Şimdi Ara

Bir Model, Bir Ömür: Volkswagen GOLF

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
3.023
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1974'den beri 39 senedir piyasada olan VW'nin efsane modeli Golf'ün dünden bugüne modelleri..

    Volkswagen Golf'ün ilk nesli olan Golf I 1974 yılında üretilmeye başlandı. ABD ve Kanada'da 1975'ten 1984 yılına kadar Volkswagen Rabbit ve Latin Amerika'da Volkswagen Caribe isimleriyle pazara sunuldu.


    Mayıs 1974’te Volkswagen, modern önden çekiş sürüşü sunan birinci nesil Golf’ü kaplumbağa modelinin halefi olarak tanıttı. Çıktığı günden bugüne kadar hala çoğu kişi tarafından beğenilen ve sevilen bir model oldu.
    Golf, konfordan çok da ödün vermeden canlı bir sürüş ve iyi bir yol tutuş sağlayan, önde kısaltılmış ve esnek, bağımsız Macpherson Strut, arkada ise H şeklinde yarı bağımsız süspansiyonlarıyla öne çıkıyordu.
    Golf, 1975’te Australian Wheels dergisinin yılın otomobili, 1978’de İrlanda’da yılın otomobili ve 1981’de İngiliz What Car? dergisinin yılın otomobili ödüllerini aldı.Golf Mk1, 1984’te yerini Mk2 sürümüne bırakana kadar (sadece Avrupa’da) çok az değişikliğe uğramıştır. 1975 Ağustosunda klima sadece yerel pazarda seçenek olarak sunulmuştur. Daha önce Golf almış olan tüketicilere de tadilat olarak klima taktırma imkânı tanınmıştır.
     Bir Model, Bir Ömür: Volkswagen GOLF

     Bir Model, Bir Ömür: Volkswagen GOLF



    Volkswagen Golf'ün ikinci nesli olan Golf II, Avrupa'da ilk kez Frankfurt Motor Show'da Eylül 1983 tarihinde tanıtıldı. Birleşik Krallık'ta 1984 yılında tanıtılan Golf II, 1985 model olarak pazara sunuldu. Golf II daha geniş bir gövde ve daha geniş motor özellikleriyle satılmaya başlandı.1985’te İngiliz “What Car?” dergisi Golf Mk2’yi yılın otomobili seçmiştir. Bununla beraber, Golf 1984 yılında “Avrupa’da Yılın Otomobili” yarışmasında üçüncü olurken, birinci seçilen Fiat Uno ve ikinci olan Peugeot 205’in gölgesinde kalmıştır.Golf 2 yaşantısı boyunca pek çok kez dış görünüş değişikliğine uğramıştır. En dikkate değer değişiklikler arasında, ön kapılardaki kelebek camlarının iptal edilmesi ve 1987 Ağustos’unda daha geniş aralıklı ön ızgara sayılabilir. Ama en önemli değişiklik ise 1989 yılında tanıtılan “Big Bumpers” büyük tamponlar olmuştur. Wolfsburg Edition paketiyle alınabilen büyük tamponlu Golf, ancak 1990 Ocak ayından itibaren standart pakette büyük tamponlu olarak üretilmeye başlandı.Tvornica Automobila Sarajevo adındaki fabrikada 1985 yılından savaşın başladığı 1990’a kadar yıllık 25,000 adet Mk2 üretildi.
     Bir Model, Bir Ömür: Volkswagen GOLF

     Bir Model, Bir Ömür: Volkswagen GOLF




    Volkswagen Golf'ün üçüncü nesli olan Golf III, ilk kez Kasım 1991'de tanıtıldı. Kuzey Amerika'da ise 1993 baharında tanıtıldı. Kuzey Amerika'daki gecikmenin nedeni, Volkswagen'in ABD'li ve Kanadalı müşterilerine Golf III otomobillerini (ve Jetta III'ü) Puebla, Mexico'daki Volkswagen fabrikalarından zamanında ulaştıramamasıdır. Kalite kontrol problemleri, Golf ve Jetta'nın Mexico'dan Amerika'ya zamanında ulaşmasını engelledi. Üçüncü nesil Golf ve Jetta, San Diego'da ve California bölgesinde 1993 model, daha sonra Kuzey Amerika'da 1994 model olarak satışa sunuldu. Bu neslin üç kapılı Golfleri genellikle Kuzey Amerika'da GTI formunda satışa sunuldu. Bir önceki Golf neslinden ayrılmak için, 1993'ten 1995'e kadar Kuzey Amerika'da Golfler "Golf III" olarak adlandırıldılar.European Car of the Year 1992 (Avrupada Yılın Otomobili) ödülünü kazanmıştır.
     Bir Model, Bir Ömür: Volkswagen GOLF

     Bir Model, Bir Ömür: Volkswagen GOLF




    1997 gelecek parlak Golf 4 bir bakıma Avrupa'da en çok satılan otomobil haline geldi. Tasarımda daha da modernleşen Golf, hayranlarını kendisine bir kez daha hayran etti. Golf 4 modelinin üretimi 2004 yılınakadar devam etti.
     Bir Model, Bir Ömür: Volkswagen GOLF

     Bir Model, Bir Ömür: Volkswagen GOLF




    Beşinci nesil Golf ilk kez Mayıs 2003'te Frankfurt Motor Show'da tanıtıldı ve satışına Avrupa'da bir ay sonra başlandı. Ocak 2006'ya kadar ABD'de satışa sunulmadı. 2006 yılında ABD'de satışına ilk modellerinde olduğu gibi Rabbit ismi ile başlanmıştır. Yeni Golf'ün tanıtımı için, Wolfsburg, bir haftalığına "Golfsburg" olarak anıldı.
     Bir Model, Bir Ömür: Volkswagen GOLF

     Bir Model, Bir Ömür: Volkswagen GOLF



    Tasarımı Walter'de Silva'nın yaptığı 6.nesil Golf, bir önceki A tipi PQ35 platformu üzerinde üretilmiştir. İlk olarak 2008 yılı Ekim ayında Paris Otomotiv Fuarında tanıtıldı. Volkswagen resmi açıklanması öncesinde, 6 Ağustos 2008 tarihinde resim ve bilgi yayımladı. Araç, 2008 yılı kış aylarında Avrupa pazarında piyasaya sürüldü. Büyük yatırımlar bir önceki model ile karşılaştırıldığında lansmanında yaklaşık% 20 verimliliği artırma ve üretim verimliliğini elde etmiştir. 2009 yılı World Car Of The Year, Euro NCAP Safest Car of the Year ödüllerini almıştır. Almanya haricinde Çin, Endonezya ve Malezya'da üretilmektedir. Ancak bu araca dair bazı söylentiler vardır. Bunlardan biri ve en önemlisi MK5 versiyonuyla(golf 5) kapı çerçeveleri, yan cam , çatı ve dingil mesafesi de dahil olmak üzere aynı olduğudur. Bu Yüzden bu yeni versiyonun tamamiyle yeni bir araba olmadığı söylenmektedir.
     Bir Model, Bir Ömür: Volkswagen GOLF

     Bir Model, Bir Ömür: Volkswagen GOLF




    Üretiğildiği günden bugüne toplam 29 milyon adetten fazla satılan Golf'ün 7'nci versiyonu 2012 Paris Motor Show otomobil tutkunlarının beğenisine sunuldu. Yeni tasarımına Golf hayranları çok ısındı.
    Yılın en iddialı modellerinin yarıştığı COTY 2013'ün sonuçları belli oldu. 414 puan alan 7. nesil Golf en yakın rakibine 200 puan üzerinde fark atarak Car of Year 2013'ü açık ara farkla kazandı.
     Bir Model, Bir Ömür: Volkswagen GOLF

     Bir Model, Bir Ömür: Volkswagen GOLF

     Bir Model, Bir Ömür: Volkswagen GOLF



    Kaynak:Ben
    İstediğiniz model olursa söyleyin.
    Müsait olduğum zaman hallederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elmanders -- 22 Mayıs 2013; 16:57:03 >







  • Golf 4 en iyi tasarıma sahip olanı bence.
  • emeğinize sağlık,
    güzel konu olmuş.
  • 4 kasa iyiydi , 5 kasayla içine etmişlerdi ama son kasa ile iyi toparladılar :)
  • 86 bin liraya golf alacağıma 20-30 bin lira daha verip BMW 3 serisi alırım. Bu küçük arabaya bu kadar fiyat koyan kim acaba..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    86 bin liraya golf alacağıma 20-30 bin lira daha verip BMW 3 serisi alırım. Bu küçük arabaya bu kadar fiyat koyan kim acaba..

    Bütün golfler 86,000 tl gibi yorum yapmayın

    Adam arabayı ağzına kadar doldurmuş hali ile fiyat yükseliyor
  • Golf 4 ve diğerleri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Zevkler ve renkler tartışılmaz tabii ki fakat bana da golf 4 çok itici geliyordu ! Vw golf denildiğinde benim aklımda hep oval hatlara sahip ,toparlak bir araba geliyor O yüzdendir ki Ben de en çok Golf 5 'e hastayım...
  • Hocam konular cok guzel elinize saglik. Devamini merakla bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bir konu olmuş teşekkürler.

    En güzelleri Golf 4 ve Golf 7 bana kalırsa. En ısınamadığım da Golf 5.

    Golf 5 ile Golf 6 arasında gerek dış görünüş gerek sürüş olarak pek fazla fark yok, platformları ortak olan modellerdi zaten.

    Fakat Golf 6 ile Golf 7 arasında pek ortak nokta olmadığını rahatça söyleyebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lady GarGara

    Güzel bir konu olmuş teşekkürler.

    En güzelleri Golf 4 ve Golf 7 bana kalırsa. En ısınamadığım da Golf 5.

    Golf 5 ile Golf 6 arasında gerek dış görünüş gerek sürüş olarak pek fazla fark yok, platformları ortak olan modellerdi zaten.

    Fakat Golf 6 ile Golf 7 arasında pek ortak nokta olmadığını rahatça söyleyebilirim.

    Tasarımı Walter'de Silva'nın yaptığı 6.nesil Golf, bir önceki A tipi PQ35 platformu üzerinde üretilmiştir.

    Ancak bu araca dair bazı söylentiler vardır. Bunlardan biri ve en önemlisi MK5 versiyonuyla(golf 5) kapı çerçeveleri, yan cam , çatı ve dingil mesafesi de dahil olmak üzere aynı olduğudur. Bu Yüzden bu yeni versiyonun tamamiyle yeni bir araba olmadığı söylenmektedir.


    diye yukarıda belirttim




  • Polo konusu olmayacak mı hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    86 bin liraya golf alacağıma 20-30 bin lira daha verip BMW 3 serisi alırım. Bu küçük arabaya bu kadar fiyat koyan kim acaba..

    Bütün golfler 86,000 tl gibi yorum yapmayın

    Adam arabayı ağzına kadar doldurmuş hali ile fiyat yükseliyor

    Şahsen gidipte 1.2 tsi almam. 1.6 dizel alırım, dsg si de olur, xenon + dokunmatik renkli ekran falan yine 80 bini bulur. Yazık o araba için verilmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elmanders

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lady GarGara

    Güzel bir konu olmuş teşekkürler.

    En güzelleri Golf 4 ve Golf 7 bana kalırsa. En ısınamadığım da Golf 5.

    Golf 5 ile Golf 6 arasında gerek dış görünüş gerek sürüş olarak pek fazla fark yok, platformları ortak olan modellerdi zaten.

    Fakat Golf 6 ile Golf 7 arasında pek ortak nokta olmadığını rahatça söyleyebilirim.

    Tasarımı Walter'de Silva'nın yaptığı 6.nesil Golf, bir önceki A tipi PQ35 platformu üzerinde üretilmiştir.

    Ancak bu araca dair bazı söylentiler vardır. Bunlardan biri ve en önemlisi MK5 versiyonuyla(golf 5) kapı çerçeveleri, yan cam , çatı ve dingil mesafesi de dahil olmak üzere aynı olduğudur. Bu Yüzden bu yeni versiyonun tamamiyle yeni bir araba olmadığı söylenmektedir.


    diye yukarıda belirttim

    Aynen öyle zaten 4 sene de kasa değiştirmesinden de anlaşılabilir bir durumdu bu. Ama Golf 6 yine de güzel bir otomobil, ''en iyi'' olduğu alanları olmadığı gibi ''kötü'' alanları da yoktu aracın.

    Golf 7 ile Golf 6 arasında dolaylı olarak 10 senelik teknoloji farkı var diyebiliriz diye düşünüyorum. Hem de daha güzel Golf 6'dan.

    Dediğim gibi en başarılı Golf'ler 4 ve 7 bana göre. 7'de arkadan stopları saymazsak Golf 4'ü baya andırıyor zaten. :)




  • Kimse okumamış sanırım 1974 +36 = 2010 yapmaz mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gazetelerin bulmaca ekindeki iki resim aradaki 7 farkı bulma oyunu gibi olmuş
  • Otomobil dünyasının gerçekten efsane modellerinden biri.
    Her dönem sınıfının standartlarını belirlemiş, tam bir başarı öyküsü.
    Daha uzun yıllar varolması dileğiyle

    Fakat bu hikayeye konu olması gereken 1 numaralı model Toyota Corolla'dır bence.
    Onu da atlamayalım lütfen..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nihilist76 -- 22 Mayıs 2013; 16:59:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thecaliph16

    Kimse okumamış sanırım 1974 +36 = 2010 yapmaz mı ?

    Bi hata olmuş düzelttim
  • golf 5,en guzel kasasıydı.
  • Eski modellerin tasarımları harikaydı.

    Özel bi arabaydı.

    Şimdi hiçbir farkı yok diğer araçlardan.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.