Şimdi Ara

BİR ARABANIN KAZA YAPTIĞI NASIL ANLAŞILIR?? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
1
Favori
54.977
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ricardozonta

    ne ustası hocam memlekette ustamı var millet üçkagida bulaşmış.adamlar arabayı ucuza kapatmak için yada kazalı arabaları yedirmek için yedi takla atıyorlar.

    21.yy da elektronik boya ölçüm aletleri var araba da homojen olmayan bir boya katmanı oldumu ekranda gösteriyor.

    sonuc:yaşasın teknoloji

    sonucun sonucu:yaşam fani


    O aletin yanlış gösterdiğini gözümle gördüm, boyalı arabayı boyasız gibi gösterdi
  • walla yapan usta iyi ise kolay kolay anlaşılmaz, kendi arabamda test edip onayladım, neredeyse boyanmayan yeri kalmayan arabanın orjinal olduğunu dahi söyleyen oldu, ama hiç kimse tam olarak değişenleri ve boyalı kısımları eksiksiz saymayı başaramadı
  • geçen bir araca baktım galeride aracın bagaj kapağının boyalı olduğu anlaşılıyor anlamanın kolay yolu toz parçacıkları mutlaka oluyor burası boyalı dedim galerici yok boya diyor makine getiriyim dedi makineyi tuttu bir yer 80 yanına tutuyor 110 yanına tutuyor 90 falan işte yok boya dedi orjinalinde bu toz parçacıkları olmaz ve her yeri ayrı çıkmaz dedim sonra sesini kesti yani o aletlere güven olmuyor mutlaka bir ustanın bakması gerekiyor anlamanın en iyi yolu sonradan boyanan parçada toz parçacıkları olur orjinali ise pürüzsüz olur ayrıca genelde kapı kenarlarında boya akması olur
  • Artık ustalara da (daha doğrusu usta geçinenlere) güvenmeyin...

    Geçen sene 93 model BMW 320i aracımı satacaktım. Geçmişini biliyordum, sanayide tanıdığım birkaç gerçekten usta da aynı şeyleri söylemişti. sağ ön çamurluk değişik ve araç komple boyalı.

    Takas için bir galeri ile görüşüyordum, galerinin ustası geldi. Aracı inceledi.
    Söyledikleri;
    1. Motor kaputu siyah bir arabadan çıkma alınmış, ve beyaza boyanmış
    2. Aracın sağ tarafı komple değişmiş, direkler dahil
    3. Bagaj kapağı değişmiş

    Bakan adama, 3. sanayi'de şu ustayı tanıyormusun dedim, "beni usta yapan odur".
    Ben de "sen usta olamamışsın ki" deyince bozuldu.
    Ustasının araçla ilgili söylediklerini aktardım, itirazı varsa yüzleşebileceklerini söyledim.
    Kem küm etti, sonuç olarak galerinin sahibine de kibarca hayırlı işler diledikten sonra "böyle usta geçinen adamlara güvenirseniz sizin de piyasada güveniniz kalmaz" dedim. ve çıktım gittim.


    Özetle ustalara da güven olmuyor...

    En iyi yöntem geçmişini bildiğiniz bir araç bulmak ama ben dostla alışveriş yapmam. Hiçbir aracımı da tanıdığa satmadım. Satmam da. Araç satarken sağlamdır, ileride bir yeri bozulur, gelip bana söyler, ben de sinir olurum.




  • Kapı çizgilerinin tutmaması bazı araçlarda fabrikasyon olabiliyor, mesela 2004 megane larda vardı sanırım arka kapılar farklı kapanıyordu. albea clio larda da mercedes gibi 4 kapısının da aynı ses ve milimetrik hassasiyet beklemeyin ama belli bir fiyattan sonra bunlara dikkat edilebilir. Boya makinaları da her zaman güvenmeyin , çıkan rakam her parçada farklı gösterebilir. Sıfır araçlarda kontrol ettim bunu.. En iyisi kapılar , tavan ve direkler harici boya var mı diye bakmamak. Meslek icabı senede 10 dan fazla araç değiştiririm arabadaki boyanın bir zararını görmedim hatta komple boyalı arabalar iyi oluyor, eski arabaları boyarsanız biraz yamalı gibi görünebilir ama komple boyalı olunca 2010 model sıfır araç sanki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: I will be back

    Kapı çizgilerinin tutmaması bazı araçlarda fabrikasyon olabiliyor, mesela 2004 megane larda vardı sanırım arka kapılar farklı kapanıyordu. albea clio larda da mercedes gibi 4 kapısının da aynı ses ve milimetrik hassasiyet beklemeyin ama belli bir fiyattan sonra bunlara dikkat edilebilir. Boya makinaları da her zaman güvenmeyin , çıkan rakam her parçada farklı gösterebilir. Sıfır araçlarda kontrol ettim bunu.. En iyisi kapılar , tavan ve direkler harici boya var mı diye bakmamak. Meslek icabı senede 10 dan fazla araç değiştiririm arabadaki boyanın bir zararını görmedim hatta komple boyalı arabalar iyi oluyor, eski arabaları boyarsanız biraz yamalı gibi görünebilir ama komple boyalı olunca 2010 model sıfır araç sanki

    kapı çizgilerinin tutmaması ile arka kapıların farklı kapanması arasında fark kuramadım bende 2004 megane var çizgiler dümdüz herhangi birşey göremedim




  • boyalı aracın fotoğrafını çekersiniz ama negatif olacak şekilde siyah beyaz şekilde çekerseniz anlaşılır. çamurluğun fotoğrafını çamurluğa paralel olarak çekin boyalı olduğu anlaşılır. kaputa paralel olarak çekin boyalıysa anlaşılır.
  • Sıfır araçlarda ayarsızlık çok oluyor. Mesela geçen mercedes vardı son model e serisi yeni alınmış hatta ilk geldiğinde plakası G plaka idi, onun bagaj kapağı ile stop aralığına bakınca sağ ile sol arasında baya fark vardı, biraz daha inceledim bagajla ilgili heryerde vardı bu fark, bende bagaj kapağının ayarsız olduğu sonucuna vardım. Yine benzer sitede S serisi var, onunda ön far ve kaputa dikkatli bakıldığında sağ ve sol arasında fark var ve onunda nedeni yine kaputun tam ayarlı olmaması. Bu farklar az falanda değil karşısına geçip bakınca direk belli oluyor yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: I will be back

    Kapı çizgilerinin tutmaması bazı araçlarda fabrikasyon olabiliyor, mesela 2004 megane larda vardı sanırım arka kapılar farklı kapanıyordu. albea clio larda da mercedes gibi 4 kapısının da aynı ses ve milimetrik hassasiyet beklemeyin ama belli bir fiyattan sonra bunlara dikkat edilebilir. Boya makinaları da her zaman güvenmeyin , çıkan rakam her parçada farklı gösterebilir. Sıfır araçlarda kontrol ettim bunu.. En iyisi kapılar , tavan ve direkler harici boya var mı diye bakmamak. Meslek icabı senede 10 dan fazla araç değiştiririm arabadaki boyanın bir zararını görmedim hatta komple boyalı arabalar iyi oluyor, eski arabaları boyarsanız biraz yamalı gibi görünebilir ama komple boyalı olunca 2010 model sıfır araç sanki

    kapı çizgilerinin tutmaması ile arka kapıların farklı kapanması arasında fark kuramadım bende 2004 megane var çizgiler dümdüz herhangi birşey göremedim

    2004 ilk seri megane lar için dedim sol arka kapı yukarıdan bakınca fitil kısmında dışaryı doğru hafif çıkılık var. Belki de benim baktığım araçlarda bir sorun vardı bilemem, keza yeni fluence lar da ilk serilerde böyle basit sorunlar vardı. Hatta buradan okumuştum..
    @PAXMAHNHOB, herşeyi milimetrik ölçersen tabiki hata bulursun sonuçta kul yapısı, ama bazı şeyler göze batacak kadar belirgin oluyor. Artık fabrikasyon hataları mı deriz bilmiyorum, kaportada her gördüğümüz hata aslında değişmiş parça demek değil bunu anlatmaya çalışıyorum




  • kapıyı açıp, diplerindeki macunları inceleyin,, tırnağınızla bastırmaya çalışın çok yumuşaksa o kapıda işlem vardır

    aracın kaputunu açın, farların en alt kısımlarını, köşelerini kontrol edin, ufak bi çatlak varsa, ordan kaza görmüştür. aynı şekilde somunlarda vidalarda boya atması varsa o parça sökülmüştür

    aracın bagajını açın, farların olduğu yerdeki halıların altına bakın, kaynak var mı, macun var mı.

    birde bazı araçlara has özellikler vardır, efsane kasa corolla; arka bagajın oturduğu yerlerde, yuvarlak bir kağıt gibi yapışkan vardır, orjinalinde mutlaka vardır. elinizle kontrol edin, yoksa, orada da işlem vardır

    araç 10 yaşını geçmiş istanbul arabasıysa, boyasında nokta dahi yoksa kuşkulanın; araç komple boyalı olabilir. direk sorun satıcıya, benim sorduklarımın çoğu da itiraf etti çizikten komple boyalı diye.. tabii bende vazgeçtim bu araçlardan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Artık ustalara da (daha doğrusu usta geçinenlere) güvenmeyin...

    Geçen sene 93 model BMW 320i aracımı satacaktım. Geçmişini biliyordum, sanayide tanıdığım birkaç gerçekten usta da aynı şeyleri söylemişti. sağ ön çamurluk değişik ve araç komple boyalı.

    Takas için bir galeri ile görüşüyordum, galerinin ustası geldi. Aracı inceledi.
    Söyledikleri;
    1. Motor kaputu siyah bir arabadan çıkma alınmış, ve beyaza boyanmış
    2. Aracın sağ tarafı komple değişmiş, direkler dahil
    3. Bagaj kapağı değişmiş

    Bakan adama, 3. sanayi'de şu ustayı tanıyormusun dedim, "beni usta yapan odur".
    Ben de "sen usta olamamışsın ki" deyince bozuldu.
    Ustasının araçla ilgili söylediklerini aktardım, itirazı varsa yüzleşebileceklerini söyledim.
    Kem küm etti, sonuç olarak galerinin sahibine de kibarca hayırlı işler diledikten sonra "böyle usta geçinen adamlara güvenirseniz sizin de piyasada güveniniz kalmaz" dedim. ve çıktım gittim.


    Özetle ustalara da güven olmuyor...

    En iyi yöntem geçmişini bildiğiniz bir araç bulmak ama ben dostla alışveriş yapmam. Hiçbir aracımı da tanıdığa satmadım. Satmam da. Araç satarken sağlamdır, ileride bir yeri bozulur, gelip bana söyler, ben de sinir olurum.




    hocam o bişey mi ben sıfır aldıp 12 yıldır kullandığım arabayı galeriye götrdüğümde galerici bana ne dese beyenirsiniz araç önden darba almış ve ön panel değişmiş komple boya var dedi :) Ordan hızla ayrıldım arabanın sadece sağ ön çamurluğunda işlem-boya vardı orda direğie sürtmüştüm yazıklar olsun sizin gibi insanlara dedim




  • Devam Arkadaşlar elimizden geldiğince bildiklerimizi paylaşalım
  • bu arada bir ipucu parça (kaput ,kapı sacı vb yerlerdeki ) diplerindeki macunları tırnağımızla bastırdığımızda çıt çıt ediyorsa o parça değişmiş veya işlem görmüştür
  • Otomobilin motorundan şanzımanına, kaportadan döşemesine kadar dikkatle inceleyin. Mümkünse satın almaya bir otomobil tamircisi ile gidin.
    Otomobilin çalıntı olup olmadığını anlamak için motor ve şase numaralarını, ruhsattaki motor ve şase numaraları ile karşılaştırın. Çalıntı otomobil aldıysanız ödediğiniz paradan olacağınız gibi, çalmadığınızı ispatlayana kadar uğraşmanız gerekecektir.
    Otomobili mutlaka deneyin. Tanıdığınız bir tamirci veya kaportacıya götürüp kontrol ettirin. Kaza geçirip sonradan toplanmış olabilir.
    Vergi numarası uygulaması sayesinde artık ruhsatı üzerinize almamak gibi bir durum söz konusu değildir. Yine de aykırı uygulamalar olabilmekte. Bunun için mutlaka Ruhsat sahibi ile anlaşmaya çalışın.
    Otomobil sahibi ile anlaştığınızda, otoyu ücretini ortaklaşa ödeyeceğiniz bir otoparka teslim edin. Trafik Şube Müdürlüğü’nden otomobilin hilesiz olup olmadığını öğrendikten sonra, otomobilin sahibi ile birlikte otomobili çözün.
    Son zamanlarda rent a car şirketlerinden kiralananlar oto pazarında satılmakta. Bu otomobilleri alan kişiler ise mağdur durumda kalabiliyorlar.Bu nedenle otomobilin sicilini araştırmadan asla kaparo vermeyin.

    ALMAYI DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ OTOMOBİLE BAKMAYA GİTMEDEN ÖNCE:
    Eski elbiselerinizi giyin:
    Yeni elbiselerinizi kirletmekten çekindiğiniz için onlardan çok daha pahalıya malolacak arızaları göremeyebilirsiniz. yanınızda ellerinizi silecek bez ya da kağıt havlu alın
    Diğer gerekli malzemeler:
    Cep feneri
    Bulabilirseniz küçük bir mıknatıs
    Küçük bir not defteri
    Kalem Ekteki çeklist’in (kontrol listesi) fotokopileri
    Bulabilirseniz bir “Buji Anahtarı”

    PÜF NOKTALARI
    Her zaman otomobile bakmaya gündüz gidin!
    Yağmursuz bir hava işinizi daha da kolaylaştıracaktır.
    Eğer mümkünse otomobilin geceyi geçirdiği yere gitmeyi tercicih edin, bu size ilk çalışmadaki sorunları gösterecektir.
    Satıcıya otomobil hakkında hiçbir şey sormaktan kaçınmayın.
    Kontrol için yeterli zaman ayırın, aceleci davranmayın
    Deneme sürüşünü mümkünse 20-50 kilometre hızla bir duvar boyunca yapın, Duvardan yankkılanan ses alışılmamış gürültüleri duymanıza yardımcıı olacaktır. Eğer bir aracınız varsa bu kontrolü daha önceden kendi arabanızla test edip kulağınızı eğitebilirsiniz.
    Satıcıyla randevulaşmışsanız 15 dakika önce gidin, otomobil için yapılan hazırlığı görmüş olursunuz. Mümkünse size yardımcı olacak bir arkadaşınızı yanınıza alın

    DIŞ GÖRÜNÜŞ - KAPORTA
    Otomobilin etrafında gezerek pas çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın, ağır hasar görmüş bir arabayı dahi onarmak mümkündür. Ancak mükemmel onarım her zaman mümkün değildir.
    Otomobile her iki tarafından boylu boyunca bakın otomobilin üstündeki yansımalar bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir. Onarım görmemiş bir otomobil, çıtaları düz bir hat izliyor ve boya üzerindeki yansımalar düzgün değildir. Onarım görmüş bir otomobil; kaporta üzerindeki yansımalar düzgün değil.
    Otomobilin kapı ile çamurluk aralarında üst ve alt aralıklarına dikkat edin üst ve alt aralıklar arasında fark olmamalıdır.
    Cam kenarını ve kapı açma kollarını/kilitlerini gözden geçirin; buralardaki boya hatalarını ya da kauçuk/metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın, bu tür izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir.
    Kapıları açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı kapı fitili gibi yerlerde boya izleri arayın. Kaputu açıp kaput bağlantı menteşelerindeki cıvata kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme izlerine bakın. Çamurluk ağızlarına, marşpiye altına paslar için bakın.
    Mıknatısınızı otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına) yapıştırın; mıknatısın değişik çekim gücü gösteriyorsa, bu boyanın altında macun tabakası olduğunu ve aracın anarıma girdiğini gösterir.
    Otomobilin dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır.
    Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka çiftler) aynı marka ve model olmalıdır.
    Otomobile dışardan bakın düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun vardır.

    MOTOR (ÇALIŞMAZKEN)
    Kaputu, motor çalıştırmadan açıp motora ve kablo demetlerine dikkatlice bakın yağ sızıntılarını ve sonradan bantlanmış kabloları tespit etmeye çalışın, sonradan bantlanmış kablolar gelişi güzel yapılmış onarımları işaret eder.
    Yağ kapağını açın ve fenerinizle içeriyi görmeye çalışın içerideki parçalar yağlı fakat kurumsuz, temiz olmalıdır.
    Yağ çubuğunu çekip ucundaki yağın rengini kontrol edin yağ eğer yeni ise koyu sarı olması çok önemli değildir. Çubuğun ucundaki yağı parmaklarınızın arasında ezip içinde çok küçük metal parçalar olup olmadığını hissetmeye çalışın; eğer metal parçalar hissederseniz motorun durumu sağlıklı değildir.
    Motor kayışlarını ve su seviyesini kontrol edin. Bunu yapmak için radyatör kapağını açmanız gerekecektir. Bu koşullarda motorun soğuk olduğundan emin olun; sıcak su yanıklara yol açabilir.

    MOTOR (ÇALIŞIRKEN)
    Motoru çalıştırın; kolay çalışıp çalışmadığını kontrol edin, 3-5 dakika gaza basmadan çalıştırın bu sırada olağandışı sesleri dinleyin. Daha sonra 1 dakika yarım gaz verip egzozdan çıkan gazın rengine bakın;
    Mavi renkli gaz motorun yağ yaktığını ve onarıma girmesi gerektiğini gösterir (bu durum satıcı tarafından daha yoğun bir motor yağı 30 numara-konarak veya bir motor katkısı konarak berteraf edilebilir ancak bu durumda da buji kontrolü size gerçeği söyleyecektir.)
    Siyah renkli duman motorun gereğinden fazla yakıt tükettiğini gösterir; motor ve yakıt sistemi bakımsızdır.
    Yoğun beyaz duman silindirlere su karıştığını gösterir, motorun açılması gerekmektedir.
    Motor eğer soğuksa az miktarda beyaz duman ve bir miktar su damlaması normaldir. Çünkü zaten benzinin yanmasıyla bir miktar su oluşur.
    Motor ısındığında rolantide motorun normalin üstünde sarsılıp sarsılmadığını kontrol edin Eğer sarsılıyorsa düzensiz ateşleme veya yakıt kesintisi olmaktadır. Ateşleme sistemi veya yakıt sistemi bakımı gerektirir.
    Motora gaz verdiğinizde egzozdan gelen sesi dinletin patlat susturucu veya egzoz sızıntılarını belirlemeye çalışın.

    SÜRÜŞ TESTİ
    1.vitesi takın ve el frenini bırakmadan otomobili yavaşça hareket ettirmeye çalışın otomobil hareket ederse el freni çalışmıyordur buna dikkat edin. Hareket etmezse el frenini indirip hareket edin. Olağan dışı bir sarsılma olursa debriyajınızda bir sorun var demektir.
    Otomobili hareket ettirdikten sonra hızlanmadan önce henüz 1. vitesteyken yavaşça frene basıp frenlerin çalışıp çalışmadığına bakın. Çalışmıyorsa el freni ile durmaya çalışın.
    Otomobili sürün ve sesini başta belirtildiği gibi dinlemeye çalışın, olağan dışı vuruntu, gıcırtı, tıkırtı gibi sesleri tespit etmeye çalışın.
    Tek seferde 180 derecede dönüş yapabileceğiniz bir yer bulun ve dönerken akslardan gelen sesi dinleyin aks uçları aşınmışsa dönerken tıkırtılar gelecek, otomobil düzeldiğinde bu tıkırtılar kesilecektir.
    Düz bir hatta giderken kontrollü bir şekilde direksiyonu bırakın otomobil sağa sola çekerse rot ayarında bir sorun vardır. Düz bir hatta seyrederken direksiyon düz değilse rot ayarı gerekmektedir. Düzgün bir yolda hızlandığınızda otomobil ve direksiyon titriyorsa lastiklerin balansı bozulmuştur, balans ayarı gerekmektedir. Aynı şekilde hızlandığınızda otomobil sağa sola sapıyor ve direksiyonu kontrol etmekte güçlük çekiyorsanız arka lastiklerden biri inik olabilir ya da ön takımda (rot ve rotiller, akslar, salıncak burçları) sorun vardır. Rot ve balans ayarları bozuk bir otomobili bu ayarları yaptırmadan almayın birçok durumda ayar bozukluklarına bozuk bir parça neden olmaktadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: I will be back


    quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: I will be back

    Kapı çizgilerinin tutmaması bazı araçlarda fabrikasyon olabiliyor, mesela 2004 megane larda vardı sanırım arka kapılar farklı kapanıyordu. albea clio larda da mercedes gibi 4 kapısının da aynı ses ve milimetrik hassasiyet beklemeyin ama belli bir fiyattan sonra bunlara dikkat edilebilir. Boya makinaları da her zaman güvenmeyin , çıkan rakam her parçada farklı gösterebilir. Sıfır araçlarda kontrol ettim bunu.. En iyisi kapılar , tavan ve direkler harici boya var mı diye bakmamak. Meslek icabı senede 10 dan fazla araç değiştiririm arabadaki boyanın bir zararını görmedim hatta komple boyalı arabalar iyi oluyor, eski arabaları boyarsanız biraz yamalı gibi görünebilir ama komple boyalı olunca 2010 model sıfır araç sanki

    kapı çizgilerinin tutmaması ile arka kapıların farklı kapanması arasında fark kuramadım bende 2004 megane var çizgiler dümdüz herhangi birşey göremedim

    2004 ilk seri megane lar için dedim sol arka kapı yukarıdan bakınca fitil kısmında dışaryı doğru hafif çıkılık var. Belki de benim baktığım araçlarda bir sorun vardı bilemem, keza yeni fluence lar da ilk serilerde böyle basit sorunlar vardı. Hatta buradan okumuştum..
    @PAXMAHNHOB, herşeyi milimetrik ölçersen tabiki hata bulursun sonuçta kul yapısı, ama bazı şeyler göze batacak kadar belirgin oluyor. Artık fabrikasyon hataları mı deriz bilmiyorum, kaportada her gördüğümüz hata aslında değişmiş parça demek değil bunu anlatmaya çalışıyorum


    Tabiki, hatta eski araç çok düzgünse kesin değişmiştir Şöyle örnek veriyim 97 model aracımın tamponu orjinal tamponu hala, artık sıcaktan güneşten vsden bırakmış kendini plastik, hali ile düşük duruyor aralıklar uymuyor, o tamponu değiştirsem çizgiler çok daha yerine gelir.




  • 98 Broadway arabamı satış için pazara çıkardım. Sabah erken olduğudan ve gezenlerin hali tavrından ayrıca sonradan söylediklerine göre galerici olan iki kişi yaklaştı. Galericilere arabamı vermemek için geçen kış 10.000 TL paha biçtim. Mümkünü yok satamazsın dedi. Acelem yok zaten seneye bile satsam olur diyerek benden uzaklaştırmaya çalıştım. Adam bunun boyası var dedi. Amacı boyaları söyleyip benden fiyat indirmek. Evet var bil bakalım ne tarafında dedim. Üstelik önde olduğunu da söyledim. Tek yapacağı hafif eğilerek arabanın ön taraf hizasından bakmak. O bakışla arabanın boyalı olan tarafının boyasının güneşte parlamasından sol tarafı anlayacak. Kalktı sağ taraf dedi. Bilemedin deyince önde büyük hasar var. Büyük bir kaza geçirmiş dedi. Amacı fiyat kırmak olduğundan arkadaşları uğurladım ve yollarına gittiler.

    Demek istediğim aslında galericilerin büyük çoğunluğu boyalı yerleri anlamaz. Sadece ölçüm cihazıyla anlayabilir. O yüzden kesinlikle galericiyle alışverişe çıkmayın.




  • ustayla gıtmek.ama ustada tanıdık olursa cok cok daha ıyı. babam hala gıder arada arabayı degıstırmeyecegımız halde arayı hos tutar cayını fln ıcer. en ıyısı tanıdık usta
  • şimdiki aracımızın plakasını sorgulattığım zaman 3 hasar çıkıyor. 1 hasarı biliyorum zaten 2008'de yapılmıştı. diğer ikisini bilmiyorum. 2008'de yapılan bir kaza daha görünüyor ama işin ilginci biz aracı kazasız diye aldık aracın 2006'da hasarı olduğunu öğrendim sms kontrolden. acaba ne kadar doğru. çünkü araç 2007de bize geçti ve 2006 yılında istanbul plakaydı. acaba bizim 2007de aldığımız plakanın 2006 yılında başka bir araçta hasara uğradını mı söylüyor yoksa bizim araç mı hasarlı
  • Makine en iyisi diyecem ama şimdi macunsuz boya atıyorlarmış makine bilemiyomuş en iyisi güvendiğin ustayla gitmek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Don Juan

    şimdiki aracımızın plakasını sorgulattığım zaman 3 hasar çıkıyor. 1 hasarı biliyorum zaten 2008'de yapılmıştı. diğer ikisini bilmiyorum. 2008'de yapılan bir kaza daha görünüyor ama işin ilginci biz aracı kazasız diye aldık aracın 2006'da hasarı olduğunu öğrendim sms kontrolden. acaba ne kadar doğru. çünkü araç 2007de bize geçti ve 2006 yılında istanbul plakaydı. acaba bizim 2007de aldığımız plakanın 2006 yılında başka bir araçta hasara uğradını mı söylüyor yoksa bizim araç mı hasarlı


    2664 gibi bir numaraydı herhalde mesaj attığınız. Buradan gelen cevaplar sizin araştırdığınız aracın plakasından motor şase numarasına bakıyor. Bu numaraya ait kaza ve hasarları araştırıp cevap veriyor. Yani plaka bu konuda gereksiz bir ayrıntı olarak kalıyor.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.