Şimdi Ara

Başıma dert arıyorum, Serçe toplanır mı? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
1
Favori
15.874
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Sen olaya tamamen yanlış bir bakış açısıyla başlamışsın..

    Motor ve yürüyen sağlam olacak, kaportayı sen toplayacaksın

    1500 araç fiyatı, 5 civarıda extra harcanacak diyorsan, ben iki defa serçe toplarım o paraya. Ama benim sanayide çevrem geniş.. Senin tanıdığın, güvendiğin ustalar yoksa belki daha masraflı bile olabilir..

    3-4 ay kadar önce topladık 76 model 124. Bize masrafı hakkında birşey söyleyemem, çünkü torna ve ayar gerektirmeyen hemen hemen tüm işçiliğini kendimiz yaptık. Ama yine nereden baksan 3000 civarı harcanırdı dışarıda. Param var diyorsan, çok zevkli bir iş. Ama araçtan bir beklentiye girmemek lazım.. 30-40 yaşında araç olacak nihayetinde..

    Aracın tüm parçaları çok kolay bulunabiliyor. O konuda sıkıntı yaşanmaz. Bizim tek bulamadığımız ön torpido konsoluydu. Konsol ortadan kırık olduğu için mecburen onu yapıştırıp üzerine deri görünümlü kaplama yaptık..

    Kaporta iyi işçilik gerektiriyor bundan endişeleniyorum, halbuki motor, yürüyen ona nazaran daha sıkıntısız hallolur(parça değişimi sonuçta) diye düşünüyorum. Yanılıyor muyum?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TIMERIDER

    arkadaş sadece fikrimi söylemek istedim,hacı muratla neredeyse aynı masrafı yaparak bir peugeot 504 toplasanız,hem gerçek bir klasik,hem kaliteli

     Başıma dert arıyorum, Serçe toplanır mı?


     Başıma dert arıyorum, Serçe toplanır mı?


     Başıma dert arıyorum, Serçe toplanır mı?


    Aslında çok isterim; bu aracın gözümde değeri ayrı(amcamda sunrooflusu vardı, çok keyifli bir araçtı), ama parça sıkıntısı var mıdır, yaygın olmamasının dezavantajları küçük bir şehirde olmamla katlanır mı emin değilim. En azından serçe kadar kolay olmaz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Sen olaya tamamen yanlış bir bakış açısıyla başlamışsın..

    Motor ve yürüyen sağlam olacak, kaportayı sen toplayacaksın

    1500 araç fiyatı, 5 civarıda extra harcanacak diyorsan, ben iki defa serçe toplarım o paraya. Ama benim sanayide çevrem geniş.. Senin tanıdığın, güvendiğin ustalar yoksa belki daha masraflı bile olabilir..

    3-4 ay kadar önce topladık 76 model 124. Bize masrafı hakkında birşey söyleyemem, çünkü torna ve ayar gerektirmeyen hemen hemen tüm işçiliğini kendimiz yaptık. Ama yine nereden baksan 3000 civarı harcanırdı dışarıda. Param var diyorsan, çok zevkli bir iş. Ama araçtan bir beklentiye girmemek lazım.. 30-40 yaşında araç olacak nihayetinde..

    Aracın tüm parçaları çok kolay bulunabiliyor. O konuda sıkıntı yaşanmaz. Bizim tek bulamadığımız ön torpido konsoluydu. Konsol ortadan kırık olduğu için mecburen onu yapıştırıp üzerine deri görünümlü kaplama yaptık..

    Kaporta iyi işçilik gerektiriyor bundan endişeleniyorum, halbuki motor, yürüyen ona nazaran daha sıkıntısız hallolur(parça değişimi sonuçta) diye düşünüyorum. Yanılıyor muyum?

    Daha masraflı olur. Serçeye en iyi kaporta işçiliği olsa ne olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Sen olaya tamamen yanlış bir bakış açısıyla başlamışsın..

    Motor ve yürüyen sağlam olacak, kaportayı sen toplayacaksın

    1500 araç fiyatı, 5 civarıda extra harcanacak diyorsan, ben iki defa serçe toplarım o paraya. Ama benim sanayide çevrem geniş.. Senin tanıdığın, güvendiğin ustalar yoksa belki daha masraflı bile olabilir..

    3-4 ay kadar önce topladık 76 model 124. Bize masrafı hakkında birşey söyleyemem, çünkü torna ve ayar gerektirmeyen hemen hemen tüm işçiliğini kendimiz yaptık. Ama yine nereden baksan 3000 civarı harcanırdı dışarıda. Param var diyorsan, çok zevkli bir iş. Ama araçtan bir beklentiye girmemek lazım.. 30-40 yaşında araç olacak nihayetinde..

    Aracın tüm parçaları çok kolay bulunabiliyor. O konuda sıkıntı yaşanmaz. Bizim tek bulamadığımız ön torpido konsoluydu. Konsol ortadan kırık olduğu için mecburen onu yapıştırıp üzerine deri görünümlü kaplama yaptık..

    Kaporta iyi işçilik gerektiriyor bundan endişeleniyorum, halbuki motor, yürüyen ona nazaran daha sıkıntısız hallolur(parça değişimi sonuçta) diye düşünüyorum. Yanılıyor muyum?

    Daha masraflı olur. Serçeye en iyi kaporta işçiliği olsa ne olur

    Olabileceğinin en iyisi olsun. Ustalar bu tarz araçlara pek özenmiyorlar. Yamuk yumuk bir kaporta istemiyorum. Fabrikadan da öyle çıkıyorsa(connectin yan panelleri fabrikasyon olarak dalga dalga oluyor mesela) birşey demem tabi ki. Tecrübelerinize ihtiyacım var işte..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JasoNBuraK -- 1 Aralık 2011; 17:40:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Sen olaya tamamen yanlış bir bakış açısıyla başlamışsın..

    Motor ve yürüyen sağlam olacak, kaportayı sen toplayacaksın

    1500 araç fiyatı, 5 civarıda extra harcanacak diyorsan, ben iki defa serçe toplarım o paraya. Ama benim sanayide çevrem geniş.. Senin tanıdığın, güvendiğin ustalar yoksa belki daha masraflı bile olabilir..

    3-4 ay kadar önce topladık 76 model 124. Bize masrafı hakkında birşey söyleyemem, çünkü torna ve ayar gerektirmeyen hemen hemen tüm işçiliğini kendimiz yaptık. Ama yine nereden baksan 3000 civarı harcanırdı dışarıda. Param var diyorsan, çok zevkli bir iş. Ama araçtan bir beklentiye girmemek lazım.. 30-40 yaşında araç olacak nihayetinde..

    Aracın tüm parçaları çok kolay bulunabiliyor. O konuda sıkıntı yaşanmaz. Bizim tek bulamadığımız ön torpido konsoluydu. Konsol ortadan kırık olduğu için mecburen onu yapıştırıp üzerine deri görünümlü kaplama yaptık..

    Kaporta iyi işçilik gerektiriyor bundan endişeleniyorum, halbuki motor, yürüyen ona nazaran daha sıkıntısız hallolur(parça değişimi sonuçta) diye düşünüyorum. Yanılıyor muyum?

    Daha masraflı olur. Serçeye en iyi kaporta işçiliği olsa ne olur

    Olabileceğinin en iyisi olsun. Ustalar bu tarz araçlara pek özenmiyorlar. Yamuk yumuk bir kaporta istemiyorum. Fabrikadan da öyle çıkıyorsa(connectin yan panelleri fabrikasyon olarak dalga dalga oluyor mesela) birşey demem tabi ki. Tecrübelerinize ihtiyacım var işte..

    Bu işe gerçekten girişirsen tabi ki seve seve yardımcı olacaktır herkes. Ama söylüyorum, bu konularda sana hem işçilik hemde maliyet konusunda yardımcı olacak ustalar tanımıyorsan hiç bulaşma. Astarı yüzünden pahalıya mal olur.

    Sevdiğim bir abim niyetlendi bu işe, bende müsaittim hazır, zevkine uğraştık bununla.

    Araç toplamak konusunda belki de en kolay toplanabilecek otomobillerden biridir serçe. Ama önemli olan ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamayacağı.. Örneğin ilk amacımız tamamen orjinal bir araç çıkarmaktı piyasaya.

    İşler istediğimiz gibi gitmedi, öncelikle vw 1303 direksiyonu takmak istedik, ama ne yazık ki bulamadık.




    Daha sonra koltuklar araç sahibini tatmin etmedi. Bir iki tane koltuk denedik, ama büyük geldi arabanın içini kapladı neredeyse. İstemeyerek spor koltuk takıldı. Gerçi sonradan iyi ki takmışız dedik, yalan yok

    Ön torpidoyu bulamadık, kırık yerlerini güzelce yapıştırıp, kapladık.

    Arabayı komple iskeletine kadar soyduk, kapı içleri olsun, bagaj olsun, kabin olsun, güzelce izolasyon malzemeleriyle kaplandı. Ön torpidonun arkasına ince bir keçe kaplandı. Aynı şekilde motor bölümünden de keçe kaplandı. Bunları kaportacı arkadaşımız yaptığı ve o esnada orada olmadığım için detaylı bilgi veremiyorum.
    Aracın tüm parçaları boyandı, küçük aksamları biz, gövde, kapılar ve kaputları kaportacı boyadı.

    Aracın radyatörü delikmiş, radyatör ve devir daim pompası değişti.

    Motor yağ yakıyordu, komple rektifiyeye girdi. Pistonlar değişti, üst kapak taşlandı, baskı balata değişti, triger seti yenilendi. Fren balataları değişti.

    Lpg tankı sızdırıyordu, tank değiştirildi. Yine lpg beyni çok garip ve sesli çalışıyordu, haliyle onu da değiştirmek gerekti. Sil baştan lpg dönüşümü yapıldı.

    Kapı ve kaputlardaki fitiller yenilendi, ama kapı fitillerinden hala rüzgar sesi geliyor..

    13" cms 40 bulduk ikinci el, lastikleri üzerinde. 195/55R13.

    Yayları az bir miktar kestik, tatlı bir görüntüsü oldu.

    Aklıma geldiği kadarıyla yazdım. Araçla uğraşırken çok eğlendik, zaten bütün sanayiyi tanıyoruz, çocukluğumuzdan beri sürekli girip çıkıyoruz esnafın dükkanına. Herkes olabildiğince yardım etti.

    Tekrar söylüyorum, tanıdık ustan yoksa ben tavsiye etmiyorum bu işi dostum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burhan -- 1 Aralık 2011; 18:28:57 >




  • Çok güvendiğim, beni yolmayacak, sadece motor ustam var. Sanayiiden diğer işler için de tanıdığım ustalar var ancak mesela boyacı dudak uçuklatacak fiyatlar çekiyor. Serçe'ye ağır gelir. Çevremde fikir alabileceğim, sanayi konusunda tecrübeli insanlar var. Onlara danışmadan olmaz zaten. İş iyice ciddiye binsin bunları araştıracağım elbet. Benim için biraz riskli olacak ama, hayırlısı..

    Sizin için gayet rahat olmuş, keyifle yapmışsınız. Bakalım bana da nasip olacak mı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JasoNBuraK -- 1 Aralık 2011; 18:54:57 >
  • Forumda 131 toplayan bi arkadaş daha vardı,her ayrıntıyı resimlerle beraber ekliyordu..Bence zevkli bir iş,hemde serçenin parçaları ucuzdur..
    Kaportası boyası sorunsuz araba alırsanız daha iyi olur,bütün masraf ve işçilik yürüyeni üzerine olursa sizide üzmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141

    Forumda 131 toplayan bi arkadaş daha vardı,her ayrıntıyı resimlerle beraber ekliyordu..Bence zevkli bir iş,hemde serçenin parçaları ucuzdur..
    Kaportası boyası sorunsuz araba alırsanız daha iyi olur,bütün masraf ve işçilik yürüyeni üzerine olursa sizide üzmez.

    Ben de son kısımda yazdığınız şekilde düşünmüştüm..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JasoNBuraK -- 1 Aralık 2011; 19:56:38 >
  • ilk arabam peugeot 504 idi ve hem yerli hem orjinal tonla parçası vardı ve ucuzdu aynı volkswagen kaplumbağa gibi.Ayrıca uzun yolda fısır fısır gider,serçe gibi gürültü,titreşim yapmaz süspansiyon yumuşaktır.ne de olsa zamanının lüks modeliydi.
  • Arkadaşın konusu bu, bakmak isteyenler için. Son sayfada maliyet çıkartmış..

    http://forum.donanimhaber.com/m_48237182/tm.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TIMERIDER

    ilk arabam peugeot 504 idi ve hem yerli hem orjinal tonla parçası vardı ve ucuzdu aynı volkswagen kaplumbağa gibi.Ayrıca uzun yolda fısır fısır gider,serçe gibi gürültü,titreşim yapmaz süspansiyon yumuşaktır.ne de olsa zamanının lüks modeliydi.

    Seçeneklerim arasına eklendi. Parçası bolsa, toplamak cebimi çok yormayacaksa sıkıntı yok..
  • hocam sakaryaya tek gidilmez şimdi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EfeoK -- 1 Aralık 2011; 20:13:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EfeoK

    hocam sakaryaya tek gidilmez şimdi

    Buyur gel..

    Yalnız ben cuma akşamı Sakarya'ya dönerim, pazar akşamı İstanbul'a giderim. Vakitler örtüşmüyor sanırım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JasoNBuraK -- 1 Aralık 2011; 20:59:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    quote:

    Orijinalden alıntı: EfeoK

    hocam sakaryaya tek gidilmez şimdi

    Buyur gel..

    Yalnız ben cuma akşamı Sakarya'ya dönerim, pazar akşamı İstanbul'a giderim. Vakitler örtüşmüyor sanırım..

    tam tersi olsaydı iyi olurdu ya




  • Hocam imkanınız varsa tamamen orjinal binin. İlan dikkatimi çekti paylaşmak istedim

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-tofas-serce-emsalsiz-45000-km-30801536/detay/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadir2010

    Hocam imkanınız varsa tamamen orjinal binin. İlan dikkatimi çekti paylaşmak istedim

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-tofas-serce-emsalsiz-45000-km-30801536/detay/

    Güzel de ben toplamak istiyorum 7 bin tık verecek olsam 97-98 escort falan alırım. Jant-paspas ve birkaç ayrıntı hariç aşağı yukarı yapmak istediğim araç bu, renk çok da fark etmez daha karar vermedim:

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-tofas-turkiyede-tek-hatasiz-boyasiz-orjinal-mini-serce-66067800/detay/

    Açıklamaların doğru olduğunu pek sanmıyorum.

    Bir de bu var tabii, diyecek yok:

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-tofas-1994-orjinal-boya-hatasiz-kusursuz-12-300-km-de-turkiye-de-tek-65742092/detay/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    quote:

    Orijinalden alıntı: kadir2010

    Hocam imkanınız varsa tamamen orjinal binin. İlan dikkatimi çekti paylaşmak istedim

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-tofas-serce-emsalsiz-45000-km-30801536/detay/

    Güzel de ben toplamak istiyorum 7 bin tık verecek olsam 97-98 escort falan alırım. Jant-paspas ve birkaç ayrıntı hariç aşağı yukarı yapmak istediğim araç bu, renk çok da fark etmez daha karar vermedim:

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-tofas-turkiyede-tek-hatasiz-boyasiz-orjinal-mini-serce-66067800/detay/

    Açıklamaların doğru olduğunu pek sanmıyorum.

    Bir de bu var tabii, diyecek yok:

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-tofas-1994-orjinal-boya-hatasiz-kusursuz-12-300-km-de-turkiye-de-tek-65742092/detay/

    Peki hocam kolay gelsin.




  • 2005 passat kullanıyorum zaman zaman hatuna kızıp kıra köye gidip kafa dinlemek için 2-3 milyara kirli çürük ve adi 2. bir araç alayım bütün hıncımı arabadan çıkarayım rahatlayayım şekle şemale göre biraz da modifiye ederim diyordum.
    köy yollarına 2005 passatı da vurmaya kıyamıyordum,


    önce anadol a 1 düşündüm. yuvarlak farlı, tek kapılı 1970-71, ford taunusun parçaları uyar sanıyordum ama 1300 motor onu adam etmek için hurdacı hurdacı dolaşmak lazım anadolu çizdim.

    sonra tek kapılı taunusu düşündüm hem parça sıkıntısı var hem çok yakıyor , onu da çizdim,,

    sonra murat 131 düşündüm 1.600 motor, geçen hafta bir arkadaşın 1982 modelini kullandım çok berbattı vitesleri bir tuhaf o arabaların , onu da çizdim.

    1300 cc skoda favorit ve serçeyi düşündüm ne yaparsan yap modern bir arabaya benzemiyorlar ,

    sonuç olarak hem şekil şemal, hem parça sorunu sebebiyle lada samara hb düşünmeye başladım. siyah cam filmi, marşpiyel, cant, siyah renk spor direksiyonla birşeye benzeyebilir diye düşünmeye başladım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi savas1.6 -- 29 Mart 2012; 21:41:21 >




  • Öyle sanıldğı gibi uzun değil ama kardeşim :) İSt. tanıdık çok etiketçi arkadaşım var önüne sıfır mercedes koysan şahin der başka birşye demez :) 4 e aldışı şahine 5 bin tl masraf yaptı :)) ama full orjinal ve etiket araç oldu orası ayrı :)
  • kardeş yeni üye oldum buraya bende serçe var yaz ayında 5 kişi 170 km yi 30 tl lik lpg ile gelmiştim ama şimdi lpg aldı başını gitti parça sorunu yaşamassin hangi şehirde olduğunu hatırlamıyorum ama ben konya da sadece bi arkadaş ön panjur u beklemişti ankaradan biraz bilgi istersen 2 tampon 60 tl çift far 60 tl ön yaylar 2 adet 60 tl kapı saci 35 tl rot kolları arka denge kolu gibi şeyler 20 30 tl arası şeyler kapı döşemeleri 50 tl ön sinyal ler 30 tl çift komple şimdi konyada serçe toplamaya başladı millet pazarda nadir serçe var ayrıca eski kasa şahin de parça sorunu başladı haberin olsun
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.