Şimdi Ara

Aynı jantı kullanarak lastik ebatı değiştirme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
685
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen yıl
  • Cevaplayan Üyeler 9
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 4
  • Ortalama Mesaj Aralığı 5 gün 7 saat 37 dakika
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 3
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • tutunmayan (4 mesaj) Huan8 (2 mesaj) khanstern (2 mesaj) autindustry (2 mesaj) OzzY® (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (12 mesaj) Mobil (3 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, çok cins lastik ebatlarına sahip olan BMW i3 marka bir aracım var.


    Önler 155 70 R19, arkalar 175 60 R19. Kışlık ön lastikleri bulabiliyorum ama arkalar yok. Bu durumda aklıma gelen şey arkalara da aynı ebatı takmak ama jant uyumu v.b. konularda sorun yaşar mıyım? Nasıl bir çözüm üretebilirim?


    Teşekkürler


    Aynı jantı kullanarak lastik  ebatı değiştirme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tutunmayan -- 10 Eylül 2021; 16:0:17 >



    |
    |
  • Merhaba hocam,


    Servise danışmanız daha doğru olur ancak aşağıdaki linki de inceleyebilirsiniz. Adam 4 lastiği de 155 - 70 - R19 84Q ile değiştirmiş;


    Aynı jantı kullanarak lastik  ebatı değiştirme
    Aynı jantı kullanarak lastik  ebatı değiştirmebmw blog
    Nokian Hakkapeliitta R2 now available for BMW i3
    https://www.bmwblog.com/2014/12/12/nokian-hakkapeliitta-r2-now-available-bmw-i3/




    https://www.hepsiburada.com/nokian-hakkapeliitta-r3-155-70-r19-88q-xl-kis-lastigi-uretim-yili-2020-4-adet-p-HBV00000ONOXR




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 10 Eylül 2021; 13:50:14 >




  • Jant uyumu sorunu olmaz. Zaten jantın ikisi de aynı inç boyutunda. Çamurluk ve davlumbazın ölçüleri çok farklı falan da olamaz. Sonuçta arkadan itiş spor araba değil. Ofset değerleri farklı mı? Değilse aynı lastik takılır. BMW 116i M paket kullanan arkadaşın da ön ve arka lastikleri orijinalde farklı ancak şu an tüm lastiklerini aynı ebatta kullanıyor. Bir sıkıntı yaşamadı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huan8 -- 10 Eylül 2021; 20:8:28 >
  • Hocam bir sıkıntı yaşamazsınız gibi duruyor. Neden derseniz:


    Öncelikle jantlar genelde standart olur dördü de aynıdır. Ayrıca ön ile arka lastik ebatlarınız çap olarak birbirine çok yakın. Aradaki fark %1. Ayrıca siz geniş olan lastiğin yerine dar lastik takmak istiyorsunuz ki davlumbaza da sürtme ihtimali kalmıyor böylelikle.


    Tek sorun eğer araç arkadan çekişli ise seri kalkışlarda biraz daha kolay patinaja düşebilir.

  • Bu arada, i3'ten memnun musunuz? Menzili, kullanışlılığı konusunda yorumda bulunabilirseniz sevinirim.

  • Huan8 H kullanıcısına yanıt

    Henüz aracı çok yeni aldım. Biraz kullandıktan sonra uzunca bir yorum yazmayı düşünüyorum.

  • i3.un lastikleri aslinda belki kasayi tasimayacak kadar ince. Yakit tasarrufu icin bu yonde bir inceltmeye gitmislerdi

    175.lik arka lastigin bile gucu aktarimda cok yeterli olacagini dusunmuyorum. Bence 155.lik lastigi arkaya asla dusunmeyin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: autindustry

    i3.un lastikleri aslinda belki kasayi tasimayacak kadar ince. Yakit tasarrufu icin bu yonde bir inceltmeye gitmislerdi

    175.lik arka lastigin bile gucu aktarimda cok yeterli olacagini dusunmuyorum. Bence 155.lik lastigi arkaya asla dusunmeyin

    BMW mühendisleri herhalde lastiğin ne kadar neyi taşıyabileceğini düşünüp hesaplamışlarıdr. 175'lik lastiğin bile gücü aktarmada yeterli olmayacağını düşünüyorsanız bu araç 0-100 km/h hızlanmayı patinaja kalmadan nasıl 6.7 saniyede yapıyor diye bir soru geliyor insanın aklına :)

    Araştırmalarım sonucu BMWnin aynı aracı farklı sürümlerde 155 arka lastik ile de çıkardığını buldum. Jantlar da uyumlu. Kullanan ve olumsuzluk yaşamayanlar var. Zaten kışlıkta 4 lastik de 155'lik oluyormuş.


    Lastiklerin tasarımı ile ilgili bilgiye, merak edenler linkten ulaşabilir.


    Aynı jantı kullanarak lastik  ebatı değiştirme
    Aynı jantı kullanarak lastik  ebatı değiştirmeroadshow
    Tire Tech: How does the BMW i3 handle so well on such narrow tires?
    https://www.cnet.com/roadshow/news/tire-tech-the-bmw-i3s-bridgestone-ecopia-ep500s/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tutunmayan -- 14 Eylül 2021; 14:1:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tutunmayan

    BMW mühendisleri herhalde lastiğin ne kadar neyi taşıyabileceğini düşünüp hesaplamışlarıdr. 175'lik lastiğin bile gücü aktarmada yeterli olmayacağını düşünüyorsanız bu araç 0-100 km/h hızlanmayı patinaja kalmadan nasıl 6.7 saniyede yapıyor diye bir soru geliyor insanın aklına :)

    Araştırmalarım sonucu BMWnin aynı aracı farklı sürümlerde 155 arka lastik ile de çıkardığını buldum. Jantlar da uyumlu. Kullanan ve olumsuzluk yaşamayanlar var. Zaten kışlıkta 4 lastik de 155'lik oluyormuş.


    Lastiklerin tasarımı ile ilgili bilgiye, merak edenler linkten ulaşabilir.


    roadshow
    Tire Tech: How does the BMW i3 handle so well on such narrow tires?
    https://www.cnet.com/roadshow/news/tire-tech-the-bmw-i3s-bridgestone-ecopia-ep500s/


    Alıntıları Göster

    Tabi ki hesap kitap yaptilar ama neyi onceliklendirdiklerini siz bilemezsiniz


    Ki oncelikleri aslinda cok da bilinemeyecek bir sey degil; elektrikli ve cevreci bir arac olarak tanitildigi icin, maksimum menzil ve minimum yakit yuketimini elde etmekti, ideal yol tutusunu degil. Haliyle biraz da esp.ye guvenmis olabilirler


    Belki de normalde 5.5 saniyede 100e cikacakken bu lastikler yuzunden 6.7 saniyede cikiyordur


    i3.un lastikleri tamamen araca ozel gelistirilmisti diye hatirliyorum. Muhtemelen celik karkasi guclendirilmistir. Ama bu iyi yol tutus saglayacagi anlamina gelmez


    Tabi sizin araciniz, sizin tercihiniz. Sahsen i3 sahibi olsam ilk isim daha genis lastik arayisina girmek olurdu. Ama dedigim gibi sizin tercihiniz, trafigi riske atmadiginiz ve tuv.den gectiginiz surece bisiklet lastigi bile takabilirsiniz




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autindustry -- 14 Eylül 2021; 14:35:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bu aracı çokmu aradınız nebiçim lastik ebatıdır bu

  • Huan8 H kullanıcısına yanıt

    Aracı yaklaşık 10 gündür kullanıyorum. Kısa bir süre olmasına rağmen paylaşacak kadar fikir sahibi oldum.


    Öncelikle araçtan çok memnunum. Araç dışarıdan küçük ama içeriden çok ferah. İç mekan kalitesinden zaten bahsetmeye gerek yok. BMW 5 ayarında.

    Şehir içinde müthiş kullanışlı. Arkadan itiş olduğu için direksiyon aralığı çok geniş ve çok dar yerlerde sönüş yapmak mümkün. Yoğun trafikte de oldukça kıvrak.

    Aracın spor arabalarla kapışan bir hızlanması var. 0-60km/h'de çok güçlü bir spor araba olmadığı sürece geçme şansı yok. İçten yanmalılar daha kavrama yapıp harekete geçene kadar ben diğer ışıklara varıyorum. 0-100 için de yine bine otomobillerin %95inden hızlı. Aracın max hızı 150km/h olarak sınırlandırılmış.


    Şarj konusuna gelirsek benim kullandığım model 60ah bataryası olan bir model. Tek şarj ile şehir içinde dikkatli kullanırsanız yoğun trafikte bile 150kmyi görebiliyorsunuz. Tabi şarj hava koşullarından etkileniyor. aşırı sıcak soğuk ve klima kullanımı şarjı etkiliyor ama 4 mevsimlik kullanım senaryolarında ekstrem durumlar hariç 100km altında düşeceğini sanmıyorum.


    Herkesin sorduğu bir şey var, şehirlerarası . Bu araç ile şehir dışına çıkmayı düşünmeyin. 150kmm menzil ile tatile, memlekete vs gitmek teoride mümkün ama pratikte zor.


    Batarya ömrü ile ilgili korkular var ama bunları almadan önce araştırdım. Alıştığımız telefon bataryası gibi değil bunlar. Aracın ömrü ile bir tutuyorlar batarya süresini. Benim aldığım araç 2016 ve 60bin km. Bataryasına baktığım zaman %89 kapasitede görünüyor. Zaten buffer olduğu için araç sıfırken bile bu %100 olmuyor. Elektrikli araçlarda en büyük kayıp ilk 3 yılda oluyormuş. Yani bundan sonra çok fazla batarya kaybı beklemiyorum. 200.000km yapmış ve bataryası iyi durumda olan i3ler var.


    Bakım masrafı çok düşük. 2 yılda bir. sadece polen filtresi değişimi fren kontrolü vs var. Bozulacak karmaşık bir motor ve şanzımanı da olmadığı için arıza durumu pek olmuyormuş.


    KM'de yaktığı yakıt maliyeti ise diğer 1.6 aracımın nerdeyse 10da biri. Evet şaka değil 3 zamanlı tarifeden gece 22.00den sonra şarj ederseniz km'de 8 kuruş falan yakıyor. Aracın menüsünde o ayar da var saati gelince şarja başlıyor.


    Kaskosu diğer araçlardan biraz pahalı ama iyi bir sürücü için elde ettiği hasarsızlık indirimleri ile önemli bir satın alma kriteri değil.


    Aracın güvenlik testlerini hem IIHS hem NCAP tarafında inceledim. Çok başarılı. Ayrıca yol tutuş için yapılan "moose test" sonuçları da bir çok binek otomobil ile hemen hemen aynı. Bazılarından iyi. O incecik lastikler çok büyük çapa sahip olduğu için gayet güzel yol tutuyor. Şasi zaten pist araçlarında kullanılan karbon monokok şasi. Dışarıdan çaktırmasa da oldukça spor ruhlu bir araç. Büyükçe bir go-cart sürüyor hissi veriyor.


    Özetle ilk 10 günlük deneyimim çok olumlu. Bundan sonrada alacağım araba yine elektrikli olur, koşullar elverdiği sürece tekrar içten yanmalıya dönmem.


    * Aracın dezavantajları da var benim için çok önemli değil ama kişiye göre değişir.

    • Bagaj küçük
    • Lastikleri bi tık daha pahalı
    • Arka kapılar Rolls Royce gibi açılıyor. Herkesin hoşuna gitmeyebilir.
    • Sürüş karakteri gereği süspansiyonlar biraz sert ama çok da değil.
    • konvansiyonel araçlardan daha düşük menzil
    • sıfır fiyatı yüksek


    Aynı jantı kullanarak lastik  ebatı değiştirme

    monokok şasi





  • 155 taban karda buzda da iyi olur
    Arkaları 155 yapın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tutunmayan t kullanıcısına yanıt

    Vay kardeş iyiymiş araban kıvraklıkta. Bir gün kapışmak dileğiyle. Allah kazasız, belasız ve seri kullanmak nasip etsin.

  • jant genişliğini kontrol etmeniz gerekir. aşağıdaki tabloya göre jantlarınız büyük ihtimalle 5" ya da 5.5", eğer 5.5" ise 155 uygun olmaz.

    Aynı jantı kullanarak lastik  ebatı değiştirme



    edit:

    Aynı jantı kullanarak lastik  ebatı değiştirme
    Aynı jantı kullanarak lastik  ebatı değiştirmewheel-size.com
    BMW i3 2019 - Wheel & Tire Sizes, PCD, Offset and Rims specs
    https://www.wheel-size.com/size/bmw/i3/2019/

    buraya göre önler 5", arkalar 5.5". Uygun değil.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OzzY® -- 23 Kasım 2021; 23:49:36 >




- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.