Şimdi Ara

Bayiden 2 ay bekleyip almak mı, Al-satçıdan hemen ama 30bin pahalıya almak mı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
5.662
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Zamanında 200 bin TL'ye aracı alıp şimdi ikinci el 400 bin TL'ye satan kişilere de para kazandırmayalım o zaman. Hesap kitap yapılır hangisi ekonomik olarak mantıklı ise o alınır. Birine para kazandırmayalım işine girersek hiç araç almamak gerek şu anda. Hiç kazandırmıyorsan çarpık vergi düzenini ayakta tutmuş oluyorsun sıfır araç alarak aynı mantık ile bakarsak.

  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    sorunu yanlış anlıyorsunuz

    clio 500 bin kredi faizi

    buna bu ekonomik krizde gerek yok

    daha üst segment tertemiz araçlar alınabilir 300 350 bin aralığına

    varsın 8 10 yaşında olsun

    clioyu 500e alsan 700e satsan ne olacak,satınca ne yapacaksın?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumda çok yazan varda cesaret eden yok. Ben alırımda alıyorum zaten şu anda da arabam o tür araçlardan. Madem mesele bu Chrysler Sebring veya Jaguar XJ aynı paralara mevcut, buyurun alın o zaman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    benim verdiğim örnek Citroën c4

    sizin anladığınız jaguar xj

    tebrik ederim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Bu konuya girdiğimiz herkesin bakış açısı faklılaşır işte konu Clio ise oradan gitmek lazım yoksa sürekli kafa karışıklığı olur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    kafa karıştıran bir durum yok hocam

    b segment arabaya kredi çekip faiz ödeyip 0 km diye 550 bin tl den fazla para bağlamak mı

    bağlamamak mı

    arkadaş bunu sormuş bizde tavsiye verdik

    tavsiye verirken de jaguar demedik


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • işin şöyle bir saçmalığı var alsatçıdan +30 bin lira ile alsa 2 ay sonra 60 80 bin karla zaten satarsınız o arabayı

  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Attığınız ilanların en yenisi 2016 model. 6-7 yaşında arabalar. Bir arabanın tam masraf çıkarmaya başlayacağı zamanlar.

    Trigerin zamanı gelir, lastiğin zamanı gelir, otomatik vitesin yağ değişim zamanı gelir. Karşısında sıfır kilometre dertsiz tasasız 5-6 yıl binilecek araba. Bir de uzun vade düşününce 2016 model araba 5 sene binildiğinde 11 yaşına geliyor. Oysa Clio daha 5 yaşında olacak. Satıp üstüne model yükseltmek C4'e göre çok daha kolay olacak.

  • Clioya o parayı vermektense 2. el 5 yıllık bir araç hem daha uyguna hem daha dolu bir araç almak daha mantıklı değil mi. Sürüş zevki, kalite ve konfor bakımından daha hoşnut olunur.

    Konuya gelecek olursak al satçı 30 bin farka o aracı vermez. Daha fazla ister.

  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    clioya garanti boyunca her yil servise bayılacak parayla bu dediklerinizi kıyaslayin bence.

    satıp üstüne model yükseltmek kredi faizi +100 bin tl demek

    bu da 200 bin tl verip yeni clio almak demek

    diğer tarafta ağzına kadar dolu kredisiz alınacak 20p bin tl ucuza üst segment araç var.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Ben Fiat kullanıyorum, son zamlardan önce bakımlarına yetkili serviste 1000-1200 TL arası para veriyordum. Tek handikabı 1.4 motorun vergi dezavantajı. Onun dışında benzinini koydum bindim.


    Kredi faizini kafanıza çok takmayın zira enflasyon faizden hayli yüksek. 2020 senesinde Fiat Egea 120 bin TL iken eğer tüm bedelini kredi çekseydim, 4 senede 180 bin lira para ödeyecektim (Oranlar şimdi aklımda değil ama aşağı yukarı böyleydi). 2022 senesindeyiz, daha 90 bin TL ödemiş olacaktım bir 90 bin TL de borcum kalacaktı ama şu anda o Egea 350 bin lira ediyor.


    Yani şu şartlarda TL borçlanmaktan korkmamak lazım. Hatta genel olarak TL borçlanmaktan korkmamak lazım.


    Ayrıca Clio'nun krediyle alınabildiği bir ortamda diğer dediğiniz araçlar da kredi ile alınacak. Bence kredi ile Clio alıp, kredisini bitirince satıp üstüne kredi çekip atıyorum 2026 model bir araç almak daha mantıklı olur.

  • clio yu mevcut 2009 corsayi satarak alacak.aradaki kredi makası faizi susu busu neye mal olacağını c4 üzerinden clioyla buyurun siz kıyaslayin.
    ve 2026 model araç da alamayacak çünkü enflasyon var ve o araca da üst vermek gerekecek haksız mıyım?
    tl ile borçlanmak ev alacaksanız yada aracınız yoksa eyvallah doğrudur
    ama elde araç varken sat faiz öde al satciya bayıl bunun adı soyulup soğana çevirilmektir bana göre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Sizin attığınız sahibinden linki beni 2015-2016 model C4'lere yönlendirdi. Fiyatları da 450 bin lira civarı. Zaten Clio fiyatına yaklaşıyor. Ucuz olanlarda da kilometre hatırı sayılır miktarlarda çok veya kaput değişeni gibi satarken üzecek (Bana göre çok sorun değil ama sıfır km hatasız bir arabaya göre sorun) durumlar var.


    Zaten enflasyon faizden fazla olduğu için kredi çekip mal almak kârlı oluyor. Ödediğiniz faizden daha fazla enflasyon var. Soyulup soğana çevrilmelik bir durum yok. Ben 2020 senesinde 120 bin TL'ye aldım Egea'yı. Tamamına kredi çekseydim dahi 180 bin TL ödeyecektim. Şu anda 350 bin TL ediyor. 230 bin TL fark var arada tam 230 bin TL! 180 bin TL'nin yarısını da 2 senede öderdim. Şu anda Egea'yı 350 bin TL'den satsam ve kalan krediyi kapatsam dahi 260 bin TL gibi bir para kalıyor. 24 ay (2020 Ağustosta aldım) desek, aylık 10 bin TL'den fazla bir ek gelir gibi düşünün.


    Yani aslında soyulup soğana çevrilmemişim, tam aksine o dönem TL borçlanmış olsaydım ödediğim faizli tutardan çok daha fazla para cebime kalacaktı.


    Bunu anlatmak istiyorum. 2015 model bir C4 alabilirsiniz, hiç masraf da açmayabilir ama 5 sene sonra 2022 model bir Clio kadar kolay ve yüksekten satıp üzerine kolay ekleyemezsiniz.





  • çok çeşitli c4 modelleri var,ve hatasız boyasız 350 civarına da var.
    bu piyasada hiçbir Araç satarken üzmez
    sizin aldığınız aracın ne ettiğinin bir önemi yok satıp ne yapacaksınız o önemli.
    benim b6 passat 2.0 tdi de şimdi ilana koysam para ediyor peki yerine ne alacağım,egea mı,yoksa clio mu?
    yada 1.5 milyon verip yeni passat mi alayım?
    arabanı sat üstüne para koy aynı segment araba için
    kredi faiz artı al satciya para yedir 100 bin tl yi de buna göm, güzel ee arabam prim yaptı
    e yapsa ne olacak sattın ne yapacaksın değerli abicim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 25 Temmuz 2022; 17:24:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Hocam merhabalar.

    Şimdi çeşitli modeller var diyorsunuz, ya model yılını eskitmek gerekiyor ya kilometreyi yükseltmek gerekiyor. Buradaki kıyasımız ise sıfır kilometre otomatik vites bir araba. 5 sene dertsiz tasasız binilebilecek bir araç.


    B6 2.0 TDI Passat'ınız var güzel araba, Egea ile değiştirmeniz sınıf düşürmeniz anlamına gelir tabii ki. Araçtan memnunsanız değiştirmezsiniz. Ancak aracınızın kilometresi 250 bini geçmişse, ağır masraflar çıkarıyorsa Egea inanın büyük rahatlık. Ben 2000 model 2.0 Volvo S40'dan geçtim. Sürekli arıza çıkartan bir araba değildi ama Egea'da masraf çıkarmayacağını bilmenin verdiği kafa rahatlığı her türlü süspansiyon konforundan, motor gücünden daha büyük bir konfor.


    Aynı segment deseniz de 2009 yılının B segmenti ile günümüzün B segmenti arasında hatırı sayılır derecede fark var. Yani aynı sınıf aynı kalite bir araba almamış olacak arkadaş.

    Arabanın prim yapması değil de, adam 2009 model arabasını sıfırlayacak, TL olarak borçlanacağı için krediye ödediği paranın bir ehemmiyeti kalmayacak. Yani şunu anlatmak istiyorum, bu devirde -dini sebepler farklı tabii- kredi ödeyebilecek gücü olan kişi bunu kullanıp daha üst fiyatlı bir araba alması daha mantıklı oluyor. Ben 2020'de Egea yerine 40 bin lira kadar kredi çekip Megane alsaydım şu anda 350 bin liralık değil 500 bin liralık aracım olacaktı. Anlatmak istediğim fark bu.





  • ortada hatri sayılır bir fark yok hocam,halen b segmenti araç.

    c4 hala daha üst segmentte kalıyor.

    bana inanmıyorsanız clioya binin yola çıkın, bir de c4e.uzun yolu falan hiç katmiyorum,orada zaten clio nün koltuğu zulüm olur size:)

    ayrıca clioda 5 yıl garanti mi var,onu geçtim sanziman da nissandan gelme cvt galiba

    pek sıkıntısız olacağını ongöremedim,millete bozuk sanziman icin kullanici hatası diyen nissan değil mi o?:]

    araçtan memnun olacağım tabi 130 km hızda egeada mi b6 da mı bulunmak isterim sorusu var.

    veya c4te mi clioda mi.

    ama sorsanız egeada kafam rahat prim yapıyor, benim 10 binde bir bakıma soktuğum ve bunca yıldır başka derdini görmediğim tek marşla adana istanbul gidip geldiğim b6 masraf açıyor:)

    hersey km veya yıl değil,fiyat performans denilen bir durum var

    şurada sizi anlarım

    elde 3 Araç vardır 2siyle ticaret yaparsınız

    ama eve bir araç alıp onun için de bunca masrafa girmek al satciyla uğraşmak falan ultra saçma benim için.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 25 Temmuz 2022; 18:45:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Halen B segmenti olsa da daha yeni ve sıkı bir araçtan söz ediyoruz. Yakın zaman önce Megane 4 ile uzun yol yaptım. Halihazırda da Egea kullanıyorum. Demek istediğiniz farkı da az çok kestiriyorum.

    Clio'nun garanti muhabbetinden bahsetmiyorum. Genel olarak sıfır arabalar en azından bir 5 yıl kayda değer masraf açmazlar. Ha istisnaları yok mu? Var. Çok fazla var ama istisnalar kaideyi bozmaz neticede.


    Şimdi siz aracınızdan memnunsunuz buna bir şey demiyorum ancak konuyu açan kullanıcı herhangi bir sebepten değiştirmek istemiş. Sizin beklentiniz, keyfiniz, isteğiniz ayrı onunki ayrı. Zaten öyle olmasa bu kadar çok çeşit araba olmazdı piyasada.


    Ben de 284 bin KM'de Volvo'dan indim de geçtim Egea'ya. Volvo da Allah var bana öyle kayda değer sıkıntı açmadı. Ben de İstanbul - Eskişehir - Sinop - Eskişehir - Sinop - Eskişehir - Edirne - Tekirdağ şeklinde bir yolculuk yapmıştım Volvo ile. Yapmaya yapıyor ama ne olursa olsun diğer tarafta motorundan şanzımanına, salıncağından poyrasına bütün mekanik aksamı sıfır olan bir araba var. Yukarıda dediğim gibi zevk ve beklenti meselesi. Öyle olmasaydı 2004 model Mercedes ile sıfır Egea aynı paralara satılmazdı. Ya da sıfır km Golf parasına 99 model Porsche satılmazdı. Herkesin beklentisi ve düşüncesi farklı. Ben şu anki kafa yapımda varsın yalıtımı zayıf olsun varsın motoru güçsüz olsun ama benim kafam tamamen rahat olsun düşüncesindeyim ve bunu Egea veriyor. Siz ise elinizdeki paraya en iyi arabayı almaya çalışıp 2.0 TDI Passat gibi ortalamaya göre güçlü ve konforlu bir araç tercih edersiniz.


    Fakat şu da bir gerçek ki, aracınızın var olan değeri yaptığı primi de etkiliyor. Yukarıda örneğini verdim; 2020 Ağustos'ta Egea 120 bin TL iken 40 bin TL kredi çekip Megane alsaydım, bugün 350 bin liralık değil 500 bin liralık bir aracım olacaktı. Ev almak istesem daha yüksek peşinat, araba değiştirmek istesem daha iyi takas imkanı olurdu. Bugün 150 bin lira koysam üstüne sıfır orta paket Clio alabiliyorum. Megane'ın üstüne 150 bin lira koysam Captur alabilirdim mesela. Anlatmak istediğim oydu.





  • ben kendimi arkadaşın yerine koydum.
    elimde 350 bin Cash var 2009 corsayla birlikte
    550 bin tl ye,faiziyle 650 clio mu alırım,ki corsam gider
    350ye faizsiz 2015 c4 mü alırım,corsam gider.
    net c4 alırım.
    niyesine geleyim.
    daha üst segment arabaya geçtim mi evet
    cebimdekiyle aldım mı evet
    model yılım yükseldi mı evet
    haa diyelim ki ticareti düşünüyorum
    bak ona da fitim.
    350ye c4u krediyle alırım, 2009 corsam durur.
    prim mı yaptı,satar corsayi koyarım cebime kredi faizimi bedavaya getiririm.
    bir arabaya binerim,diğerini alır satarım
    cebimde arabam var artık sattım piyasa uçtu derdim yok
    yani anlayacağınız her halükarda bir clioya 550 bin tl bağlamak anlamsız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam şuan piyasa durgun şimdi bazı arkadaşlara göre al satci,bazı arkadaşlara göre galerici kim ne derse desin,Ben bu işin dürüst olarak ticaretini kendi cabimda ufaktan yapan biri olarak size şunu söyleyebilirim,bayinin altına veriliyorsa sıcak bakın,simdi belki bu işi yapan arkadaşlar kızacak ama umrumda değil adam filo almıştır 440 tezgahına gelmiştir 520 ye satış yazmıştır bayide zaten 490 lira bu araba 470 yaz 465 e ver hızlı satılsın ama adam 1 araba almış bayiden 1 atımlık barutu var 540 yazıyor bunu gören al satci galerici arkadaşlarda 520 yazıyor bekliyorlar,2021 model sıfır aldığım en son Clio 5 joy otomatik aracı 316 bine verdim Tesla ekran sis farı metalik renk yani cabinda dolu bir araç an itibariyle bayiler 345 355 arasında fiyat çekiyorlardı,kimden alırsan al bide şu var bı galerici arkadaşın varsa ve sanayide boyacı arkadaşın varsa bı boyasına baktirim derim yoksada ekoere bı 200 300 e sadece boya değişen baktırın derim

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bide al sattan alacağın araç tescillenmiş araçtir problem olmaz ama kaza anında pert durumunda kasko ilk sahibiysen size aracın sıfır bedelini veya sıfırını verir,galeriden veya al satcidan alacağın araç 2.el olacagindan piyasa değeri baz alınacaktır,(Tüm sattığım adamlara bunu bslirtmisimdir bil ona göre al)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.