Şimdi Ara

^^Bir Araba İlk Başta Hangi Parçaları Modifiye Edilir^^ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
1
Favori
69.768
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Trafikte taciz edilmedigim surece kedi gibi kullanırım. Cok hızlı kullanmam, arabada benden baskası varsa 120'yi asla gecmem, Arka koltuk dahil kemer taktırırım, makas atmam, ATTIRMAM, yolda kimsenin dibinden dibinden gitmem, kimseyi de arkamda oyle GOTURTMEM... Boyle bir soforum, Simdi modifiye tiyoları alabilir miyim??
  • 2.0 turbo 186 hp ile neler yapılmaz ki ,, bak ağzımın suyu aktı :))

    aracına ilk aşamada chip tuning , komple egzoz sistemi + performans hava filtresi takarsın... 230-235 hp civarı bir güç oluşur..
    tadından yemmez.. Daha ileri gitmek istersen turbona intercooler taktırırsın , turbo basıncıyla oynatırsın.. gerekirse motoru güçlendirir çok yüksek basınçlara çıkarsın. ama bence ilk seçenek daha iyi.. 235 hp yeterde artar bile... İstanbuldaysan infiniti arkadaş satyesinde öğrendiğim maslak oto sanayi sitesine giderek aracına bu işlemleri uygulatabilirsin.. Gerçekten süper bir yer maslak oto sanayi ,, sağol infiniti tekrardan
    quote:

    Orjinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Simdi düttürüleyla kardesim, sen bu isi baya biliyor gibisin, yani benim bu konudaki cehaletimi dusunursek... Simdi ben benim arabaya bikac birsey yaptirmak istiyorum. Arac 2.0 Turbo 186 bg. Dis gorunus benim icin daha sonra geliyor, cunku aracin dis gorunusunden simdilik memnunum. Aracin lastikleri yeni degisti, ondan lastikleri de degistiremem, ancak lastik ebatlari bence gayet yeterli. Ilk adimda daha yuksek guc elde etmek icin ne gibi seyler uygulayabiliriz. Mumkunse dusuk maliyetli.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Simdi düttürüleyla kardesim, sen bu isi baya biliyor gibisin, yani benim bu konudaki cehaletimi dusunursek... Simdi ben benim arabaya bikac birsey yaptirmak istiyorum. Arac 2.0 Turbo 186 bg. Dis gorunus benim icin daha sonra geliyor, cunku aracin dis gorunusunden simdilik memnunum. Aracin lastikleri yeni degisti, ondan lastikleri de degistiremem, ancak lastik ebatlari bence gayet yeterli. Ilk adimda daha yuksek guc elde etmek icin ne gibi seyler uygulayabiliriz. Mumkunse dusuk maliyetli.

    Tavsiyem uygulamaya hava filtresi + katalitik iptali (çevreci arkadaşlar karşı çıkabilir, benim düşüncem) + chip tuning ile başlaman. Özellikle aracının turbolu olması chip tuningden verim alacağın anlamına gelir. Eğer marka-model yazarsan aracın için chip tuning uygulaması ile kaç bg-tork alacağını bulabilirim.




  • Düttürüleyla hocam, olayı kısaca özetlemişsin. Sadece eklenmesi gereken, yazılan uygulamaların tamamının veya bir çoğunun yapılması durumunda alacağın güç+tork motorun kaldırabileceğinden fazla olabilir. Dolayısıyla mekanik aksamın çoğunu değiştirebilirler. Örneğin biyel veya krank aldığınız güce ayak uyduramazsa motoru kucaklamak kaçınılmazdır.
  • düttürüleyle şov yapmış biz daha nediyelim
  • Araba 94 model Saab 900 turbo.
  • TDI arabanın motoruna modifiye yapılır mı???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Araba 94 model Saab 900 turbo.

    Aracın ile ilgili hiçbir tuning bilgisi yok. Sadece superchips'te Saab 900 non-turbo için chip yapılmış ve 10 bg vermiş..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Loop

    TDI arabanın motoruna modifiye yapılır mı???

    Yapılır, hemde çok güzel olur.www.superchips.co.uk vewww.wimmer-rst.de aracınız ile ilgili chip bilgisi alabileceğiniz siteler. Bunun dışında arama motorlarında da araştırabilirsiniz.
  • düttürüleyla, ben de pm gönderdim aracımla ilgili. Yardımcı olursan sevinirim.
  • Cevapladım ,, umarım yardımcı olabilmişimdir..
    quote:

    Orjinalden alıntı: shadoww

    düttürüleyla, ben de pm gönderdim aracımla ilgili. Yardımcı olursan sevinirim.
  • Teşekkürler dostum,bir pm daha attım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: düttürüleyla

    Cevapladım ,, umarım yardımcı olabilmişimdir..
    quote:

    Orjinalden alıntı: shadoww

    düttürüleyla, ben de pm gönderdim aracımla ilgili. Yardımcı olursan sevinirim.


  • Aracın motoru çok kullanılmışsa örneğin 180 bin -200 bin küsür o zaman bence mod yapılmamalı,, aracın yıpranmış motorunun üzerine çok fazla yük yükleyerek daha çabuk bitmesine neden oluruz.. Onno ustada ( auto show ) zamanında aynı şeyi nerdeyse 4-5 haftada bir tekrar tekrar anlatmış.. ayarıca sağladığımız her + beygirin yakıt tüketiminde bir karşılığı olduğunu unutmayalım...
    Eğer ısrarlıysan o araçla çok şey yapılır...

    1- )İlk önce K&N koton direkt hava filtresi = direk hava filtreleri kutu içi filtrelere göre daha çabuk biter ama çok daha fazla performanslıdır. Hava filtreleri 3 tip malzemeden yapılır , Koton ,Sünger , Kağıt. bunlardan en performans vereni süngerdir ama geçirgenliği çok olduğundan toz kaçırır ve bu tozlu yollarımızda motorumuz için hiç iyi değildir. bizim gibi cadde modifikasyonları için en iisi kotondur.. Koton K&N direk filtresi 2.50 ile 3 +hp verirken , süngeri 5.5 ile 6.5 arası +hp verir.. Yinede kotonu seçmeni öneririm..

    2- ) Komple egzoz sistemi yada katalik konvertörü iptal ederek performans son susturucu ,, bununda fiyatı 200-300 ytl arası değişir markaya göre.. Yalnız dikkat etmen gereken şey katalik konvertörü iptal ederken lambda sensörünü asla iptal ettirmemektir. çok büyük maliyetlere neden olabilir..

    3-) Egzoz modifikasyonu yapılan her araçta chip tuning şarttır , Çünkü yüksek devirlerde belli olmasada konvertörün iptali sonucu atılan gazların rahatlamasıyla elde edilen artı güç , düşük devirlerde " back pressure " nedeniyle güç kayıplarına neden olur. Back pressure geri basınç demektir..

    4- ) Özel emme manifodu uygulayabilirsin... + 20 hp kazandıracaktır..

    5- ) turbonun basıncıyla oynayabilirsin.. Ama bunun için motorun kuvvetlendirilmesi gerekir maliyetlidir,, intercoolerda taktırabilirsin...

    6-) blow -off taktır , direk performansa etkisi olmasada dolaylı yoldan etkiler ve turbonun ömrünü uzatır ayrıca cufflar ,,

    7-) kule gergisini unutma gereklidir aracın stabilitesi ve bütünlüğü için.

    8-) nos ta uygulayabilirsin ama bence gereksiz araban için...

    *****
    Tüm bu işlemlerle ,

    Nos ve turbo oynamasının haricini uygularsan ve aracına uygun chip bulabilirsen , 240 a hp yi dayamamak için bir neden yok ama ; tüm yürüyen aksamı gözden geçirmen , frenleri komple yenilemen ve performans tipi fren diski ve balatası kullanman ii olur...



    quote:

    Orjinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Araba 94 model Saab 900 turbo.




  • Onuda yanıtladım , yardımcı olabildiysem ben teşekkür ederim ..
    Bu arada arkadaşlarada hatırlatalım , büyük boy lastik her zaman ii yol tutuş demek değildir.. aracınızda mod sonrası + tork yaratmadan ve +hp yaratmadan , lastik genişletmeyin , illa ki genişletecekseniz yuvarlama ölçüleri tutanla değiştirin ,, en güvenilir olanı bir modelin kullandığı en büyük ebaddaki fabrika lastiğinin ölçüsünü geçmemektir.. Ama yuvarlama ölçüsünü ii hesaplayın..
    Bu arada standart 175/70R13 yerine 205/50R 16 takılan bir otomobilin süspansiyonu çok sertleşecek , hızlı girilen su birikintilerinde aquaplanning - kızaklama- oluşacak , yol tutuşu ıslak zeminde çok çok azalacak , son hız düşücek , ara hızlanmalar ve 0-100 km düşücektir.. 175 R 13 için uygun ölçü 185/60 R 14 tür.. Böylece jantlarıda 14 inç yaparsın..
    quote:

    Orjinalden alıntı: shadoww

    Teşekkürler dostum,bir pm daha attım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: düttürüleyla

    Cevapladım ,, umarım yardımcı olabilmişimdir..
    quote:

    Orjinalden alıntı: shadoww

    düttürüleyla, ben de pm gönderdim aracımla ilgili. Yardımcı olursan sevinirim.








  • lastiklerini değiştirmek isteyenler şu formulle kendilerine en uygun taban , yanak ve jantı seçebilirler..

    Öncelikle Kendi lastiğinizin ki : örneğin 205/55 R16 olsun...

    205 = taban 55 = yanak 16 = inç olarak jant boyutu

    ( (taban . %yanak ) . 2 ) + ( jant boyutu . 25,4 mm )

    205 . %55 = 112,75 mm 112,75 mm . 2 = 225,5 mm

    16 . 25,4 mm = 406,4 mm

    225,5 mm + 406,4 mm = 631.9 mm kendi aracımızın lastiği 631.9 mm çapa sahip..


    Şimdi bu şekilde istediğimiz lastiği hesaplar bu yuvarlama ölçüsüne en yakını seçeriz.. mümkünse örtüştürmeliyiz..
  • sağol
  • quote:

    Orjinalden alıntı: destroil

    süpersin...helal olsun...
    emek sarfetmişsin...

    peki bu modifikasyonları ruhsata işletmek zorunda mısın ya da yasal olarak yapman gereken şeyler nelerdir?



    valla iyi emek vermişin. tşk.




  • düttürüleyla helal olsun cok emek harcamışınn.....tşk bilgilerin için....

    Bence ilk bi hawa filtresi yapın araba acip baarıyo...onu duyduktan sonra hiç bi şey istemessin.=).......bide egzos gibi deil böle sürekli baırmıyo gazı kapatınca bögh böghh müthiş=))
  • 0 arabaya modifiye yapılmaz çünki 15.000 km ye kadar arabaya ek parça vs takılmaması lazım ve arabanın hırpalanmaması lazım rodaj dönemi için 2. el daha iyi olur ilk başta yapılacaklar açık hava filtresi egzoz kat iptali ilerleteceğin zaman chip tuning dereceli egzantirik mili headers bu böyyyle gider nostu vs di. ama hava filtresi şart
  • ben olsam ne olursa olsun janttan başlardım.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.