Şimdi Ara

Bir araba neden yolda kalır? Ne gibi önlemler alınabilir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
4.634
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yolda kalmak bildiğiniz üzere en can sıkıcı meselelerden biri arkadaşlar. Yurtiçinde yine neyse de, bir Avrupa turunda yolda kalmak çok can sıkıcı olacaktır.

    Araç bakımlı olmalı muhabbeti çok yerde döner. Peki nedir bu bakımlar? Aracın gerekli sıvılarının, filtrelerinin, bazı kayışların değişimi dışında ve bazı araçlarda bazı ayarlamaların yapılması dışında periyodik bir bakıma dahil bir kalem aklıma gelmiyor. Balatalar da ömrü doldukça değişir.

    Peki araç neden yolda kalır? diyerek aracın çalışmaz hale geleceği durumları sıralayalım.
    1- Benzin bittiği için
    Bunu geçiyorum.

    2- Akü bittiği için
    Takviye ile hallolacak bir sorun.

    3- Lastik patladığı için
    Stepne ile yola devam edilir.

    4- Benzin pompası bozulduğu için
    Benzin pompası kolay kolay bir anda bozulmaz, uzun bir süre önce araç zor marş almaya başlar hissedilir. Çift yakıtlı araçlar(LPG/CNG vs) bu konuda daha avantajlı.

    5- Bobinlerden biri bozulduğu için
    Aslında yolda kalınmaz ama motor sarsıntılı çalışmaya başlar.

    6- Triger kayışı koptuğu için
    Bakımsızlık burada devreye girer. (Zincirli araçlar burada daha şanslı)

    7- Porya dağıldığı için
    Bir porya bir anda çok ani bir darbeye maruz kalmadıkça aniden aracın yürüyemeyeceği kadar bozulmaz. Benzin pompası gibi kendini hissettirir.

    8- Debriyaj balatası sıyrıldığı için
    Kolay kolay olacak bir şey değil. Debriyajın incelmiş olduğu da önceden hissedilir.

    9- Şanzımanın rulman dağıttığı için
    Bahtsız bedevilik

    10- Karter delindiği için
    Karter koruma yaptırmak yolda kalmamak için faydalı olabilir.

    11- Fren sisteminde bir şekilde kaçak olduğu için
    Bakımlı bir araçta bu da kolay kolay başa gelmez.

    12- Gaz pedal sensörü bozulduğu için
    Çok uç nokta oldu.

    13- ECU devre dışı kaldığı için
    Bu da çok zor.

    14- Radyatör hortumlarında veya devirdaim pompasında kaçak olduğu için
    Devamlı antifrizle kullanılmış ve antifrizi periyodik olarak değiştirilmiş yani sistemde korozyon olmayan bir araçta kolay kolay olmaz.

    15- Termostat bozulduğu için
    Küçük, ucuz ama çok önemli bir parçadır. Açık kalması yine neyse de, kapalı konumda kalması hararet yaptırır yolda bırakır.


    En önemli noktaya geliyorum. Araçta elektrik üretimi bittiği için yolda kalırız. Bu da genelde şarj dinamosunun bozulmasıyla veya V-kayışlarının bir şekilde devre dışı kalmasıyla olur. V-kayışlarının devre dışı kalması kayışın kendi kendine kopması veya gergi bilyelerinin dağılmasıyla olur. V-kayışının yeniyken kopması genelde takılırken yapılan işçilik hatasından kaynaklanır.(Fazla sıkma-Gevşek bırakma gibi)

    Benim en çok korktuğum hatta tek korktuğum nokta bu. Şarj dinamosu bozulduğu için yolda kalan çok araç biliyorum. (W211 E200 vs) Çünkü o bittiği yerde, ancak akünün idare ettiği yere kadar kısa bir mesafe gider, sonra orada kalırsınız. Şarj dinamosunun bozulan yeri de, üzerindeki iki küçük rulman. Bunlar belli km'lerde yolda kalmadan değiştirilmeli mi, ne dersiniz?

    Veya V-kayışı gergi bilyeleri dağılmadan önce tedbiren değişmeli midir? Bu konularda siz nasıl önlem alıyorsunuz?

    Yazdıklarım dışında aklınıza gelen yolda kalma nedenlerini ekleyebilirseniz hepimiz için faydalı olur.







  • aracı çok kullanmadan satmak en etkili çözüm. Ne kadar km o kadar çok sorun.
  • hocam araba bu,el yapımı herşey olabilir,uzun yola cıkmadan herşeye baktırıp,vakti yaklaşanlar değiştirip,felak-naz-elham okuyup çıkın yola,bir şey olmaz evvel Allahın izniyle
  • Geçen hafta aracımın motorundan farklı bir ses geldiğini fark ettim. Sanayide ustaya götürdüm v kayışını bir söktü üzeri hep çatlak dolu bir süre daha kullansam kopacak noktaya gelmiş. Normalde v kayışları 80-100 bin km dayanır diye biliyorum.Benim kayış 30 bin km de su koyuvermiş. Büyük ihtimalle bu kayışı takan usta(!) ya çok çok dandik marka taktı ya da kullanılmış kayış taktı.Neyse artık bundan sonra sık sık v kayışını kontrol edeceğim ve adam akıllı yerde bakım yaptıracağım.
  • Cok zor demissin ama iki ay once yolda ecu bozuldu. Arabayi cektirdim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 16- sis farından ya da başka birşeyden yangın çikarsa

    17-kaza yaparsak

    18- kalp krizi gibi bir sağlık problemi yaşarsak

    19- Teker patlar ve stepnenin yerinde de lpg tankı olursa

    20- Gaz teli koparsa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MAP sensörü tek başına yeter...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • güzel tespitler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fan kayışı debriyaj teli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sythel

    Cok zor demissin ama iki ay once yolda ecu bozuldu. Arabayi cektirdim

    Araba neydi? Japon değildir diye tahmin ediyorum.
  • Konunun acilis amaci nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler arkadaşlar. Düşününce görüyoruz ki yolda büyük bir çukura girme, kaza yapma ve sağlık sorunu yaşama ihtimali aracının bakım gerektirmeyen parçalarının bir anda sorun çıkarma ihtimalinden çok daha yüksek.

    10.000+ km'lik uzun bir gezi öncesi genel kontrolleri yapmak, periyodik bakımı gezi öncesine çekmek ve bagaja küçük bir alet kutusuyla birlikte iki adet V-kayışını yedek olarak atmak sorun yaşama ihtimalini çok aşağılara çekecektir.
  • Yol iki yonlu cokmustur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mitsubishielectric

    Konunun acilis amaci nedir?

    Hiiiç. Sadece dün hangi boş konuyu açsam diye düşünürken aklıma bu geldi. O kadar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    quote:

    Orijinalden alıntı: mitsubishielectric

    Konunun acilis amaci nedir?

    Hiiiç. Sadece dün hangi boş konuyu açsam diye düşünürken aklıma bu geldi. O kadar.

    Yani aracın durduk yere arızalanıp yolda klaması düşükbir ihtimal. Olabilecek birçok arıza önceden kendi ni belli etmeye başlar tabii anlayana.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.