Şimdi Ara

Bir otomobil ne zaman emekli olur ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
1
Favori
2.530
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Her şeyi dört dörtlük bir araba senelerce kullanılabilir. Ama tahminim motor ömrü 500.000 km den fazla olmaz. illa ki motor yaptırmak gerekebilir.

    500.000 de aşılabilir aslında ama abartmayacak şekilde..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Details

    Motor için belli bir ömür biçmek aslında mantıksız olur, aracı kullanan kişi/kişilerin karakteristik sürüşüne çok baglıdır. Ben 70 bin km'de motor yaptıran BMW 320 Sahibi de tanıyorum, 475 Bin km'ye sorunsuz gelmiş 320 sahibi de tanıyorum.
    Sakin kullanılmış, düzenli bakım yapılmış, sürekli aynı marka ve cinste motor yagı kullanılmış bir çok motor 1 milyon kilometreleri devirebilir. Şu an şirkette 2004 model kangoo'lar var ticari olarak kullanılan bu araçlarda dahi 420 Bin km görünüyor km saati.
    Yine 2004 model kangoo sahibi bir arkadaşım var, aracını 2006 yılında 90 bin kilometrede sanarak almıştı, 20 gün sonra tesadüfen aracın gittigi özel serviste ögrendik ki, araç rutin bakımlarını o serviste yaptırıyormuş en son 220 bin km'de yağ degişimini yapmışlar, kilometresinin ne kadar geri alındıgını bilmedigimiz ticari araç bile şu an 350 bin kilometre'de, belki 150-200 bin kilometre de geri alınmıştır.


    Doğru tabiki... Ben Imprezayı mahvetmiştim servis abi sen bunu bu hale getirdiysen avrupa araçlara pek bakma demişti.
    Benim sormam km'den ziyade... Yukarıda arkadaşın bahsettiği gibi misal havayastığı 10.000 kmde işini tamamlıyor ve ucuz bir parçada değil.
    bir arkadaş yazmış bakımını yaptıkça 20-30 sene kullanırsın... Önemli olan nasıl kullandığın ve bakıma ne kadar harcadığın.
    Yazılardan çıkan sonuç ortalama 10-15 sene kullanım ömrüne sahip oluyor bir araç
    Olaya kaliteli araçlardan girmemin amacı o
    düşünün 95 model C sınıfı... şu anda 15.000 liraya satılıyor. Psikolojik değer 12.000 liraya şahin satılıyorsa.
    100.000-150.000 liraya aldığın bir aracı 5 sene sonra satarsan aradaki farkı 60 aya bölmelisin ve aylık 1.000 liranın üzerine gelir neredeyse...
    ama bunu 10 hatta 15 seneye çıkartırsan 750 liranın altına iner aracın aylık satın alma maliyeti
    Her 5 senede 150.000 liralık aracı yarı fiyat kaybıyla satıp yeni bir 150.000 liralık araç alsan 15 senede 225.000 lira çıkmış olur cepden
    ama 150.000 liralık bir aracı 15 sene sonra 15.000 liraya satsan 135.000 lira çıkar cepden.
    225-135: 90.000 liralık fark 15 sene boyunca her ay 500 lira eder... (az para değil)

    Tabi 100.000 liraya araba alan o na mı bakar demeyin...
    Bakmadığı için bunlar oluyor işte. Yakıt tüketiminde 10 kuruşluk fark büyük değil gibi duruyor
    ama 100.000km sürülen 5 senelik bir araçda 10.000 lira fark yapıyor.




  • 300-400 bin nedir ya
    özellikle dizel arabalar heleki merso vw audi ise milyon devirir
    kaza falan yoksada metaline hiçbirşey olmaz

    AMAAAAAA

    Fren hortumları, radyatör hortumları ve diğer plastik ve kauçuk parçaları özellikler,ini kaybederler
    merso audivw nin her zaman yedek parçasının bulursun güvenlik arz eden bu hortumları yenile keyifle kullanmaya devam et milyonları devir

    araban ,ster yeni ister eski olsun temkinli kullan yüksek hızlara çıkmaaaaaa

    Aracın muhasebede falan elbette iktisadi ömrü var amortisman falan filan ama gerçekte ruhu olmadığına göre ömrüde sayılı değil.
    Kaza yapmaz bakımlarını düzenlü yaparsan çok uzun süre kullnırsın trafiğe baksana 1970li yılların mersoları canavar gibi gidiyorlar arabalar 50 yaşında ki daha da eskileri var.
    Üstelik bu 70li yılların arabaları eski teknoloji



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nogretse -- 31 Ekim 2010; 2:55:10 >
  • 2 Gün önce taksiciye aynı soruyu sordum bundan önce ki sahin ile 600.000 km yaptığını ondan sonra motor yaptırdığını söyledi , yeni arac albea 2 yaşında 270 .000 de bi okadar daha rahat yapar diyo du , bu markalar bunu yapmış ise
  • Hep uzun yol yapdığım için (50-60 bin senede) benim için MB de olsa 4-5 sene olunca emekli demek, masraf açmaya başlamadan satarım hiç riske girmeyi ve artı masrafları sevmem 20-30 bin € her defasında zararım olsa bilen.
  • 1975 model bır arac o ankı teknolojı ye gore 15 yıl
    1990 model bır arac o ankı teknolojı ye gore 20 yıl
    2000 model bır arac o ankı teknolojı ye gore 25 yıl
    2010 model bır arac o ankı teknolojı ye gore 30 yıl
    dıye dusunuyorum
  • bır de aynı arabaya seneler ce bınmek yenılerı cıktık ca bızım turk halkını genelde sıkıyor hemen degıstıreyım dıyor
  • Aslında herşey kullanıma bağlı. İddiaya girersem yepyeni bir arabayı 1000 km ye gelmeden mahvederim. Ya da Uzun seneler kullanabilirim. Herşey İnsan.
  • paslanmaya başladığı zaman, yani döşemelerinin altındna tavan birleşim yerlerinden felan. ozaman emekli dir bence
  • Almanya'da dizel Mercedes E serisi taksiye binmiştim.
    850.000 km'de idi. İçi yeni gibiydi. yanlış hatırlamıyorsan 2000 modeldi.

    Şöföre sordum, henüz motor yapılmamış, daha gerek de yok dedi. Sadece 1 kere otomatik şanzımanı değiştirmiş.

    Nasıl bakıldığına bağlı esasında...
    Nasıl kullanıldığına.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bal974 -- 8 Kasım 2010; 12:50:50 >
  • Bence artık tüketim dünyasında en baba aracın ömrü 10 yıl. Bunu km olarak değerlendirmeyin! 1 milyon km de yapabilir araç. Ama 10 yılı geçince artık parça bulmak, bulsan bile ucuza mal etmek gibi konular bayağı bir sıkıntı olur. Artık teknolojinin de çok hızlı değiştiğini unutmayın. 60, 70, 80, 90, yıllar teknoloji savaşı yerine, üretim savaşlarının yaşandığı yıllardı.
  • volvoların 4 milyon km yapan motorları olduğu bir gerçektir.Önemli olan sadece motor değil tabiyki.Düzgün kullanımda büyük masraflar harici 500.000 rahat gider bu tarz araçlar diye düşünmekteyim.
  • bir arızası giderildikten sonra fazla geçmeden,durduk yere başka biri başlıyorsa ve bu sık sık oluyorsa,o araç emeklidir
  • Ben aksini İdaaa ediyorum.
    Aslında gelişen teknoloji gelişiyor ama esas gelişen şey;

    Kapitlalizm ve kullan at kültürü.

    Bkz kübada kullanılan arabalar.1950 yapım arabalar hala taş gibiler.
    Diger tarafta
    Bkz: 5 yaşında çöken çakma şavroleler.




    1975 model bır arac o ankı teknolojı ye gore 50 yıl
    1990 model bır arac o ankı teknolojı ye gore 40 yıl
    2000 model bır arac o ankı teknolojı ye gore 25 yıl
    2010 model bır arac o ankı teknolojı ye gore 15 yıl




    quote:

    Orijinalden alıntı: delgadobm

    1975 model bır arac o ankı teknolojı ye gore 15 yıl
    1990 model bır arac o ankı teknolojı ye gore 20 yıl
    2000 model bır arac o ankı teknolojı ye gore 25 yıl
    2010 model bır arac o ankı teknolojı ye gore 30 yıl
    dıye dusunuyorum




  • burada emeklilikten kasit kullanim yili ise ;
    iyi ve temiz muhafaza edilen bir araç a 40-50 yil binersin. ama mesele ekonomik omru ise tabii ki yedek parça desteginin ortadan kalkmaya basladigi- tamirinin güçleştiği-yollarda emsallerinin iyiden iyiye azaldigi zaman olabilir. buda 10-13 yaş arasidir .
    istisnalar vardir kaideyi bozmazlar.
    bu bahis normal şartlar ve gereklilik altindadir.

    yoksa forumda.
    bilmem 100 yil gider 9999999999 km gider yapılmışı var tanzanyada adamlar buna japonyada şuna biniyorlar diye uzarr. durur.
    gönülden ne zaman emekli olursa; gereklilik ne zaman degisirse arabada emekli olur. kimi model erken kimi model geç.

    misal şu an kim çevresinde 5110 cep telfnu görüyor. vardir ama zor nadir.
    kullanilsa iş görmez mi....

    aynı yere mi gidiyoruz ne????
    adamlar yapmis abiiiii
  • trafik polisleri emekli oldu ama hala şahin doğan kartal caddelerde :)
    pek yakında ötv gelmeli 90 model altı emekli olsun bence....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: delgadobm

    1975 model bır arac o ankı teknolojı ye gore 15 yıl
    1990 model bır arac o ankı teknolojı ye gore 20 yıl
    2000 model bır arac o ankı teknolojı ye gore 25 yıl
    2010 model bır arac o ankı teknolojı ye gore 30 yıl
    dıye dusunuyorum

    1975-80li yıllarda üretilip 2000 li yıllarda üretilen araçlardan daha dayanıklı olanlar vardır eminim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.MARX

    Ben aksini İdaaa ediyorum.
    Aslında gelişen teknoloji gelişiyor ama esas gelişen şey;

    Kapitlalizm ve kullan at kültürü.

    Bkz kübada kullanılan arabalar.1950 yapım arabalar hala taş gibiler.
    Diger tarafta
    Bkz: 5 yaşında çöken çakma şavroleler.


    nesi taş gibi.bildiğin araba çöplüğü orası ve sürekli uydurma şeylerle yürütülmeye çalışılan araçlar var maalesef.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.