Şimdi Ara

BİR TÜRLÜ ÇÖZÜLEMEYEN TEKLEME SORUNU!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
2
Favori
23.543
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. 245.000 kmde Prins lpg kitli Bora aracım var. 165.000 kmde takılmış lpg. Son zamanlarda araç ilk kalkışlarda silkelemeye, gaz yememeye başlamıştı. Gaza ne kadar basarsam basayım gitmiyordu araç; boğuluyordu. Arabayı stop edip tekrar çalıştırınca bir nebze düzeliyordu. Herhalde bujilerdendir diyip dört bujiyi, buji kablosunu değiştirdim. Sorun düzelmeyince ateşleme bobini de değişti. Ama sorun hâlâ devam ediyor. Benzin gaz fark etmeden sorun devam ediyor. Lpg filtresi değişeli 20.000 km oldu. Lpgciye gittiğimde sorun gözükmüyor. Tamircide bilgisayara bağlayınca "1. 2. 3. 4. silindirlerde aralıklı tekleme" hatası çıkıyor.

    Sizce sorun nedir? Fikri olan ya da daha önce başına böyle bir iş gelen var mıdır? Teşekkür ederim.



  • Hocam aracinizin motorunda bence bir sorun var. Bujileri soktuğunuzde durumlarına baktinizmi? Yağlanma aşırı kararma varmıydi? Subaplardanda çıkabilir. Bir ihtimal krank sensorundende yapar ama hata olarak krank sensorundende yazması lazim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bujileri 35.000 kmde değiştirdim. Hiç aşırı bir kararma yoktu. Hatta şaşırdım o kmye rağmen o kadar sağlam durmasına.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01018

    Hocam bujileri 35.000 kmde değiştirdim. Hiç aşırı bir kararma yoktu. Hatta şaşırdım o kmye rağmen o kadar sağlam durmasına.

    O zaman geceden akunun - kutbunu sökün. Sabahtan hiç lpg yi devreye sokmadan kullanın duzelirse haber verin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 01018 kullanıcısına yanıt
    Hocam değişmişsiniz ama yine silindir tekleme hatası veriyorsa kompresyon testi yaptırın birde. Katalizör de dolmuş olabilir mi hem benzin hem lpgde yapıyor diyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç lpg'li ve lpg ile 80.000km yapmış.

    Sübapların aşınmış olma ve kompresyon kaçırıyor olma ihtimali var. Bundan kaynaklanıyor olabilir.

    Kompresyon kaçıran motor, sıkıştırma anında havayı emme manifolduna kaçırır ve motoru boğdurur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muhtemelen subaplar bozulmuş,kompresyon testi sonucu belli olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Abi aynı sorun bizim arabadada vardı çok ugraştılar sonunda distribütör de çık bi baktır abi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zeytinkoy kullanıcısına yanıt
    Hocam çözümü nedir peki bunun? Çok masraf açar mı?
  • ılgıncmıs bencede bakılabılıcek herseye bakıldıysa atesleme konusunda komprasyon testı yaptırın b
  • Aynısını yaşadım arac sabah ilk mars da calismamaya başladı , çalışıncabi 200 300 mt tekliyordu kac defa ustalara gösterdim hiçbirşey bulamadılar en son internette araştırma araştıra buldum lpgnin regulatoru bozulmuş ustaya böyle bişey buldum internette bi bakalım dedim farklı bir ölçüm yaptı ve lpg beyni yani regulayor bozulmuş 3,4 yilda bir liglerin beyni bozuluyor dedi masraf 300 kupürü çıktı bana

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayni sorun bende de var cozum bulamadim araba gitmiyor boguluyor isininca daha az ama

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadasim sana bu arızanın sebebini ve çözümünü söylüyorum.
    Sebep: lpg denen illetin belli bir muddet sonra gerçek yüzünü göstermesi.
    Subaplarin oturma kaynama uzama yapmis aracin ya fazla hava cekiyor yada kacirma yapıyor,motorda düzgün yanma olmuyor. ..
    Çözüm:üst kapak sökülecek,subaplarin kontrol edilecek,büyük ihtimal set halinde değişecek. Ayrica ust kapak hazır açılmışken conta degisimide yapılacak. Ayrica yeni subaplarin takılması için uyumluluk saglamasi icin kapak tornadan geçecek.
    Tahmini maliyetin 1500-2000 tl.

    Not :Tüm bunları klasik yol olan buji vs değişiklik yaptığın halde arizan devam ettigi icin yazdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-B9E79BA17 -- 20 Kasım 2016; 1:34:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahvesm

    Arkadasim sana bu arızanın sebebini ve çözümünü söylüyorum.
    Sebep: lpg denen illetin belli bir muddet sonra gerçek yüzünü göstermesi.
    Subaplarin oturma kaynama uzama yapmis aracin ya fazla hava cekiyor yada kacirma yapıyor subaplardan,motorda düzgün yanma olmuyor. ..
    Çözüm:üst kapak sökülecek,subaplarin kontrol edilecek,büyük ihtimal set halinde değişecek. Ayrica ust kapak hazır açılmışken conta degisimide yapılacak. Ayrica yeni subaplarin takılması için uyumluluk saglamasi icin kapak tornadan geçecek.
    Toplam maliyetin 2000 tl.

    Hayirli ugurlu olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fakir ya da zengin karışıma düşüyor olabilir. Oksijen sensörü, hava debimetresi gibi parçaları kontrol etmenizi tavsiye ederim. Bu sensörler arızalanınca sensör yanlış bilgi okuyor, hava/yakıt karışımı düzgün ayarlanmadığı için verimsiz yanma gerçekleşip tekleme/performans düşüklüğü gibi sorunlara sebep oluyor.

    Distribütör kapağına da baktırın, ateşlemeyi düzgün yapmıyor olabilir.

    LPG yüzünden conta yakmış olabilir, motor yağına su karışıp bujinin ucunun su olmasına ve ateşlemeyi engellemesine sebep olur. Eski aracımızda başımıza gelmişti.

    Ayrıca rölanti ya da herhangi bir devirde manifolttaki hava basıncı sabit mi kontrol ettirin derim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. Yarın bir de lpgyi tamamen iptal ederek deneyeceğiz. Dediğiniz muhtemel sorunları da not aldım ustaya ileteceğim.
  • Bir veya iki depo tamamen benzinde kullanın. Sorun düzelirse lpg ayarı veya enjektörlerindendir.
  • Az önce çok ilginç bir şey fark ettim. Arabanın farlar açıkken hiçbir şekilde tekleme olmuyor. Ama farları kapattığım anda gaz yememeye başlıyor.(rölantide) Beş dakika tekrar tekrar denedim, farı açınca kesiliyor.
  • 01018 kullanıcısına yanıt
    O halde iyi bir vw anlayan elektirikçi usta sizin işinizi nokta atışı çözebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01018

    Az önce çok ilginç bir şey fark ettim. Arabanın farlar açıkken hiçbir şekilde tekleme olmuyor. Ama farları kapattığım anda gaz yememeye başlıyor.(rölantide) Beş dakika tekrar tekrar denedim, farı açınca kesiliyor.

    Aynı şekilde kaloriferi açıp denermisin stop edicek mi full aç ama sorun olamazsa elektriksel sorun yoktur.
    Bu dediklerimde herhangi bir problem yoksa. Siboplar gitmiştir. Kesin sonuç diyorum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KöfteSuyu -- 20 Kasım 2016; 23:39:27 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.