Şimdi Ara

Hicbir bilgisi olmayan birisine ne tavsiye edersiniz?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
2.184
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhaba,

    İstanbul'daki trafik ve otobuslerin yolcu kalabaligi malumunuz. Evim Pendikte, isim Maltepede olmasina ve mesafe kisa olmasina ragmen; otobusle maalesef 70-80 dakikayi buluyor.

    Bu nedenle motorsiklet almaya karar verdim. Bu sekilde sureyi 15-20 dakika civarina indirgeyebilecegimi dusunuyorum.

    Daha once hicbir sekilde motorsiklet deneyimin olmadi. Fakat İstanbul'da ve sehirdisinda aktif olarak arac kullandim ve kullanabiliyorum. Yani İstanbul trafigini okuyabiliyorum.

    A2 icin ehliyet kursu arastiriyorum su an. Fakat yardim istedigim konu motor tavsiyesi uzerine.

    Boyum 1.82 ve 80 kiloyum.

    Ayirdigim butce; 10-11 bin lira

    En onemli kriter olarak; dis gorunum itibariyle yamaha r25'e benzeyen, zayif gorunmeyen bir motor olursa, kullanirken daha cok zevk alacagimi dusunuyorum.

    Bir sonraki onemli kriterim de; Yakit tuketimi ve yedek parca sikintisi olmayan bir motor.

    Motorlarla ilgili hicbir deneyimim yok. Bunu goz onunde bulundurarak tavsiyelerde bulunursaniz sevinirim.

    Son olarak da; kask, eldiven, dizlik, hirsizliga karsi gereken alet gibi; olmazsa olmaz diyeceginiz, kesinlikle bunlar da motorla birlikte alinmasi gerekli dediginiz seyleri belirtirsebiz sevinirim.

    Saygilarimla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Motor konusunda malesef pek tavsiye veremeyeceğim , mümkünse hepsini test edin ve içinize sineni alın. Kullanıcı yorumlarını da bol bol okuyun. Youtube da incelemelerini takip edin.

    Boy ve kilo konusunda o fiyat aralığında hiçbir motor sıkıntı çıkarmaz, altınızda ufak da gözükmez. (Tabi ufak gözükme olayı kişiden kişiye değişebilir)

    Motorla birlikte alınması gereken saydıklarınızın hepsi. Baştan aşağı full koruma :) . Özellikle kaskta pinlock, güneş vizörü gibi faktörler sürüş konforunu baya olumlu etkiliyor. Ucuz kasklar da Sharp testlerine göre koruyabiliyor ama konfor olmadığı için sürüş kalitesini etkiliyor.

    Motosiklet için özellikle dışarda duracaksa branda ve alarmlı disk kilitleri de oldukça iş görüyor. Ayrıca motosiklet sıfır olacaksa, orjinal lastikleri dandik mi ona bakın. Dandik lastikse benim fikrim, hiç acımadan kaliteli lastik alın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker07

    Motor konusunda malesef pek tavsiye veremeyeceğim , mümkünse hepsini test edin ve içinize sineni alın. Kullanıcı yorumlarını da bol bol okuyun. Youtube da incelemelerini takip edin.

    Boy ve kilo konusunda o fiyat aralığında hiçbir motor sıkıntı çıkarmaz, altınızda ufak da gözükmez. (Tabi ufak gözükme olayı kişiden kişiye değişebilir)

    Motorla birlikte alınması gereken saydıklarınızın hepsi. Baştan aşağı full koruma :) . Özellikle kaskta pinlock, güneş vizörü gibi faktörler sürüş konforunu baya olumlu etkiliyor. Ucuz kasklar da Sharp testlerine göre koruyabiliyor ama konfor olmadığı için sürüş kalitesini etkiliyor.

    Motosiklet için özellikle dışarda duracaksa branda ve alarmlı disk kilitleri de oldukça iş görüyor. Ayrıca motosiklet sıfır olacaksa, orjinal lastikleri dandik mi ona bakın. Dandik lastikse benim fikrim, hiç acımadan kaliteli lastik alın.

    Tabi ki kurstan kursa göre değişir ama, sürücü kurslarında verilen eğitim, hiç motor kullanmamış birisi için sizce yeterli mi? Yoksa özel bir eğitim almak daha mı iyi olur? Mesela Honda'nın Motosiklet Eğitim Merkezi gibi.

    Lastiklerin öneminin farkındayım çok haklısınız. Ama adım adım ilerliyorum. İyi bir sürüş eğitimi almadan, trafiğe çıkıp ilk günden motoru devirmek istemiyorum.




  • Başlangıç için abs'li motor daha iyi olur.https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-piaggio-temizis-moto-piaggio-liberty-150-abs-2016-406550224/detay



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arranger. -- 15 Mart 2017; 23:32:37 >
  • oncelıkle 0 tecrubelı bırı ıcın ss tarzı yanlıs secımdır hem surusu nıspetn zor hem parcası daha pahalı hemde 2.elde vurdusu kırdısı daha coktur.

    scooter yada 150cc gecmeyen commuter en ıdealıdır.

    fakat yınede yok ben bıldıgımı okuyacam dersen cbr 125 dusnulebılır en azından yanlıs gucte bır motor degıl.

    ılk tasıt olacaksa ve Istanbulda ısn trafık sıgortası,a2 ehlıyet kursu,emnıyet masrafları,zıncır kılıt(ıyısı 300-400 den baslar) vb ve ekıpman ıcın 3000tl ayırman gerek,zaten kurs ve ehlıyet masrafları standart ekıpmandan da kesınlıkle kısma motor 2-3 yıla degısır ama kask mont eldıven hep senınle yıllarca.

    yukarda arkadasın onerdıgı motor ılk motor ıcın mukemmel secım,guvenlı kalıtelı konforlu yıllarca satmak ıstemeycegın bır motordur.

    2.el alırsan buyuk ıhtımal lastıklerıde degıseceksındır hep bunları hesaba kat.

    ama 11 bın butce sadece motor ıcınse zaten o zaman sanslısın tonla motor onerılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crauls

    oncelıkle 0 tecrubelı bırı ıcın ss tarzı yanlıs secımdır hem surusu nıspetn zor hem parcası daha pahalı hemde 2.elde vurdusu kırdısı daha coktur.

    scooter yada 150cc gecmeyen commuter en ıdealıdır.

    fakat yınede yok ben bıldıgımı okuyacam dersen cbr 125 dusnulebılır en azından yanlıs gucte bır motor degıl.

    ılk tasıt olacaksa ve Istanbulda ısn trafık sıgortası,a2 ehlıyet kursu,emnıyet masrafları,zıncır kılıt(ıyısı 300-400 den baslar) vb ve ekıpman ıcın 3000tl ayırman gerek,zaten kurs ve ehlıyet masrafları standart ekıpmandan da kesınlıkle kısma motor 2-3 yıla degısır ama kask mont eldıven hep senınle yıllarca.

    yukarda arkadasın onerdıgı motor ılk motor ıcın mukemmel secım,guvenlı kalıtelı konforlu yıllarca satmak ıstemeycegın bır motordur.

    2.el alırsan buyuk ıhtımal lastıklerıde degıseceksındır hep bunları hesaba kat.

    ama 11 bın butce sadece motor ıcınse zaten o zaman sanslısın tonla motor onerılır.
    Mükerrer mesajdı editlendi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FunctionDie -- 15 Mart 2017; 23:26:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crauls

    oncelıkle 0 tecrubelı bırı ıcın ss tarzı yanlıs secımdır hem surusu nıspetn zor hem parcası daha pahalı hemde 2.elde vurdusu kırdısı daha coktur.

    scooter yada 150cc gecmeyen commuter en ıdealıdır.

    fakat yınede yok ben bıldıgımı okuyacam dersen cbr 125 dusnulebılır en azından yanlıs gucte bır motor degıl.

    ılk tasıt olacaksa ve Istanbulda ısn trafık sıgortası,a2 ehlıyet kursu,emnıyet masrafları,zıncır kılıt(ıyısı 300-400 den baslar) vb ve ekıpman ıcın 3000tl ayırman gerek,zaten kurs ve ehlıyet masrafları standart ekıpmandan da kesınlıkle kısma motor 2-3 yıla degısır ama kask mont eldıven hep senınle yıllarca.

    yukarda arkadasın onerdıgı motor ılk motor ıcın mukemmel secım,guvenlı kalıtelı konforlu yıllarca satmak ıstemeycegın bır motordur.

    2.el alırsan buyuk ıhtımal lastıklerıde degıseceksındır hep bunları hesaba kat.

    ama 11 bın butce sadece motor ıcınse zaten o zaman sanslısın tonla motor onerılır.

    Ekipmanlar 3000 civarını bulacaksa, 8000-9000 civarı bütçe üzerinden o zaman konuşalım.

    SS tarzını istiyorum ama tabi ki başlangıç olarak 125cc almayı düşünüyorum. Zaten 500cc, 1000cc ile başlayayım takıntısında değilim.

    Ondan 125cc ve ss tarzında motor tavsiye ederseniz daha iyi olur.

    Ama tabi yine estetik ve dış görünüş olarak gerçekten beğendiğiniz scouter tavsiyelerine de açığım.

    Mesela;

    https://honda.com.tr/satis-sonrasi/motosiklet-kampanyalari/pcx-125-nakit-mart-2017


    Şu kampanyadaki motor hakkında, düşünceleriniz nedir?




  • Kursundan kursuna değişebilir hocam ama istediğiniz seviye için yeterli olacağını düşünmüyorum. Honda nın eğitimi iyidir diye tahmin ediyorum , gitmedim ama internette yazanlar ve motosiklet eğitmenlerinin dedikleri kadarıyla hep olumlu geçiyormuş.

    Ben tecrübeli bir motosiklet sürücüsüyle bol bol pratik yapmıştım ve internette güvenli sürüş talimatlarını boş bir yolda denemeye çalışmıştım. Dönüşlerin kutsal kitabı diye bir eğitim videosu var mesela , tavsiye ederim.

    İmkan bulabilirsem ben de güvenli sürüş kursuna gitmeyi isterim bu arada



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilker07 -- 16 Mart 2017; 1:4:53 >
  • Hocam merhabalar,

    Benimde "Daha once hicbir sekilde motorsiklet deneyimin olmadi. Bu yaz motorum olmali dedim A2 ehliyetine yazilip aldım. Gittim biraz şekil olsun 120-130 yapsin yeter dedim. Sonra aldim motoru 1 hafta kadar süre kurs alanlarinda araştirdim üzerinde uğraştim ögrendim. Bir gün egitim veren hocanin birisi ile muhabbet ederken konusu açildi. Neden A2 yerine direk A sınıfı almadin? Araba tecruben de varmiş hiç mi 400cc yukarısı kullanmiycaksin? Eee zorunlu.. Ayni para.. =) Bilmem memlekette bu kadar ehliyetsiz sigortasiz kasksiz insanimiz varken bize " Neden A sinifi ehliyetin yok " diyerek ceza yazilir mi da; yinede sen A sinifi al hocam =)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sordugun bütün soruların cevapları burada
  • Pcx in 2.el haricinde bir esprisi yok arka fren hala kampana Honda bizim ülkemize yaşıyor malesef.



    Rakibi olarak gelen ve pcxi tokatlayan Yamaha nmaxi araştırın hem ABS var,li an gelir hayat kurtarır,hem kombine fren,hem ön ve arka disk hemde dunlop lastiklerle geliyor.



    Lastik bile 400 lira ,kasa tipi tabi tasarım sana kalmış zevk,zaten ikisininde gidip bayide yakından görüp üstüne oturumunda göreceksin pcx ile nmax farkını,tabi ikisininde 125 ligi için konuşuyorum,çünkü 150 likleeide var bu ikisinin.



    Eğer scootera karar verirsen,mı şahsi görüşüm doğrusu bu olacaktır,büyük teker sağlam birşey bak.



    Nedir bunlar para durumlarına göre yukardan aşağı vereyim.



    Nmax 155,nmax 125,piaggio medley,kymco agility cıty 200,SYM HD 2, SYM symphony 125,Suzuki address.



    Benim kişisel görüşüm ilk motor hem güven hem denge hemde bozuk yoldan etkilenmemesi açısından büyük teker olmalı scoterda, o yüzden cebimde 8-9 bin param olsa yukarda saydıklarımız yoğunlaşır dim digerleri bana eksik yada parasına göre mantıksız geliyor.



    Kazalı durumları hariç tutuyorum,yukarda saydığım modellerin 20.000 km yapmış ama temizlerini bulursan sende en az 20.000 km daha tasasız dertsiz kullanırsın.



    62.000 km de agility cıty gördüm ,keza symphony eski işyerinde arkadaşımda vardı 2.el almıştı hergun Beşiktaş'tan havalimanına gidip geliyordu senelerce yaz kış bindi.



    Bunlar çok fazla bilinmeyen(nispeten motor cahilleri bilmez,işi bilen neyin ne olduğunu biliyo) Çinli zannedilen,ama hero gibi sağlamlığına nam salmış Kore Taiwan markaları.



    Üşenme bir günüm ayır bak bayiler sana ne kadar yakında yap planını bir cumartesi üç dört yer gez bak üstüne otur kurcalayan sevdiğim motoru al,çevremdeki seveceği motoru değil.



    Edit,sallanan otobüste T9 klavye ile kelime bozuklukları olduysa affola.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Crauls -- 16 Mart 2017; 8:0:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker07

    Kursundan kursuna değişebilir hocam ama istediğiniz seviye için yeterli olacağını düşünmüyorum. Honda nın eğitimi iyidir diye tahmin ediyorum , gitmedim ama internette yazanlar ve motosiklet eğitmenlerinin dedikleri kadarıyla hep olumlu geçiyormuş.

    Ben tecrübeli bir motosiklet sürücüsüyle bol bol pratik yapmıştım ve internette güvenli sürüş talimatlarını boş bir yolda denemeye çalışmıştım. Dönüşlerin kutsal kitabı diye bir eğitim videosu var mesela , tavsiye ederim.

    İmkan bulabilirsem ben de güvenli sürüş kursuna gitmeyi isterim bu arada

    Hocam maalesef çevremde tecrübeli bir motosiklet sürücüsü yok. O yönden siz şanslısınız. Honda'nın güvenli sürüş eğitimi kursunu bugün arayıp, detayları öğreneceğim bi bakalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fantastik17

    Hocam merhabalar,

    Benimde "Daha once hicbir sekilde motorsiklet deneyimin olmadi. Bu yaz motorum olmali dedim A2 ehliyetine yazilip aldım. Gittim biraz şekil olsun 120-130 yapsin yeter dedim. Sonra aldim motoru 1 hafta kadar süre kurs alanlarinda araştirdim üzerinde uğraştim ögrendim. Bir gün egitim veren hocanin birisi ile muhabbet ederken konusu açildi. Neden A2 yerine direk A sınıfı almadin? Araba tecruben de varmiş hiç mi 400cc yukarısı kullanmiycaksin? Eee zorunlu.. Ayni para.. =) Bilmem memlekette bu kadar ehliyetsiz sigortasiz kasksiz insanimiz varken bize " Neden A sinifi ehliyetin yok " diyerek ceza yazilir mi da; yinede sen A sinifi al hocam =)

    Hocam herkes A2 ehliyeti aldığı için A ehliyeti almak hiç aklımın ucundan geçmemişti. Dediğiniz gibi yapıp, A ehliyeti için başvurayım en iyisi.

    Gerçekten çok teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason16

    sordugun bütün soruların cevapları burada
    Bir ara motora heves edip, bu adamın baya videolarını izlemiştim. Gerçekten mantıklı ve güzel noktalara değiniyor. Zaten deneyimli ve gerçekten bu işin piri olduğu da açık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FunctionDie -- 16 Mart 2017; 9:29:56 >




  • Hocam ikinci eli de hareketli olsun tabi ki. İlk alacağım motor, öğrenme sürecinde kullanacağım ve geçiş süreci motorum olacak. Ondan ikinci eli hızlı ve az değer kaybeden bir motor olması işime gelir.

    Açıkçası Honda PCX, Honda CBR125'ten daha yakışıklı duruyor. İnternette, sürüş pozisyonlarına falan baktım her ikisinin de. Honda PCX daha rahat gibi duruyor. Tabi ki bizzat gidip deneyeceğim, sadece bir ön araştırma yaptım.

    Yamaha Nmax'a baktım az önce. 2017 modelinin fiyatı 10500 liradan başlıyor. PCX ise 8400 TL. Arada 2100 lira fark var. Bütçemi aşıyor bu şekilde.

    Temiz bir alete denk gelirsem, ikinci el de almayı düşünüyorum. Muhtemelen motoru ilk başlarda ister istemez bir şekilde düşüreceğim. Sıfır motoru düşürürsem, eminim ki içim cız eder. Ondan ikinci el de kafama yatıyor.

    Bu haftasonu, bayileri gezme planım vardı zaten. İyice heveslendim şimdi :)

    Çok teşekkür ederim, uzun uzun yazıp ilgilendiğin için.




  • Hocam az once yanimdan pcx gecti. Gorunus olarak gercekten cok hos ama baska bir sey dikkatimi cekti.



    Motorun sesi cok cirkindi yahu. Boyle motor yirtiliyor resmen. Sonra yokus yukari cikmaya basladi, sesini en az 200 metre uzaklasana kadar duymaya devam ettim



    Motorda bir sikinti var yoksa karakteristik ozelligi mi bu pcxin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba hocam, benim gittiğim kursta A ehliyet için MT-07'le çalıştırıyorlardı. Sıfır tecrübeyle gittim A2 aldım. Kurstan kursa değişir tabi ama trafiğe çıkabilecek kadar öğrettiklerini düşünüyorum.
  • ogrenmek ıcın 2.el almak elbette mantıklı, dış gorunusu begenıp begenmeme kısıye gore degısır dogru, parca acısındanda japonlar bır tık daha pahalı oda var honda yamaha suzukı malesef yedek parcada fıyatları bu duzeyde.

    su motoru 8000e alırsınız ve pcx ten daha mantıklı daha buyuk bagajı avantaj kolayda satılır.

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-ilk-sahibinden-hatasiz-servis-bakimli-406461180/detay


    dıs gorunus ıcın 3 de olur dersenız kolay kullanım bol ekstralı ve aksesuarlı şuda bence guzel..

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-sahibinden-tricity-125-bol-ekstrali-servis-bakimli-407222837/detay




  • Sana kendi başımdan geçenleri kısa anlatayım.

    Aynen senin gibi İstanbul'un rezalet trafiğinden bıkıp motor almaya karar verdim. Ancak senin gibi ömrümde hiçbir motosiklete binmemiştim. Öncelikle bulabildiğim her dokümanı okumaya başladım, internetten uzun saatler boyunca araştırma yaptım. Daha sonra İzmit'te bir kursa yazıldım A sınıfı ehliyet için. Şanslıyım ki kurs çok başarılı ve hoca gerçekten öğreticiydi. Eğitim alanlarında diğer ehliyet kurslarının hocaları vardı ve onların öğrencilere gerçekten acıdım. Sonuç olarak A sınıfı ehliyeti Mt07 motor ile ilk denememde elde ettim.

    Sıra ekipman ve motora gelmişti. Öncelik benim için güvenlikteydi. Motor almadan evvel bütün ekipmanımı tamamladım. Herkesin bütçesi farklı. İyisi olur kötüsü olur ama ekipmansız olmaz bunu unutma. İlk olarak ekipmanını hallet. Motoru kalan bütçene göre ayarla.

    Sonuç olarak şuan Mt25 sahibim ve motor kullanmaya 30'umdan sonra başladığım için pişmanım, keşke daha erken başlasaydım.
    İstanbul trafiğine gerçekten çözüm oldu.

    Motor seçim konusuna gelince, ilk etapta Yamaha nmax alacağımı planlamıştım. Scooter ile rahat rahat yol alır, vites ile uğraşmaz. Acemilikten yana derdim olmaz diye düşünüyordum. Ama kursa başlayınca kararım tamamen değişti. Viteslide karar kıldım.

    Bence kararını kurs sonrasına bırak. Scooter mı vitesli mi kararını verdikten sonra iş kolay. (aslında hiç değil :)




  • Önce Hondanın eğitimine gitmeni tavsiye ederim. Bu eğitimi mutlaka sınavdan önce tamamla. kursların fiyatına göre değişmekle birlikte verdikleri eğitim son derece yetersiz, size sınavı geçecek kadar öğretirler sadece. Ama İstanbul'da araç kullanmak özellikle motosiklet kullanmak sanıldığı kadar kolay değil. Motosiklet türü tarzı konularına girmeyeceğim. Buna kurstan sonra karar verirsiniz. Ama şu kadarını söyleyeyim SS olmaz cruiser olmaz advanture olmaz başlangıç için ya scooter ya commuter almasınız. Bunu üzerine oturup kullanmaya başlayınca anlarsınız. Vitrinde göründüğü gibi değil olay.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.