Şimdi Ara

Bir aceminin araca verebileceği zararlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
0
Favori
5.398
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, yazımdan da anlaşılabileceği gibi benim merak ettiğim konu, acemi şoförlerin araca nasıl
    zarar verdikleri sürüş şekilleriyle. Biliyorsunuz, bazen acemiliğin geçmesi şoförden şoföre değişiyor.
    Kimi 1 haftada rahat bir sürüş yaparken, diğeri 2-3 sene geçmesine rağmen hala heyecanlı, vites kolunu
    neredeyse koparacak. Düz yolda engel aşıyor, arabanın altını falan vuruyor.
    Şanzımana verecekleri arızalar, baskı balataya neler yapabilirler?
    Acemi adamın araba sürmeyi öğrendiği araba satın alınır mı mesela? Adam belki vites değiştirmeyi, el frenini indirmeyi unutuyordur.
    Sizin yaşadığınız deneyimler var mı? Sağda solda gördüğünüz acemi hasarları?
    Ama dikkat yaptıkları kazalar değil? Ama ilginçse o konudan da bahsedebilirsiniz.
    Sürekli çok yüksek ya da çok düşük viteste kullanmak, dengesiz alakasız vites değiştirmek vb...
    yüzlerce ayrıntı sizler benden daha iyi bilirsiniz. Ve bu hasarları azaltmak için yapılabilecek bir şey var mı?
    Biraz ilginç anılar da ortaya çıkabilir? Güzel bir muhabet olur, aynı zamanda bilgi paylaşımı.

    Saygılar.



    _____________________________




  • Sol ayağın sürekli debriyajda durması ve dolasıyla az da olsa sürekli basılı kalması, balataya zarardır.
    _____________________________
    Ben Antepliyim Şahinim ağam - Mavzer omuzuma yük - Ben yumruklarımla dövüşeceğim - Yumruklarım memleket kadar büyük
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    Sol ayağın sürekli debriyajda durması ve dolasıyla az da olsa sürekli basılı kalması, balataya zarardır.



    evet. Zaten acemiler en çok balataya zarar veriyor benim bildiğim
    _____________________________
    The Power of Dreams Honda


    Team Technical !
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    Sol ayağın sürekli debriyajda durması ve dolasıyla az da olsa sürekli basılı kalması, balataya zarardır.



    evet. Zaten acemiler en çok balataya zarar veriyor benim bildiğim


    ayağı debriyaj üzerinde tutunca baskı balata gidiyor. ok. hadi onu değiştirirsiniz.peki bu sayede krank miline verebileceği muhtmel zararlar? ya çok pahalı bakım masrafları olan şanzımana verdiği zararlar. garç gurç vites değişmeler. düşük devirler titremeler vsss.. tatlı tatlı gidecek arabayı at gibi hoyrat kullanmak araba açısından çok acı.
    _____________________________
  • Evet. Motor, kaporta ustaları, rot balansçılar (abarttım biraz galiba)
    Yorumlarınızı bekliyoruz. Aslında önemli bir konu. Sizler mesela, arabanızı bir
    acemiye emanet eder miydiniz? Ya da bir arıza ya da hasar gördüğünüz de
    bu hatalı kullanım sonucu dediğiniz hiç olmadı mı?
    _____________________________
  • genelde en çok şanzıman ve baskı balatası üzerinden zararları oluyor
    tabi kaporta aksamına da zarar verebiliyorlar
    _____________________________
  • Eniştem 20 senedir şöför hala acemi arabayı durup dururken stop ettiriyor ayağıda sürewkli debryajda ,balata yiyor
    _____________________________
    2017 BMW 3.18i Edition Sport Line // 2013 Mercedes-Benz C180 CGI Fascination
    PS4 Slim 1TB // ASUS Zenbook UX32VD // Apple Mac Mini i5
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hemen hemen en çok yapılan hata.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    Sol ayağın sürekli debriyajda durması ve dolasıyla az da olsa sürekli basılı kalması, balataya zarardır.
    _____________________________
  • debriyaja basmadan vites değiştirenler
    vitesi aniden çok küçültüp yüksek devire neden olanlar
    el freni çekili gidenler
    kuru silgi çalıştırma
    motor yağını kontrol etmeme
    fren gerekmeyen yerlerde fren yapanlar
    acemi diye nitelendirilebilir
    hepimiz bu yollardan geçtik
    bir de bayandan araba alınır mı ?
    _____________________________
    Opel Antara
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meta80

    el freni çekili gidenler



    valla bi kere 5 metre kadar gittim el freni çekili, ulan diyorum noluyor araba çekmiyor, sonra yanık kokusu gelince anladım, paranoyak olduk artık zırt pırt el frenini kontrol ediyorum
    _____________________________
    Keçi, bu sakalları boşuna ağartmadı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meta80


    bir de bayandan araba alınır mı ?


    ALINMAZ
    _____________________________
  • Balata başı çeker bence
    _____________________________
  • Marşa uzun süre basmak dişlinin yenmesi ile marş motoruna zarar verir.Bu da yaygın bir durumdur acemiler arasında.Bir araba çalışırken marşa basılıp motor çalıştığı anda hala diijjjtttt diye dişli sesi geliyorsa biliniz ki o şöför acemidir.
    _____________________________
    2 liters is a drink size, not an engine;V8 Power: No bottle, all throttle!
  • bence en güzeli trafiğe çıkmadan acemi olan kişiye arabaya hakim olmasını öğretmek yani marşa basınca araba onu diil o arabayı kullanmalı arabayı tanımalı
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meta80

    debriyaja basmadan vites değiştirenler
    vitesi aniden çok küçültüp yüksek devire neden olanlar
    el freni çekili gidenler
    kuru silgi çalıştırma
    motor yağını kontrol etmeme
    fren gerekmeyen yerlerde fren yapanlar
    acemi diye nitelendirilebilir
    hepimiz bu yollardan geçtik
    bir de bayandan araba alınır mı ?



    ben araba sürmeye öyle meraklıydım ki küçükken köy yolunda boş arazide sadece 1. vitesle çok kısa mesafelerde sürmeye başladığımdan devir vites şanzıman gibi arıza durumlarım olmadı sonrada alıştım zaten. ama tabi herkes meraklı olmayabiliyor. imkan, merak vs nedeler de olmayınca acemilik evresi kaçınılmaz.. saolasın baba arabayı hiç esirgemediğin için
    _____________________________




  • Acemiler arabanın herşeyine zarar verirler , yani "şurasına , burasına" demek yanlış olur bence. Jantlardan tutun da (arabayı park ederken v.s.) kendi bünyelerine verecekleri zararlar kadar (oturma bozukluğu , koltuk ayarı v.s) sileceklerden lastiklere kadar aracın büyük bir bölümüne zarar veriyorlar. Mesela arabayı sürekli düşük devirde kullanırsın motor sağır olur , yüksek devirde kullanırsın ömrünü azaltırsın. Örnekleri o kadar çoğaltabiliriz ki. Benim tavsiyem ; pratikte değil fakat bilgi olarak acemi insanların trafiğe kesinlikle çıkmaması..
    _____________________________
    "Yakında imzalarda maaş bordroları görmeye başlarsam hiç şaşırmayacağım"

    Çin atasözü
  • Arasıra benim de itiraflarım da olabilir. Hem de konuyu güncel tutmuş oluruz.
    Arabaya bilmeden komple pasta yapmıştım. Pasta - cila arasındaki farkı bilmeden
    olduğu gibi bol bol sürdüm. Ohh dedim be ne güzel oldu. Arabamın rengi beyazdı,
    bembeyaz oldu. Zekaya bak. Bilmediğin birşeyi arabaya niye sürüyorsuz.
    Devirsiz kullanım sonucu motor sağır olur, vuruntu olur deniyor. Peki neden öyle
    oluyor. Motorun içinde birşeyler eğiliyor mu? İnceliyor mu?
    _____________________________
  • itiraf:

    Bende Civicten önce ilk arabam olan Palio vardı. Palio'da Civic'teki gibi sol ayağı dinlendirdiğimiz sabit pedal yoktu tabi, yani alışık değildim. Civic'i ilk aldığımda galeriden çıkarıp bana teslim ettiler. Ben daha ilk binişte, ayağımı en soldaki dinlendirme yerine koyduğumu unutup, nasılsa ayağım deriyajda deyip birkaç kere geri vitese takmaya çalıştım -ciiyyyyk ciyyyyk sesleri ile. Ulan niye geçmiyo bu diye de düşünüp duruyorum. Rezalet

    Acemilerin sık yaptığı başka bir hata da, mesela yokuş inerken vites küçültmeye kalktıkalrında oluyor. Mesela 4'ten 3'e düşecek. Acemi olduğu için zaten vitesi boşa alınca hemen öbürüne geçiremiyor, bu arada araba biraz hızlanıyor. ararken bulduğu boşluk ise genelde 3'ncü yerine 1'inci vites oluyor. Sonrasını tahmin edebilirsiniz...

    yani aceminin kullandığı arabada ben en çok debriyaj balataası ve vites kutusundan korkarım.

    Bi de acemiler özellikle sağa dönüşlerde, dar alıcaz diye abartıp kaldırıma veya köşedeki direklere filan çok yaklaşabiliyorlar, bu da bazen jantlara, bazen de tampon vb yerlere zarar veriyor.

    Bunun yanında, yukardaki diğer görüşlere katılıyorum.
    _____________________________
    ~ ~
    ... AŞIRI HIZA SON ...




  • En fazla debriyaj balatasına zarar verebilirler, oda gelip geçicidir bir müddet sonra alışacaktır zaten...
    _____________________________
  • bir de acemilerin araçlarının dışına bakınca hemen acemi olduğu anlaşılıyor.mesela 2007 model bir araçta rahatlıkla bir çok çizik vuruk görülebiliyor.

    bizde ıveco marka kamyonet var genelde babam kullanıyor tabii o kullanınca malumunuz üzre bende sağ tarfta oturuyorumaraç biraz geniş olduğundan dar bir yere gelince ben hemen yusuf yusuf.....
    ama ben kullanınca babam sağda oturuyour dar bir yerden geçince kamyounu bir yere vuracam diye çok korkuyor ve bunu benim acemiliğme yoruyor
    ne yaparsam yapayım gözüne giremiyom adamın
    _____________________________




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.