Şimdi Ara

BENZİNDE GAZ YEMEYEN LPG Lİ ARAÇ (SORUNUN SEBEBİ ve ÇÖZÜMÜ) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
106
Cevap
11
Favori
295.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecay

    Merhaba arkadaşlar sorun daha iyi anlaşılsın diye video çekip youtube'a koydum.Biraz uzun oldu kesmek istemedim.Silkeleme yaptırtmadım araca ama zaten videoyu izleyince anlarsınız yürümek istendiğinde silkeleme olacağını.



    Bence sizin sorununuz benzin enjektörü yada ponpada




  • Araç isindiginda benzinde de hic bir problem yok ama dediğiniz gibi olsa ısındiktan sonra da yapması gerekmez miydi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecay

    Araç isindiginda benzinde de hic bir problem yok ama dediğiniz gibi olsa ısındiktan sonra da yapması gerekmez miydi?

    Teyide muhtaç bir çözüm fikrim var, lambda sensorunuzde sorun olabilir, tüm yazıları okumadım, lafları geçtiyse affola.
  • Hocam çözüldü demişsinde ben çözümü göremedim
  • ayni sorun bendede var 1.8 a3 kullaniyorum hava sogukken yapiyo isininca geciyo daha caresini bulamadim bulan olursa sevinirim gereksiz yere parca degistirip odedigim para hep bosa gitti artik en mantiklisi isinmasini bekliyip oyle surmek olucak
  • benim arabada soğukken benzinde canavar gibi gidiyor ısınıpda gaza geçince gitsemi gitmesemi kararsız kalıyor.

    usta yok yahu memlekette windowsdaki gibi yönergeler olan program üretmeleri lazım bu markaların.
  • Arkadaşlar sorun kendi kendine birden bire çözüldü.Sorunu neden yaptı neden çözüldü bilmiyorum.Sorun çözüldüğünde hava biraz yumuşamıştı ama hava -3C idi.-8lerden inmişti.Ankara'da önerebileceğiniz iyi bir usta var mıdır şu LPG ayarını yaptırsak fakir mi çalışıyormuş anlasak?LFT-SFT değerlerinden anlayacak yorumlayacak bir usta?Gelecek hafta sonu Ankara'ya geçmişken halledeyim istiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecay

    Arkadaşlar sorun kendi kendine birden bire çözüldü.Sorunu neden yaptı neden çözüldü bilmiyorum.Sorun çözüldüğünde hava biraz yumuşamıştı ama hava -3C idi.-8lerden inmişti.Ankara'da önerebileceğiniz iyi bir usta var mıdır şu LPG ayarını yaptırsak fakir mi çalışıyormuş anlasak?LFT-SFT değerlerinden anlayacak yorumlayacak bir usta?Gelecek hafta sonu Ankara'ya geçmişken halledeyim istiyorum.

    arkadaşın biri benzine yarım depodan biraz fazla WURTH diye bir katkı maddesi katmış. sorun çözülmüş.

    ayrıca başka tavsiyelerde var.

    sadece benzinde 200-300 km binip lpg ye almadan lpg ayarı yaptırmak.

    enjektorler kirlenmişse temizletmek, ters takılmış ise düzeltmek.

    ankarada bana da lazım öyle bir ayarcı.




  • 2004 model 1.3 admire aracım soğukken aynı arzayı veriyor. dediğin gibi 3-4 marşda anca alıyor,bu yüzden marş motorunun kömürleri konjektör,akü değişti devamlı marş yapmaktan,ayrıca benzin pompası ,benzin filitresi değişti yetmedi carbon clean yaptırdım ama hala aynı sorun var defalarca atiker servisinde gaz ayarı yaptırdım zengin veya fakir karışım olur şüphesiyle, en son benzini geri gönderen bölümde arza olduğunu söylediler çünkü benzini geri gönderen hortumu pense ile sııp çalıştırınca gerçekten yarım marşta alıyor yani sibop gerkli basıncı sağlamıyordu kendimde gördüm çözüm olarak benzin pompasının set halinde olanından almamı söylediler aldım 400 tl verdim o parçaya yine aynı sorun devam ediyor çıldırıcam bunun bir çözümü yok mu arkdaşlar?..

    yukarıda bahsedilen bütün uygulamaları yaptım ben, ayrıca benzin deposu hep yarıdan yukarıda bu güne kadar hiç düşü depo olmadı, şimdi en son bana önerilen lpg nin beyni ölmüştür diyorlar onuda değiştiricem sonucu size bildiririm.

    SORUN: ilk çalışmada (benzinle çalıştırırken bunu yapıyor direk lpg de problem yok) almıyor,3-4 marş sonunda çalışıyor fakat ağır aksak şekilde ve gaza basıldığında devir düşüyor bırakınca devir yükseliyor devir yükseldiğinde gaza basıp yakalarsanız yüksek devirde sıkıntı yok ama düşük devirde gaza basarsanız motor boğulup stop ediyor. ısınınca hiç problem yok benzinde yarım marş da bile alıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans

    İlave olarak benzinde kullandığınız halde düzelmiyorsa yakıt besleme sisteminizde (benzin pompası, geri besleme valfi v.b.) sorun olabilir. Bunlarıda kontrol etmenizde fayda var.

    kesinlikle çözüm budur arkadaşlar ben size söylimm, benim gibi aç ustalar tarafından dolandırılmayın ilk olarak bunu deneyin
  • Aracınızn lpg regülatöründe işeme tabir edilen olay mevcut olabilir,Yani siz aracı stop ettiğinizde lpg tam kesilmeyerek azda olsa sızdırır ve siz sabah aracın marşına bastığınızda,bir türlü ilk marşta çalışmaz.Bunu tesbit etmenin en güzel yolu,montajcınıza başka bir regülatörü taktırarak bir günlük deneme ile ölçülebilir.
  • bence regülatör değilde lpg enjektörleri kaçırma yapıyor olabilir.çareside depodaki vanayı kapatıp sabah benzinde çalışmasına bakılmalı .
  • Merhaba saydığınız sorunların kaynağı ateşleme bobinidir. Değiştirin düzelsin .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecotorq

    Merhaba saydığınız sorunların kaynağı ateşleme bobinidir. Değiştirin düzelsin .



    çözdün mü usta sen sorunu?
    benim aracı gazsız/benzinsiz bırakmadıkça yapmıyor.
    bende baktıracam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecotorq

    Merhaba saydığınız sorunların kaynağı ateşleme bobinidir. Değiştirin düzelsin .



    kiminin ateşleme bobini, kiminin benzin pompası, kiminin buji, kiminin enjektörlerdir.
    herkezinki farklıdır.
  • Sorun çözüleli çok oldu arkadaşlar.Sorunun esas kaynağı LPGye geçiş sıcaklığının 30 derece olmasıymış.LPGye erken geçen aracın benzin yakıt haritaları soğuk havalarda mantıklı yakıt hava karışımını sağlayamıyor.Bu da çiğ benzin atımı silkeleme gaz yememe gibi problemler yaratıyor.40 dereceye alındığından beri yaklaşık 30bin kmdir bir sıkıntım yoktur.40 derecede bu problem yaşayanlar 50 dereceye alıp bu şekilde bir denesinler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecay

    Sorun çözüleli çok oldu arkadaşlar.Sorunun esas kaynağı LPGye geçiş sıcaklığının 30 derece olmasıymış.LPGye erken geçen aracın benzin yakıt haritaları soğuk havalarda mantıklı yakıt hava karışımını sağlayamıyor.Bu da çiğ benzin atımı silkeleme gaz yememe gibi problemler yaratıyor.40 dereceye alındığından beri yaklaşık 30bin kmdir bir sıkıntım yoktur.40 derecede bu problem yaşayanlar 50 dereceye alıp bu şekilde bir denesinler.

    bilgi için teşekkürler hocam. denemeye değer.
    ayrıca uzun zaman lpg de kullanımda enjektorler tıkanıyor. benzinde bir müddet kullandıktan sonra enjektorler temizleniyor.
    ya da 100 t l lik benzine wurth diye bir katkı ekleyerek enjektorlewr temizlenir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecay

    Sorun çözüleli çok oldu arkadaşlar.Sorunun esas kaynağı LPGye geçiş sıcaklığının 30 derece olmasıymış.LPGye erken geçen aracın benzin yakıt haritaları soğuk havalarda mantıklı yakıt hava karışımını sağlayamıyor.Bu da çiğ benzin atımı silkeleme gaz yememe gibi problemler yaratıyor.40 dereceye alındığından beri yaklaşık 30bin kmdir bir sıkıntım yoktur.40 derecede bu problem yaşayanlar 50 dereceye alıp bu şekilde bir denesinler.

    ustalar daha iyi bilir ama bence burda da bir yanlışlık var,ben erzurumda yaşıyorum yaklaşık 90000 kmdir sıralı simtem atiker safe fast kullanıyorum,kış aylarında lpgye geçiş sıcaklığını 22 dereceye ayarlattırıyorum(eğer bu derecede kullanmazsam kış ayları süresinde lpgye geçmiyor bir türlü,22 derecede bile 2,5 kmyi buluyor) -15,-30 arası derecelerde bile yukarda bahsedilen sorunlarla karşılaşmadım hiç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ajf39 -- 10 Şubat 2013; 19:36:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ajf39

    quote:

    Orijinalden alıntı: ecay

    Sorun çözüleli çok oldu arkadaşlar.Sorunun esas kaynağı LPGye geçiş sıcaklığının 30 derece olmasıymış.LPGye erken geçen aracın benzin yakıt haritaları soğuk havalarda mantıklı yakıt hava karışımını sağlayamıyor.Bu da çiğ benzin atımı silkeleme gaz yememe gibi problemler yaratıyor.40 dereceye alındığından beri yaklaşık 30bin kmdir bir sıkıntım yoktur.40 derecede bu problem yaşayanlar 50 dereceye alıp bu şekilde bir denesinler.

    ustalar daha iyi bilir ama bence burda da bir yanlışlık var,ben erzurumda yaşıyorum yaklaşık 90000 kmdir sıralı simtem atiker safe fast kullanıyorum,kış aylarında lpgye geçiş sıcaklığını 22 dereceye ayarlattırıyorum(eğer bu derecede kullanmazsam kış ayları süresinde lpgye geçmiyor bir türlü,22 derecede bile 2,5 kmyi buluyor) -15,-30 arası derecelerde bile yukarda bahsedilen sorunlarla karşılaşmadım hiç.

    Bu durum araçtan araca değişkenlik gösterir.Herkesde olacak diye bir şey söz konusu değil.Aracın ECU'su motor çalıştıkça yakıt haritası çıkararak optimum yanma karışımını ayarlar.Örneğin ilk LPG takıldığında aracın LPG tüketimi yüksek iken bu giderek düşer.Bunu sağlayan aracın ECU'sudur.Fakat araç LPGye alışınca bu sefer benzinde fazla yakmaya başlar.Kısacası bu süreç her LPGli araçta olan bir süreçtir.Araçların benzine olan uyumluluğunun bozulmaması için ne kadar çok benzinle çalışırsa o kadar iyidir.Benim sorunum elbette 1 günde düzelmedi.1 hafta ve yaklaşık 1000km sonra düzeldi.

    Ayrıca azıcık daha fazla kar edeceğim diye 40derecenin altına geçiş sıcaklığı ayarlamak mantıklı değil.Çünkü araç ne kadar erken geçerse LPGye o kadar benzinle olan uyumu azalır.Dolayısıyla benzinde çalıştığı kısımda normalde yakacağının 2 katı bile benzin yakıyor olabilir.Hatta rölantide bile tükettiği benzin artar.Bu yüzden değişik sorunlara mahal vermemek için 40 derece idealdir.Zaten kısa mesafe gidiyorsanız kışın benzinle bu mesafeleri gitmek daha uygundur.Zaten asıl tasarrufu uzun menzilde yaparsınız LPGde.

    EDIT:Her araç bu sorunu yaşayacak değil dedim ama aslında bir nevi her araç bu sorunu yaşar.LPGye alışan araçta benzinde iken gaz hassasiyeti bozulabilir.Bazen beklediğinizden az bazen daha fazla tepki verebilir.Ve yahut gaz tepkileri yavaşlayabilir.Hiç bir şey olmasa bile o anda optimum bir yanma olmadığından emin olabilirsiniz.Az çok her araç bu sorunu yaşar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecay -- 10 Şubat 2013; 20:26:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Sn.sapultra en doğru yanıtı vermiş,
    Yanlış usta, yanlış ayar, sonuç sizinki.
    Ürün taktırırken ustanın ucuzuna değil kalitesine bakın


    sorarak araştırarak gittiğim servis bin türlü övgüyle omvl taktı.kesinlikle arıza lambası yakmaz,yarışlarda kullanılıyo,en az yakan lpg olarak guinesse girdi falan diye 100 neden saydı.dedik tamam tak.

    2 ay sonra arıza lambası yandı.bana dediği laf: en kral lpg prins,o bile yakıyor,yapacak bişe yok. madem öyle atiker taktırsaydım,600 tl daha ucuzdu.ya da bildiğim markayı taktırsaydım brc.

    ben ustaları tanımam,ahbabım dostum yoktur.burda iyi usta bulamadığım için ben miyim suçlu? insanlarda biraz dürüstlük olsa daha iyi olmaz mı? taktığı parçayı kendi aracına uygular gibi uygulasa,montaj bittikten sonra da güleryüzünü devam ettirse.hırsızın hiç mi suçu yok.

    konuyu açan arkadaşın bahsettiği arıza bende de başladı şimdi ve çözemiyolar.faruk bey eğer yardımcı olursanız kocaeliye gelebilirim sırf çözülsün diye.artık umudu kestim ben

    bu arada araç fakirde çalışıyormuş.lpg aldığım bayiyiy değiştirmemi önerdi ama fark yok.

    edit: düzeltme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi capricemylove -- 11 Şubat 2013; 0:38:59 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.