Şimdi Ara

Bir otomobil ne zaman emekli olur ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
1
Favori
2.526
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkdaşlar

    Kaliteli üretim yapan (audi, bmw, mercedes v.b.) firmaların araçları
    kaç yıl veya kaç km kullanılabilir ?

    Çok aşırı titiz kullanılsa
    yıkamalarına özen gösterilse, bakımları zamanında yapılsa,
    yağ, filtre değişimleri zamanından önce yapılsa

    10 yıl 300.000km'yi geçen bir model "sağlıklı olarak" kullanılabilinir mi ?

    Herhangi bir metal yorgunluğu, sürekli arıza çıkarma gibi durumlar oluşur mu ?
    Motordan, donanımlardan, koltuklardan gelen sesler v.s. engellenebilir mi ?

    Yoksa belirli bir km'de ikinci el değerini de kaybetmeden satıp 0km ile yenilemek daha mı mantıklı (ort. 100.000 liralık modellerde)



  • Her şeyi dört dörtlük bir araba senelerce kullanılabilir. Ama tahminim motor ömrü 500.000 km den fazla olmaz. illa ki motor yaptırmak gerekebilir.
  • Özellikle bahsettiğiniz marka araçların çok titiz kullanımla 300.000 km'de sıkıntı yaratacağını sanmamakla beraber,metal yorgunluğu vb faktörlerden dolayı illaki ilk günkü gibi bir araç olmaz diye düşünüyorum.
  • 1 milyon km dogan gittigini düşünürsek eğer;
    titiz bir alman aracına 2 milyon km ve 30 sene emrine amede yapabilir.
  • sıfır alınan bir japon bakımla 25 yıl çok rahat idare eder.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZurnaBey

    sıfır alınan bir japon bakımla 25 yıl çok rahat idare eder.

    +1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UsbÇaydanlık

    Özellikle bahsettiğiniz marka araçların çok titiz kullanımla 300.000 km'de sıkıntı yaratacağını sanmamakla beraber,metal yorgunluğu vb faktörlerden dolayı illaki ilk günkü gibi bir araç olmaz diye düşünüyorum.


    metal yorgunluğu ne gibi sorunlara yol açabilir ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Böyle bir otomobil yok mu?
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bu yolda giden biri olarak başınıza neler gelebileceğini anlatmaya çalışayım... Gerçi arabamla henüz 26. seneyi ve 300binleri sayıyoruz ama yine de gelecekte neler olabileceğini biraz görebildim.

    Birincisi metal yorgunluğu otomobilde kritik değil. Havacılıktan ithal teknolojinin yaygın olduğu otomotivde bu sorun yapay bir şekilde tartışılmaya başlandı. Uçak gövdeleri gerinim sertleşmesi (strain hardening) konusunda çok daha başarısız olan sertleştirilmiş alüminyumdan üretiliyorlar. Bazı parçalarda sadece %1 mukevemet payı kalıyor. Çünkü hafif olmak çok önemli. Yine de kontrollerle parça değiştirmeden 30 seneden fazla kullanılabiliyorlar. Ortalama bir uçağın ömrü ortalama bir otomobilden daha fazla. Bazıları da pek gözümüzün önünde olmadan fakat tepemizde kargo uçağı olarak hayatlarına devam ediyorlar. Düzenli uçuş yapan 50 senelik askeri uçaklar var. Diğer taraftan otomobilde %60'ın altında mukavemet payı olan parça hemen hemen yoktur. Metal yorgunluğu bir fizik olayıdır ve mutlaka vardır fakat otomobilde hayati bir problem olmaktan çok uzaktır. Uçak gövdelerinde beklendiği gibi havada aniden zincirleme bir yırtılma olayı otomobil gövdesinde beklenmez. Yine de endüstride bu işten dolayı bir kaç geri çağrılan şasi olduğunu söylemem lazım, fakat hepsi için de müdahale edecek güvenli zaman vardı. Servis bültenlerini takip edin. Metal yorgunluğu sorunu varsa eğer ilk sene 300-400bin km yapan bir kaç kişi bunun keşfedilmesini sağlar.

    Bence asıl dikkat edilmesi gereken elektronik ve plastikler. Mekanik parçalar en kötü ihtimalle yeniden üretilebilr, görünütüsünü beğenmeseniz bile yerine takıldıktan sonra unutursunuz. Mesela marş dişlisi için tamirci hemen elinde bulunan MAN'a ait bir dişliyi kullanmıştı. ucuna tornada 45° pah vermişti ve aynen benim dişli olmuştu. Aklımdan orjinalini alsaydık bari diye geçiririken hiç beklememek ve uğraşmamak da açıkçası rahat gelmişti. Şimdi 10 sene oldu o parçayı görmüyorum. Biliyorum, ama rahatsız etmiyor, arabanın marş sesi değişmedi. Ama iç mekan öyle değil, Büyük plastik parçaların yeniden üretimi, rengini tutturmak çok zor. Eskimiş koltukla aynı renkteki emniyet kemeri her sabah göze batan büyük bir sorun olabilir.

    havayastıkları: 10-11 sene için ömürleri hesaplanıyor. Bu süreden sonra çalışmaları garanti değil. Müdahale içerdeki parçaların sökülmesini gerektiriyor.

    plastik aksamlar: Her ne kadar plastiklerin tabiatta yok olmaları 200 sene alıyor denilse de kullanım ömürleri metallere göre çok daha kısa oluyor. Özellikle UV ve sıcaklıktan dolayı mukavemetlerini kaybediyorlar. Son 30 senede daha ucuz ve daha çevreci olması için plastiklerin uzun dönem kaliteleri ciddi oranda azaldı. Bilmediğiniz kimyasalları, sözde "koruyucu"ları katiyen kullanmayın, çünkü zaten ayakta zor duruyorlar.

    elektrik aksamı: Elektrik aksamı da plastikle yalıtılır. Bugün üretilen bazı kablo yalıtımları motor ortamında 30 sene geçirdikten sonra elinizde ufalanmaya başlayacak. Öyle olmasa bile belli noktalardan kırılıp içine nem alacaklardır. Bir arabadaki elektrik hatlarının toplam uzunluğunun artık 100km lerle ölçüldüğünü düşünürsek bu büyük bir problem olabilir. Hem bu artış hem de talepten dolayı iletkenlerin kalitesinde de düşüşler var. Yani hem yalıtım daha kötü hem de yalıtmda sorun olduğunda iletken daha çabuk paslanıyor.

    pas: Genelde sıcak ve nemli ikimlerde arabalar yukardan ve içerden, soğuk ikimlerde de aşağıdan paslanırlar. Pasa karşı korumayla ilgil üreticinin kaza tamirleri envanterlerine bakıp küçük detayları da olması gerektiği şekilde kontrolerini yapmak gerekir. Basit kazlarda çatlayan parçalar, su deflektörleri genelde yerine konulmaz. Veya kapalı profillerin içindeki vakslar bir 10-15 sene sonra buharlaşabilirler. Bunlar ne çeşit, nerede, ne miktada kullanmak gerekiyor bilirseniz metal profiller her 10 senede bir hayata yeniden başlayabilir.

    mekanik: Bence en kolayı. Parçayı tamamen bozulmadan önce değiştirmek. Yeniden "mühendislik" uydurulmasına izin vermemek. Doğru montaj. Doğru parça... Fren, direksiyon, süspansiyon veya motor olsun ilk günkü gibi değilse bir şeyleri atlamışsınızdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Bu yolda giden biri olarak başınıza neler gelebileceğini anlatmaya çalışayım... Gerçi arabamla henüz 26. seneyi ve 300binleri sayıyoruz ama yine de gelecekte neler olabileceğini biraz görebildim.

    Birincisi metal yorgunluğu otomobilde kritik değil. Havacılıktan ithal teknolojinin yaygın olduğu otomotivde bu sorun yapay bir şekilde tartışılmaya başlandı. Uçak gövdeleri gerinim sertleşmesi (strain hardening) konusunda çok daha başarısız olan sertleştirilmiş alüminyumdan üretiliyorlar. Bazı parçalarda sadece %1 mukevemet payı kalıyor. Çünkü hafif olmak çok önemli. Yine de kontrollerle parça değiştirmeden 30 seneden fazla kullanılabiliyorlar. Ortalama bir uçağın ömrü ortalama bir otomobilden daha fazla. Bazıları da pek gözümüzün önünde olmadan fakat tepemizde kargo uçağı olarak hayatlarına devam ediyorlar. Düzenli uçuş yapan 50 senelik askeri uçaklar var. Diğer taraftan otomobilde %60'ın altında mukavemet payı olan parça hemen hemen yoktur. Metal yorgunluğu bir fizik olayıdır ve mutlaka vardır fakat otomobilde hayati bir problem olmaktan çok uzaktır. Uçak gövdelerinde beklendiği gibi havada aniden zincirleme bir yırtılma olayı otomobil gövdesinde beklenmez. Yine de endüstride bu işten dolayı bir kaç geri çağrılan şasi olduğunu söylemem lazım, fakat hepsi için de müdahale edecek güvenli zaman vardı. Servis bültenlerini takip edin. Metal yorgunluğu sorunu varsa eğer ilk sene 300-400bin km yapan bir kaç kişi bunun keşfedilmesini sağlar.

    Bence asıl dikkat edilmesi gereken elektronik ve plastikler. Mekanik parçalar en kötü ihtimalle yeniden üretilebilr, görünütüsünü beğenmeseniz bile yerine takıldıktan sonra unutursunuz. Mesela marş dişlisi için tamirci hemen elinde bulunan MAN'a ait bir dişliyi kullanmıştı. ucuna tornada 45° pah vermişti ve aynen benim dişli olmuştu. Aklımdan orjinalini alsaydık bari diye geçiririken hiç beklememek ve uğraşmamak da açıkçası rahat gelmişti. Şimdi 10 sene oldu o parçayı görmüyorum. Biliyorum, ama rahatsız etmiyor, arabanın marş sesi değişmedi. Ama iç mekan öyle değil, Büyük plastik parçaların yeniden üretimi, rengini tutturmak çok zor. Eskimiş koltukla aynı renkteki emniyet kemeri her sabah göze batan büyük bir sorun olabilir.

    havayastıkları: 10-11 sene için ömürleri hesaplanıyor. Bu süreden sonra çalışmaları garanti değil. Müdahale içerdeki parçaların sökülmesini gerektiriyor.

    plastik aksamlar: Her ne kadar plastiklerin tabiatta yok olmaları 200 sene alıyor denilse de kullanım ömürleri metallere göre çok daha kısa oluyor. Özellikle UV ve sıcaklıktan dolayı mukavemetlerini kaybediyorlar. Son 30 senede daha ucuz ve daha çevreci olması için plastiklerin uzun dönem kaliteleri ciddi oranda azaldı. Bilmediğiniz kimyasalları, sözde "koruyucu"ları katiyen kullanmayın, çünkü zaten ayakta zor duruyorlar.

    elektrik aksamı: Elektrik aksamı da plastikle yalıtılır. Bugün üretilen bazı kablo yalıtımları motor ortamında 30 sene geçirdikten sonra elinizde ufalanmaya başlayacak. Öyle olmasa bile belli noktalardan kırılıp içine nem alacaklardır. Bir arabadaki elektrik hatlarının toplam uzunluğunun artık 100km lerle ölçüldüğünü düşünürsek bu büyük bir problem olabilir. Hem bu artış hem de talepten dolayı iletkenlerin kalitesinde de düşüşler var. Yani hem yalıtım daha kötü hem de yalıtmda sorun olduğunda iletken daha çabuk paslanıyor.

    pas: Genelde sıcak ve nemli ikimlerde arabalar yukardan ve içerden, soğuk ikimlerde de aşağıdan paslanırlar. Pasa karşı korumayla ilgil üreticinin kaza tamirleri envanterlerine bakıp küçük detayları da olması gerektiği şekilde kontrolerini yapmak gerekir. Basit kazlarda çatlayan parçalar, su deflektörleri genelde yerine konulmaz. Veya kapalı profillerin içindeki vakslar bir 10-15 sene sonra buharlaşabilirler. Bunlar ne çeşit, nerede, ne miktada kullanmak gerekiyor bilirseniz metal profiller her 10 senede bir hayata yeniden başlayabilir.

    mekanik: Bence en kolayı. Parçayı tamamen bozulmadan önce değiştirmek. Yeniden "mühendislik" uydurulmasına izin vermemek. Doğru montaj. Doğru parça... Fren, direksiyon, süspansiyon veya motor olsun ilk günkü gibi değilse bir şeyleri atlamışsınızdır.


    Çok teşekkürler güzel yazınız için

    Yani doğru bir bakımla 15 seneye yakın
    bir araç gönül rahatlığıyla kullanılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1 MİLYONDA 1 -- 23 Ekim 2010; 19:11:38 >




  • Doğru bakımla 300-400 bin km giderler. Ancak diğer aksamlar bu kadar dayanamaz. Elektik aksam 5-6 yıl sonra sorun çıkarmaya başlar.
  • Cevap Nickinde Gizli
  • mercedesle milyon kmleri sayarsınız 300 de neymiş..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1 MİLYONDA 1
    Çok teşekkürler güzel yazınız için

    Yani doğru bir bakımla 15 seneye yakın
    bir araç gönül rahatlığıyla kullanılabilir.


    Rica ederim... faydası varsa ne mutlu...

    Bir tek hava yastıkları konusunda emin değilim -patlayıcılar enteresan bir alan.
  • km olarak 250 ile 400 bin arası yıl olarak 25 yaşından sonra emekli olur bence
  • 1975 Model zamanında sıfır aldığımız Ford Granada 2.0 MK1 aracımız var nazar olmasın öyle büyük bir motor problemi ile daha karşılaşmadık.Fakat babam ve ben aracı hor kullanmayız buda büyük bir etken
  • arabaların kullanım klavuzundada yazdığı gibi ortalama her arabanın ekonomik ömrü ortalama 10 yıl, tamam bakımlarını eksik etmessin ama her parçanında bi ömrü var zamanı gelince bir bir birçok parçayı yenilemek gerekecek
  • Bizim göçmen mahallesinde Lada marka arabalardan var 78-80 model.Hala çatır çatır kullanıyorlar.Rusya , ukrayna da bu arabalar aynen devam ediyor.Almanların omru daha da fazla olur.Tabi eskinin konforu başka olur.O arabalarla 100 e çıktıgın zaman uçuyorsun :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seffaf1

    arabaların kullanım klavuzundada yazdığı gibi ortalama her arabanın ekonomik ömrü ortalama 10 yıl, tamam bakımlarını eksik etmessin ama her parçanında bi ömrü var zamanı gelince bir bir birçok parçayı yenilemek gerekecek


    10 yılı doldurunca bi 5-10 yıl daha gitsin diye
    otomobil dergilerinin uzun dönem testlerinden sonra yaptığı gibi aracı komple söküp eksiklerini gidermek gerek :)
    nasıl olsa pdf sitelerinde 1000 sayfalık servis kitapçıkları bulunabiliyor aracın her parçasının nasıl ayrılacağını gösteriyor.

     Bir otomobil ne zaman emekli olur ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1 MİLYONDA 1


    quote:

    Orijinalden alıntı: seffaf1

    arabaların kullanım klavuzundada yazdığı gibi ortalama her arabanın ekonomik ömrü ortalama 10 yıl, tamam bakımlarını eksik etmessin ama her parçanında bi ömrü var zamanı gelince bir bir birçok parçayı yenilemek gerekecek


    10 yılı doldurunca bi 5-10 yıl daha gitsin diye
    otomobil dergilerinin uzun dönem testlerinden sonra yaptığı gibi aracı komple söküp eksiklerini gidermek gerek :)
    nasıl olsa pdf sitelerinde 1000 sayfalık servis kitapçıkları bulunabiliyor aracın her parçasının nasıl ayrılacağını gösteriyor.

     Bir otomobil ne zaman emekli olur ?


    10 yaşında bi araç için kimsenin bu şekilde söküceğini sanmıyorum ama 20 yaşından sonra gerek çürükler, gerek boya için ve arabanında bi okadar daha gitmesi için :) bu şekilde soyup soyup toplamayı tercih ederdim,tabi deyecek bi araç için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seffaf1

     Bir otomobil ne zaman emekli olur ?


    10 yaşında bi araç için kimsenin bu şekilde söküceğini sanmıyorum ama 20 yaşından sonra gerek çürükler, gerek boya için ve arabanında bi okadar daha gitmesi için :) bu şekilde soyup soyup toplamayı tercih ederdim,tabi deyecek bi araç için


    Bu 100.000km sökülmüş bir araç :)

    valla benim imkanım mekanım olacak bu tip bir operasyona
    her 100.000km'de bir veya 5 senede bir sökerim :)




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.