Şimdi Ara

Bakım için filtre setini nereden alıyorsunuz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
1
Favori
6.340
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracı özel servise götürdüğümde ne idüğü belirsiz marka filtre ve yağa bir ton para veriyorum. Bu kez malzemeyi kendim alıp bir yere gitmeyi düşünüyorum, yağı mobil olarak 105 liraya aldm, filtreleri de n11, hepsiburada gibi sitelerden almayı düşünüyorum ama güvenilir satıcı hangisi pek bilemedim, aracım yaris, bosch almayı düşünüyorum ne dersinz, nereyi önerirsiniz.?

    Bu arada yazayım: araç 1.0 motor, 2013 model, yol bilgisayarını son 10 bin km hiç sıfırlamadm 5.8 lt ort. yakıt tüketimine ulaştm, kış şartlarında ama çevre yolu ağırlıklı. 34 lt lpg ile 500 km +/-20



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ned_Starkk -- 23 Şubat 2019; 20:13:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Her ne kadar makina mühendisi olmasam da, aslen bir mühendis olarak kalite kuramı hakkında bayağı çalışmalarım oldu, Otosan'da çalışan arkadaşınızın elbet hangi koşullarda testleri gerceklestirdigini ve hangi kapsamda yaptığını bilmiyorum ancak dediginiz gibi olsaydi her marka yedek parça ureticisi her marka otomobile ürünleri yapardi. Otomobil ureticileri kendi standartlarini koymak zorunda bile kalmazdi.

    Belli başlı bilinen kalite siniflari vardir.
    1.Factory Grade
    ( Otomobil Uretim Fabrikasi Sinifi) Ornek.Mercedes Onaylı Parca Kodu (MB234422.FAL) Parca uretici ate,textar Bir Otomobil Fabrikasında çok sıkı denetimler ile ürün tedariği yapilir, bazi parcalar uretim hattinin hizli ve sorunsuz ilerlemesi icin robotize takilir, optik ya da hassaslık bazinda farkliliklar olabilir bunların toleransı minimuma indirmek için en ust düzeyde kalite kullanilir.

    2.Service Grade
    (Otomobil Servisi Sinifi) Ornek.Mercedes Onaylı Parca Kodu (MB234422.AL) Parca Üreticiler: brembo,Trw, textar, ate

    Servisler genelde mekanik işçiliği el ile yapar, yine de otomobil markasini tasiyan her ürün belli bur kalitede olmak zorundadir ki ilgili değişim takvimine uyum saglasin. 20.000km gitmesi gereken bir parçanin 15.000'de işlevini yitirmiş olmamasi gibi...


    3.OEM (Orijinal Parça Üreticisi Sinifi) Yukarida Parca Ureticisi olan ancak otomobil markasinin Logosunu kullanamayan ancak ayni parca ureticisi tarafindan fabrikadan çıktığı iddia edilen mesela brembo,Trw, textar, ate markalarinin kendine has parça kodu ile sattigi urunler Ornek(GDP443.23AL, BRW-AL23.443....)

    Bu ürünlerin bir kismi 1 ve 2 nolu uygunluktan dolayi fabrikadan sağlayamadığı nuanslar ile parca tedarikcisi firmalara geri dönmüş diger kismi da ayni kaliplar ve teknikler kullanilarak farkli karisimlar ile yapilmis olma ihtimali olan urunlerdir

    4. AfterMarket Grade (Sanayi Sınıfı)
    Orijinal Parça Üreticisi olmayan ancak bahsedilen ürünü üretip Belli iso TUV gibi standartlara uygun uretim yapan,
    Kullanilirsa kullaniciyi riske atmayacak belli sorumlulukları alan firmadir Misal yerli ureticiler Kale, Fil, Wunder vs gibi.


    Sonuc olarak bunlarin hepsi belli testler ile farkli maliyetlere neden olan farklar-nuanslar icermektedir. Ancak bu siniflari yok sayip 1% gibi bir bilinmeyen değer vermek Otosan'da çalışan arkadasina yakışmayarak, Ayni zamanda firmanin imajini zedeler.
    Hocam Bosch filtre setlerini tavsiye etmem, beş para etmez. Aracınızın markası nedir bilmiyorum ama, Filtre alacaksanız, orjinal markası haricinde "Mann", "Hengst", "Mahle" gibi "OEM" üretim yapan, kalitesi tartışılmaz ürünlerden kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim. Ayrıca Filtre setlerinizi N11, Gittigidiyor, Hepsiburada gibi sitelerden almanızı tavsiye etmem, bu sitelerdeki bir çok satıcı çakma ürün satıyor, farkı anlamanız çok zor, örnek olarak FZRULMAN satıcıası üçkağıtçının tekidir.
  • Ben direkt volvo parçacısından (website üzerinden) alıyorum. Orijinal yağ filtresi ve stoğa göre mann/meyle hava filtresi. Yağı da n11 veya hb'de en ucuz güvenilir satıcılardan alıyorum. ALınabilecek en kaliteli malzemelerle bakım maliyetim taş çatlasın 300-350 tl oluyor. Üstelik gereken yağ da 5.4 litre.
  • Periyodik bakımları herkesin kendi yapmaya başlaması lazım.Özel servisler bile yetkili servis fiyatları şiştiği için arttırmışlar kendi fiyatlarını.Herkes müşteriyi yolma derdinde
  • Ben i20 1.2 benzinli için gittigidiyordan aldım wunder marka yağ hava polen filtre seti 100 liraya geldi. Kalite olarak ortanın üstü.

    Ayrıca aracın yağ ve filtre değişimini de kendim yaptım servise bir yağ bakimi için 200 300 lira kaptiracak kadar zengin değilim. Servise vereceğim paranın 3 te 1 i ile de filtre anahtarı buji anahtarı ve motor içi temizleyici aldım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Suprémacy -- 22 Şubat 2019; 23:21:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fitreleri daha önce internetten alıyordum fakat son aldığım gittigidiyordaki mağazanın ürününden memnun kalmadım yağ filtresi 5bin km de sorun çıkardı sanayide birkaç parçacı gezsen aynı yada en fazla 5 tl fazlasına istediğin marka fitreleri bulabiliyorsun internette güvenilir mağazalar hariç filtrelere güvenmemek lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu bakimda bosch filtre setini internetten aldim. Piyasada (internette) 160 tl idi. N11 de cek ve indirim olunca oradan aldim. Ürünler orjinaldi. Daha uyguna gelmis oldu. Gecen bakimda da sanayiden almistim. Fiyatlar sanayide bir miktar daha yukarida maalesef. Bir daha sanayi ile işim olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ford otosanda çalışan bir müh. arkadaşım var. onunla sohbetlerimizde her zaman söyler piyasadaki en pahalı filitre ile en ucuz arasında %1 fark bulunmakta süzme kalitesi olarak ki bu oran filtre kullanıldıkça kapanmakta.

    bu nedenle boşuna tasalanmayın hangisi daha iyi diye sahte ürün olmasın yeter.
  • n11'den. genelde bosch marka set alırdım ama fiyatlar uçtu artık. ince eleyip sık dokuyup araştıracağım. belki hava filtresi almam bu sefer temizlerim, toplam 30 bin km sonrasında değiştiririm bilemedim.
  • Wonky kullanıcısına yanıt
    Ford'un kullandığı kaliteye göre %1 fark olabilir, ancak yağ, mazot gibi filtrelerde kalite epey fazla, bunun yaninda kalitesiz hava filtresinden dolayı turboya zarar verme ihtimali de var...

    YouTube'da bununla ilgili tonla video açabilirsin.

    https://youtu.be/j15x1umneYI
    https://m.youtube.com/watch?v=Zfjt_cRTlFI

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sileceksepeti.com sitesinden alıyorum. bosch markalı ve kesinlikle orjinal. fiyatı da çok uygun. yağı ise castrol edge 5 30 olarak N11'den alıyorum. sanayide yakıt filtresi değişmeyecekse 50 TL değişecekse 100 TL veriyorum. araç bmw 320d.
  • nebel N kullanıcısına yanıt
    Bosch ortalama kalitede üretir sizin aracınız için en doğru seçim hengst ve mann filter olacaktir.

    Kesinlikle BMW' ize verdiğiniz değeri iki mann ve Bosch filter'i elinize alıp bakabilirsiniz. Hava filtresinde bile belirgin olan farklar, conta kisimlarinda ve kat sayısında fark edilebilir, ayrica kapalı olan yağ filtresinde epey fark oluşturur.







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codeThoreau -- 23 Şubat 2019; 10:48:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Parçaları kendiniz götürdüğünde genelde ustalar daha fazla işçilik ücreti keser. Çünkü parça başına 10-20 tl de kendileri kar ediyor. Bilginiz olsun
  • Frank W. kullanıcısına yanıt
    Evet, bu nedenle bazi aç gözlü tamirciler sahte mallar kullanarak (belki de yedek paracilar) daha fazla kâr ediyor.

    Biz kullanıcı olarak nakit is yaptırsak da yedek parça- usta arasında cari hesap çalışır, cek verir kredi kartı çektirir vadeli yapar..
    Yedek parçalarin bazilari da bu arkadaki farki kapatmak ya da karlılığı arttirmak için sahte ürün karıştırabilir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim ustamla ahbaplığım olduğu için böyle işlere girmedi. Nitekim böyle bir şeyi yakalasam benimle birlikte 10-15 kişinin daha bir daha gitmeyeceğini bilir. Bu yüzden ustalarla dost olmak, ufak bir problem için bile olsa gitmek muhabbet etmek iyidir.
  • megaparca.com tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Frank W. kullanıcısına yanıt
    Haklısın. Ben yine işçiliği kabul edip kendim getiriyorum.

    Bir iki kere yakaladıktan sonra güven kalmıyor, ben yanıldım bu konuda. bana göre usta değil hepsi tamirci.. usta denen adama usta demek için tamirini bilmek guvenmek ve senin dediğin gibi tanımak gerek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codeThoreau -- 23 Şubat 2019; 12:42:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstisna iyiler vardır bişey demiyorum
    Lakin çoğu tamirci bile değil. Neyi tamir ediyolar ki.
    Ben Sök-Takçı diyorum onlara.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Ben adamin suratına tamirci diyorum, sok-takçi diye bir sifat olsaydı öyle derdim ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeş araban 11 bindeyse bu neyin bakımı?

    Ayrıca araç fabrikadan çıktıktan sonra hiç servise gitmeyecek olsa bile 1. ve 2. periyodik bakımlarını serviste yaptırmanı öneririm. Kendim yaşadım. Araç fabrikadan kusurlu çıkmış, bu şekilde 15 bin km kullandık 1 bakım için servisi bıraktık aracı. Bir kaç saat sonra telefon acı acı çaldı. Aracınızda fabrika çıkışlı bir kusur var. Şu şu parçaları istedik geliyor ücretsiz değiştireceğiz, vw deki gibi şukadar işçilik parası istiyoruz da demediler. Aracın manuel şanzımanı değişti. 12 bin tl bir fatura tutuşturuldu elimize ödemiştir şeklinde.

    1.-2.periyodik bakımda aracın rutin yağ değişimleri haricinde 101 nokta kontrolü yapılıyor. Bu kontroller önemli...
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.