasilan biz arabayi parayi tutma artirma ve kaybetmeme sebeplerinden aliyoruz.

    Tabi degisik fikirler sunanlar olabilir.

    Genel manada yatirim araci olarak görüyoruz sanki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Port Valdez

    Türk milleti erkeği kadını arabaya tapar.Bunun tespitini yapmak çok da zor değil.

    süper tesbit zaten bu millet hiç kalite algısı yaşamak ve konforlu araçları kullanmak için

    değil sadece işçi arılar gibi saraya hizmet için geldi bu evrene



    Puahah insanların kalite algısı ve konforlu araçları kullanmak için evrene geldiğini mi sanıyorsun cidden.

    İnsanlar sadece hayatta kalmak ve türünü devam ettirmek için evrende vardır.Bu 2x2=4 kadar net bir olgu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: sevecen69


    quote:

    Orijinalden alıntı: konkaww


    quote:

    Orijinalden alıntı: sevecen69


    quote:

    Orijinalden alıntı: konkaww


    quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0

    Araba bir yatirim araci oldugu icin aliyor insanlar.

    48 ay kenara para koy desen koyamaz ama araba alinca mecbur taksit odeyecek birikecek.



    Bence çok mantıklı değil söylediğiniz. Araç alım satım fiyatlarını TL bazında karşılaştırıp kar ettiğini sanan oldukça insan var gerçi.

    Hem faiz ödeyeceksiniz, hem aracın yürütme giderlerine katlanacaksınız, hem de enflasyondan dolayı aracınızın değeri döviz bazında sürekli düşecek..



    Araba aynı yılda sabit değer enflasyon ile değer kaybetmez.

    Elimdeki 30 bin tlyi kenara koysa 5 yılsa sonra şimdinin 20 bin lirası gibi bile iş yapmayacak. Ama 30 bine aldığım araba 35-40 bine satılacak. Sene başında aldığım 32 bin liralık araç şuan 37 38 bandında. Pert kayıtlıları bile 30 32 arası satılıyor.

    Eğer o parayı kenara koysaydım para eriyecekti ama şimdi değerini biraz da olsa korudu. Tabi ki arabanın masrafı vergisi var ancak en azından parayı kuru kuruya enflasyona kurban edeceğimize arada araç sahibi de oluyoruz. Ben öğrenciyim hemde çalışıyorum. Ev masrafları gibi şeylerin hiçbirinden sorumlu değilim. Gidip bir gecede 200 tl harcayacağıma, beymene gireceğime veya enflasyona ezileceğime araba binerim giderim defacto ya girerim. Benim aracım 2010 model ve TR çıkış sıfır fiyatı 30-35 bin tl idi sen düşün.

    Eğer aldığınız araç 2005 model altı bir araç değilse enfslayona karşı kendini koruyacaktır bir miktar. Enflasyon karşısında en güzel yıllar 2012-14 arası. Hem 1 sene daha eskidi diye değer kaybedecek kadar yeni değil, hemde çok eski diye değer kaybedecek yaşta değiş. Aldığımdan beri aracın bana yağı suyu dışında bir götürüsü olmadı. 200 TL yakıt alıp bir aynı bitiriyorum 500 TL de vergi ödedim şimdilik. İnanın hayata tutundum araba sayesinde, okulum sporum işim daha bir kolaylıkla geçiyor. Eskiden o kadar yolu nasıl gideceğim derdinden pek çok şeyi kaçırırdım. Ama asgari ücretle ekstra sorumluluğunuz varsa motor dan ötesine bakmayın. Ben bile zorlanıyorum.


    Edit: Arkadaş araba binerken geliriniz sabit düşük ise benim gibi kumbara yapın kendinize. Ben sigarayı da bıraktım araba sayesinde cebimde ki bozukları kumbarama atarım hep, 700 800 lira gibi bir miktar birikti. Araç ağır bir arıza verirse hemen karşılayacağım. Paranın böyle stabil 2000 tl olduğunu düşünün arabam conta yaksa arkama bakmam. Ama şimdi şu halimle kumbaram olmasayadı ve arabam conta yaksaydı gece uykum kaçardı :D Biraz da kendinizle alakalı. TR de araba binmek evet lüks pahalı. Elden gelen bir şey yok.


    Kazasız belasız sürüşler.. inşallah aracınıza sıkıntısız bir şekilde yıllarca binersiniz.



    Mesajımda döviz bazında değer kaybından bahsettim zaten, siz TL bazında diyorsunuz.

    Aracınızı kaç dolara aldınız, şu anda kaç dolar??



    Aracınızın işlerinizi kolaylaştırdığından bahsetmişsiniz. Zaten arabanın amacı bu. İşinize yarıyorsa ne ala. Herkes gelirine göre işini görecek en iyi arabaya binmek ister.

    Benim söylemek istediğim araba almanın karlı bir yatırım olmadığı..

    Parayı öylece cebimde de tutsam dolar bazında arabadan daha fazla değer kaybedecekti.

    Araba almak kârlı bir bir iş değil. Sadece para tutmaktan daha az zararlı hemde araba sahibi de oluyorsunuz.

    Enflasyonun bu derece ağır olduğu zor bir ekonomide para tutmak gerçekten akıl kârı değil. Döviz riskli altın biraz mantıklı ama altın paranızı enflasyona karşı korusa da sizi taşıma gibi bir yeteneği yok. Herkes kendine göre avantajlı bulduğu şekilde parasını değerlendiriyor. Her ay altın yapıcam deseniz de bunun için maaşınızın 3 de 1 ini altına çevirmek pek motive etmiyor insanı. Ama araba biraz daha motive edici ve kaçarınız yok ödeyeceksiniz.



    Altinida kredi kartina talimat verirsin onuda mecburen odemek zorunda kalirsin, ayrica altin la arabayi kiyaslamak yanlis ev desen eyvallah.



    araba kullandikca deger kaybeden ve cevresel etkilerle degerini yitirebilecek bir tasit, dolu yagdi arabanda 1000 tane oyuk oldu kime nasil degerinde satacaksin i araci? Boyatsanda ayni sey.



    Altin oylemi? Koy bankaya kredi kartindan da aylik belli bir gram alim talimati ver oldu bitti

    Zaten altın ekonomik olarak daha avantajlı ama dediğimiz gibi araba ve altın arasında seçim kişiye kalıyor. Türkiye enflasyonun düşük olduğu bir ülke olsaydı araba almak daha az avantajlı olurdu bu bir gerçek.




  • Araba için yazılanlar doğru ama ev için değil...



    Ev almak sizi ömür boyu kira masrafından kurtarır...



    Araç ömür boyu masraf çıkarır...



    Evi olmayıpta kirada otururken banka kredisi ve faizle otomobil alanların odunla dövülmesi taraftarıyım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 11 Ocak 2018; 0:43:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2000watts kullanıcısına yanıt
    Leasing su an sadece iş makinalarında var diye biliyorum biz bi kepçe almıştık taksitle ödüyor gibi alıyorsun iş makinasını fakat araçlarda öyle bir sistem yok sanırım ötv den dolayıdır o da

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hboluk

    Yadigarın markası modeli nedir ? Km kaça geldi. Bu bilgileri de alalım da bizde o araca yönelelim. Sıfır araçlar can yakıyor. En azından kendini ispatlamış eski bir aracı uygun fiyatlara alabiliyoruz.

    Araba 1996 model ford escort clx. klima ,hidrolik direksiyon, ön cam otm ve brc lpg var. km 220.000 de. orj sayılır, önemli bir kazası yok. kaporta ve tavanı güneş yanıklarından boyattım. dile kolay 22 sene. tamam bu süreçte çok uğraştığım, sanayilerde süründüğüm çok oldu. ama her şeye rağmen memnunum. bi de arabama mandalin kabuğu atan komşumu bi yakalasam, bam bam bam



    Bitmeyen araç yenileme bağimliliği

    2009 yılından aracımızla hatıra bir kare.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.V.

    Yav he he lüks arabaya binen herkes ezik, fiat palio’nla, modifiyeli sahin’in ile en zeki, en namuslu, en mukemmel sensin.



    30.000 liralik arac ile vw passat ayni konfora ve ozelliklere mi sahip ? A’dan B’ye esek’ler de gider, onemli olan nasil gittigin. Siz esekseniz bu sizin probleminiz. Uzun yolda bi palio kullanmak var bir de Q7. Herkes maddiyatinca en iyisini almaya calisiyor haliyle.

    Eleman Q7 alma demiyor, diyor ki Q7 al ama her sene bir üst modele geçmek için yenileme.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sniper23


    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.V.

    Yav he he lüks arabaya binen herkes ezik, fiat palio’nla, modifiyeli sahin’in ile en zeki, en namuslu, en mukemmel sensin.



    30.000 liralik arac ile vw passat ayni konfora ve ozelliklere mi sahip ? A’dan B’ye esek’ler de gider, onemli olan nasil gittigin. Siz esekseniz bu sizin probleminiz. Uzun yolda bi palio kullanmak var bir de Q7. Herkes maddiyatinca en iyisini almaya calisiyor haliyle.

    Eleman Q7 alma demiyor, diyor ki Q7 al ama her sene bir üst modele geçmek için yenileme.

    İste bizde diyoruz ki a dan b ye biraz daha konforlu gitmenin maliyeti cok fazla.

    O kadar fazla ki ömrümüz kadar.

    Hayat boyu sureklo yukselttigimiz model araci hic kullanamadan ölüp gidecegiz.

    Baska seylere harcayalim diyoruz.

    Yani emperyal vampirlerin kölesi olmayalim diyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende hic yapmam dediğim şeyi yaptım 3 yıl kredi çekip arabayı yeniledim. Evim Vs var ödeme zorluğu yok ama gene de pişman oldum. 60 liralık araba ile 100 liralık araba arasındaki farkin 1 ayda hevesi geçti. Bana da 40 lira borç kaldı. Şimdi satayim diyorum eşim kızıyor oyuncak ettin satmak yok diye. O da haklı mecbur ödeyecegiz. Ama bana ders oldu kiralama yapıp heves geçirmek daha mantıklı. En azından 500-600 lira verirsin yılda bi kere. O da yeni arabanın vergi farkı zaten. Ek olarak c3 vardı 7 yıl kullandım hatasız 22500 e verdim. Çok pişmanım. O kadar az yakan güzel bir aracı bıraktım. Şimdi 100 liralık araba var altimda ama değişen pek bişey yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sevozgur -- 13 Ocak 2018; 23:8:11 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevozgur

    Bende hic yapmam dediğim şeyi yaptım 3 yıl kredi çekip arabayı yeniledim. Evim Vs var ödeme zorluğu yok ama gene de pişman oldum. 60 liralık araba ile 100 liralık araba arasındaki farkin 1 ayda hevesi geçti. Bana da 40 lira borç kaldı. Şimdi satayim diyorum eşim kızıyor oyuncak ettin satmak yok diye. O da haklı mecbur ödeyecegiz. Ama bana ders oldu kiralama yapıp heves geçirmek daha mantıklı. En azından 500-600 lira verirsin yılda bi kere. O da yeni arabanın vergi farkı zaten. Ek olarak c3 vardı 7 yıl kullandım hatasız 22500 e verdim. Çok pişmanım. O kadar az yakan güzel bir aracı bıraktım. Şimdi 100 liralık araba var altimda ama değişen pek bişey yok

    Bende tam bunu anlatmaya calisiyorum.

    Eger takinti olarak otomobil aşkiniz yoksa size her arac ayni gibi geliyor.

    Sonrasi 40-50 bin borç yaşayamadigimiz yillar yapamadigimiz hayaller ve gereksiz bir suçlu gibi hisserttiren borç kaliyor.

    Benim oyum tek arabayla bir ömür gecirmekten yana.

    Ne gerek var.

    Gecen gun gordum sanayide adamin biri 74 model reno 12 sini yenilemis bastan asagi.

    Dedim hurda alip yapip biniyor musunuz hayir dedi.

    Ne zaman aldiniz peki dedim

    74 te sifir aldim dedi.

    O zamandan beridir biniyordum.biraz eskidi bazi yerlerini yaptiriyorum dedi.

    Cok sasirdim.

    44 yil binmis adam ve hicte degistirmek aklinda bile yok.

    Gayet sakin ve memnun.

    Siz 80 bin verip aldiginiz egeanizla trafikte kendinizi cok yuksekte felan sanmaniz adamin seyinde degil yani.

    350 bin verip otomobil alan adamda adamin hic umrunda degil.

    Pahali araciyla pahali maliyla hava atmanin seviyesizligi yok adamda.

    Kendi cizgilerini kendi belirlemis yasiyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bendede corsa var 15 senelik ara. sorunsuz fakat artık sürüş konforu azaldı demek istediğim gaza eskisi gibi tepki vermiyor akıcı bir sürüş deneyimi yok birde araç gitmiyor yani gerçekten gitmiyor 60 beygir ve 8 valf gitmediği gibi çokta yakıyor ve ben hala lpg taktırmıyorum arabaya lpg'nin arabanın içine ettiğini biliyorum ,tek marşta aracı çalıştırmak paha biçilemez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geberit -- 17 Ocak 2018; 12:29:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: geberit

    Bendede corsa var 15 senelik ara. sorunsuz fakat artık sürüş konforu azaldı demek istediğim gaza eskisi gibi tepki vermiyor akıcı bir sürüş deneyimi yok birde araç gitmiyor yani gerçekten gitmiyor 60 beygir ve 8 valf gitmediği gibi çokta yakıyor ve ben hala lpg taktırmıyorum arabaya lpg'nin arabanın içine ettiğini biliyorum ,tek marşta aracı çalıştırmak paha biçilemez.

    Lpg taktirsanda zaten ilk 3 km falan benzinde gidiyor ve ilk marsa ne zaman basarsan bas ilk benzinde calisiyor.

    Hani sirf bu yuzden lpg taktirmadiysan yazik olmus.

    Gitmiyordan kasit hantal diyorsan zatem 60 bg zayif olur.

    Ama seni herhangi bir yokusta birakmadiysa bendensin.

    Yani benim tezim yarim saat hatta 2 saat gec gidin ama aracinizi degistirmeyin.

    Her ne arac alarsaniz alin

    Alin ama degistirmeyin.

    Cunku degistirince senden baska herkes kazaniyor.

    Degistirmezsen sadece arada parcaci ve tamirci kazaniyor.

    Ikisi arasinda daglar kadar fark var.

    Mesela 20 binlik aracina diyelim 5 bin tl masraf yaptin.

    Gercekten araci lastikler dahil bastan asagi yenilemis gibi olursun.

    2 bin tl ye rektefe bile yaptirirsin.

    Ama diyelim model yukseltecen

    Arada fark 30-40 bin verecen

    Alirken notere para verecen.

    Aracin bilmedik bir kac masrafi cikacak.

    Lastikler genelde eski degisecek.

    Krediye bulasip faiz+kredi sigortasi+hayat sigortasi+dosya masrafi ödeyecen.

    Maasli bir isci memursan hayat standardin birden dusecek.

    Sonra yine ayni yine ayni daha konforlu otomobil karsiliginda guzelim hayatini satmis olacaksin.

    Hani demis ya adamin biri sigortali bir is karsiliginda sattim hayatimi.

    Sizde süngeri 2 cm daha kalin koltugu olan bir teneke karsiliginda hayatinizi satmis olacaksiniz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.