Şimdi Ara

Bazı arabalarda Şöför Koltuğuna Oturulduğun Ön Kaput Neden Görünmez? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
155
Cevap
3
Favori
31.516
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegai17

    babamın kırmızı bi şahini vardı her tarafı gözüküyordu. hatırlıyorum şimdi kullandıklarımdan sanki daha keyifliydi yada o zamanlar daha mutluydum. edebiyata gerek yok kestim...

    Alıntıları Göster
    Şahsen ben koltuğu en alt seviyede kullanıyorum. Koltuğu da yatırıyorum belli bir seviyede. Kafalığı da yükseltiyorum biraz. Biraz yatıyor gibi sürüyorum aracı. Çok rahat geliyor bana öyle kullanması.

    tabi bu dediğim şehir içinde handikapa dönüşüyor. Önünüzü göremiyorsunuz. Şehir içinde yükseltiyorum koltuğu önümü görecek kadar. Fakat uzun yolda dik araç kullanmak yoruyor beni..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegai17

    babamın kırmızı bi şahini vardı her tarafı gözüküyordu. hatırlıyorum şimdi kullandıklarımdan sanki daha keyifliydi yada o zamanlar daha mutluydum. edebiyata gerek yok kestim...

    Alıntıları Göster
    Yatarak araba kullanan arkadaşım çok ben şahsen yatarak kullanırken rahat edemiyorum
    peki birde direksiyonu KUCAKLAYAN sürücüler var onlara hiç denk geldinizmi özellikle bayanlar ve boyu kısa olan kişiler resmen direksiyonu Kucaklıyorlar ve dimdik vaziyett (çok komik oluyorlar)kullanıyorlar ben bazen denk gelince acaba aynalara nasıl bakıyorlar diye düşünüyorum çünkü yan dikiz aynaları ve iç dikiz aynalarına o pozisyonda görme imkanları yok gibi bir durum oluşuyor bence
    şimdi konuyu şuraya getireceğim o şekilde araç kullansak kesinlikel arabanın önü arkası her yerini görebiliriz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asityanığı

    Yatarak araba kullanan arkadaşım çok ben şahsen yatarak kullanırken rahat edemiyorum
    peki birde direksiyonu KUCAKLAYAN sürücüler var onlara hiç denk geldinizmi özellikle bayanlar ve boyu kısa olan kişiler resmen direksiyonu Kucaklıyorlar ve dimdik vaziyett (çok komik oluyorlar)kullanıyorlar ben bazen denk gelince acaba aynalara nasıl bakıyorlar diye düşünüyorum çünkü yan dikiz aynaları ve iç dikiz aynalarına o pozisyonda görme imkanları yok gibi bir durum oluşuyor bence
    şimdi konuyu şuraya getireceğim o şekilde araç kullansak kesinlikel arabanın önü arkası her yerini görebiliriz


    Direksiyona dirsekleri de koyarak kullanmak biraz abez duruyor gerçekten. Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır diyelim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegai17

    babamın kırmızı bi şahini vardı her tarafı gözüküyordu. hatırlıyorum şimdi kullandıklarımdan sanki daha keyifliydi yada o zamanlar daha mutluydum. edebiyata gerek yok kestim...

    Alıntıları Göster
    kaputa değil yola bak
    ne yapacaksın tenekeyi görüpte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse

    kaputa değil yola bak
    ne yapacaksın tenekeyi görüpte

    Alıntıları Göster
    bizimde yıllar önce 59 model fordumuz vardı onda görünüyordu kaput. aslında park etmek için faydalı ama çokta gerekli birşey değil bence. park sensörüne gelince yaklaşık iki hafta önce arabayı değiştirdim onda takılı, sanırım beni tembelleştirecek..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse

    kaputa değil yola bak
    ne yapacaksın tenekeyi görüpte

    Alıntıları Göster
    şimdi okuyunca aklıma geldi.bende koltuğu alçaltıp biraz yatırınca daha rahat kullanıyorum.
    ama atladığımız bir şey var, boyunluk.boyunluğun oturana göre ayarlanması, hayati önem arz ediyormuş.Allah korusun arkadan çarpmalarda , kafamızı ve boynumuzu koruyan tek destek o.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegai17

    babamın kırmızı bi şahini vardı her tarafı gözüküyordu. hatırlıyorum şimdi kullandıklarımdan sanki daha keyifliydi yada o zamanlar daha mutluydum. edebiyata gerek yok kestim...

    Alıntıları Göster
    Eskiden bende arabanın burnunu görmediğimde rahatsız oluyordum. Ancak megane'a bine bine alıştık. Arabanın boyutlarını belli bir süreden sonra ezberliyorsun ve sorun yaratmıyor. Artık kaputunu gördüğüm araçlar bana eski Amerikan araçları gibi geliyor. Kullanırken o havaya girebiliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegai17

    babamın kırmızı bi şahini vardı her tarafı gözüküyordu. hatırlıyorum şimdi kullandıklarımdan sanki daha keyifliydi yada o zamanlar daha mutluydum. edebiyata gerek yok kestim...

    Alıntıları Göster
    Jetta'da ön ve arka park sensörü var. Bir düğmeli ile açılıp kapana biliyor. Orta konsoldaki büyük ekranda araba resmi çıkıyor ve park sensörü kalan mesafeyi hem önden hem arkadan gösteriyor. Ve ön mesafe azalırsa, ön hoparlörlerden ses geliyor. arka park sensörü için arka hoparlörlerden ses geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coderMX

    Jetta'da ön ve arka park sensörü var. Bir düğmeli ile açılıp kapana biliyor. Orta konsoldaki büyük ekranda araba resmi çıkıyor ve park sensörü kalan mesafeyi hem önden hem arkadan gösteriyor. Ve ön mesafe azalırsa, ön hoparlörlerden ses geliyor. arka park sensörü için arka hoparlörlerden ses geliyor.

    Alıntıları Göster
    Dacia Logan'larda geri manevra yapmak gerçekten büyük sorun. Arabanın arkasına hakim olamıyorsunuz. En azından park sensörü şart.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Dacia Logan'larda geri manevra yapmak gerçekten büyük sorun. Arabanın arkasına hakim olamıyorsunuz. En azından park sensörü şart.

    Alıntıları Göster
    Ön kaputun görünmesi benim de aradığım kriterlerden ama şimdiki araçların çoğunda bu durum aksine.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    bana komik geliyor öyle sürücüler.
    sırtını koyduğu kısmı geriye çok yaslıyorlar.
    poposunu koyduğu kısmı çooook alçaltıyorlar.
    kendilerini ferrari sürüyor gibi mi hissediyorlar acaba o şekilde?
    ayrıca hiç güvenli olduğunu da düşünmüyorum o tarz sürüş şeklinin.






    Otomobiller kişilere özel imal edilen vasıtalar değildir. Bir insanın araca en hakim olduğu konum onun için doğru olan konumdur, o ayarlar boşuna konulmuyor. Nasıl ki yatıranlar ferrari sürüyor gibi hissetmiyorsa, arkayı kütük gibi yapıp koltuğu da en yüksek pozisyona almış olanlar da jip kullanıyor gibi hissetmiyorlar. Sırf güvenli olduğunu düşündüğün için araca tam hakim olduğun konumdan farklı bir konumda kullanıyorsan aracını o zaman ben de hiç güvenli olduğunu düşünmüyorum sizin sürüş şeklinizin, sizin adınıza tabiki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegai17

    babamın kırmızı bi şahini vardı her tarafı gözüküyordu. hatırlıyorum şimdi kullandıklarımdan sanki daha keyifliydi yada o zamanlar daha mutluydum. edebiyata gerek yok kestim...

    Alıntıları Göster
    En sinir olduğum şeylerden biri kaputun görünmesi. Her kullandığım arabanın koltuğunu en aşağı alırım ve yatırırım görünmesin diye . Zaten yeni arabarın çoğunda görünmüyo çok hosuma gidiyo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rallyman

    En sinir olduğum şeylerden biri kaputun görünmesi. Her kullandığım arabanın koltuğunu en aşağı alırım ve yatırırım görünmesin diye . Zaten yeni arabarın çoğunda görünmüyo çok hosuma gidiyo.

    Alıntıları Göster
    Pek dikkat etmem bu konuya ancak bir defasında Accent Admire kullanmak zorunda kalmıştım 15-20 dakika kadar İstanbul içinde. Bildiğin eziyet çektim, özellikle park ederken gemi yanaştırıyor gibi hissettim kendimi öne bakarken. Kaputu bu kadar çok görmeye alışkın değilmişim demek ki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiyba

    Pek dikkat etmem bu konuya ancak bir defasında Accent Admire kullanmak zorunda kalmıştım 15-20 dakika kadar İstanbul içinde. Bildiğin eziyet çektim, özellikle park ederken gemi yanaştırıyor gibi hissettim kendimi öne bakarken. Kaputu bu kadar çok görmeye alışkın değilmişim demek ki

    Alıntıları Göster
    senelerdir broadway kullanıyorum.o kaputu görmek ve arabanın köşelerini hissetmek her seferinde en az 1 manevradan kurtarıyor insanı :)ne kadar arabayı tanısanda ebatlarına alışsanda özellikle
    istanbul gibi yerde toz almak gerekiyor bazı zamanlarda.işte o kütük gibi arabalarla bu daha kolay oluyor :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crabby

    senelerdir broadway kullanıyorum.o kaputu görmek ve arabanın köşelerini hissetmek her seferinde en az 1 manevradan kurtarıyor insanı :)ne kadar arabayı tanısanda ebatlarına alışsanda özellikle
    istanbul gibi yerde toz almak gerekiyor bazı zamanlarda.işte o kütük gibi arabalarla bu daha kolay oluyor :)

    Alıntıları Göster
    esas konuya geçmeden önce;yapılan bir araştırmada koltuğun sırtlığını haddinden fazla yatıran sürücüler veya yolcuların,kaza durumunda omur iliklerinin ideal pozisyondakilere göre daha fazla hasar aldığı tespit edilmiş..bu işin ölçüsü; geriye yaslandığınızda,direksiyon simidinin el bileğiniz hizasında olmasıdır,hem hakimiyet hem de kaza durumunda daha az hasar almak için.. tamam ben de koltuğu en aşağı indiriyorum buna rağmen kaputun çizgilerini görebiliyorum ama sırtlığı haddinden fazla yatırmıyorum..

    kaput konusunda da; konveks hatlı olanlarda farlar daha aşağıda olup,kaputun orta kısmı şişkindir,bunlarda işte bu kısım daha rahat görünür..mesela 2006 model honda civic es aracımın kaputu da konveks yapıdaydı ve içeriden orta kısmı rahatlıkla görebiliyordum..bir önceki aracım clio da konkav hatlı bir kaputa sahipti,farların üzerinde bulunduğu hat çıkıntılıydı,tamam konvekse göre daha çirkin duruyordu ama dar alanda manaveralarda daha fazla rahatlık sağladığı güven verdiği bir gerçek..

    kaputu görünmeyenler ise hiç ilgi alanımda değil(transporter-vito v.s. zaruriyetten böle bir eğim kullananlar hariç..) şu zamana kadar sahip olduğum tüm araçlarda sürüş esnasında kaputu görüyordum,hiç zararını görmedim,bilakis faydasını gördüm;mesela tek başınıza olduğunuzda dar bir manevra alanı olup da ön park sensörü olmadığı durumlarda(bende yok zaten) ki genelde hep başıma gelir,alnımın akıyla çıktım hep bırakın kaput görünsün,silecek görünmesin yeter.. aero dinamik uğruna iyice sivrileşen araçların burunlarına iç mekanda gereksiz hacimde konsollar eklenince "çizikten dolayı tampon boyalı" oranı artıyor

    şu anki aracımda ise kaput hem konkav hem konveks,yani hem farların olduğu hattı hemde ortadaki kabarıklığı görebiliyorum,koltuk en alçak konumda olmasına rağmen,silecekler de gizli olunca değmeyin keyfime+arka park sensörükonsol da tabir-i caizse göklerde,silecekler görünürde olsa muhtemelen ben de göremem kaputu..nacizhane bir tavsiye;ayarlı bir pense ile sileceklerinizi en aşağı indirin,gereksiz yer işgal etmesin;kaputun ve konsolun tasarımına birşey yapamayacağımıza göre..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 8 Kasım 2010; 23:44:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    esas konuya geçmeden önce;yapılan bir araştırmada koltuğun sırtlığını haddinden fazla yatıran sürücüler veya yolcuların,kaza durumunda omur iliklerinin ideal pozisyondakilere göre daha fazla hasar aldığı tespit edilmiş..bu işin ölçüsü; geriye yaslandığınızda,direksiyon simidinin el bileğiniz hizasında olmasıdır,hem hakimiyet hem de kaza durumunda daha az hasar almak için.. tamam ben de koltuğu en aşağı indiriyorum buna rağmen kaputun çizgilerini görebiliyorum ama sırtlığı haddinden fazla yatırmıyorum..

    kaput konusunda da; konveks hatlı olanlarda farlar daha aşağıda olup,kaputun orta kısmı şişkindir,bunlarda işte bu kısım daha rahat görünür..mesela 2006 model honda civic es aracımın kaputu da konveks yapıdaydı ve içeriden orta kısmı rahatlıkla görebiliyordum..bir önceki aracım clio da konkav hatlı bir kaputa sahipti,farların üzerinde bulunduğu hat çıkıntılıydı,tamam konvekse göre daha çirkin duruyordu ama dar alanda manaveralarda daha fazla rahatlık sağladığı güven verdiği bir gerçek..

    kaputu görünmeyenler ise hiç ilgi alanımda değil(transporter-vito v.s. zaruriyetten böle bir eğim kullananlar hariç..) şu zamana kadar sahip olduğum tüm araçlarda sürüş esnasında kaputu görüyordum,hiç zararını görmedim,bilakis faydasını gördüm;mesela tek başınıza olduğunuzda dar bir manevra alanı olup da ön park sensörü olmadığı durumlarda(bende yok zaten) ki genelde hep başıma gelir,alnımın akıyla çıktım hep bırakın kaput görünsün,silecek görünmesin yeter.. aero dinamik uğruna iyice sivrileşen araçların burunlarına iç mekanda gereksiz hacimde konsollar eklenince "çizikten dolayı tampon boyalı" oranı artıyor

    şu anki aracımda ise kaput hem konkav hem konveks,yani hem farların olduğu hattı hemde ortadaki kabarıklığı görebiliyorum,koltuk en alçak konumda olmasına rağmen,silecekler de gizli olunca değmeyin keyfime+arka park sensörükonsol da tabir-i caizse göklerde,silecekler görünürde olsa muhtemelen ben de göremem kaputu..nacizhane bir tavsiye;ayarlı bir pense ile sileceklerinizi en aşağı indirin,gereksiz yer işgal etmesin;kaputun ve konsolun tasarımına birşey yapamayacağımıza göre..

    hocam aracınızın markası ne, malum benim civicten iyice soğudum kaput meselesi yüzünden 1 senedir ne çektiğimi bi ben bilirim hep kelle koltukta gifiyorum vurdum vurucam diye :(




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trafik cenavarı

    quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    esas konuya geçmeden önce;yapılan bir araştırmada koltuğun sırtlığını haddinden fazla yatıran sürücüler veya yolcuların,kaza durumunda omur iliklerinin ideal pozisyondakilere göre daha fazla hasar aldığı tespit edilmiş..bu işin ölçüsü; geriye yaslandığınızda,direksiyon simidinin el bileğiniz hizasında olmasıdır,hem hakimiyet hem de kaza durumunda daha az hasar almak için.. tamam ben de koltuğu en aşağı indiriyorum buna rağmen kaputun çizgilerini görebiliyorum ama sırtlığı haddinden fazla yatırmıyorum..

    kaput konusunda da; konveks hatlı olanlarda farlar daha aşağıda olup,kaputun orta kısmı şişkindir,bunlarda işte bu kısım daha rahat görünür..mesela 2006 model honda civic es aracımın kaputu da konveks yapıdaydı ve içeriden orta kısmı rahatlıkla görebiliyordum..bir önceki aracım clio da konkav hatlı bir kaputa sahipti,farların üzerinde bulunduğu hat çıkıntılıydı,tamam konvekse göre daha çirkin duruyordu ama dar alanda manaveralarda daha fazla rahatlık sağladığı güven verdiği bir gerçek..

    kaputu görünmeyenler ise hiç ilgi alanımda değil(transporter-vito v.s. zaruriyetten böle bir eğim kullananlar hariç..) şu zamana kadar sahip olduğum tüm araçlarda sürüş esnasında kaputu görüyordum,hiç zararını görmedim,bilakis faydasını gördüm;mesela tek başınıza olduğunuzda dar bir manevra alanı olup da ön park sensörü olmadığı durumlarda(bende yok zaten) ki genelde hep başıma gelir,alnımın akıyla çıktım hep bırakın kaput görünsün,silecek görünmesin yeter.. aero dinamik uğruna iyice sivrileşen araçların burunlarına iç mekanda gereksiz hacimde konsollar eklenince "çizikten dolayı tampon boyalı" oranı artıyor

    şu anki aracımda ise kaput hem konkav hem konveks,yani hem farların olduğu hattı hemde ortadaki kabarıklığı görebiliyorum,koltuk en alçak konumda olmasına rağmen,silecekler de gizli olunca değmeyin keyfime+arka park sensörükonsol da tabir-i caizse göklerde,silecekler görünürde olsa muhtemelen ben de göremem kaputu..nacizhane bir tavsiye;ayarlı bir pense ile sileceklerinizi en aşağı indirin,gereksiz yer işgal etmesin;kaputun ve konsolun tasarımına birşey yapamayacağımıza göre..

    hocam aracınızın markası ne, malum benim civicten iyice soğudum kaput meselesi yüzünden 1 senedir ne çektiğimi bi ben bilirim hep kelle koltukta gifiyorum vurdum vurucam diye :(

    Alıntıları Göster
    09 seat cordoba.. dışarıdan-yandan bakıldığında görülemez gibi algılansa da öyle olmuyor.. benimkinin de aerosu iyi ama bu kaptun görünmesine engel değil..
    seat leon,mits.colt gibi van tarzı kasaya sahip araçlara bu tür burun yapısı yakışıyor,kaput görünmese de helal olsun ama klasik sedanlarda ve özellikle önceki kasa corolla sedanda da bir o kadar alımsız duruyor.. civice de yakışıyor bence,A sütunu+kelebek ve camı tamamlıyor bu tasarımı..kullandıklarım arasında beni en etkileyen octavia a5in kaputu oldu,kale gibi duruyor,zaten tok bir his veren aracı tank gibi hissetmenizi sağlıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegai17

    babamın kırmızı bi şahini vardı her tarafı gözüküyordu. hatırlıyorum şimdi kullandıklarımdan sanki daha keyifliydi yada o zamanlar daha mutluydum. edebiyata gerek yok kestim...

    Alıntıları Göster
    Doğandan sonra opele geçince bir garipsemede bende oldu park etmek neysede parktan çıkarken kurtarırmı kurtarmaz mı diye 2 kere düşünüp direksiyonu oyle çeviriyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BohemAmca

    Doğandan sonra opele geçince bir garipsemede bende oldu park etmek neysede parktan çıkarken kurtarırmı kurtarmaz mı diye 2 kere düşünüp direksiyonu oyle çeviriyorum

    Alıntıları Göster
    Burun Gözükmesinde Sorun yaşatan 1-2 araç Desoto AS250 ve Yeni Chevrolet Captiva...

    Burun Öyle Büyükki önünde ne var 5mt önceden görüyorsun 2metre yaklaştıktan sonra burun yüzünden gözükmüyor yolada pek hakim değil araçlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    bundan önceki aracım 307 de ön kaput değil sadecce cam görünüyordu ama çok rahat bir şekilde göz kararı ile parka girip çıkıyordum şu anki aracım mondeonun kaputu gözüküyor ama boyut olarak 307 kadar rahat değil şehiriçinde

    Alıntıları Göster
    Vay arkadaş hiç düşünmemiştim,gözükmesin daha iyi.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.