Şimdi Ara

Bisiklet Seçimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
8.269
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bodrum Merkezde kullanmak için bir bisiklet almak istiyorum
    servis ve kalite açısından bianchi sıcak geliyor , başka fikirlere de açığım tabii
    asıl sormak istediğim
    hem ön hem ortadan amortisörlü mü almalıyım yoksa sadece önden amortisörlü mü almalıyım
    her ikisinin de avantaj ve dezavantajları nelerdir
    teşekkürler.



  • Ah be kardeşim kimse bişey yazmamış sana burası motorcular bölümü bisikletle fazla ilgilenilmez burda
  • bianchi alma bisiklet forumalarından edındıgım bılgılere gore bıanchı verdıgın paraya oranla dusuk kalıtede bısıklet satıyor ona verecegın parayı kron marka bısıkletlere vermenı tavsıye ederım amortısor olayını pek anlamam ama arka amortısorlu bısıkletle bıraz falza yoruyormus bısıkletcıyıhttp://www.mtbtr.com/katalog/katalog_ayrinti.asp?Secim01=71 bu sıte nısan ayında yenı modellerı pıyasaya cıkıyorbeklemenı tavsıye ederım ama bunlarda 500'den aşşağı değil
  • Bana kalırsa sadece ön amortisörlü bir bisiklet isabet olur. Çift amortisörlü bisikletler belli bir mesafeden sonra yormaya başlar bu tarz bisikletler daha çok iniş için imal edilmişlerdir amaçları farklı. Ne amaçla kullanmayı düşünüyorsun bunu bir kaç cümle ile belirtirsen yardımcı olmaya çalışırım. Keza bende yeni başladım sayılır bu spora fakat şunu söyleyebilirim Bianchi bisiklet için iyi bir seçim değil. Amaçlarına göre kaliteli hafif ve sağlam daha iyi seçenekler var.
  • Valla keşke bisiklet almadan önce bu forumu görseymişim,her ne kadar fazladan yaylanmanın yere iletilen güçte kayıba neden olduğunu düşünsemde gidip tısır tısır yaylana yaylana gezmek için Salcano NG 303 almıştım iyide para saymıştım ama kullanmıyorum!
  • Merhaba. Forumda bir çok yerde bisiklet seçimiyle ilgili yazı yazdık. Çok detaya giremeyeceğim ama kabaca değinecek olursak, öncelikle ne koşulda kullanacağınızı bilmemizde fayda var.

    Ulaşım, gezi amaçlı ve düz yolda kullanacaksanız, şehir bisikleti tabir ettiğimiz 28'' tekerlekli, tur ve gezi amacına daha uygun bir model öneririm. Ağırlıklı olarak arazide binecekseniz de 26'' tekerlekli, aluminyum kadrolu bir MTB ( Dağ bisikleti) almanız daha doğru olur. Her iki ortamda da kullanacaksanız, bir MTB ve bir takım fazladan jant seti alarak keyifli bir şekilde kullanabilirsiniz. İkinci jant setinde slick dediğimiz ince ve dişsiz yol lastikleriniz takılı durur, yolda kullanacağınız zaman o jant setini takarsınız.

    Bütçenizi bilmemiz de gerekli. Ancak kesinlikle söyleyebilirim ki, eğer bütçeniz 500 YTL civarıysa alacağınız en iyi bisiklet KRON, SEDONA ve AMOEBA'nın girişi modelleri olacaktır. Giriş dediğime bakmayın, normal bir kullanıcıya göre oldukça lüks modellerdir.

    Detayları bildirirseniz, size uygun güzel bir model bulunabilir.




  • Sercan bu foruma katıldıktan sonra birşey alırken senin gibi konuya hakim ve yardımsever arkadaşlara danışıyorum,keşke önceden DH den haberim olsaymış..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    KARAVAN İÇİN ARAÇ SEÇİMİ
    4 yıl önce açıldı
    Şehir İçin Bisiklet Tavsiyesi
    3 yıl önce açıldı
    elektirikli bisiklet seçimi
    6 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SERCAN_MTB

    Merhaba. Forumda bir çok yerde bisiklet seçimiyle ilgili yazı yazdık. Çok detaya giremeyeceğim ama kabaca değinecek olursak, öncelikle ne koşulda kullanacağınızı bilmemizde fayda var.

    Ulaşım, gezi amaçlı ve düz yolda kullanacaksanız, şehir bisikleti tabir ettiğimiz 28'' tekerlekli, tur ve gezi amacına daha uygun bir model öneririm. Ağırlıklı olarak arazide binecekseniz de 26'' tekerlekli, aluminyum kadrolu bir MTB ( Dağ bisikleti) almanız daha doğru olur. Her iki ortamda da kullanacaksanız, bir MTB ve bir takım fazladan jant seti alarak keyifli bir şekilde kullanabilirsiniz. İkinci jant setinde slick dediğimiz ince ve dişsiz yol lastikleriniz takılı durur, yolda kullanacağınız zaman o jant setini takarsınız.

    Bütçenizi bilmemiz de gerekli. Ancak kesinlikle söyleyebilirim ki, eğer bütçeniz 500 YTL civarıysa alacağınız en iyi bisiklet KRON, SEDONA ve AMOEBA'nın girişi modelleri olacaktır. Giriş dediğime bakmayın, normal bir kullanıcıya göre oldukça lüks modellerdir.

    Detayları bildirirseniz, size uygun güzel bir model bulunabilir.


    Sercan çoğu şeyi söylemiş zaten.

    Bianchi eskisi gibi "kalite" bisikletler üretmiyor artık. Yani Bianchi'ye verdiğiniz paraya daha iyi parçalara sahip ve daha hafif bir bisiklet alabilirsiniz. Kron, Sedona, Amoeba markalarından bir model seçip alabilirsiniz. Eğer bu markalardan beğendiğiniz bir model yoksa Trek, Geotech, Cannondale, Corratec gibi markaların ucuz modellerine bakabilirsiniz ama diğerlerine göre biraz fiyat farkı olabilir.


    Servis olayına gerek yok, Bianchi servisleri aynı zamanda Bisan,v.s. servisleride oluyor ve bu servisler bildiğimiz normal bisikletçilerdir yani o marka üzerine yoğunlaşmış falan filan olayları yok araba,motor servisleri gibi değil.. Yani güvendiğiniz ve bilinen bir bisikletçiye götürüp istediğiniz bakımı, tamiri yaptırabilirsiniz.


    "Çift amortisör mü tek amortisör mü ?" sorusuna gelirsek;
    Ben tek amortisörlü almanızı öneririm yani sadece ön maşadan amortisörlü olan.. 1. Nedeni; Çift amortisörlü modellerde genellikle bisikletin malzemesi kalın demir-alu oluyor (tabi bütçeniz 700-800+ ytl değilse). Bu nedenle çok ağır oluyor çift amortisörlüler ve sizi ek olarak yoruyor.
    2. Nedeni; Pedalları yüksek hızda çevirirken veya hızlanmaya çalışırken arka amortisör yaylanmaya başlıyor ve her aşağı inip yukarı çıkışında boşa pedal çevirmiş oluyorsunuz, çok daha fazla yoruluyorsunuz.

    Bunları nerden biliyorum ?; şimdiki bisikletimden önce çift amortisörlü Bianchi Thomisus bisikletim vardı. Parçaları falan o zamanki kullanımıma göre sağlamdı ama turlarda gezilerde çok yoruyordu, 5-6 kişilik grupta herkes beni beklemek zorunda kalıyordu SERCAN_MTB biliyor.. (: Şimdiki bisikletim 760 ytl lik Scott Voltage YZ2, gayet sağlam bisiklet, rampalarda atlama zıplamaya göre yapılmış bir bisiklet. Şimdiki harcamalarımla 910 ytl oldu ve harcamalarım devam ediyor.

    SERCAN_MTB, Sahinoz31 ve ben bisiklete spor ve hobi olarak biniyoruz ve 3 ümüzün bisiklete harcadığımız paralarla aile geçinebilir 1 yıl boyunca.. (: Sahinoz31 birazdan gelir o da bizim unuttuğumuz bir şey varsa ekler bilgilendirir sizi.


    Sadece düz güzel asfaltlı yolda kullanıcaksanız Sercan'ın da dediği gibi slick lastik tercih etmelisiniz, tercih etmessem ne olur derseniz; dişli lastikler fazladan sürtünme yarattığı için daha fazla yorar, slick lastikler dişsiz olduğundan çok daha az yorar. Ama kötü yolda da kullanırım, toprakta da kullanırım, güzel asfalttada kullanırım derseniz üzerinde gelen lastikleri kullanabilirsiniz.


    Siz bizi düşündüğünüz bisiklet hakkında bilgilendirdikçe daha da yardımcı oluruz. İyi günler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batuhany -- 29 Mart 2008; 15:30:32 >




  • Arkadaşlar sizler kadar bisiklet konusunda profesyonel olmasamda bir iki şey eklemek istiyorum, umarım izin verirsiniz.

    Herşeyden önce bisikleti alırken boyunuza orantılı bir şekilde bisiklet kadrosu seçmenizde fayda var. Yani ağır mı, amortisörlü mü, düz fren mi, disk fren mi, vb. konulardan önce "bisiklet boyuma göremi?" sorusunu yöneltmenizde fayda var.

    Bunun için kadro yüksekliğine bakacaksınız, alın elinize metreyi ölçün, kimse kızmaz merak etmeyin.

    Peki bu kadro yüksekliği dediğiniz yer neresi diye soracak olursanız, ahanda şurası (Kron marka bir bisiklet üzerinde göstereyim);

     Bisiklet Seçimi


    Kırmızı olarak çizdiğim bölge kadro boyu oluyor, yani kısaca oturağın takıldığı yerle (üst demirin birleştiği kaynak noktası), pedal göbeği arasındaki mesafe...

    Aşağıya da kısaca hangi boydaysanız size uygun olan kadro yüksekliklerini vereyim.

    165cm boyda - 15" (38.1cm)
    170cm boyda - 16" (40.6cm)
    175cm boyda - 17" (43.1cm)
    180cm boyda - 18" (45.7cm)
    185cm boyda - 19" (48.2cm)

    Siz gezi amaçlı düşündüğünüz için 1" daha yükseklerini seçebilirsiniz, daha az yorucu olur ve boyunuza da uygun olur...

    Birde arkadaşlar tekerlek önerisi yapmış, eğer performanslı kullanacağım, düz yolda gideceğim, hızlı gideceğim derseniz elbette slick lastik öneririm. Ama ıslak zemine aman olaki girmeyin!

    Benim size tavsiyem normal dişli bir lastik kullanmanız, çünkü sizin amacınız performans, idman, yada uzun geziler değil, sadece ve sadece oraya buraya git-gel...

    quote:

    Orjinalden alıntı: batuhany

    dişli lastikler fazladan sürtünme yarattığı için daha fazla yorar, slick lastikler dişsiz olduğundan çok daha az yorar.



    Aslında bu kısma öyle demeyelimde, slick lastikler ince yapıda olup, asfalta basan taban daha az kısma tekabül ettiğinden az yorucu olur diyelim. Ve yola tam bir tutunma sağladıklarından (malum diş yok, boşluk yok, bütün lastik yola değiyor), eksiksiz olarak gücünüzü asfalta yansıtır ve hiçbir pedalınız boşa gitmez. Ama kötü tarafı dişleri olmadığı için, ıslak zeminde su tahliyesi olmadığından kayarsınız, çakıl, kum gibi yerleri absorbe edemez. Bu yüzden slickleri profesyonellere bırakalım.

    Diğer seçenekleri profesyonel arkadaşlar (SERCAN_MTB, batuhany) anlatmış zaten.

    Bisiklet tercihine gelecek olursak tek başına Sedona önerebilirim, fiyat-performans oranı iyi gibi...

    Ama yok ben o kadar para onlara vereceğime intihar ederim daha iyi derseniz, normal bir bisiklet alın, bakımını eksik etmeyin sizi hayli hayli taşır. Elbette ne ağırlık olarak, ne boyutlar olarak, ne kalite olarak bu bisikletlerin yanına yaklaşamazlar o ayrı konu...

    Bol şans, seçenek çok...




  • Covanni bisiklet tavsiye ederim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Mr.Au

    quote:

    Orjinalden alıntı: batuhany

    dişli lastikler fazladan sürtünme yarattığı için daha fazla yorar, slick lastikler dişsiz olduğundan çok daha az yorar.



    Aslında bu kısma öyle demeyelimde, slick lastikler ince yapıda olup, asfalta basan taban daha az kısma tekabül ettiğinden az yorucu olur diyelim. Ve yola tam bir tutunma sağladıklarından (malum diş yok, boşluk yok, bütün lastik yola değiyor), eksiksiz olarak gücünüzü asfalta yansıtır ve hiçbir pedalınız boşa gitmez. Ama kötü tarafı dişleri olmadığı için, ıslak zeminde su tahliyesi olmadığından kayarsınız, çakıl, kum gibi yerleri absorbe edemez. Bu yüzden slickleri profesyonellere bırakalım.


    Kadro boyunu yazmayı unuttuk, iyi oldu. Dediğine katılıyorum, 1 veya 2 kadro boyu yüksek alabilir senin de dediğin gibi çünkü xc yapmicak, daha çok yolda sürücek galiba..

    Slick lastikler hep ince yapıda olmuyor. 2x25-30 civarında slick lastikler var, yani Kron,Sedona,v.s. bisikletlerin üzerinde gelen lastik genişlikleri civarlarında. Benim tanımım tam doğru olmadı, zaten yazarken tam olarak tanım aklıma gelmedi. :) Yaz yaklaştığından slick lastik dedik ama kışında aynı lastikle kullanıcaksa dişsiz fakat su kanalları olan lastikler var onlardan seçebilir.


    Aslında bir konu açıp bisiklet hakkında bütün bilgileri orda paylaşabiliriz güzel olur, alıntı veya kendi yazımız fark etmez..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batuhany -- 29 Mart 2008; 20:14:01 >




  • aslında bisikletin lastiklerinin dişli olması bir bakıma iyi çünkü zamanla yorulan bacakların daha çok kas tutacaktır ilk başlarda seni çok zorlayabilir ama sonra ilk aldıgın kadar yorulmuyacagın kesin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TIGERSHARK

    aslında bisikletin lastiklerinin dişli olması bir bakıma iyi çünkü zamanla yorulan bacakların daha çok kas tutacaktır ilk başlarda seni çok zorlayabilir ama sonra ilk aldıgın kadar yorulmuyacagın kesin

    Alakası yok, kas yapmak istiyorsa ağırlık bağlasın bisiklete. Ulaşım için kullanmak istiyor belki, boş yere yorulur..
  • Arkadaşlar bende haftaya alacam bisiklet. 200 , 220 ytl civarı bişey düşünüyorum. araba falan olduğu için bisikleti sadece gezi amaçlı alacam. üst mesajlardan anladığım kadarı ile gezi amacı ile alınacaksa çift amortisör tavsiye edilmiyor.
    bianchi düşünüyodum ama o da tavsiye edilmiyor(çocukluğumun markası ama o zamanlar italyandı)
    ümit adında vites grubu komple shimano olan bi bisiklet var. hatta 40 lira daha fazla versem komple alüminyum olanıda var aynı markanın. ne diyorsunuz bu konuda.
  • ARKADAŞLAR NE DİYORSUNUZ HİÇ YARDIM EDECEK YOKMU? VERİLİRMİ 240 YTL ümit marka bisiklete. yoksa burda bı arkadaş 20-30 daha ver scott diye bişey varmış onu al diyor. ayrıca gezmek için binecem tek amatisörlümü alayım?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Akustik

    ARKADAŞLAR NE DİYORSUNUZ HİÇ YARDIM EDECEK YOKMU? VERİLİRMİ 240 YTL ümit marka bisiklete. yoksa burda bı arkadaş 20-30 daha ver scott diye bişey varmış onu al diyor. ayrıca gezmek için binecem tek amatisörlümü alayım?


    Açıkçası her bisiklet işinizi görür, ama hem kaliteli olsun, hem fiyatı uygun olsun derseniz. "Sedona Borla" markalı bisikleti gözüm kapalı önerebilirim. Fiyatı sizin düşündüğünüzden biraz daha yüksek 300-350 civarları sanırım. 2008 modelleride çıkmıştı en son, fiyatlarıda değşmediyse bu seviyededir.

    Size önerdiğim bu marka giriş seviyesi bir MTB'dir, aldığınızda kesinlikle gözünüz arkanızda kalmaz.

    Bunun dışında her bisiklet işinizi görür gezi amaçlı, ama ne kadar süre görür bilemem...




  • Yalnız arka süspansiyon sistemi sertlik ayarı yapılabilen bisikletler de olduğunu unutmamak gerekir.

    Düz yolda sürerken sonuna kadar sıkıp, arazi koşullarında yaylanacak biçimde açabiliyorsunuz.
    Yayı sıkan, büyük vidalı basit bir sistem. Elinizle kolayca ayarlayabiliyorsunuz.
  • bisikletçilerin yoğun olduğu bir forumda sordum kimse önermedi ümit i ama önemli de değil. bi bisiklete 500 - 600 ytl verecek durumda değilim. sonuçta akşamdan akşama ve hafta sonu 1-2 saat binecem. büyük ihtimal ümit i alacam. o scott dediklerine baktım en ucuzu 800€! ortalama modellerinin fiyatı 2000 - 3000 € (sanki şahin alıyoruz) hafta sonu olsun bakacağız.



    quote:

    Orjinalden alıntı: Mr.Au


    quote:

    Orjinalden alıntı: Akustik

    ARKADAŞLAR NE DİYORSUNUZ HİÇ YARDIM EDECEK YOKMU? VERİLİRMİ 240 YTL ümit marka bisiklete. yoksa burda bı arkadaş 20-30 daha ver scott diye bişey varmış onu al diyor. ayrıca gezmek için binecem tek amatisörlümü alayım?


    Açıkçası her bisiklet işinizi görür, ama hem kaliteli olsun, hem fiyatı uygun olsun derseniz. "Sedona Borla" markalı bisikleti gözüm kapalı önerebilirim. Fiyatı sizin düşündüğünüzden biraz daha yüksek 300-350 civarları sanırım. 2008 modelleride çıkmıştı en son, fiyatlarıda değşmediyse bu seviyededir.

    Size önerdiğim bu marka giriş seviyesi bir MTB'dir, aldığınızda kesinlikle gözünüz arkanızda kalmaz.

    Bunun dışında her bisiklet işinizi görür gezi amaçlı, ama ne kadar süre görür bilemem...




  • akşamları sureceksen git istediğini al arkadaşım zaten süreceğin 2-3 saat ümit,scot,kron salla gitsin markaları beğendiğini git al



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TIGERSHARK -- 3 Nisan 2008; 12:11:05 >
  • bende 300-400 YTL arası ( daha ucuz olabilir daha pahalı olamaz :)), 3-4 haftada bir uzun yol yapabileceğim bir bisiklet almayı düşünüyorum. karma kullanım olucağı için dağ bisikleti alıcağım sizin önerdiğiniz marka bisikletler çok pahalı bianchi de bile daha ucuzları var. çift amortisör uyarınızı dikkate alarak tek amortisörlü bianchi spark modeline karar verdim gibi ama bu bisiklet ile aynı fiyat daha iyi bisiklet var diyorsanız bir link veya pm atarsanız sevinirim. veya 2. el temiz bir bisiklet de düşünebilirim

    http://www.bianchi.com.tr/2006/bisiklet/d_SPARK.asp
    380 YTL yazıyor fiyatına bu bisiklete değer mi göz atarsanız sevinirim.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.