DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
^^Bir Araba İlk Başta Hangi Parçaları Modifiye Edilir^^
52
Cevap
1
Favori
45.233
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> ^^Bir Araba İlk Başta Hangi Parçaları Modifiye Edilir^^
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 3 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      3698 Mesaj
      26 Aralık 2005 16:48:11
      Selam arkadaşlar diyewlim ki bir arab alıcaz.Hatta baştan modifiye etmeye beğilliyiz,sizce 2.el mi yoksa yinede sıfır mı almak lazım.
      Hadi diyelim 2.el aldık yada sıfır,ilk başta modifye ye nerden başlarsınız hem performans hemde body kit açısından???
      Genellikle egzatrik mil+egzost,hava filtresinden başlayın diyolar siz ne dersiniz???

      Doyurucu cevaplar yazarsanız sevinirim?



      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      26 Aralık 2005 17:30:36
      Sıfır bir arabaya mod yapmak garantisinden vazgeçmektir..

      Mod için kesinlikle 2.el bir araç alınmalı.. İlk önce Soft mod mu yoksa hard mod mu yapacaksın buna karar vermen gerekir.

      Softu hard uygulamalardan ayıran en temel yön turbo uygulamasıdır... Ben modlamak için ya vovodan 2.el turbolu araç seçerdim , yada subaru impreza veya mitsubishi evo serisi...

      1- Öncelikle aracın jantlar ve lastikler elden geçer. Lastik ve jant ebatlarıyla oynarken dikkat edilmesi gereken en önemli şey , taban genişliğini arttırdığımızda arabanın kuru zemin yol turuşu artarken , ıslak ve kaygan zeminde berbat bir yol tutuşuna sahip olacağıdır.. Ayrıca tabanı genişletmek örneğin 195 ten 205'e yada 225 falan çıkmak hızlanma değerlerini düşürür , son hızı azaltır , yakıt tüketimini arttırır..
      yANAK GENİŞLİĞİNİ AZALTMAK İSE ÖRNEĞİN 205/55 R 16 dan 205/45 R 16 ya geçmek aracın konforunu azaltırken yol tutuşunu arttırır ama bozuk yollarda lastiğin balon yapma ve jantın zarar görme olasılığı yüksektir.. Bu yüzden jant ve lastiklerle oynarken mümkün olduğunca fabrika verilerinde belirtilen lastiklerin ölçüsüyle minimal oynanmalıdır. En mantıklısı o seride kullanılan maksimum lastik ebadını geçmemek...

      2- Chip tuning ikincil olarak el atılabilecek bir mod işlemi. aracın gücüne ve turbosunun olup olmamasına göre 15 hp ile 50 hp arasında bir güç artışı ve 20 nm ile 120 nm arasında bir tork artışı sağlayabiliyor. Chip tuning'in yakıt tüketimini arttırdığını unutmayalım .

      3- Hava filtresi uygulaması , açık ve kapalı olarak 2 tür hava filtresi vardır.. Aracınıza uygun bir hava filtresi ile daha sağlıklı beslenmenin getireceği +hpler kazandıracaktır.

      4 - Turbolu araçlarda blow-off valfi ,, Turbo bir araç kullanırken ayağınızı gazdan çektiğinizde turbonun basıncının düşmesini engelleyerek turbo lagını minimum seviyeye indirir. Hem maksimum randımanla çalışan turbonun aniden yavaşlamasını engelleyerek turboya ömür katar , hemde dolaylı yoldan performansa katkıda bulunur. Ayrıca blow-off valfi turbo ünitesinin içinde kalan ve ünitenin yavaşlamasına neden olan havayı dışarı verirken çufffffff diye bir ses çıkararak gözleri üzerinde toplar..

      5 - Fren sistemi modifikasyonu ,, fren balataları ve disklerinin değiştirilmesi,,, Fren mesafesini 36-35 metrelere çekmemizi sağlayan güzel bir yöntem... Performans arttırıyoruz peki nasıl durucaz?? Mutlaka yapılmalı...

      6- Kule gergisi ,, performans sürüşlerinde aracın stabilitesini korur. viraja girildiğinde viraj içindeki lastik yara viraj dışındaki havaya kalkma meğilindedir. Kule gergisi sayesinde amortisörler daha stabil çalışacağından araç yola tutunur. dış tekerlek daha fazla yere basar. iç tekerlek daha az yatar.

      7- Xenon kiti ,,, orjinali makbuldur.. gereklidir. şekildir ..

      8- Egzoz sistemi nodifikasyonu ,, gereklidir araca + hp kazandırır.. Sesi kışkırtır :)

      9- ön arka tampon spoylerleri,,,

      10- Turbo motorlara intercooler vs...

      11- Nitrox ,,, Araca yerleştirilen bir tüp aracılığıyla nitrojen motora yollanır. Nitrojen havayı hacimsel olarak incelterek daha fazla yakıtın yanmasına imkan sağlar.. Otomobile en fazla +hp sağlayan uygulamadır. aracın motor gücüne orantılı şekilde +hp elde edilir.. Öeneğin 2.0 bir araçta +100 hp elde edilebilir. Fazlasıda mümkündür ama sakıncalıdır. Motoru kucağa almayalım :) Nitroxun etkili olduğu süre 15-20 sn dir. ve oldukça yeterlidir. bir tüple ortalama 15-20 atış yapılabilinir. kalite bir sistemin montaj dahil fiyatı 1400 usd yi bulur. Tüpün doldurulması ise 40 usd civarıdır.. Nitrox usulüne uygun yapılır ve uygun +hp için hazırlanırsa araca bir zararı yoktur... Motor ömrünüde yese yese maksimum 3-4 hafta kısaltır.. Yani önemsizdir.. 10 sene gideceğine , 9 sene 40 küsür hafta gitsin..

      ... aklıma gelen olursa bu mesajı editlerim..



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi düttürüleyla -- 26 Aralık 2005 18:08:35 >
      _____________________________

      Katanashuzi
    • Yüzbaşı
      328 Mesaj
      26 Aralık 2005 17:42:46
      süpersin...helal olsun...
      emek sarfetmişsin...

      peki bu modifikasyonları ruhsata işletmek zorunda mısın ya da yasal olarak yapman gereken şeyler nelerdir?



      _____________________________

      *Eğer başkalarını aşağı görmeseydik başkalarının yüksekten bakmalarından yakınmazdık.
      *Hiç bir zaman çıktığın kapıyı hızla çarpma, geri dönmek isteyebilirsin.
      *Açlıktan ölmek üzere olan bir köpeği kurtarınız, sizi ısırmayacaktır. İnsan ile köpek arasındaki başlıca fark budur.
      *Hayat yokuşunu tırmanırken rastladığımız kimselere iyi davranalım, çünkü inişte yine onlara rastlayacağız.
      *Kalp denize benzer; fırtınaları, sakin zamanları ve taşkınlıkları vardır, bazen de derinliklerinde değerli bir inci gizlidir.
      *Akıllı insanlar istedikleri şeyi öğrenirler, orta insanlar başkalarının gerekli gördüğü şeyi öğrenirler.
      *Life shows what is what in deed...
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      26 Aralık 2005 18:00:30
      Ben işletmeyi düşünmüyorum ,,, spoylerler abartı olmazsa , polisin yanından geçerkende boşa atarsak sorun olmaz sanırım..
      Araç üzerinde yapılan her türlü mekanik değişikliğin kayıt zorunluluğu var ama sanırım mod zaten yasal değil. ama bu işlemleri kimse önemsemez.. cam filmi yada abartı son susturucu , krom kaplamalar vs yoksa sorun yok..
      quote:

      Orjinalden alıntı: destroil

      süpersin...helal olsun...
      emek sarfetmişsin...

      peki bu modifikasyonları ruhsata işletmek zorunda mısın ya da yasal olarak yapman gereken şeyler nelerdir?




      _____________________________

      Katanashuzi
    • Yüzbaşı
      525 Mesaj
      26 Aralık 2005 18:00:52
      ohooo bunların hepsini ruhsata işletirsen eline ruhsat gibi ikitane daha kağıt vermeleri gerekir.


      _____________________________

      Te@m Technic@lAUDI A3 SPORTBACK BOOSE MUSİC TECHNOLOGY/http://s5.bitefight.net/c.php?uid=33542
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      26 Aralık 2005 18:51:32
      volvo s40 t4 ün bagajı 415 lt sanırım ruhsatı anca alır :)))
      quote:

      Orjinalden alıntı: ART

      ohooo bunların hepsini ruhsata işletirsen eline ruhsat gibi ikitane daha kağıt vermeleri gerekir.




      _____________________________

      Katanashuzi
    • Yarbay
      6253 Mesaj
      26 Aralık 2005 18:52:49

      quote:

      Orjinalden alıntı: düttürüleyla

      Sıfır bir arabaya mod yapmak garantisinden vazgeçmektir..

      Mod için kesinlikle 2.el bir araç alınmalı.. İlk önce Soft mod mu yoksa hard mod mu yapacaksın buna karar vermen gerekir.

      Softu hard uygulamalardan ayıran en temel yön turbo uygulamasıdır... Ben modlamak için ya vovodan 2.el turbolu araç seçerdim , yada subaru impreza veya mitsubishi evo serisi...

      1- Öncelikle aracın jantlar ve lastikler elden geçer. Lastik ve jant ebatlarıyla oynarken dikkat edilmesi gereken en önemli şey , taban genişliğini arttırdığımızda arabanın kuru zemin yol turuşu artarken , ıslak ve kaygan zeminde berbat bir yol tutuşuna sahip olacağıdır.. Ayrıca tabanı genişletmek örneğin 195 ten 205'e yada 225 falan çıkmak hızlanma değerlerini düşürür , son hızı azaltır , yakıt tüketimini arttırır..
      yANAK GENİŞLİĞİNİ AZALTMAK İSE ÖRNEĞİN 205/55 R 16 dan 205/45 R 16 ya geçmek aracın konforunu azaltırken yol tutuşunu arttırır ama bozuk yollarda lastiğin balon yapma ve jantın zarar görme olasılığı yüksektir.. Bu yüzden jant ve lastiklerle oynarken mümkün olduğunca fabrika verilerinde belirtilen lastiklerin ölçüsüyle minimal oynanmalıdır. En mantıklısı o seride kullanılan maksimum lastik ebadını geçmemek...

      2- Chip tuning ikincil olarak el atılabilecek bir mod işlemi. aracın gücüne ve turbosunun olup olmamasına göre 15 hp ile 50 hp arasında bir güç artışı ve 20 nm ile 120 nm arasında bir tork artışı sağlayabiliyor. Chip tuning'in yakıt tüketimini arttırdığını unutmayalım .

      3- Hava filtresi uygulaması , açık ve kapalı olarak 2 tür hava filtresi vardır.. Aracınıza uygun bir hava filtresi ile daha sağlıklı beslenmenin getireceği +hpler kazandıracaktır.

      4 - Turbolu araçlarda blow-off valfi ,, Turbo bir araç kullanırken ayağınızı gazdan çektiğinizde turbonun basıncının düşmesini engelleyerek turbo lagını minimum seviyeye indirir. Hem maksimum randımanla çalışan turbonun aniden yavaşlamasını engelleyerek turboya ömür katar , hemde dolaylı yoldan performansa katkıda bulunur. Ayrıca blow-off valfi turbo ünitesinin içinde kalan ve ünitenin yavaşlamasına neden olan havayı dışarı verirken çufffffff diye bir ses çıkararak gözleri üzerinde toplar..

      5 - Fren sistemi modifikasyonu ,, fren balataları ve disklerinin değiştirilmesi,,, Fren mesafesini 36-35 metrelere çekmemizi sağlayan güzel bir yöntem... Performans arttırıyoruz peki nasıl durucaz?? Mutlaka yapılmalı...

      6- Kule gergisi ,, performans sürüşlerinde aracın stabilitesini korur. viraja girildiğinde viraj içindeki lastik yara viraj dışındaki havaya kalkma meğilindedir. Kule gergisi sayesinde amortisörler daha stabil çalışacağından araç yola tutunur. dış tekerlek daha fazla yere basar. iç tekerlek daha az yatar.

      7- Xenon kiti ,,, orjinali makbuldur.. gereklidir. şekildir ..

      8- Egzoz sistemi nodifikasyonu ,, gereklidir araca + hp kazandırır.. Sesi kışkırtır :)

      9- ön arka tampon spoylerleri,,,

      10- Turbo motorlara intercooler vs...

      11- Nitrox ,,, Araca yerleştirilen bir tüp aracılığıyla nitrojen motora yollanır. Nitrojen havayı hacimsel olarak incelterek daha fazla yakıtın yanmasına imkan sağlar.. Otomobile en fazla +hp sağlayan uygulamadır. aracın motor gücüne orantılı şekilde +hp elde edilir.. Öeneğin 2.0 bir araçta +100 hp elde edilebilir. Fazlasıda mümkündür ama sakıncalıdır. Motoru kucağa almayalım :) Nitroxun etkili olduğu süre 15-20 sn dir. ve oldukça yeterlidir. bir tüple ortalama 15-20 atış yapılabilinir. kalite bir sistemin montaj dahil fiyatı 1400 usd yi bulur. Tüpün doldurulması ise 40 usd civarıdır.. Nitrox usulüne uygun yapılır ve uygun +hp için hazırlanırsa araca bir zararı yoktur... Motor ömrünüde yese yese maksimum 3-4 hafta kısaltır.. Yani önemsizdir.. 10 sene gideceğine , 9 sene 40 küsür hafta gitsin..

      ... aklıma gelen olursa bu mesajı editlerim..


      tez gibi oldu yaff

      eline sağlık çok açıklayıcı ve mantıklı




      _____________________________

    • Binbaşı
      1163 Mesaj
      26 Aralık 2005 19:19:09

      quote:

      Orjinalden alıntı: mRcOLL



      Alıntıları Göster



      tez gibi oldu yaff

      eline sağlık çok açıklayıcı ve mantıklı




      Hocam Doktoran bende



      _____________________________

      Dünyadaki en büyük güç sözdür ve keLimelerin çözemeyeceği sorun yoktur...
    • Binbaşı
      1182 Mesaj
      26 Aralık 2005 21:20:03
      quote:

      Orjinalden alıntı: düttürüleyla

      Sıfır bir arabaya mod yapmak garantisinden vazgeçmektir..

      Mod için kesinlikle 2.el bir araç alınmalı.. İlk önce Soft mod mu yoksa hard mod mu yapacaksın buna karar vermen gerekir.

      Softu hard uygulamalardan ayıran en temel yön turbo uygulamasıdır... Ben modlamak için ya vovodan 2.el turbolu araç seçerdim , yada subaru impreza veya mitsubishi evo serisi...

      1- Öncelikle aracın jantlar ve lastikler elden geçer. Lastik ve jant ebatlarıyla oynarken dikkat edilmesi gereken en önemli şey , taban genişliğini arttırdığımızda arabanın kuru zemin yol turuşu artarken , ıslak ve kaygan zeminde berbat bir yol tutuşuna sahip olacağıdır.. Ayrıca tabanı genişletmek örneğin 195 ten 205'e yada 225 falan çıkmak hızlanma değerlerini düşürür , son hızı azaltır , yakıt tüketimini arttırır..
      yANAK GENİŞLİĞİNİ AZALTMAK İSE ÖRNEĞİN 205/55 R 16 dan 205/45 R 16 ya geçmek aracın konforunu azaltırken yol tutuşunu arttırır ama bozuk yollarda lastiğin balon yapma ve jantın zarar görme olasılığı yüksektir.. Bu yüzden jant ve lastiklerle oynarken mümkün olduğunca fabrika verilerinde belirtilen lastiklerin ölçüsüyle minimal oynanmalıdır. En mantıklısı o seride kullanılan maksimum lastik ebadını geçmemek...

      2- Chip tuning ikincil olarak el atılabilecek bir mod işlemi. aracın gücüne ve turbosunun olup olmamasına göre 15 hp ile 50 hp arasında bir güç artışı ve 20 nm ile 120 nm arasında bir tork artışı sağlayabiliyor. Chip tuning'in yakıt tüketimini arttırdığını unutmayalım .

      3- Hava filtresi uygulaması , açık ve kapalı olarak 2 tür hava filtresi vardır.. Aracınıza uygun bir hava filtresi ile daha sağlıklı beslenmenin getireceği +hpler kazandıracaktır.

      4 - Turbolu araçlarda blow-off valfi ,, Turbo bir araç kullanırken ayağınızı gazdan çektiğinizde turbonun basıncının düşmesini engelleyerek turbo lagını minimum seviyeye indirir. Hem maksimum randımanla çalışan turbonun aniden yavaşlamasını engelleyerek turboya ömür katar , hemde dolaylı yoldan performansa katkıda bulunur. Ayrıca blow-off valfi turbo ünitesinin içinde kalan ve ünitenin yavaşlamasına neden olan havayı dışarı verirken çufffffff diye bir ses çıkararak gözleri üzerinde toplar..

      5 - Fren sistemi modifikasyonu ,, fren balataları ve disklerinin değiştirilmesi,,, Fren mesafesini 36-35 metrelere çekmemizi sağlayan güzel bir yöntem... Performans arttırıyoruz peki nasıl durucaz?? Mutlaka yapılmalı...

      6- Kule gergisi ,, performans sürüşlerinde aracın stabilitesini korur. viraja girildiğinde viraj içindeki lastik yara viraj dışındaki havaya kalkma meğilindedir. Kule gergisi sayesinde amortisörler daha stabil çalışacağından araç yola tutunur. dış tekerlek daha fazla yere basar. iç tekerlek daha az yatar.

      7- Xenon kiti ,,, orjinali makbuldur.. gereklidir. şekildir ..

      8- Egzoz sistemi nodifikasyonu ,, gereklidir araca + hp kazandırır.. Sesi kışkırtır :)

      9- ön arka tampon spoylerleri,,,

      10- Turbo motorlara intercooler vs...

      11- Nitrox ,,, Araca yerleştirilen bir tüp aracılığıyla nitrojen motora yollanır. Nitrojen havayı hacimsel olarak incelterek daha fazla yakıtın yanmasına imkan sağlar.. Otomobile en fazla +hp sağlayan uygulamadır. aracın motor gücüne orantılı şekilde +hp elde edilir.. Öeneğin 2.0 bir araçta +100 hp elde edilebilir. Fazlasıda mümkündür ama sakıncalıdır. Motoru kucağa almayalım :) Nitroxun etkili olduğu süre 15-20 sn dir. ve oldukça yeterlidir. bir tüple ortalama 15-20 atış yapılabilinir. kalite bir sistemin montaj dahil fiyatı 1400 usd yi bulur. Tüpün doldurulması ise 40 usd civarıdır.. Nitrox usulüne uygun yapılır ve uygun +hp için hazırlanırsa araca bir zararı yoktur... Motor ömrünüde yese yese maksimum 3-4 hafta kısaltır.. Yani önemsizdir.. 10 sene gideceğine , 9 sene 40 küsür hafta gitsin..

      ... aklıma gelen olursa bu mesajı editlerim..


      Şiir gibi yazmıssın valla tesekkur ederiz.Mod yapmayacak adama mod yaptırır bu yazı.
      Ya aklıma bi fikir geldi.Şimd bizde bi tane 98 model Avensis var.Bunun için guzel seyler dusunuyorum fakat bilgim yok.Burada sohbet ortamında bu arabaya neler yapılır nasıl yapılır tartışabilirmiyiz.
      Hani bi topic var ya "BİZ ARABA YAPIYORUZ" diye buda "BİZ MOD YAPIYORUZ" olsun.Olmazmı?



      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      26 Aralık 2005 22:08:44
      Bana teşekkürlerini ileten tüm arkadaşlara ben teşekkür ederim.. Tuning hakkında bende yeni yeni incalamaya öğrenmeye başladım , öğrendiklerimi paylaşacağım. Tuning çok zevkli bir şey. aracınızın kişiselleştirilmesi bence çok güzel. Seri üretim bir araca binmek sıradanken , altınızdaki makineyi modladığınızda o artık sadece sizde var ve sizin istediğiniz gibi şekillenmiş durumda....

      Topic'in gidişatını açan kişi belirler ama bencede mod için tavsiyelerin olduğu ve insanların sadece bunun için girdiği bir topic olmalı.. Donanım haber forumlarının bu bölümünün en eksik kalan yanı tuning...

      Avensis için biraz bilgi verirmisin, Motor ??? beygir ??? tork ??? donanım ??? kaç km de ??? otomatik mi manuel mi ???



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi düttürüleyla -- 26 Aralık 2005 22:11:09 >
      _____________________________

      Katanashuzi
    • Binbaşı
      1182 Mesaj
      26 Aralık 2005 22:43:09
      Dogru eğer topici acan arkadas eger istemezse yeni topic acalım.
      Avensis in özellikleri:
      1998 Model
      2.0 Lt Motor
      1998 cc
      145 beygir
      200.000 Km
      Manuel vites
      Renk:Metalik Gri
      Arabaya sonradan eklenen hiçbirşey yok.



      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      26 Aralık 2005 23:04:51
      Aracınız atmosferik basınçlı bir motora sahip olduğundan

      performans hava filtresi + chip tuning + egzoz modifikasyonu ile toplam 14 bg gibi düşük bir bg artışı ve toplam 15-20 nm gibi bir tork artışı yaşayacak. bence deymez... Aracınıza turbo uygulamakta oldukça maliyetli sadece turbonun kdv dahil fiyatı 5000 euro civarında.. Bir sürü sorun çıkarır montaj vs. Ben sizin yerinizde olsam bu aracı modlamazdım , şu anda 2. el ölü durumda ve bu aracı elinizden çıkarsanız bile çok komik fiyatalra çıkıcak 10-11 milyar..
      En iyisi dokunmamak bence ,, tabi benim kendi fikrim.. Mod istiyorsanız 2. el bir subaru impreza veya volvo s40 t4 önerebilirim..

      2000 model bir s40 t4 ün fiyatı 19 milyar,, full modla 29 milyara 390 nm torka sahip 242 hp güce sahip bir araca sahip olabilirsiniz..

      Yada direk 35 milyara subaru impreza 2.0 wrx turbo awd alabilirsiniz. Ve modlayabilirsiniz.. Subarunun her türlü modifikasyon kiti ülkemizde satılıyor...

      Ben s40 t4 ü tercih ettim.. temiz bulamazsam s 40 2.0T Modalayacağım..

      dediğim gibi bence avensise mod kasmayın...
      quote:

      Orjinalden alıntı: fatihhk

      Dogru eğer topici acan arkadas eger istemezse yeni topic acalım.
      Avensis in özellikleri:
      1998 Model
      2.0 Lt Motor
      1998 cc
      145 beygir
      200.000 Km
      Manuel vites
      Renk:Metalik Gri
      Arabaya sonradan eklenen hiçbirşey yok.




      _____________________________

      Katanashuzi
    • Yarbay
      3698 Mesaj
      26 Aralık 2005 23:13:20
      quote:

      Orjinalden alıntı: düttürüleyla




      Usta sizin garak nerde,bir ara gelip arabayı modifiye edelim

      Abi sağolasın herşeyi güzel anlatmışsın.
      Bİr kaç sorum daha var.
      1-Egzantrik mil ne işe yarar değiştirirsek ne kadar performans değişir.
      2-Motordan çıkan bir boru var egzozu dışarı atıyor headers deniliyor galiba bunu değiştirirsek ne kadar performans değişir birde pağlı imiş...
      3-Birde vitesi kısatmak denilen bir hadise var onu bende bilmiyorum sadece duydum,vites geçişlerindeki kemiklenmeyi azaltıp vites geçişlerini hızlandırıyomuş
      4-Bİrde hep videolarda izliyoruz adamlar modifiye ediyolar arazı tam dinometrede motoru patlatıyolar nedendir acep,turbo basıncımı fazla geliyor???



      _____________________________

    • Honda Uzmanı
      9575 Mesaj
      26 Aralık 2005 23:16:35
      bizim hondaya da ufak bi chip tuning dereceli egzantirig düşünüoz babamla ama vites max kaç tork kaldırır acaba


      _____________________________

    • Binbaşı
      1182 Mesaj
      26 Aralık 2005 23:29:36
      quote:

      Orjinalden alıntı: düttürüleyla

      Aracınız atmosferik basınçlı bir motora sahip olduğundan

      performans hava filtresi + chip tuning + egzoz modifikasyonu ile toplam 14 bg gibi düşük bir bg artışı ve toplam 15-20 nm gibi bir tork artışı yaşayacak. bence deymez... Aracınıza turbo uygulamakta oldukça maliyetli sadece turbonun kdv dahil fiyatı 5000 euro civarında.. Bir sürü sorun çıkarır montaj vs. Ben sizin yerinizde olsam bu aracı modlamazdım , şu anda 2. el ölü durumda ve bu aracı elinizden çıkarsanız bile çok komik fiyatalra çıkıcak 10-11 milyar..
      En iyisi dokunmamak bence ,, tabi benim kendi fikrim.. Mod istiyorsanız 2. el bir subaru impreza veya volvo s40 t4 önerebilirim..

      2000 model bir s40 t4 ün fiyatı 19 milyar,, full modla 29 milyara 390 nm torka sahip 242 hp güce sahip bir araca sahip olabilirsiniz..

      Yada direk 35 milyara subaru impreza 2.0 wrx turbo awd alabilirsiniz. Ve modlayabilirsiniz.. Subarunun her türlü modifikasyon kiti ülkemizde satılıyor...

      Ben s40 t4 ü tercih ettim.. temiz bulamazsam s 40 2.0T Modalayacağım..

      dediğim gibi bence avensise mod kasmayın...

      Alıntıları Göster





      peki görünğm olarak neler yapabiliriz?



      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      26 Aralık 2005 23:36:55
      Bende yeni yeni öğreniyorum ,, bi usta bulsakta yanında çıraklık yapsak en çok istediğim şeydir ama yemiyor :)


      1- ) Egzantrik milinin gorevi emme ve egzoz supaplarini kontrol etmektir.
      Moda konu olan ise dereceli egzantriktir.. Dereceli Egzantrik mili, standart milden farklı olarak performansa göre ayarlanmış dereceleri ile +hp sağlar. Dereceli enzantrik +10 ile +30 arası bir hp artışına sebep olur.

      2-) Bildiğim kadarıyla Headers , egzoz manifoldu sistemine denir. yani egzoz mod içinde yer alır.. maliyetlidir 800-1500 euro arası.. modeline göre +8 +15 hp verebilir..

      3- ) Short Shifter deniliyor bu olaya. doğrudur. bir çok modelin Short Shifterı mevcut. mod servisleri montajını yapıor.

      4- ) Bilgim yok ,,,


      quote:

      Orjinalden alıntı: BİG KİNG


      Usta sizin garak nerde,bir ara gelip arabayı modifiye edelim

      Abi sağolasın herşeyi güzel anlatmışsın.
      Bİr kaç sorum daha var.
      1-Egzantrik mil ne işe yarar değiştirirsek ne kadar performans değişir.
      2-Motordan çıkan bir boru var egzozu dışarı atıyor headers deniliyor galiba bunu değiştirirsek ne kadar performans değişir birde pağlı imiş...
      3-Birde vitesi kısatmak denilen bir hadise var onu bende bilmiyorum sadece duydum,vites geçişlerindeki kemiklenmeyi azaltıp vites geçişlerini hızlandırıyomuş
      4-Bİrde hep videolarda izliyoruz adamlar modifiye ediyolar arazı tam dinometrede motoru patlatıyolar nedendir acep,turbo basıncımı fazla geliyor???




      _____________________________

      Katanashuzi
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      26 Aralık 2005 23:46:18
      ön kaputu değiştirebilirsiniz ama ruhsata işlemek gerek uzun iş geçelim.. Yanlara marşpiyer koyabilirsiniz. Egzoz çıkışlarını modlayabilirsiniz . çift krom egzoz çıkışı.. bagaj üstü spoyler ,

      Bence Tuning hem göze hitap etmeli hemde mekanik bir gelişim sağlamalıdır. Sadece dış görüntüsü modlanan bir araba bence güzel gözükmemektedir.. Bana görgüsüzlük gibi geliyor sizi tenzih ederim. Bence torku artmayan bir arabanın lastik tabanını kalınlaştırmak ayda 18 inç jant takmak anlamsız. İçi kof dışı canavar bir alet yaratıyorsunuz. 1.6 modsuz bir araç vınladığında çok kötü bir görüntü :))

      Bence avensis aile arabası olarak kalsın satmayında yazık. Performans ve mod için yeni bir araba düşünün 2. el çok ucuz. eğer para yok diyorsan , oluncaya kadar bekle..
      saygılar dostum.


      quote:

      Orjinalden alıntı: fatihhk

      peki görünğm olarak neler yapabiliriz?




      _____________________________

      Katanashuzi
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      27 Aralık 2005 00:05:54
      Modifiyesi kanaatimce uygun olan 2. el modeller... Alfabetik sıra ile ;

      1- ) Audi A3 1.8 T 2001 MODEL FİYATI : 25.000- 27.000 YTL


      Hava Filtresi + Chip Tuning + Egzoz Sistemi + Dump Valve + Cadde Tipi Dereceli Eksantrik Mili -> +70 BG


      mod sonucu :

      hp::220 bg ,,
      Nm :
      0-100 :
      maliyet :



      ***********devamlı bu mesaja editliyeceğim...***************

      ***************Buradan Takıp Edebilirsiniz *******************



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi düttürüleyla -- 27 Aralık 2005 2:08:56 >
      _____________________________

      Katanashuzi
    • Yarbay
      5895 Mesaj
      28 Aralık 2005 15:04:26
      Simdi düttürüleyla kardesim, sen bu isi baya biliyor gibisin, yani benim bu konudaki cehaletimi dusunursek... Simdi ben benim arabaya bikac birsey yaptirmak istiyorum. Arac 2.0 Turbo 186 bg. Dis gorunus benim icin daha sonra geliyor, cunku aracin dis gorunusunden simdilik memnunum. Aracin lastikleri yeni degisti, ondan lastikleri de degistiremem, ancak lastik ebatlari bence gayet yeterli. Ilk adimda daha yuksek guc elde etmek icin ne gibi seyler uygulayabiliriz. Mumkunse dusuk maliyetli.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      617 Mesaj
      28 Aralık 2005 15:59:53
      Bir Arabanın İlk Başta Hangi Parçaları Modifiye Edilir?

      İlk önce sürücüden başlanır..Aşırı hızın zararları anlatılır..Ve özendirilmez..

      Teknik Modifiye yapan bünye ;

      "nasıl olmuş bir çevre yoluna çıkıp performansı deneyelim""

      "ibre kaçı görecek""

      "hız halatını kopartacaz""

      "hızlı gitmiyoruz sadece alçaktan uçuyoruz"""

      diye başlar..Ardından sokaklarda caddelerde de devam eder..En iyisi Zevk amaçlı "body kit" uygulaması yapmaktır..Sadece..Acizane görüşüm arkadaşlar....



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Claymore -- 28 Aralık 2005 16:00:16 >
      _____________________________

Reklamlar
-x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.