< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ned_Starkk -- 23 Şubat 2019; 20:13:43 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ned_Starkk -- 23 Şubat 2019; 20:13:43 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Periyodik bakımları herkesin kendi yapmaya başlaması lazım.Özel servisler bile yetkili servis fiyatları şiştiği için arttırmışlar kendi fiyatlarını.Herkes müşteriyi yolma derdinde
|
Her ne kadar makina mühendisi olmasam da, aslen bir mühendis olarak kalite kuramı hakkında bayağı çalışmalarım oldu, Otosan'da çalışan arkadaşınızın elbet hangi koşullarda testleri gerceklestirdigini ve hangi kapsamda yaptığını bilmiyorum ancak dediginiz gibi olsaydi her marka yedek parça ureticisi her marka otomobile ürünleri yapardi. Otomobil ureticileri kendi standartlarini koymak zorunda bile kalmazdi.
Belli başlı bilinen kalite siniflari vardir. 1.Factory Grade ( Otomobil Uretim Fabrikasi Sinifi) Ornek.Mercedes Onaylı Parca Kodu (MB234422.FAL) Parca uretici ate,textar Bir Otomobil Fabrikasında çok sıkı denetimler ile ürün tedariği yapilir, bazi parcalar uretim hattinin hizli ve sorunsuz ilerlemesi icin robotize takilir, optik ya da hassaslık bazinda farkliliklar olabilir bunların toleransı minimuma indirmek için en ust düzeyde kalite kullanilir. 2.Service Grade (Otomobil Servisi Sinifi) Ornek.Mercedes Onaylı Parca Kodu (MB234422.AL) Parca Üreticiler: brembo,Trw, textar, ate Servisler genelde mekanik işçiliği el ile yapar, yine de otomobil markasini tasiyan her ürün belli bur kalitede olmak zorundadir ki ilgili değişim takvimine uyum saglasin. 20.000km gitmesi gereken bir parçanin 15.000'de işlevini yitirmiş olmamasi gibi... 3.OEM (Orijinal Parça Üreticisi Sinifi) Yukarida Parca Ureticisi olan ancak otomobil markasinin Logosunu kullanamayan ancak ayni parca ureticisi tarafindan fabrikadan çıktığı iddia edilen mesela brembo,Trw, textar, ate markalarinin kendine has parça kodu ile sattigi urunler Ornek(GDP443.23AL, BRW-AL23.443....) Bu ürünlerin bir kismi 1 ve 2 nolu uygunluktan dolayi fabrikadan sağlayamadığı nuanslar ile parca tedarikcisi firmalara geri dönmüş diger kismi da ayni kaliplar ve teknikler kullanilarak farkli karisimlar ile yapilmis olma ihtimali olan urunlerdir 4. AfterMarket Grade (Sanayi Sınıfı) Orijinal Parça Üreticisi olmayan ancak bahsedilen ürünü üretip Belli iso TUV gibi standartlara uygun uretim yapan, Kullanilirsa kullaniciyi riske atmayacak belli sorumlulukları alan firmadir Misal yerli ureticiler Kale, Fil, Wunder vs gibi. Sonuc olarak bunlarin hepsi belli testler ile farkli maliyetlere neden olan farklar-nuanslar icermektedir. Ancak bu siniflari yok sayip 1% gibi bir bilinmeyen değer vermek Otosan'da çalışan arkadasina yakışmayarak, Ayni zamanda firmanin imajini zedeler. |
Hocam Bosch filtre setlerini tavsiye etmem, beş para etmez. Aracınızın markası nedir bilmiyorum ama, Filtre alacaksanız, orjinal markası haricinde "Mann", "Hengst", "Mahle" gibi "OEM" üretim yapan, kalitesi tartışılmaz ürünlerden kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim. Ayrıca Filtre setlerinizi N11, Gittigidiyor, Hepsiburada gibi sitelerden almanızı tavsiye etmem, bu sitelerdeki bir çok satıcı çakma ürün satıyor, farkı anlamanız çok zor, örnek olarak FZRULMAN satıcıası üçkağıtçının tekidir.
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Suprémacy -- 22 Şubat 2019; 23:21:2 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codeThoreau -- 23 Şubat 2019; 10:48:52 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codeThoreau -- 23 Şubat 2019; 12:42:54 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|