Şimdi Ara

Basit bir akü şarj sorusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
2.719
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar çok dolaştım forumda kafam iyce karıştı. şimdi şöyle birşey sormak istiyorum

    12V 72AH inci akü formul A aküm var. şarj dinamosu bozuk olduğu için neredeyse tamamen bitmiş

    12.40 volt gösteriyor marşa basınca 5 volta kadar iniyor. (birazcık marş bastıktan sonra) Yeşil bilyeye göre hala şarjlı görünüyor akü.

    Her neyse çıkardım aküyü koydum odama. Ayarlı güç kaynağına bağladım +sını + sına. Araya bir ampermetre koydum (tabiki önce ampermetrede unutarak aküyü ölçmeye kalktım müthiş bir kıvılcımın ardından sigortası attı ) verdim yaklaşık 16 voltu aküdende 0.30 amper geçiriyorum. böyle giderse aküyü doldurmam çoook uzun (ufak hesabıma göre 1 hafta) sürecek.

    Şimdi benim merak ettiğim olaya gelelim. Ben bu aküden daha fazla akım geçirmek için güç kaynağının voltajını 16 dan daha yüksek bir değere alsam (diyelimki 24 volt), güç kaynağı aküye bağlıyken kontrol etsem, 3 ampere sabitlesem. 14 voltu gördüğümde yavaş yavaş güç kaynağını kıssam aküye zarar verir miyim? Ve aküyü yarım DC ile şarj etmekmi daha iyidir yoksa dümdüz DC ile mi (evet anlatamadım. Yani kondansatör filtresi olmayan sadece köprü ile doğrultulmuş bir çıkış mı yoksa kondansatörlü bir çıkış mı iyi olur? hatta tek diyot mu?)

    Yardımlarınız için teşekkürler. Birçok kişinin vereceğiniz bilgilerden yararlanacağına inanıyorum.







  • söylediğiniz voltajlar güç kaynağının boştaki değerleri olması lazım. aküye bağlandığında bu değerler düşüyordur, aynı kalması ufak bir güç kaynağında imkansız.
    yani 24 volta ayarlayıp bağlasan bile voltaj muhtemelen 12 volt civarına düşer.
    burada önemli olan amper. 72Ah aküyü 7 amperle şarj etmen idealdir. aküye bu amperi verirsin, voltajını akü kendi belirler. voltaj ,akü şarj oldukça kendiliğinden yükselir.
    yaklaşık 15 volt civarı maximum güvenli değerdir.aşırı şarjla voltajı bu değerden fazla yükseltmek aküye hasar verir.
    burada voltaj konusunu düşünmem gereken tek yer işte bu son nokta. bu değere geldiğinde şarjı kesmelisin.
  • lm338li basit bir güç kaynağı max 5 amper verebiliyor. Şimdi anladım. Boştaki değerimiz önemli değil aküye bağlıyken gördüğümüz değer önemli. 7 Amperi tutturana kadar (böyle birşey 338 ile mümkün olmadığından 2 amper) açıyorum güç kaynağını. zaten akü hemen yanımda (ne kadar da sağlıklı bir durum) görebiliyorum voltajı 15 e yaklaştıkça yavaş yavaş kısarım.

    Bir soru daha: UPS lerin kapalı kurşun asit akülerinide bu şekilde şarj edebilir miyiz?
  • Bu teknikle UPS akülerinide şarj edersiniz.Yalnız sulu akü,kuru akü ve jel akü max. şarj voltajı değişir.Sulu aküler=max.13,7-14V kuru akü=14-14,2V ve jel akü=14,4-14,6V sınırlarında tutulmalı.
    72A akü evet ilk etapta fazla akım çekecektir.Elinizde akım ve gerilim ayarlı güç kaynağı olduğunu anlıyorum,çok güzel.İşte 72A akü için (sulu aküyse)max. gerilim 13,8V,,,max. akım 3-4A'e ayarlanıp şarja devam edilirse bir problem olmaz yada daha güzel olur.Evet 7A max. akım verebilirsiniz ama max. akımla şarj istenilen şarj değildir.Amperi düşürerek süreyi bir miktar uzatmış oluyoruz ama daha stabil,aküyü daha çok koruyan bir şarj yapmış oluruz.

    UPS aküleri denilince 12V-7A akla ilk gelir.İşte bu akülerdede max. 0,7A şarj akımı ama 0,3-0,5A gibi akımla şarj daha iyi,zararsız şarj demektir.Tabi bu aküler kuru akü sınıfında ve max. gerilimi 14-14,2V gibi.

    Vel hasıl;akü şarjında zaman kısıtlı değilse max. akımla değil daha düşük akımlarla şarj etmek tercih edilmelidir.




  • Şu iki soruyu hocalarıma sordum ve karman çorman yanıtlar aldım :D teşekkürler net bir şekilde öğrenmiş oldum şimdi. Akım ayarı yok ama ben onu voltaj ayarıyla tutturmaya çalışıyorum arada kısıyorum. Bütçem el verirse akım ve voltaj ayarlı bir güç kaynağı alırım ilerde. şimdilik kendi yaptığımla idare edeyim...
  • sulu acidli akülerin normal şarj voltajı 14.5V'tur. 15V'ta equalizing şarj denen şarj kısmı gerçekleşir ve bu 2 saati geçmemelidir. bu kısım da akü ısınabilir.
    ups aküleri jel akü ise bunlar şarjı değişiktir. max 13.8 kadar şarj etmen gerekiyor.
  • Sayın nowanda;hocam dalgınlığınıza geldi galiba.Tam tersini yazmışsınız bence.Sulu asit akülerde;sıvı içindeki iyon hareketinin daha hızlı olacağı,dolayısıyla verilen şarj akımına daha hızlı tepki verip daha düşük gerilimde şarj olacağını düşünürsek.
    Sonuç olarak sulu asit aküler kuru ve jele göre daha düşük gerilimle şarj edilirler diye biliyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: nowanda

    sulu acidli akülerin normal şarj voltajı 14.5V'tur. 15V'ta equalizing şarj denen şarj kısmı gerçekleşir ve bu 2 saati geçmemelidir. bu kısım da akü ısınabilir.
    ups aküleri jel akü ise bunlar şarjı değişiktir. max 13.8 kadar şarj etmen gerekiyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ne gerek var macera aramaya.önce bir elektrikçiye gidip şarj dinamonu yaptır(şarj dinamosunun arızalı olacağını sanmam genelde konjöktör bozulur) sonra arabayı başka aküyle çalıştır araba çalışır durumdayken tak akünü,sonra git bisaat hey dolaş turla,bu arada akün tekrar marş basacak kadar dolmuş olur,sonra sonra çalıştıkça dolar akün.bırak araban kendi işini kendi yapsın.buarada ilk bir saat teyp falan filan açma dinamoya extra yük binmesin Allah ne verdiyse bassın aküye.ha amaç evde aküdür güç kaynağıdır oyalanmaksa bilemem tabi:-)
  • Araba benim değil. Ayrıca benim olsa da arabaya takmam evde şarj etmeye çalışırım. Amaç birşeyler öğrenelim, kendimizi geliştirelim :) Zaten geri kalmamızın, sanayimizin gelişmemesinin, teknoloji üretemememizinde kaynağı bu düşüncedir. Ne gerek var maceraya riske zaten yapılmış sistem var kullanalım demek. Gerçi şimdi Arçelik falan arge çalışmalarını etkin bir biçimde sürdürmeye başladı. Önceden Siemens gibi firmalardan teknoloji satın alıyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kardelen G. -- 5 Nisan 2011; 21:47:44 >
  • höh. Şarjda unutmuşum 14.40 volta çıkmış voltaj :D Bıraksam şarj edecek daha. eski güç kaynağını 14.20 volta ayarlayıp şarja taktım. Sanırım arabalar da yaklaşık bu voltaj değerinde şarj ediyordu.
  • araba aküsünü evde sarj ederek ar ge yapiyoduk.ama aküyü şarjda unutarak tüm ar ge calismalarini berbat ettik.yillarin emegi bosa gitti....
  • Aküyü bu gün deneme fırsatı buldum farlar açık olacak şekilde kartalda arabayı çalıştırdık. :)


    quote:

    Orijinalden alıntı: ekrem3457

    araba aküsünü evde sarj ederek ar ge yapiyoduk.ama aküyü şarjda unutarak tüm ar ge calismalarini berbat ettik.yillarin emegi bosa gitti....

    Ekrem Bey, kendinizi haklı çıkarmak için mesajımdaki bir sözcüğe takılıp konuyu oraya çekmeye çalışmayın lütfen. Kendinizi haklı çıkarmanızı gerektirecek bir durumda yok ortada. Ben sizin ne patronunuzum ne de rakibinizim. Ayrıca AR-GE araştırma-geliştirme demektir. Araştırma ve geliştirme sırasında bir parçayı bozarsanız devrenizi onu bozmayacak şekilde geliştirirsiniz. Yani benim devre çıkışına 14Volt zeneri transistöre, transistörüde buzzera bağladığım gibi :) Bu da bana pratik kazandırdı.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.