Şimdi Ara

BİR ARABANIN KAZA YAPTIĞI NASIL ANLAŞILIR??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
1
Favori
54.978
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARABA PAZARINA YA DA GALERİYE GİTTİNİZ.
    PEKİ BAKARAK NEYİ ANLAYABİLİRİZ YA DA ANLAYAMAYIZ?
    USTALARA SORUMDUR..
    SAYGILAR



  • guzel konu .. yapılabılcek en guzel sey bi ustayla beraber gitmek artk trend oldu sıfır araclara bile ustayla gidiyorsun orası burası çarpılmısta boyanmıs ıhtımalı yuksek..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapezoid

    guzel konu .. yapılabılcek en guzel sey bi ustayla beraber gitmek artk trend oldu sıfır araclara bile ustayla gidiyorsun orası burası çarpılmısta boyanmıs ıhtımalı yuksek..
    evet en klasik ve en garanti yol bildiğin ve tanıdığın bi ustayla beraber araba almak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapezoid

    guzel konu .. yapılabılcek en guzel sey bi ustayla beraber gitmek artk trend oldu sıfır araclara bile ustayla gidiyorsun orası burası çarpılmısta boyanmıs ıhtımalı yuksek..
    Soru ustalara olsa da,
    sanalusta.com"dan alıtıdır:

    DIŞ GÖRÜNÜŞ - KAPORTA

    Otomobilin etrafında gezerek pas çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın, ağır hasar görmüş bir arabayı dahi onarmak mümkündür. Ancak mükemmel onarım her zaman mümkün değildir.
    Otomobile her iki tarafından boylu boyunca bakın otomobilin üstündeki yansımalar bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir. Onarım görmemiş bir otomobil, çıtaları düz bir hat izliyor ve boya üzerindeki yansımalar düzgün değildir. Onarım görmüş bir otomobil; kaporta üzerindeki yansımalar düzgün değil.
    Otomobilin kapı ile çamurluk aralarında üst ve alt aralıklarına dikkat edin üst ve alt aralıklar arasında fark olmamalıdır.
    Cam kenarını ve kapı açma kollarını/kilitlerini gözden geçirin; buralardaki boya hatalarını ya da kauçuk/metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın, bu tür izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir.
    Kapıları açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı kapı fitili gibi yerlerde boya izleri arayın. Kaputu açıp kaput bağlantı menteşelerindeki cıvata kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme izlerine bakın. Çamurluk ağızlarına, marşpiye altına paslar için bakın.
    Mıknatısınızı otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına) yapıştırın; mıknatısın değişik çekim gücü gösteriyorsa, bu boyanın altında macun tabakası olduğunu ve aracın anarıma girdiğini gösterir.
    Otomobilin dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır.
    Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka çiftler) aynı marka ve model olmalıdır.
    Otomobile dışardan bakın düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dodii123

    Soru ustalara olsa da,
    sanalusta.com"dan alıtıdır:

    DIŞ GÖRÜNÜŞ - KAPORTA

    Otomobilin etrafında gezerek pas çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın, ağır hasar görmüş bir arabayı dahi onarmak mümkündür. Ancak mükemmel onarım her zaman mümkün değildir.
    Otomobile her iki tarafından boylu boyunca bakın otomobilin üstündeki yansımalar bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir. Onarım görmemiş bir otomobil, çıtaları düz bir hat izliyor ve boya üzerindeki yansımalar düzgün değildir. Onarım görmüş bir otomobil; kaporta üzerindeki yansımalar düzgün değil.
    Otomobilin kapı ile çamurluk aralarında üst ve alt aralıklarına dikkat edin üst ve alt aralıklar arasında fark olmamalıdır.
    Cam kenarını ve kapı açma kollarını/kilitlerini gözden geçirin; buralardaki boya hatalarını ya da kauçuk/metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın, bu tür izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir.
    Kapıları açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı kapı fitili gibi yerlerde boya izleri arayın. Kaputu açıp kaput bağlantı menteşelerindeki cıvata kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme izlerine bakın. Çamurluk ağızlarına, marşpiye altına paslar için bakın.
    Mıknatısınızı otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına) yapıştırın; mıknatısın değişik çekim gücü gösteriyorsa, bu boyanın altında macun tabakası olduğunu ve aracın anarıma girdiğini gösterir.
    Otomobilin dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır.
    Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka çiftler) aynı marka ve model olmalıdır.
    Otomobile dışardan bakın düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun vardır.

    Alıntıları Göster
    biz anlayamayız. arabamı satarken alıcı ustaya götürdü. usta baktı sağ on çamurlukta 4-5senelik boya var dedi. ben 3 sene bindim. bilmiyordum. demekki benden önceymiş. adam 10 saniyede çözdü. dumura uğramıştım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: effem

    biz anlayamayız. arabamı satarken alıcı ustaya götürdü. usta baktı sağ on çamurlukta 4-5senelik boya var dedi. ben 3 sene bindim. bilmiyordum. demekki benden önceymiş. adam 10 saniyede çözdü. dumura uğramıştım.

    Alıntıları Göster
    Boyanmis aracin goze çarpan ipuclarindan birisi de, boyali olan kisimlarda yere en yakin olan noktalarda boyanin damlacik formlarinda donup kalmis olmasidir. Boyali araclari olanlar dikkat ederlerse gorebilirler. Mesela kapilar için kapinin en alt etek kisminda ozellikle içten bakildigi zaman gorulebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muhendis06

    Boyanmis aracin goze çarpan ipuclarindan birisi de, boyali olan kisimlarda yere en yakin olan noktalarda boyanin damlacik formlarinda donup kalmis olmasidir. Boyali araclari olanlar dikkat ederlerse gorebilirler. Mesela kapilar için kapinin en alt etek kisminda ozellikle içten bakildigi zaman gorulebilir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Boyanmis aracin goze çarpan ipuclarindan birisi de, boyali olan kisimlarda yere en yakin olan noktalarda boyanin damlacik formlarinda donup kalmis olmasidir. Boyali araclari olanlar dikkat ederlerse gorebilirler. Mesela kapilar için kapinin en alt etek kisminda ozellikle içten bakildigi zaman gorulebilir.


    iyi bir yöntem..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dodii123

    Soru ustalara olsa da,
    sanalusta.com"dan alıtıdır:

    DIŞ GÖRÜNÜŞ - KAPORTA

    Otomobilin etrafında gezerek pas çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın, ağır hasar görmüş bir arabayı dahi onarmak mümkündür. Ancak mükemmel onarım her zaman mümkün değildir.
    Otomobile her iki tarafından boylu boyunca bakın otomobilin üstündeki yansımalar bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir. Onarım görmemiş bir otomobil, çıtaları düz bir hat izliyor ve boya üzerindeki yansımalar düzgün değildir. Onarım görmüş bir otomobil; kaporta üzerindeki yansımalar düzgün değil.
    Otomobilin kapı ile çamurluk aralarında üst ve alt aralıklarına dikkat edin üst ve alt aralıklar arasında fark olmamalıdır.
    Cam kenarını ve kapı açma kollarını/kilitlerini gözden geçirin; buralardaki boya hatalarını ya da kauçuk/metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın, bu tür izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir.
    Kapıları açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı kapı fitili gibi yerlerde boya izleri arayın. Kaputu açıp kaput bağlantı menteşelerindeki cıvata kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme izlerine bakın. Çamurluk ağızlarına, marşpiye altına paslar için bakın.
    Mıknatısınızı otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına) yapıştırın; mıknatısın değişik çekim gücü gösteriyorsa, bu boyanın altında macun tabakası olduğunu ve aracın anarıma girdiğini gösterir.
    Otomobilin dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır.
    Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka çiftler) aynı marka ve model olmalıdır.
    Otomobile dışardan bakın düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun vardır.

    Alıntıları Göster
    İŞTE BÖYLE ANLARSIN AMA DİKKAT EDİLECEK BİR DİĞER KONUDA USTALARIN HATASIZ ARABALARIN BİLE TAKLA ATMIŞ GİBİ GÖSTERMELERİ



    quote:

    Orjinalden alıntı: dodii123

    Soru ustalara olsa da,
    sanalusta.com"dan alıtıdır:

    DIŞ GÖRÜNÜŞ - KAPORTA

    Otomobilin etrafında gezerek pas çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın, ağır hasar görmüş bir arabayı dahi onarmak mümkündür. Ancak mükemmel onarım her zaman mümkün değildir.
    Otomobile her iki tarafından boylu boyunca bakın otomobilin üstündeki yansımalar bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir. Onarım görmemiş bir otomobil, çıtaları düz bir hat izliyor ve boya üzerindeki yansımalar düzgün değildir. Onarım görmüş bir otomobil; kaporta üzerindeki yansımalar düzgün değil.
    Otomobilin kapı ile çamurluk aralarında üst ve alt aralıklarına dikkat edin üst ve alt aralıklar arasında fark olmamalıdır.
    Cam kenarını ve kapı açma kollarını/kilitlerini gözden geçirin; buralardaki boya hatalarını ya da kauçuk/metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın, bu tür izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir.
    Kapıları açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı kapı fitili gibi yerlerde boya izleri arayın. Kaputu açıp kaput bağlantı menteşelerindeki cıvata kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme izlerine bakın. Çamurluk ağızlarına, marşpiye altına paslar için bakın.
    Mıknatısınızı otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına) yapıştırın; mıknatısın değişik çekim gücü gösteriyorsa, bu boyanın altında macun tabakası olduğunu ve aracın anarıma girdiğini gösterir.
    Otomobilin dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır.
    Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka çiftler) aynı marka ve model olmalıdır.
    Otomobile dışardan bakın düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun vardır.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: effem

    biz anlayamayız. arabamı satarken alıcı ustaya götürdü. usta baktı sağ on çamurlukta 4-5senelik boya var dedi. ben 3 sene bindim. bilmiyordum. demekki benden önceymiş. adam 10 saniyede çözdü. dumura uğramıştım.

    Alıntıları Göster
    dostum alırken sende bi usta götürseydin yanında bunlar olmazdı
    quote:

    Orjinalden alıntı: effem

    biz anlayamayız. arabamı satarken alıcı ustaya götürdü. usta baktı sağ on çamurlukta 4-5senelik boya var dedi. ben 3 sene bindim. bilmiyordum. demekki benden önceymiş. adam 10 saniyede çözdü. dumura uğramıştım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: red_power

    dostum alırken sende bi usta götürseydin yanında bunlar olmazdı
    quote:

    Orjinalden alıntı: effem

    biz anlayamayız. arabamı satarken alıcı ustaya götürdü. usta baktı sağ on çamurlukta 4-5senelik boya var dedi. ben 3 sene bindim. bilmiyordum. demekki benden önceymiş. adam 10 saniyede çözdü. dumura uğramıştım.


    Alıntıları Göster
    mıknatıs olayını hep merak etmişimdir :) mantığını şimdi anlatım verdiğiniz bilgi için teşekkürler...

    Bir de arabayı almadan önce arabanın kasko şirketine tel. açıp sorun bu plaka nosuna kaza yaptığı için para ödediniz mi falan diye ordan anlaşılıyo zaten :) kimseye güvenmeyin takla atmış aracı satın alırsınız sonra




  • quote:

    Orijinalden alıntı: style_cool

    mıknatıs olayını hep merak etmişimdir :) mantığını şimdi anlatım verdiğiniz bilgi için teşekkürler...

    Bir de arabayı almadan önce arabanın kasko şirketine tel. açıp sorun bu plaka nosuna kaza yaptığı için para ödediniz mi falan diye ordan anlaşılıyo zaten :) kimseye güvenmeyin takla atmış aracı satın alırsınız sonra

    Alıntıları Göster
    Kesinlikle yanında bir usta olmalıdır veya aldığın arabayı sanayide kaportacıya göstermelisin.Kaportada değişen bir parça varmı veya her hangi bir yere boya atılmışmı hemen anlar.Gerçi normal bir kişi de boyaya baktığı zaman zımpara izi filan varsa eğer boya yapıldığı anlaşılır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmRSrL

    Kesinlikle yanında bir usta olmalıdır veya aldığın arabayı sanayide kaportacıya göstermelisin.Kaportada değişen bir parça varmı veya her hangi bir yere boya atılmışmı hemen anlar.Gerçi normal bir kişi de boyaya baktığı zaman zımpara izi filan varsa eğer boya yapıldığı anlaşılır...

    Alıntıları Göster
    ne ustası hocam memlekette ustamı var millet üçkagida bulaşmış.adamlar arabayı ucuza kapatmak için yada kazalı arabaları yedirmek için yedi takla atıyorlar.

    21.yy da elektronik boya ölçüm aletleri var araba da homojen olmayan bir boya katmanı oldumu ekranda gösteriyor.

    sonuc:yaşasın teknoloji

    sonucun sonucu:yaşam fani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ricardozonta

    ne ustası hocam memlekette ustamı var millet üçkagida bulaşmış.adamlar arabayı ucuza kapatmak için yada kazalı arabaları yedirmek için yedi takla atıyorlar.

    21.yy da elektronik boya ölçüm aletleri var araba da homojen olmayan bir boya katmanı oldumu ekranda gösteriyor.

    sonuc:yaşasın teknoloji

    sonucun sonucu:yaşam fani

    Alıntıları Göster
    benimde bir sorum var bu dijital km düşürüyorlarya bunu nasıl anlarız servisten anlayamayızmı
    serviste kayıtlımıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blog_tr -- 30 Nisan 2006; 0:38:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blog_tr

    benimde bir sorum var bu dijital km düşürüyorlarya bunu nasıl anlarız servisten anlayamayızmı
    serviste kayıtlımıdır

    Alıntıları Göster
    Artik ustalarda tarihe karisiyor bence.Elektronik araclarda hersey kabak gibi cikiyor ortaya.Adamlar serviste soktumu bilgisayara neyi var neyi yok goruyosun




  • tüm bilgiler için teşekkürler.
    bunun yanında arabanın alt kısmından vb. yerlerden anlaşılma olanağı da varmı?
    bir de kasko şirketleri arabanın kaza yaptığıo bilgisini soyluyorlarmı.
    bunu ayrıca trafikten anlama şansı varmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kskkskksk

    tüm bilgiler için teşekkürler.
    bunun yanında arabanın alt kısmından vb. yerlerden anlaşılma olanağı da varmı?
    bir de kasko şirketleri arabanın kaza yaptığıo bilgisini soyluyorlarmı.
    bunu ayrıca trafikten anlama şansı varmı?
    1. orjinal boyada hiç kusur olmaz....boyalı parça da çok dikkat edilirse küçük kabarcıklar olur...
    2. aracın kaput ve bagaj kapagı,kapı aralıkları...
    3. megesler....aracın orjinalinde kapı içi ve diğer bölge megesleri,hiç bir zaman itinalı sürülmüş olmaz...kalın ve özensiz çekilmiş olur...boyalı parça da ise,mesela kapı sacı değişmiş aracın megesini usta,özenle çekmiştir...(en ayırıcı nokta )
    4. aracın kaput,çamurluk,bagaj kapağı bağlantı vidalarında anaktar izi olmamalıdır...eğer anahtar izi varsa parça sökülmüştür,değişmiş de olabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toyota67

    1. orjinal boyada hiç kusur olmaz....boyalı parça da çok dikkat edilirse küçük kabarcıklar olur...
    2. aracın kaput ve bagaj kapagı,kapı aralıkları...
    3. megesler....aracın orjinalinde kapı içi ve diğer bölge megesleri,hiç bir zaman itinalı sürülmüş olmaz...kalın ve özensiz çekilmiş olur...boyalı parça da ise,mesela kapı sacı değişmiş aracın megesini usta,özenle çekmiştir...(en ayırıcı nokta )
    4. aracın kaput,çamurluk,bagaj kapağı bağlantı vidalarında anaktar izi olmamalıdır...eğer anahtar izi varsa parça sökülmüştür,değişmiş de olabilir...

    Alıntıları Göster
    konuyu hortladım ama araştırdım hiç bi yerde bulamaddım bence hortladılması gereken bir konu Size bi sorum var aracın ön panelin orjinal olduğunu veya değiştiğini ve işlem gördüğünü nasıl anlarız arabada boya olduğu zaman kapı sacı değiştiği çamurluk değiştiği zaman anlıyorum ama en önemli yeri panel değiştiği zaman anlıyamıyorum nedir bu işin sırrı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ßy_sert

    konuyu hortladım ama araştırdım hiç bi yerde bulamaddım bence hortladılması gereken bir konu Size bi sorum var aracın ön panelin orjinal olduğunu veya değiştiğini ve işlem gördüğünü nasıl anlarız arabada boya olduğu zaman kapı sacı değiştiği çamurluk değiştiği zaman anlıyorum ama en önemli yeri panel değiştiği zaman anlıyamıyorum nedir bu işin sırrı ?

    Alıntıları Göster
    8 yıllık ustam bana haşat olup toplanmış bir arabayı kakaladıktan sonra daha bişey diyemiyorum. Şans işi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: @levent@

    8 yıllık ustam bana haşat olup toplanmış bir arabayı kakaladıktan sonra daha bişey diyemiyorum. Şans işi.

    Alıntıları Göster
    Hocam Diğer Herşeyi Anlıyorum Tabi birazda şans işi ama panelin değiştiği anlaşılabiliyor normalde diğer kusurları bende anlıyorum fakat panelin değiştiğini anlıyamıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ßy_sert

    Hocam Diğer Herşeyi Anlıyorum Tabi birazda şans işi ama panelin değiştiği anlaşılabiliyor normalde diğer kusurları bende anlıyorum fakat panelin değiştiğini anlıyamıyorum

    Alıntıları Göster
    Motor kaputunu açarak podyeler ve etrafındaki civataların durumuna bakarım.Farklı olan boyası atmış falan varsa anlarımki sökülüp takılmış işlem görmüş.Ama güvenilir bir servise götürüp baktırmadan almamak lazım ...
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.