Şimdi Ara

B sütunu direği olmayan B-MAX 5 yıldız aldı!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
4.319
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • almaz olasıca!
  • B sütunu fiziksel olarak var olmasa da kapıların birleşim kısımlarında yüksek mukavemet alaşımından yapılan bar, B sütununun görevini yerine getirmektedir. Şekillerde görülmektedir.

     B sütunu direği olmayan B-MAX 5 yıldız aldı!

     B sütunu direği olmayan B-MAX 5 yıldız aldı!

     B sütunu direği olmayan B-MAX 5 yıldız aldı!

     B sütunu direği olmayan B-MAX 5 yıldız aldı!




  • Araç güzelde 1.6 dizeli İngiltere deki fiyatlandırmaya bakarsak 50.000 civarı olur.
  • B sütünu olmaması şasinin burulma direncini etkilermi acaba?

    Bildiğim kadarıyla Fiesta ile aynı şasiye sahip.
  • B sütünü olan arabaya göre sağlamdır diye düşünüyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    B sütunu fiziksel olarak var olmasa da kapıların birleşim kısımlarında yüksek mukavemet alaşımından yapılan bar, B sütununun görevini yerine getirmektedir. Şekillerde görülmektedir.

     B sütunu direği olmayan B-MAX 5 yıldız aldı!

     B sütunu direği olmayan B-MAX 5 yıldız aldı!

     B sütunu direği olmayan B-MAX 5 yıldız aldı!

     B sütunu direği olmayan B-MAX 5 yıldız aldı!

    Hocam çok teşekkürler paylaşımınız için. Bende deminden beri bunu düşünüyordum açıkçası kapı içerisine sağlam barlar koymadan bu başarıyı sağlamak imkansız olurdu.




  • LionTech16 hocam elbet testler yapılmıştır ancak siz ne düşünürsünüz bir takla durumunda kapı direnç göstereceği için sıkışma tarzı duruma daha kolay rastlamak olası değil mi?.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    LionTech16 hocam elbet testler yapılmıştır ancak siz ne düşünürsünüz bir takla durumunda kapı direnç göstereceği için sıkışma tarzı duruma daha kolay rastlamak olası değil mi?.


    Ford bu sistemi ''Kolay Giriş Sistemi'' (Easy Entry Mode) olarak adlandırıyor. Bunun için B sütunu kaldırılarak kapı içlerinde iki parça halinde onun görevini yerine getiren barlar yerleştirilmiş. Bu aslında başta bir dezavantaj gibi görünse de çok güzel bir gelişmedir. Çarpışma anında kapıların sıkışma riski iki parçalı sütunda daha azdır. Çünkü kapılar birbirinden fiziksel olarak ayrıdır. Ve kapılar birbirine değil, iki kapı da gövdeye sabitlenmiştir. Bu açıdan da bir avantaja sahiptir. Takla durumunda ise bu barların yüksek burkulma ve basma dayanımları neticesinde iyi sonuçlar vereceğini tahmin ediyorum.

    Seri üretim öncesi mutlaka başta fizibilite çalışmaları olmak üzere , simülasyon testleri ve prototip üzerinde gerekli testler yapılmıştır.

    Şahsi olarak çok güzel bir gelişme olduğunu düşünüyorum.








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 2 Eylül 2012; 19:36:09 >




  • türkiyede ne zaman çıkacak bu araç?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note

    B sütünu olmaması şasinin burulma direncini etkilermi acaba?

    Bildiğim kadarıyla Fiesta ile aynı şasiye sahip.


    Fiesta ile aynı platformda ve buna ek olarak aynı şasiyi paylaştığı doğrudur.

    quote:



    Advanced chassis technology

    The new B-MAX shares Ford’s global B-car platform with the new Fiesta, and its chassis – with front MacPherson struts and rear torsion beam – has been meticulously tuned by the company’s vehicle dynamics specialists to deliver the same fun-to-drive experience as its sister model.



    kaynak




  • bence zihni sinir procesi.

    1.si giriş çıkışı kolaylaştıracağız diye işe soyunmuşlar, kapının yapısından ötürü kaybettikleri alan b sutunun kaplayacağı alanın en az iki katı.

    üstüne üstlük bir de koltuğun hem sırtlığını hem minderini perdeliyor.

     B sütunu direği olmayan B-MAX 5 yıldız aldı!


    2.si tekli çarpışmalarda mevcut yapı güvenlik standartlarını karşılamış olabilir ama kazalar genelde tek darbeyle başlayıp bitmiyor,
    en basitnden son yapılan small overlap testindeki ( hani volvo ve honda haricindekileri çuvalladığı test-araçların sürücü kapılarının halini hatırlayın) gibi bir çarpma akabinde yandan alınacak darbe veya takla halinde bu aracın içindekilerin akibeti muamma olur..



     B sütunu direği olmayan B-MAX 5 yıldız aldı!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 2 Eylül 2012; 21:15:39 >




  • Tutulmayacak vasat bir araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84


    2.si tekli çarpışmalarda mevcut yapı güvenlik standartlarını karşılamış olabilir ama kazalar genelde tek darbeyle başlayıp bitmiyor,
    en basitnden son yapılan small overlap testindeki ( hani volvo ve honda haricindekileri çuvalladığı test-araçların sürücü kapılarının halini hatırlayın) gibi bir çarpma akabinde yandan alınacak darbe veya takla halinde bu aracın içindekiler 3. araca-ağaca veya asfalta pelesenk olup olmayacaklarını belirleyen bir test yok...



    Aklımdan geçeni yazmışsınız.
  • satmaz bu araç
    görünce aklıma ilk gelen şey "bunu alıcağıma fiorino alırım" oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84


    2.si tekli çarpışmalarda mevcut yapı güvenlik standartlarını karşılamış olabilir ama kazalar genelde tek darbeyle başlayıp bitmiyor,
    en basitnden son yapılan small overlap testindeki ( hani volvo ve honda haricindekileri çuvalladığı test-araçların sürücü kapılarının halini hatırlayın) gibi bir çarpma akabinde yandan alınacak darbe veya takla halinde bu aracın içindekiler 3. araca-ağaca veya asfalta pelesenk olup olmayacaklarını belirleyen bir test yok...



    Aklımdan geçeni yazmışsınız.

    aslında tam aksine... b sütunu yerine geçen 2 kapını çelik demirleri daha kalın olduğundan dolayı ve orta kısımdaki yere kilitlendiği için daha sağlam olmuş aksine...


    ayrıca 2010 c max ile şu anki araç euro ncap den aynı puanları almışlar... yani bu da demek oluyor ki b sütunu çok da önemli değil




  • B sutünü tavandaki barlarada destek olmaktadır. Bunu aşmak için nasıl bir çözüm bulmuşlar merak ettim.

     B sütunu direği olmayan B-MAX 5 yıldız aldı!
  • Güzel düşünce ancak yanlış araçta uygulanmış.

    Arkası daha uzun ve kapının daha da geriye gidebileceği bir araçta yapsalardı bu sistemi çok daha güzel olurdu.
  • Dikkat ettiyseniz B bloğu kaza sonrasında sacın altından silüeti çıkmış,mühendislik diye buna derim.Tebrikler FORD .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jdmworks -- 2 Eylül 2012; 23:45:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks

    Dikkat ettiyseniz B bloğu kaza sonrasında sacın altından silüeti çıkmış,mühendislik diye buna derim.Tebrikler opel.

    opel
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.