Şimdi Ara

BAŞKANLIK SİSTEMİNDE DE KOALİSYON KURULABİLİR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
66
Cevap
0
Favori
2.085
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BAŞKANLIK SİSTEMİNDE DE KOALİSYON KURULABİLİR


    Türkiye'de çoğu kişi başkanlık sisteminde koalisyon kurulamayacağını sanıyor ancak kurulabilir, böyle sanılması bilgi eksikliğinden kaynaklanıyor ve hükümet de bu bilgi eksikliğiyle ''koalisyon istemiyorsanız evet verin'' diyerek propaganda yapıyor. Amerika dışında başkanlık sisteminin uygulandığı birçok ülkede koalisyon kuruluyor. Amerika'da koalisyona ihtiyaç duyulmuyor çünkü, mecliste başkanın partisi muhalefette kalsa bile, başkan istediği yasayı geçirebiliyor. Amerika'da partiler disiplinsiz, genel başkan çıkıp belli bir konuda karar almıyor, yani muhalefet milletvekili de başkanın istediği bir kanunu mantıklı gelirse destekleyebiliyor. Ancak bizde partiler disiplinli, yani ortak karar alarak ona göre oy veriyorlar ve uzlaşma kültürü düşük olduğu için öneri mantıklı da gelse mantıksız da gelse muhalefet yapıyorlar. Bu yüzden Amerika dışında başkanlık sistemi olsa da koalisyon kuruluyor.


    Önerilen sistemde de koalisyon kurulabilir dedik.

    Nasıl mı?

    İktidar kanun yaparak ülkeyi yönetir, vergi koyacaksan kanunla yaparsın, kurum açacaksan kanunla yaparsın. Bir iktidar kanun çıkaramıyorsa ülkeyi de yönetemez. Kanunu da meclis yapar.
    Herkes yürütme tek kişiden oluşacağı için koalisyon kurulamayacak sanıyor ama yanılıyor.

    Önerilen sistemde koalisyon için 2 ihtimal var. Her ihtimali tek tek inceleyelim.

    İHTİMAL 1
    Kanun yapmak için mecliste çoğunluk olman lazım. Yoksa kanun yapamazsın. Meclis 600 kişi olacak 300'den az vekilin varsa kanun yapamazsın.

    Örneğin seçim yaptık
    A partisi %40
    B partisi %25
    C partisi %20
    D partisi %15 aldı.

    A partisinin genel başkanı 2. turda cumhurbaşkanı olacak. Ama partisi mecliste çoğunluk olamayacak. 270-280 vekil çıkaracak. Kanun çıkartabilmesi için herhangi bir partiyle koalisyon kurması gerecek. Bu B,C veya D partisi olabilir. O partinin genel başkanı başkan yardımcısı olacak, belli sayıda bakanlık o partiye verilecek. Eğer koalisyonda anlaşamazlarsa:
    - Koalisyon yıkılacak, başkan diğer seçime kadar göreve devam etse de kanun gücünü yitirecek ve ülkede sıkıntılar çıkacak muhalefet fiilen ülkeyi yönetecek
    - Yeni partiyle koalisyon kuracak.

    ------------------------------------------


    İHTİMAL 2
    Başkanın görevini sona erdirme kozu. Önerilen sistemde meclisin 5'te 3'ü seçimlerin yenilenmesine karar verebilir. Yani 360 vekil toplanıp her iki seçimi de yenileyeceğiz derse cumhurbaşkanının görevi de sona erer. Bu durumda 600 vekilden 360 vekil başkana muhalif partideyse bu sıkıntı çıkabilir. Başkanın partisi mecliste 240'ı geçmediği her zaman hükümet (cumhurbaşkanı ve bakanlar) meclis isteğiyle yenilenebilir.

    Örneğin seçim yaptık
    A partisi %35
    B partisi %30
    C partisi %25
    D partisi %20 aldı.

    Ki böyle olması muhtemel. Özal, Erdoğan gibi tek başına iktidar olamayan partiler dışında Türkiye'de seçim sonuçları hep böyle oldu.

    90'lardaki seçimlere bakalım örneğin, hep benzer bir tabloyla karşı karşıya kaldık. 70'ler 80'ler de aynı şekilde.

    BAŞKANLIK SİSTEMİNDE DE KOALİSYON KURULABİLİR

    BAŞKANLIK SİSTEMİNDE DE KOALİSYON KURULABİLİR


    Sonuçlar yine böyle gelirse:

    A partisinin genel başkanı 2. turda cumhurbaşkanı seçilir, ancak vekil sayısı mecliste 240'ın altında olacaktır. Bu durumda mutlaka koalisyon gerecektir. Yoksa mecliste muhalefet başkanı devirecek güçte olacaktır. Başkan yine bir partiyle koalisyon kuracak, başkan yardımcılığı ve bakanlık verecektir.

    ------------------------------------------

    Dünya'dan Örnekler

    Brezilya'da koalisyon hükümeti dağıldı (Brezilya'da başkanlık var)


    Yeni Şafak
    Brezilya'da koalisyon hükümeti dağıldı
    http://www.yenisafak.com/dunya/brezilyada-koalisyon-hukumeti-dagildi-2442597


    -------

    "ABD hariç başkanlık sistemi sürekli koalisyona, erken seçime, otoriter başkanlara, darbelere yol açtı!"
    OECD raporlarına göre başkanlık, 2 misli istikrarsızlık getiriyor. Latin Amerika kıtası bunun canlı kanıtı. Başkanlık sistemi yapısından dolayı sürekli koalisyon, erken seçim, otoriter başkanlar veya darbelere yol açmıştır. Şu an bile Latin Amerika’nın en önemli başkanlıkla yönetilen ülkelerinde; Arjantin, Brezilya, Venezüella ve Meksika’da “koalisyonlar” var, hem de bazılarında 9 partili koalisyonlar! Söylenenin aksine bizdeki gibi çok partili sistemlerde başkanlık sistemi koalisyonlardan korumuyor, bu konuda “istikrar” getirmiyor.

    T24
    "ABD hariç başkanlık sistemi sürekli koalisyona, erken seçime, otoriter başkanlara, darbelere yol açtı!"
    http://t24.com.tr/haber/abd-haric-baskanlik-sistemi-surekli-koalisyona-erken-secime-otoriter-baskanlara-darbelere-yol-acti,367048?


    -------

    Latin Amerika’da Sürekli Koalisyon
    Latin Amerika’da (bizdeki gibi çok partili sistemlerde), Başkanlık Sistemi, Mecliste ve Başkanın Kabinesinde çok sık Koalisyonlara yol açmıştır. Koalisyonlar Parlamenter sisteme mahsus değildir: tam tersine Başkanlık sistemi (2 Partili değilse) sürekli Koalisyonlara yol açmıştır.

    http://demokratikanayasaplatformu.com/abd-disindaki-ulkelerde-baskanlik-sistemi-neden-istikrarli-demokrasi-getirmiyor/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi to let myself go -- 1 Mart 2017; 23:22:14 >







  • Ah bunun farkına bir varabilseler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • getirilen şey zaten başkanlık değil

    başkanlıkta iki taraf da seçim yenileme kararı alamaz.

    olması gereken (eger başkanlık istiyorsanız) başkanın bir yardımcısı olacak ve başkanla beraber seçime girecek. Örneğin başkan adayı X, başkan yardımcısı adayı Y diye pusulada yazacak millet yönetecek olan iki isme oy verecek.

    başkan seçildikten sonra hiçbir şekilde ne meclis ne de başkan seçimleri yenileyemeyecek. seçimleri 4 yılda bir yapacaksınız. başkan görev sırasında ölse bile yine seçilmiş olan başkan yardımcısı göreve geçecek ve yeni seçimlere kadar başkan olacak

    bizde adam tek başına seçilip isterse 20 tane yardımcı atayabiliyor. yardımcılar milletin oyuyla seçilmiyor. başkan ölse 45 gün ülkeyi kimin yöneteceği belli değil 3 yardımcı olsa hangi yardımcının görevi alacağı muamma


    başkan isterse seçim yeniliyor, meclis isterse başkanı deviriyor

    saçma sapan bir sistem

    ayrıca koalisyon ihtimali sadece yasamada çoğunluğu ele geçirmek için değil yürütme için de var

    a partisi %35
    b partisi %25
    c partisi %20
    d partisi %17

    oy alsa, ikinci turda koalisyonlar ve ittifaklar devreye girecek. belki de b, c ve d partileri ittifak yapıp ikinci turda %65 oyla b partisinin adayını başkan yapacaklar ve en çok oyu aldığı halde a partisi sap gibi kalacak

    bakanlık teklif edip vekil çalınmayacak diyorlar ama asıl şimdi bakanlık pazarlıkları başlayacak. senin adayını destekleriz ama şu bakanlıklara bizden adam alacaksın diyecekler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uyumak istemeyen adam

    getirilen şey zaten başkanlık değil

    başkanlıkta iki taraf da seçim yenileme kararı alamaz.

    olması gereken (eger başkanlık istiyorsanız) başkanın bir yardımcısı olacak ve başkanla beraber seçime girecek. Örneğin başkan adayı X, başkan yardımcısı adayı Y diye pusulada yazacak millet yönetecek olan iki isme oy verecek.

    başkan seçildikten sonra hiçbir şekilde ne meclis ne de başkan seçimleri yenileyemeyecek. seçimleri 4 yılda bir yapacaksınız. başkan görev sırasında ölse bile yine seçilmiş olan başkan yardımcısı göreve geçecek ve yeni seçimlere kadar başkan olacak

    bizde adam tek başına seçilip isterse 20 tane yardımcı atayabiliyor. yardımcılar milletin oyuyla seçilmiyor. başkan ölse 45 gün ülkeyi kimin yöneteceği belli değil 3 yardımcı olsa hangi yardımcının görevi alacağı muamma


    başkan isterse seçim yeniliyor, meclis isterse başkanı deviriyor

    saçma sapan bir sistem

    ayrıca koalisyon ihtimali sadece yasamada çoğunluğu ele geçirmek için değil yürütme için de var

    a partisi %35
    b partisi %25
    c partisi %20
    d partisi %17

    oy alsa, ikinci turda koalisyonlar ve ittifaklar devreye girecek. belki de b, c ve d partileri ittifak yapıp ikinci turda %65 oyla b partisinin adayını başkan yapacaklar ve en çok oyu aldığı halde a partisi sap gibi kalacak

    bakanlık teklif edip vekil çalınmayacak diyorlar ama asıl şimdi bakanlık pazarlıkları başlayacak. senin adayını destekleriz ama şu bakanlıklara bizden adam alacaksın diyecekler

    Parlamenter sistemde seçimden sonra koalisyon kurulur. Başkanlık sisteminde seçimden önce de seçimden sonra da kurulabiliyor. Dünyada böyle işliyor sistem diyoruz anlatamıyoruz. Adamlar açık incelememiş ki. Baktıkları tek örnek Amerika. Biz de öyle olacağız sanıyorlar.




  • Bu getirmek istedikleri ucube sistemi burda verilen örnekler gibi A, B partisi değilde bizim partiler üzerinden örnek verelim. Atıyorum ;

    Akp % 35
    Chp % 30
    Mhp % 15
    X parti % 10
    Geriye kalan % 10 da baraj altı diyelim.

    2. Tur Cb seçimine akp ve chp nin adayı kaldı. Chp nin yada akp nin adayı % 60 ile seçildi diyelim. Sadece cumhurbaşkanı olacağı için ortada başbakan falan olmayacağından sistem tıkanacak. Nerden tutsan elinde kalıyor ama referandumdan hayır çıkacak bundan eminin. Millet bu kadar da saf değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ml_csd_ds -- 23 Şubat 2017; 23:49:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güçlü bir Türkiye ve hayırlı bir gelecek için ben HAYIR diyorum srknpower kardeşim. Sen de var mısın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: to let myself go

    Güçlü bir Türkiye ve hayırlı bir gelecek için ben HAYIR diyorum srknpower kardeşim. Sen de var mısın?

    Meşazını aldım to let myself go kardeşim, güçlü bir Türkiye için ben de HAYIR diyorum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Onun bunu bilmiyorum da eğer evet çıkarsa CHP'nin veya herhangi bir sol partinin yönetime geçmesi imkansız gibi bişey olacak, öyle tahmin ediyorum.(koalisyon veya darbe dışında)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uchiha69

    Onun bunu bilmiyorum da eğer evet çıkarsa CHP'nin veya herhangi bir sol partinin yönetime geçmesi imkansız gibi bişey olacak, öyle tahmin ediyorum.(koalisyon veya darbe dışında)



    Çok zor ama lidere bağlı biraz da. Kılıçdaroğlu ya da Baykal gibi adamlar olursa elbette olamaz.
  • milleti kandırıyorlar.

    şuan ki sistemden hiçbir farkı yok
  • Akp bence mhpyi iyice içinde sindirip %55-60 net oy yakalamak istiyor böyle olursa her seçimi kazanırlar zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O zaman oylanan anayasa maddeleri korktuğunuz kadar tek adama bağlı değil. Şekilde görüldüğü üzere gayet indirilme ihtimali var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Treth

    O zaman oylanan anayasa maddeleri korktuğunuz kadar tek adama bağlı değil. Şekilde görüldüğü üzere gayet indirilme ihtimali var.

    Bu başkanın mecliste çoğunluk olamaması durumu. Çoğunluk olursa istediğini yapar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: to let myself go


    quote:

    Orijinalden alıntı: Treth

    O zaman oylanan anayasa maddeleri korktuğunuz kadar tek adama bağlı değil. Şekilde görüldüğü üzere gayet indirilme ihtimali var.

    Bu başkanın mecliste çoğunluk olamaması durumu. Çoğunluk olursa istediğini yapar.

    Oda halkın tercihi olmuş oluyor zaten . Sıkıntı nedir o zaman ?
  • A partisinin başkanı 2. turda Cumhurbaşkanı seçilir demişsin.

    Sen anayasa maddelerini okuduğuna emin misin? Bir de bu kadar ihtimal yazmışsın.

    Milletvekili (ya da parti diyelim) seçimi ile Cumhurbaşkanlığı seçimi aynı zamanda fakat ayrı sandıkta olacak. Yani mecliste Chp 600 vekilin 300'ünü alıp, mecliste en yüksek sayıya sahip olabilirken, aynı anda Erdoğan da CB seçilebilir. Sonuçta iki farklı sandıkta oy kullanılacak. Seçmenin kararı farklı olabilir.

    Dolayısıyla, referandumdan evet kararı çıkar ise 2019'da "hem iktidar partisinin başkanı hem de cumhurbaşkanı" ya da "hem muhalefet partisinin başkanı hem de cumhurbaşkanı" tek bir kişinin sıfatı olabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Treth


    quote:

    Orijinalden alıntı: to let myself go


    quote:

    Orijinalden alıntı: Treth

    O zaman oylanan anayasa maddeleri korktuğunuz kadar tek adama bağlı değil. Şekilde görüldüğü üzere gayet indirilme ihtimali var.

    Bu başkanın mecliste çoğunluk olamaması durumu. Çoğunluk olursa istediğini yapar.

    Oda halkın tercihi olmuş oluyor zaten . Sıkıntı nedir o zaman ?

    Yetkileri fazla. Yargı bağımsızlığı yok. Keyfi yönetim yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Treth


    quote:

    Orijinalden alıntı: to let myself go


    quote:

    Orijinalden alıntı: Treth

    O zaman oylanan anayasa maddeleri korktuğunuz kadar tek adama bağlı değil. Şekilde görüldüğü üzere gayet indirilme ihtimali var.

    Bu başkanın mecliste çoğunluk olamaması durumu. Çoğunluk olursa istediğini yapar.

    Oda halkın tercihi olmuş oluyor zaten . Sıkıntı nedir o zaman ?

    Yargı ve yasamayı elinde bulundurması yeterli değil mi? Cumhurbaşkanı KHK çıkarıp duracaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reguse

    A partisinin başkanı 2. turda Cumhurbaşkanı seçilir demişsin.

    Sen anayasa maddelerini okuduğuna emin misin? Bir de bu kadar ihtimal yazmışsın.

    Milletvekili (ya da parti diyelim) seçimi ile Cumhurbaşkanlığı seçimi aynı zamanda fakat ayrı sandıkta olacak. Yani mecliste Chp 600 vekilin 300'ünü alıp, mecliste en yüksek sayıya sahip olabilirken, aynı anda Erdoğan da CB seçilebilir. Sonuçta iki farklı sandıkta oy kullanılacak. Seçmenin kararı farklı olabilir.

    Dolayısıyla, referandumdan evet kararı çıkar ise 2019'da "hem iktidar partisinin başkanı hem de cumhurbaşkanı" ya da "hem muhalefet partisinin başkanı hem de cumhurbaşkanı" tek bir kişinin sıfatı olabilir.

    Çok düşük bir ihtimal. Dünya'da pek örneği yok. Ortalama siyaset bilgisine sahip biri de böyle olma ihtimalinin neredeyse imkansız olacağını bilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • to let myself go kullanıcısına yanıt
    Benim değinmek istediğim anakonu o değil. Benim seni eleştirdiğim yerden sonraki ek bilgi onlar.

    Benim seni eleştirdiğim nokta ise, seçimlerin daha nasıl yapılacağının farkında olmaman.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bi tylol hot içer miyiz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Treth


    quote:

    Orijinalden alıntı: to let myself go


    quote:

    Orijinalden alıntı: Treth

    O zaman oylanan anayasa maddeleri korktuğunuz kadar tek adama bağlı değil. Şekilde görüldüğü üzere gayet indirilme ihtimali var.

    Bu başkanın mecliste çoğunluk olamaması durumu. Çoğunluk olursa istediğini yapar.

    Oda halkın tercihi olmuş oluyor zaten . Sıkıntı nedir o zaman ?

    Yargı ve yasamayı elinde bulundurması yeterli değil mi? Cumhurbaşkanı KHK çıkarıp duracaktır.

    Mantığını eşeliyorum şu anda. Bu konu neye benziyor bana göre biliyor musun ?

    Ben boşanma davası açtığımda hatun savunma olarak benim hakkımda çok içiyor her gün dövüyor hiç eve gelmiyor vb. beni yeryüzündeki en kötü koca olarak gösteren bir dilekçe yazmıştı ( bu arada hepsi yalan sigara bile içmiyorum ben )

    Sonrada ben kocamı seviyorum boşanmak istemiyorum demişti.


    Bu konuda aynı öyle. Hem tek adam gelecek bizi mahvedecek ülkeyi bölecek falan fıstık. Hem yoo yine gücü tek elde toplayamayaaksınız yine aynı olacak falan fıstık. Burada mantık hatası var. Bunlardan biri gerçek olmalı. İkisi de gerçek olamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Treth -- 25 Şubat 2017; 14:42:25 >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.