|
Beklenen strateji oyunu Civilization 7 için çıkış tarihi açıklandı
-
-
Bir umut Epic'e baktım.2500 TL'den başlıyor.Youtube'a bir çok oynanış videosu geldi.Gecenin en çok konuşulan oyunu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gurcanbey -- 21 Ağustos 2024; 12:22:43 >
-
Tablet grafiklerini kaldırmış gibiler. Atmosferi çok bozuyordu. 3D gözlükle Civ5 muhteşem görünüyordu. Aynı deneyimi tekrar yaşayabilsek keşke.
-
10 yılda 1 civ çıkıyor grafikler arası fark 2-3 yıl max. ai geldi teknoloji uçtu grafikler hala 2015 yılı.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
xbos Series S yüzünden. Oyunların ayağına takılmış pranga. Ps5 de çok farklı değil. Sonuçta konsollar oyunların ayağına takılmış prangalardır.
Grafik teknolojisi roket olmuş uzaya gidiyor. Konsollar hala 14 yıllık döngüyle donanım yenileyeceğim diyor.
-
Civ6 gibi hayal kırıklığına uğratmaz umarım. Fazla opsiyon ekleyince oyun bir külfete dönüşüyor. Örneğin Civ6'daki işçilerin zamanla kaybolması yada "district" olayı gereksizdi. Civ5 tam kıvamındaydı.
Fifa gibi, her yıl yenisini çıkar, grafikleri geliştir, oyunun temelini değiştirme.
-
district yine var gibi geldi bana izlediklerimden.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ya civ gibi oyunda grafik gelişimine çok takılmıyorum, Civ 4 bile oynarım yani sıkıntı duymam ama civ 6 nın da grafikleri çocuk tableti kıvamında çok iğrençti ya. Yani tamam civ hiç bir zaman bir hoi ağırlığında olmadı ama öyle bebekler tablette eğlensin tarzında çocuksu bir oyunda olmadı. Bunda yine daha civ 5 tarzına dönülmüş sanki, hiç yoktan iyidir diyorum. Civ 6 da bir de yapay zekanın saçmalığı baymıştı. Sürekli aynı mesaj ile sözde ultimatom gönderen civler falan. Yani ayranın yok içmeye, bır bır her tur aynı mesajı ne gönderiyorsun, hani military falan da 4-5 katın olan adama. Çok eksikler vardı diplomasi de. Yani grafiklerden ziyade ne bileyip şu open ai zekalarını falan civ'lere ekleyebilirlerse asıl 10 numara olur. Civ 3 grafikleriyle bile oynarım yani ki hani o zamanlar steam süre sayacı olsa, herhalde civ 3 te 1000 saati aşkındır sürem.
-
Civ 5 de 3d gözlük mü? Hiç duymamıştım böyle bir özellik olduğunu. Tepeden haritaya baktığımız bir oyunda 3d nasıl oluyordu baya merak ettim.
-
Civ 7, 6.oyun gibi karikatürize bir çizim benimsiyor. Ama bu sefer biraz daha gerçekçi ve yüksek kaliteli. Açıkçası beni hayal kırıklığına uğratmadı. Çünkü stüdyonun tercihi bu. Ama bence 2024 yılında çok daha iyi, gerçekçi, büyük ve detaylı bir oyun yapılabilirdi.
Yapay zeka iyiyse sarar. Heyecanım 0. Para makinesi gibi oyun sonuçta. Basacaklar dlcleri
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Civ 5 de oynamış birisi olarak Civ 6 grafiklerine ya da oyun dinamiklerine takılmadım ama oyun yapay zekası berbat ötesiysi. Civ 5'de şans faktörü vardı ama Civ 6'da oyun başladığı anda tüm dünya bir sana karşı gibi bir algoritma ile başlıyor. Örneğin barbarlar sadece size saldırıyor. Sözde yapay zeka oyuncuları da yayılma yönünü birbirlerinden ziyade size doğru yapıyor. Bunlar tam anlamıyla saçmalık! Bu tip faktörlerde rastgelelik olmalı. Ayrıca oyun seviyesini belirleyen şey handikap oluyor. Yani oyunu zor yapınca rakipler daha iyi oynamıyor. Halbuki ben eşit şartlarda yarışıp zor rakiplerle oynamayı tercih ederim.
-
nvidia 3dvision ile bakınca ben de beklemediğim bir etki yaşamıştım. Ama çok hoşuma gitmişti. %100 de desteklemiyordu hatırladığım kadarıyla ama yine de çok iyiydi. Direkt 3d oyun olmadığı için de yorucu etkisi de daha az oluyordu. Hoştu kısacası!
-
Hocam sen bu işten iyi anlıyorsun. Tamamen katılıyorum. Hatta ben grafiklerin iyileşmesini(!) istemiyorum bile. Civ5 grafikleri civ6'dan benim için daha güzeldi mesela. Ayrıca görsel bir oyun değil benim için sıralı strateji oyunu. Hatta bilgisayar için grafik sorun olmasa bile grafik ayarlarını ve animasyonları özellikle en düşüğe getiriyorum. Mesela ekranın bembeyaz olması çok zorlu. Onun yerine fog of war kısmını en düşüğe getirince mis gibi siyah oluyor. Sonuç olarak grafik out, strateji in!
-
Sadece 5000 liracıh....Gerisi hikaye....
-
Son cümleye katılmıyorum. Her seferinde grafiğe abanıp aynı oyunu öne sürmenin bi anlamı yok bana göre.
Civ5'ten sonra Civ6 farklı mekaniklere sahipti. Civ7' de belli ki farklı mekaniklere sahip olarak öne çıkacak. Bence her oyunda farklı oynanış tarzları getirmeleri güzel birşey. Her oyunu birbirinden farklı ve değerli kılıyor.
Ben Civilization'a serinin 5. oyunu ile başladım. 6'yı aldığımda önceki oyundan farklıydı ve ben de ilk başta alışamadım, alışamadığımdan bi süre oynayamadım. (İş güç ve sorumluluklarımın artması da oyundan uzak kalmama sebep oldu) Ama serinin yeni oyunu duyulduğunda yeni oyun çıkmadan kendimi oyuna bi vereyim dedim ve ne yalan söyliyim district'leriyle, valileriyle, doğal felaketleriyle, dünya harikalarının şehrin içine yığılmasındansa haritada görünür şekilde farklı yerlere inşa edilebilmeleri vs derken çok zevk aldım ben oyundan. Sadece Dünya Kongresi kısmını pek sevemedim.
Bence Civ5 de Civ6 da güzel oyunlar. Civ7 ile getirilen yeni oynanış tarzı ile de yine keyifli saatler geçirebileceğimiz güzel bir oyun daha geleceğini düşünüyorum.
Ben Civ5'e de Civ6'yı da Steam üzerinden yüksek oranda indirim gördükleri vakit almıştım. Civ6'nın önce tüm güncelleme ve ek paketlerini yayınlamalarına ve sonrasında yüksek bir indirime girmesini beklemiştim. Ama galiba ilk defa indirim falan beklemeden ön sipariş vereceğim. Hiç çıkış fiyatıyla oyunlara para vermedim. Bilgisayarda olsun konsolda olsun hep indirimlerde oyun alıp topluyorum ama Civilization özelinde istisna yapacağım gibi.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Türkçe niye yok
-
Her oyun için geçerli değil, fakat Civ için böyle düşünüyorum, zira Civ5 bunca yıl sonra halen bağımlı yapıyor. "bi tur daha, bi tur daha, şu da bitsin bırakacam" derken zaten akşam oluyor.
Civ6 'da işçilerin her 2-3 turda bir kaybolması beni oyundan en çok soğutan konuydu. Grafiklerdeki düşüş de ayrı bir konu. Bana göre Civ'in her yeni versiyon daha gerçekçi grafiklere sahip olmalı, Civ6 gibi karikatür grafiklere değil.
Genel olarak oturmuş yazılım ve oyunlarda değişiklikler konusunda temkinliyim.
Windows'u ele alalım. Her yeni versiyonda "yenilik" adı altında birşey değişiyor: örneğin başlat menüsü ilk çıktığından beri sol alt köşedeydi. Bir ortaya çektiler, bir ara tamamen kaldırdılar, sonra geri geldi, bir tam ekran oldu.. "çalışan sisteme dokunulmaz" demişler, doğru mu doğru.
Hatta filmlerde bile; örneğin her yeni Terminatör filminde devrim niteliğinde "daha gelişmiş" bir modele ihtiyaç var mı gerçekten? Iron Man de öyle, en son Infinity War'da nanobotlar (yani CGI) sayesinde "sihirli" olmuştu resmen, fakat gel gör ki ilk filmin tadını vermiyor.
Ön sipariş, fiziksel versiyon (dvd, bluray) için daha mantıklı. Oyun hayal kırıklığı çıkma durumunda en azından 2. el olarak satılabiliyor.
-
Civ5'in karakter modellemeleri, birimler daha gerçekçi duruyor ona katılıyorum.
Civ7'nin haritası ise 5 ve 6'dan daha canlı görünüyor.
Civ6'nın işçi sistemi güzel aslında. İşçini çıkar, sana 3 build hakkı veriyor. Tık tık tık 3 tile'ı beklemeden geliştiriyoruz. Civ5'te işçini çıkar, sınırsız build hakkı var ama tile'larda geliştirmelerde vakit harcıyor bu defa. Örneğin tarla yapacaksın 6 tur onu bekliyorsun, maden yap 6 tur da onu bekle. 6'da işçileri daha çok kaynakları geliştirmede kullanıyorum, boş alanlara districtler ve wonderlar geleceği için pek gerek kalmıyor geliştirmeye.
Doğruluğu var ise 7'de işçi sistemi olmayacakmış.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X