Şimdi Ara

^^Bir Araba İlk Başta Hangi Parçaları Modifiye Edilir^^ (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
1
Favori
69.766
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: düttürüleyla

    Sıfır bir arabaya mod yapmak garantisinden vazgeçmektir..

    Mod için kesinlikle 2.el bir araç alınmalı.. İlk önce Soft mod mu yoksa hard mod mu yapacaksın buna karar vermen gerekir.

    Softu hard uygulamalardan ayıran en temel yön turbo uygulamasıdır... Ben modlamak için ya vovodan 2.el turbolu araç seçerdim , yada subaru impreza veya mitsubishi evo serisi...

    1- Öncelikle aracın jantlar ve lastikler elden geçer. Lastik ve jant ebatlarıyla oynarken dikkat edilmesi gereken en önemli şey , taban genişliğini arttırdığımızda arabanın kuru zemin yol turuşu artarken , ıslak ve kaygan zeminde berbat bir yol tutuşuna sahip olacağıdır.. Ayrıca tabanı genişletmek örneğin 195 ten 205'e yada 225 falan çıkmak hızlanma değerlerini düşürür , son hızı azaltır , yakıt tüketimini arttırır..
    yANAK GENİŞLİĞİNİ AZALTMAK İSE ÖRNEĞİN 205/55 R 16 dan 205/45 R 16 ya geçmek aracın konforunu azaltırken yol tutuşunu arttırır ama bozuk yollarda lastiğin balon yapma ve jantın zarar görme olasılığı yüksektir.. Bu yüzden jant ve lastiklerle oynarken mümkün olduğunca fabrika verilerinde belirtilen lastiklerin ölçüsüyle minimal oynanmalıdır. En mantıklısı o seride kullanılan maksimum lastik ebadını geçmemek...

    2- Chip tuning ikincil olarak el atılabilecek bir mod işlemi. aracın gücüne ve turbosunun olup olmamasına göre 15 hp ile 50 hp arasında bir güç artışı ve 20 nm ile 120 nm arasında bir tork artışı sağlayabiliyor. Chip tuning'in yakıt tüketimini arttırdığını unutmayalım .

    3- Hava filtresi uygulaması , açık ve kapalı olarak 2 tür hava filtresi vardır.. Aracınıza uygun bir hava filtresi ile daha sağlıklı beslenmenin getireceği +hpler kazandıracaktır.

    4 - Turbolu araçlarda blow-off valfi ,, Turbo bir araç kullanırken ayağınızı gazdan çektiğinizde turbonun basıncının düşmesini engelleyerek turbo lagını minimum seviyeye indirir. Hem maksimum randımanla çalışan turbonun aniden yavaşlamasını engelleyerek turboya ömür katar , hemde dolaylı yoldan performansa katkıda bulunur. Ayrıca blow-off valfi turbo ünitesinin içinde kalan ve ünitenin yavaşlamasına neden olan havayı dışarı verirken çufffffff diye bir ses çıkararak gözleri üzerinde toplar..

    5 - Fren sistemi modifikasyonu ,, fren balataları ve disklerinin değiştirilmesi,,, Fren mesafesini 36-35 metrelere çekmemizi sağlayan güzel bir yöntem... Performans arttırıyoruz peki nasıl durucaz?? Mutlaka yapılmalı...

    6- Kule gergisi ,, performans sürüşlerinde aracın stabilitesini korur. viraja girildiğinde viraj içindeki lastik yara viraj dışındaki havaya kalkma meğilindedir. Kule gergisi sayesinde amortisörler daha stabil çalışacağından araç yola tutunur. dış tekerlek daha fazla yere basar. iç tekerlek daha az yatar.

    7- Xenon kiti ,,, orjinali makbuldur.. gereklidir. şekildir ..

    8- Egzoz sistemi nodifikasyonu ,, gereklidir araca + hp kazandırır.. Sesi kışkırtır :)

    9- ön arka tampon spoylerleri,,,

    10- Turbo motorlara intercooler vs...

    11- Nitrox ,,, Araca yerleştirilen bir tüp aracılığıyla nitrojen motora yollanır. Nitrojen havayı hacimsel olarak incelterek daha fazla yakıtın yanmasına imkan sağlar.. Otomobile en fazla +hp sağlayan uygulamadır. aracın motor gücüne orantılı şekilde +hp elde edilir.. Öeneğin 2.0 bir araçta +100 hp elde edilebilir. Fazlasıda mümkündür ama sakıncalıdır. Motoru kucağa almayalım :) Nitroxun etkili olduğu süre 15-20 sn dir. ve oldukça yeterlidir. bir tüple ortalama 15-20 atış yapılabilinir. kalite bir sistemin montaj dahil fiyatı 1400 usd yi bulur. Tüpün doldurulması ise 40 usd civarıdır.. Nitrox usulüne uygun yapılır ve uygun +hp için hazırlanırsa araca bir zararı yoktur... Motor ömrünüde yese yese maksimum 3-4 hafta kısaltır.. Yani önemsizdir.. 10 sene gideceğine , 9 sene 40 küsür hafta gitsin..

    ... aklıma gelen olursa bu mesajı editlerim..

    Arkadaşım eline sağlık çok açıklayıcı ve anlaşılabilir olmuş.
    Şu 4. madde için benim birr sorum var
    Şİmdi o turbo blow-off valfi bu kadar avantaja sahipse ve hiç bir zararı yoksa turbo araçların orjinallerinde neden bulunmuor??
    Birde turbo dizel araçlara sadece 4. maddeyi uygulasak olur mu??




  • Sanırım maliyet yüzündendir ,, zararı kesinlikle yok ve dediğimiz gibide yararlı bir parçadır .. Yan sanayiyede iş bırakıolar sanırım ..

    Turbo dizeller içinde özel olarak üretilen blow off valfleri mevcut onlarada uygulayarak turbonun ömrtü uzatılabilinir.. Bende düşünüyorum bizim dizellere ama garanti sorunu var , mekanik garantiyi harcamamak için beklemek gerekiyor garanti bitimine kadar.

    sığ bilgime rağmen yardımcı olabildiysem ben teşekkür ederim...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Loop


    quote:

    Orjinalden alıntı: düttürüleyla

    4 - Turbolu araçlarda blow-off valfi ,, Turbo bir araç kullanırken ayağınızı gazdan çektiğinizde turbonun basıncının düşmesini engelleyerek turbo lagını minimum seviyeye indirir. Hem maksimum randımanla çalışan turbonun aniden yavaşlamasını engelleyerek turboya ömür katar , hemde dolaylı yoldan performansa katkıda bulunur. Ayrıca blow-off valfi turbo ünitesinin içinde kalan ve ünitenin yavaşlamasına neden olan havayı dışarı verirken çufffffff diye bir ses çıkararak gözleri üzerinde toplar..



    Arkadaşım eline sağlık çok açıklayıcı ve anlaşılabilir olmuş.
    Şu 4. madde için benim birr sorum var
    Şİmdi o turbo blow-off valfi bu kadar avantaja sahipse ve hiç bir zararı yoksa turbo araçların orjinallerinde neden bulunmuor??
    Birde turbo dizel araçlara sadece 4. maddeyi uygulasak olur mu??




  • En önce jantlardan başlanır bence de
  • ben olsam 2. el bir C2 VTS veya 206 quiksilver alırdım motoruyla uğraşmazdım. bu modellerşn performansı iyi zaten. dışınada jant , spoiler , eksozt , led stop vs vs giderdim. fazlada abartmazdım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: düttürüleyla

    Sanırım maliyet yüzündendir ,, zararı kesinlikle yok ve dediğimiz gibide yararlı bir parçadır .. Yan sanayiyede iş bırakıolar sanırım ..

    Turbo dizeller içinde özel olarak üretilen blow off valfleri mevcut onlarada uygulayarak turbonun ömrtü uzatılabilinir.. Bende düşünüyorum bizim dizellere ama garanti sorunu var , mekanik garantiyi harcamamak için beklemek gerekiyor garanti bitimine kadar.

    sığ bilgime rağmen yardımcı olabildiysem ben teşekkür ederim...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Loop


    quote:

    Orjinalden alıntı: düttürüleyla

    4 - Turbolu araçlarda blow-off valfi ,, Turbo bir araç kullanırken ayağınızı gazdan çektiğinizde turbonun basıncının düşmesini engelleyerek turbo lagını minimum seviyeye indirir. Hem maksimum randımanla çalışan turbonun aniden yavaşlamasını engelleyerek turboya ömür katar , hemde dolaylı yoldan performansa katkıda bulunur. Ayrıca blow-off valfi turbo ünitesinin içinde kalan ve ünitenin yavaşlamasına neden olan havayı dışarı verirken çufffffff diye bir ses çıkararak gözleri üzerinde toplar..



    Arkadaşım eline sağlık çok açıklayıcı ve anlaşılabilir olmuş.
    Şu 4. madde için benim birr sorum var
    Şİmdi o turbo blow-off valfi bu kadar avantaja sahipse ve hiç bir zararı yoksa turbo araçların orjinallerinde neden bulunmuor??
    Birde turbo dizel araçlara sadece 4. maddeyi uygulasak olur mu??



    Teşekkkürler




  • düttürüleyla arkadasım gorduum kadarıyla bu ıslerden oldukca anlıyorsun benım sorum su bı arkadasımın 2004 model subaru ımpreza stı marka aracı var ve modifiye yaparak 400-420beygır oldugunu soyluyor bu bana mantıklı gelmedı neredeyse 2 katı artmıs guc bu nasıl olabılır eger olabılırse neler yapılmıstır bu araca.
    birde ben bu araca bındım cok ıı gıtmıodu

    Simdiden tesekkur ederım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brembo -- 4 Şubat 2006 15:34:37 >
  • +++GUNCEL+++
  • Bence bu topic üst konu yapılmalı
  • İYİ HOS GUZELDE ARKDASLAR BU MODİFİYE İSLERİNİ İSTANBULDA NERELERDE YAPTİRABİLİRZ??? ADRES VERİRMİSİNİZ? GUVENİLİR YERLER TABİİ
  • ?????????
  • Standart olarak 265 HP ve 343 nm tork üreten bir motor var elimizde ,,


    Hava Filtresi + Chip Tuning + Performans Tip Benzin Basınç Regülatörü + Dump Valve + Cadde Tipi Dereceli Eksantrik Mili -> + 105 hp sağlanabilir. buda 370 bg e denk gelir.. Ayrıca turbo basıncıyla oynayarak ve motorda buna uygun güçlendirmeler yapılarak 400 - 500 hp ye ulaşılabilinir. Kısaca 400 hp 420 hp mantıksız rakamlar değildir. ancak aracın fren , yürüyen aksam vs olarak komple bu güce hazır hale getirilmesi gerekir. 420 hp bir aracı dizginlemek için ayrıca tecrübede gerekli ...

    O aracın modsuzuna bile binen bir adam iyi gitmiyordu derse , sürücüsünde iş yokd emektir ,, sen o aracı bana ver , elinede bir torba al ,,, kusarsın musarsın :)))))

    Geç gördüm ondan geç cevapladım ,, yardımcı olabilmişimdir umarım ..

    Ben teşekkür ederim...


    quote:

    Orjinalden alıntı: brembo

    düttürüleyla arkadasım gorduum kadarıyla bu ıslerden oldukca anlıyorsun benım sorum su bı arkadasımın 2004 model subaru ımpreza stı marka aracı var ve modifiye yaparak 400-420beygır oldugunu soyluyor bu bana mantıklı gelmedı neredeyse 2 katı artmıs guc bu nasıl olabılır eger olabılırse neler yapılmıstır bu araca.
    birde ben bu araca bındım cok ıı gıtmıodu

    Simdiden tesekkur ederım




  • BTG Megashop
    Faruk Faralyalı
    Fahrettin Kerim Gökay Cad. No:272/1-2 Sahrayıcedit/İSTANBUL
    Tel: (216) 369 24 00
    btg@bestservis.com


    RED LINE TUNING
    Murat Faralyalı
    Atatürk Oto Sanayi Sitesi 2.Kısım
    4067 Ada 20 Parsel No:352 Maslak/İSTANBUL
    Tel: (212) 276 19 01
    redline@bestservis.com



    quote:

    Orjinalden alıntı: aydinokan

    İYİ HOS GUZELDE ARKDASLAR BU MODİFİYE İSLERİNİ İSTANBULDA NERELERDE YAPTİRABİLİRZ??? ADRES VERİRMİSİNİZ? GUVENİLİR YERLER TABİİ
  • Arkadaşlar skoda fabia 1.2 htp 2011 model araba beni kasıyo güçlendirme mod falan yapılabilir mi sizce

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.