Şimdi Ara

Bit değeri ile hızın çarpımı mı ? Yoksa mimari mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
308
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bizim bi arkadaşla tartıştık ekran kartının asıl gücünü neye göre değerlendiririz diye. Ben diyorum bit değeri ile hızını işlem yaparak buluruz o diyor mimari belirliyor sadece onlar hikayeymiş sözde siz ne diyorsunuz ?



  • GB önemli..Casperlar akıyor mesela.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panmordeczka -- 24 Şubat 2014; 21:49:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: megamehmet1331

    Arkadaşlar bizim bi arkadaşla tartıştık ekran kartının asıl gücünü neye göre değerlendiririz diye. Ben diyorum bit değeri ile hızını işlem yaparak buluruz o diyor mimari belirliyor sadece onlar hikayeymiş sözde siz ne diyorsunuz ?

    mimari.
  • Mimari tabiki
  • HD 2900 Pro 512 bit
    GTX 750 128 bit

    yani mimari daha önemli.
  • S_A_S kullanıcısına yanıt
    quote:

    Orijinalden alıntı: S_A_S

    HD 2900 Pro 512 bit
    GTX 750 128 bit

    yani mimari daha önemli.

    Evet



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birimegamidedi -- 31 Aralık 2022; 18:43:7 >
  • Bellek frekansıyla bit değerini çarparak bellek band genişliğini bulabilirsin bu sana belirli bir miktar bilgi verir ama performans karşılaştırması için yeterli değildir.

    Önemli olan mimaridir. Eski celeron 3 ghz ile 4. nesil core mimarisinden 2.4 ghz lik iki işlemciyi karşılaştır mesela. Arada dağlar kadar fark var. Ekran kartları da böyle temelde.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: megamehmet1331

    quote:

    Orijinalden alıntı: S_A_S

    HD 2900 Pro 512 bit
    GTX 750 128 bit

    yani mimari daha önemli.

    Sonuçta hız ile bant genişliğini çarpıp elde ediyoruz ama ? Yani 128bit ama hız değeri yüksek. Diğeri 512 ama hız değeri düşük

    Hızlarını eşitlesekte gtx 750 üstün olurdu.
    Ayrıca bit ve hız deheri önemsiz şeyler değil tabiki sadece birine bakarak bu kart üstün demek çok yanlış olur bunların birleşiminde ortaya çıkan sonuç önemli.
    Ufak bir benzetmeyle açıklayayım hepsinin önemli olduğunu anlarsınız.
    Elimizde kamyonlarımız ve bir otoban olsun.
    Bit yolun genişliğidir yani aynı anda kaç kamyon yan yana sığar.
    Hız kamyonun hızı ve mimariyide kamyonun yük taşıma kapasitesi olarak düşünün.
    Bu yüzden mimariler arasında çok az fark varsa bit ve hız farkı belirler
    Bit ve hızlar yakınsa mimari farkı belirler.
    Bu üç değer birbiriyle çok farklı olan 2 ayrı kart birbiriyle aynı performans verebilir vs.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: megamehmet1331

    Arkadaşlar bizim bi arkadaşla tartıştık ekran kartının asıl gücünü neye göre değerlendiririz diye. Ben diyorum bit değeri ile hızını işlem yaparak buluruz o diyor mimari belirliyor sadece onlar hikayeymiş sözde siz ne diyorsunuz ?

    Bit hız için ele alınacak bir veri değil.

    Bit sadece eldeki hız için açılmış bir yoldur.Bit yolu tıkamıyorsa sorun yoktur.Yani duble yola gerek yok.

    Hızını işlemle bulamassın.Her model farklı değerlerde farklı sonuçlar verir.

    Mimari geliştikçe hız artar demek daha doğru.

    Çünkü bir işlemci üretilirken her mhzde verdiği tepki aynı modelde bile farklılaşıyorken, farklı modellerde farklı sonuçlar vermesi çok daha doğaldır.

    Kısaca net performansı bulmak diye birşey yok.Ama teorik olarak bir sonuç istiyorsan mimariye bakabilirsin.




  • Titanyum Adayı T kullanıcısına yanıt
    quote:

    Orijinalden alıntı: Titanyum Adayı

    Bellek frekansıyla bit değerini çarparak bellek band genişliğini bulabilirsin bu sana belirli bir miktar bilgi verir ama performans karşılaştırması için yeterli değildir.

    Önemli olan mimaridir. Eski celeron 3 ghz ile 4. nesil core mimarisinden 2.4 ghz lik iki işlemciyi karşılaştır mesela. Arada dağlar kadar fark var. Ekran kartları da böyle temelde.
    Elbette mimari



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birimegamidedi -- 31 Aralık 2022; 18:43:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S_A_S


    quote:

    Orijinalden alıntı: megamehmet1331

    quote:

    Orijinalden alıntı: S_A_S

    HD 2900 Pro 512 bit
    GTX 750 128 bit

    yani mimari daha önemli.

    Sonuçta hız ile bant genişliğini çarpıp elde ediyoruz ama ? Yani 128bit ama hız değeri yüksek. Diğeri 512 ama hız değeri düşük

    Hızlarını eşitlesekte gtx 750 üstün olurdu.
    Ayrıca bit ve hız deheri önemsiz şeyler değil tabiki sadece birine bakarak bu kart üstün demek çok yanlış olur bunların birleşiminde ortaya çıkan sonuç önemli.
    Ufak bir benzetmeyle açıklayayım hepsinin önemli olduğunu anlarsınız.
    Elimizde kamyonlarımız ve bir otoban olsun.
    Bit yolun genişliğidir yani aynı anda kaç kamyon yan yana sığar.
    Hız kamyonun hızı ve mimariyide kamyonun yük taşıma kapasitesi olarak düşünün.
    Bu yüzden mimariler arasında çok az fark varsa bit ve hız farkı belirler
    Bit ve hızlar yakınsa mimari farkı belirler.
    Bu üç değer birbiriyle çok farklı olan 2 ayrı kart birbiriyle aynı performans verebilir vs.

    Bende onu diyorum işte ben bu forumda çalışanların videosunu izledim adam diyorki bit değerini yol oalrak düşünürsek 128 bit bir ekran kartında 128 yol vardır ve hızı 600 ise her bir saniyede 128 koldan 600 hız ile arabalar geçer. Ancak bir ekran kartı 64bittir hızı 1200dür sonuçta arabaların saniyede geçişi 64 yoldan olsa bile aynı yere aynı sayıda bilgi ulaştırmış olurlar çünkü hızları fazladır diğerinin ise sayısı burda ulaşılan yer işlemci olarak düşünülmüştür. Bu videoyu izleyerek bunu yazdım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birimegamidedi -- 25 Şubat 2014; 16:16:57 >




  • Videoyu izlemediğimden yorum yapmak doğru olmaz ama orada sadece bit ve hız karşılaştırılmış sanırım.
    Sonuçta her parametre etken kartın genel hızına.
    Burada daha öncede dediğim gibi şu daha önemli demek yanlış ama şöyle de bir durum varki mimariler bit ve hıza oranla daha çabuk gelişiyor ve verimlilik açısından daha önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: megamehmet1331

    quote:

    Orijinalden alıntı: Buraktas.

    Bellek frekansıyla bit değerini çarparak bellek band genişliğini bulabilirsin bu sana belirli bir miktar bilgi verir ama performans karşılaştırması için yeterli değildir.

    Önemli olan mimaridir. Eski celeron 3 ghz ile 4. nesil core mimarisinden 2.4 ghz lik iki işlemciyi karşılaştır mesela. Arada dağlar kadar fark var. Ekran kartları da böyle temelde.

    Ben o anlamda demedim arkadaşım sadece o hız mı var ? Bakın ben bu forumda çalışanların videosunu izledim adam diyorki bit değerini yol oalrak düşünürsek 128 bit bir ekran kartında 128 yol vardır ve hızı 600 ise her bir saniyede 128 koldan 600 hız ile arabalar geçer. Ancak bir ekran kartı 64bittir hızı 1200dür sonuçta arabaların saniyede geçişi 64 yoldan olsa bile aynı yere aynı sayıda bilgi ulaştırmış olurlar çünkü hızları fazladır diğerinin ise sayısı burda ulaşılan yer işlemci olarak düşünülmüştür. Bu videoyu izleyerek bunu yazdım

    128 bit değerinden bahsediyorsan evet sadece o hız var çünkü o gpu ile bellek arasında bir çevrimde ne kadar bilgi gönderebileceğini gösterir. Gpunun ve bazı eski kartlarda shaderların da saat hızları var ama illaki bit değerini kullanacağım diyorsan onunla çarpıp bir şey elde edebileceğin tek hız belleklerin hızı. Ne kadar uğraşırsan uğraş bellek hızıyla da ekran kartı gücü karşılaştıramazsın.

    Olay gpu nun mimarisinde biter. Aynı mimari ise işlem birimi sayısını karşılaştırabilirsin. O ikisi de aynıysa daha yüksek bitli daha hızlı bellekli olanı seçersin. Genelde yüksek güçlü kartlar kısa sürede daha çok veriye erişim istediğinden daha yüksek bitli ve daha yüksek hızlı belleklerle gelirler. Onlarla geldikleri için daha hızlı olmazlar karşılaştırmak için geçerli bir kıstas değildir.

    Ayrıca 512 bitlik 6 ghz bellekli güçsüz mimarili bir kartta da çok yüksek veri akışı sağlanabilir. Ama akan veriyi işleyemedikten sonra ne işe yarar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Buraktas.

    quote:

    Orijinalden alıntı: megamehmet1331

    quote:

    Orijinalden alıntı: Buraktas.

    Bellek frekansıyla bit değerini çarparak bellek band genişliğini bulabilirsin bu sana belirli bir miktar bilgi verir ama performans karşılaştırması için yeterli değildir.

    Önemli olan mimaridir. Eski celeron 3 ghz ile 4. nesil core mimarisinden 2.4 ghz lik iki işlemciyi karşılaştır mesela. Arada dağlar kadar fark var. Ekran kartları da böyle temelde.

    Ben o anlamda demedim arkadaşım sadece o hız mı var ? Bakın ben bu forumda çalışanların videosunu izledim adam diyorki bit değerini yol oalrak düşünürsek 128 bit bir ekran kartında 128 yol vardır ve hızı 600 ise her bir saniyede 128 koldan 600 hız ile arabalar geçer. Ancak bir ekran kartı 64bittir hızı 1200dür sonuçta arabaların saniyede geçişi 64 yoldan olsa bile aynı yere aynı sayıda bilgi ulaştırmış olurlar çünkü hızları fazladır diğerinin ise sayısı burda ulaşılan yer işlemci olarak düşünülmüştür. Bu videoyu izleyerek bunu yazdım

    128 bit değerinden bahsediyorsan evet sadece o hız var çünkü o gpu ile bellek arasında bir çevrimde ne kadar bilgi gönderebileceğini gösterir. Gpunun ve bazı eski kartlarda shaderların da saat hızları var ama illaki bit değerini kullanacağım diyorsan onunla çarpıp bir şey elde edebileceğin tek hız belleklerin hızı. Ne kadar uğraşırsan uğraş bellek hızıyla da ekran kartı gücü karşılaştıramazsın.

    Olay gpu nun mimarisinde biter. Aynı mimari ise işlem birimi sayısını karşılaştırabilirsin. O ikisi de aynıysa daha yüksek bitli daha hızlı bellekli olanı seçersin. Genelde yüksek güçlü kartlar kısa sürede daha çok veriye erişim istediğinden daha yüksek bitli ve daha yüksek hızlı belleklerle gelirler. Onlarla geldikleri için daha hızlı olmazlar karşılaştırmak için geçerli bir kıstas değildir.

    Ayrıca 512 bitlik 6 ghz bellekli güçsüz mimarili bir kartta da çok yüksek veri akışı sağlanabilir. Ama akan veriyi işleyemedikten sonra ne işe yarar.

    Teşekkürler açıklayıcı olmuş tek düşündüğüm işlemek dediniz o işlemcinin görevi değil mi ? İşlemci veriyi alıp ekrana işlemiyor mu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: megamehmet1331

    quote:

    Orijinalden alıntı: Buraktas.

    quote:

    Orijinalden alıntı: megamehmet1331

    quote:

    Orijinalden alıntı: Buraktas.

    Bellek frekansıyla bit değerini çarparak bellek band genişliğini bulabilirsin bu sana belirli bir miktar bilgi verir ama performans karşılaştırması için yeterli değildir.

    Önemli olan mimaridir. Eski celeron 3 ghz ile 4. nesil core mimarisinden 2.4 ghz lik iki işlemciyi karşılaştır mesela. Arada dağlar kadar fark var. Ekran kartları da böyle temelde.

    Ben o anlamda demedim arkadaşım sadece o hız mı var ? Bakın ben bu forumda çalışanların videosunu izledim adam diyorki bit değerini yol oalrak düşünürsek 128 bit bir ekran kartında 128 yol vardır ve hızı 600 ise her bir saniyede 128 koldan 600 hız ile arabalar geçer. Ancak bir ekran kartı 64bittir hızı 1200dür sonuçta arabaların saniyede geçişi 64 yoldan olsa bile aynı yere aynı sayıda bilgi ulaştırmış olurlar çünkü hızları fazladır diğerinin ise sayısı burda ulaşılan yer işlemci olarak düşünülmüştür. Bu videoyu izleyerek bunu yazdım

    128 bit değerinden bahsediyorsan evet sadece o hız var çünkü o gpu ile bellek arasında bir çevrimde ne kadar bilgi gönderebileceğini gösterir. Gpunun ve bazı eski kartlarda shaderların da saat hızları var ama illaki bit değerini kullanacağım diyorsan onunla çarpıp bir şey elde edebileceğin tek hız belleklerin hızı. Ne kadar uğraşırsan uğraş bellek hızıyla da ekran kartı gücü karşılaştıramazsın.

    Olay gpu nun mimarisinde biter. Aynı mimari ise işlem birimi sayısını karşılaştırabilirsin. O ikisi de aynıysa daha yüksek bitli daha hızlı bellekli olanı seçersin. Genelde yüksek güçlü kartlar kısa sürede daha çok veriye erişim istediğinden daha yüksek bitli ve daha yüksek hızlı belleklerle gelirler. Onlarla geldikleri için daha hızlı olmazlar karşılaştırmak için geçerli bir kıstas değildir.

    Ayrıca 512 bitlik 6 ghz bellekli güçsüz mimarili bir kartta da çok yüksek veri akışı sağlanabilir. Ama akan veriyi işleyemedikten sonra ne işe yarar.

    Teşekkürler açıklayıcı olmuş tek düşündüğüm işlemek dediniz o işlemcinin görevi değil mi ? İşlemci veriyi alıp ekrana işlemiyor mu ?

    Anakartın üzerinde birden çok işlemci vardır. Bunlardan en çok bilinenleri Cpu ve Gpu dur. Cpu genel olarak herkesin işlemci dediği merkezi işlem birimidir (Intel i7 3770k Amd 8520 gibi). Ayrıca ekran kartı üzerinde de Gpu (Grafik işlem birimi) bulunur. Merkezi işlem birimi işletim sistemi ile ilgili işlemleri ve sistemde kullanılan programla ilgili işlemleri yaparken Gpu grafiksel işlemleri ve kendine özel yazılmış programlardaki işlemleri yapar. İşlemci (Cpu) bildiğim kadarıyla veriyi alıp ekrana işlemiyor. Bu işlemi Gpu yapıyor. Dolayısıyla oyunlarda grafiksel hesaplamalar ve görüntünün ekrana çizilmesi Gpu üzerinden yapılıyor işleyemez derken kastettiğim Gpudur.

    Umarım yanlış bilgilendirme yapmamışımdır.




  • Ah şu casperlar +1
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.