Şimdi Ara

Aylardır çözülemeyen hız problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
637
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese merhaba,
    Başlıkta belirttiğim gibi aylardır çözemediğim bir hız problemim var.
    İnternet sağlayıcı olarak Türk Telekom'u kullanıyorum.16mbit, 100GB AKK.
    Birkaç ay öncesine kadar (yaklaşık 4 ay) internetimiz problemsizdi ve
    hız ölçüm sitelerinde 12mbit rahat görüyordum.Fakat zamanla farkettiğim bu hatayla karşılaştım.
    İnternetim 16mbit olmasına rağmen speedtest vb. hız testi sitelerinde
    4 mbit üzeri hız alamıyorum.İndirme hızım max. 450kb/s.
    İnterneti çoğunlukla kablolu kullanıyorum.Ve evet kablosuz bağlandığımda da aynı.
    Fakat garip olan şey hız göstergesi 9-10 mbit civarlarına bir anda pik
    yapıp anında 4 e düşüyor ve orada takılı kalıyor.Şuanda birçoğunuz AKK'yi geçtiğimi
    veyahut şuanda aklıma gelmeyen basit bir hata olduğunu düşünüyorsunuz.
    Ama yapabileceğim her şeyi yaptım.
    *DNS değiştirdim merak etmeyin :)
    *Modemi kapadım açtım.
    *AKK ye kesinlikle takılmadım.
    *Türk telekomla defalarca, defalaarca ve defalarca konuştum.Adam gönderdiler
    ve gelen adamlar o kadar gülünçtü ki! Gelip ana hattan interneti ölçtüler ve 12 mbit
    alabildiğimi bir hata olmadığını belirttiler (internetim 16 mbit).Adamlardan biri hızımın
    düşük olduğunu belirtmekteki ısrarım üzerine telefonla birisi aradı ve bi süre konuştular.
    Adamın telefonunun sesi çok fazla olduğundan telefonun diğer ucundaki adamı duyabiliyordum.
    Konuşmalar şöyle:
    - Bizim adam, + Telefondaki adam
    -Abi ordan baksana bi hız hala yavaş diyolar.
    ...
    +Bunlar her ay 100 cigobaytı geçiyolarmış.Öyle de.Ondandır.
    -Tamamdır abi.
    Bana döndü ve dediki "Siz her ay 100 megabiti geçiyormuşsunuz ondandır o.Bekleyin düzelir." (Kota sorgulamadan baktığımda daha 32GB kullanılmıştı)
    Ben AKK yi geçmediğimizi daha ayın 3'ü olduğunu, hız testinde 4 mbit'i geçmediğini ve megabit değil gigabyte olduğunu belirttim.
    Yanındaki diğer adam da hız testlerinde siz tam hızı alamazsınız yav aldanmayın onlara yarısını falan alırsınız dedi ve gittiler.
    *Bunun üzerine anahatta sıkıntı olmadığını düşünüp modemi değiştirdim. (Airties 5760 aldım.) daha da beter oldu, internet gidip gelmeye başladı.


    Veeeee... Sonuç olarak hala aynı durumdayım ve kafayı yemek üzereyim.
    Eke modem arayüzündeki internet değerlerini bırakıyorum. (Modem arayüzüne de zorla girebiliyorum zaten onda da bir sorun var.)
    Umudumu yitirmek üzereyim.Eğer bu problemi çözen olursa hayatım boyunca ona minnettar kalacağım :d
    Çözmek isteyen ve daha fazla bilgi almak isterseniz mesaj atmanız yeter.
    Kahrolsun bağzı şeyler.



    Aylardır çözülemeyen hız problemi

    Aylardır çözülemeyen hız problemi







  • Gelen bağlantı hızında bir problem modem tarafında görülmüyor. Hatta ek vs var mı acaba? Speedtestten ziyade direkt link ile test etseniz download manager tarzı programlar ile.
  • Michael Scofield kullanıcısına yanıt
    IDMde dizi vs. indirirken aldığım maksimum hız 500kb/s.
    Steamde indirirken 540 kb/s.
    Bu problem ortaya çıkmadan önce 1,2 mb/s alıyordum.
    Hatta ek ile ne demek istediğinizi anlamadım, varsa da bilmiyordumdur nasıl öğrenebilirim?
  • Dediğim gibi hatta gelen değerlerde bir anormallik görünmüyor. Bina eski mi acaba? Portsal bir şey olabilir mi onuda bilemiyorum tabi. (Santral tarafında)
  • Michael Scofield kullanıcısına yanıt
    Bina 2008 de yapıldı.
    Yani iç tesisattan şüphelenmiştim bir ara ama türk telekom dan bir daha gelenler iç tesisatta sıkıntı olmadığını söyledi.
  • Peki başka cihazda da bu şekilde mi internet kullanımınız?
  • Michael Scofield kullanıcısına yanıt
    Bütün cihazlarda böyle.
    Telefon, televizyon, bilgisayar, tablet.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    hız göstergesi sorunu
    19 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • sorununuz santral kaynaklıdır bunun hiçbir açıklaması yok o modem değerleri normal olduğu sürece sorun santraldedir onlarla alakalıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuna152

    sorununuz santral kaynaklıdır bunun hiçbir açıklaması yok o modem değerleri normal olduğu sürece sorun santraldedir onlarla alakalıdır

    Santralden olabileceğine pek ihtimal vermiyordum bir süredir buraya fiber döşeniyor yolları falan kazıyorlar ondan olabilir mi?
  • PatrickJane68 kullanıcısına yanıt
    zannetmiyorum o değerler modeme ulaştıktan sonra o hızı tam olarak verememeleri santral sorunudur.Bendede modem değerleri sorunsuz ama gündüz normal olan ping ve hız akşam berbat hale geliyor buda santral sorumluluğundaki bir sorundur.Daha önce sorunsuzmuş birde sonradan portlara yeni aboneler ekliyorlar kapasite dolu iken abone eklemeye devam ediyorlar ve senin sorunsuz kullandığın internet bir anda düşüyor bendede benzer bir sorun var tam 8 aydır çözüm yok çünkü adam kapasitesi belli olan yere farklı yollarla yeni aboneler ekliyor yatırımda yapmayınca internet kötü hale geliyor.Sizin sorununuzunda santralde ki bir sorun olabileceğine yüksek ihtimalle olanak veriyorum.
  • Benzer sorundan muzdariptim.Bu akşam bir defa daha şansımı deneyeyim dedim,aradım müşteri hizmetlerini..Habib bey görevlinin ismi..Yardımcı oldu sağolsun.16 Mb'i kullanamamaktan şikayetçi iken (ki ben gerçek sınırsız kullanıyorum 170 tl ödüyorum aylık internet ücreti olarak) şimdi 50 Mb hipernet'e geçirdiler tarifemi 80 tl'ye ve ilginç olanı 16 Mb hızı tam alamazken 50 Mb hızı sorunsuz alıyorum! :) Gerçi bu tarifede adil kullanım var ama o da 1 mayısta nasıl olsa en fazla 16 Mb'e düşecek,o yüzden her türlü kardayım..Tavsiyem ,eğer hattın vdsl destekliyorsa hemen tarife değiştir.Meğerse varlık içinde yokluk çekiyormuşuz..Yarın 100 Mb'e çıkarmayı deneyeceğim hatta olursa.
  • Tuna152 kullanıcısına yanıt
    Santraldeki problemi ben nasıl çözebilirim ki?
    Fiber döşenip fibere geçene kadar böyle kalacak herhalde.
  • PatrickJane68 kullanıcısına yanıt
    ssantraldeki sorunu biz çözmeyeceğiz zaten ama buradaki saçma durum santraldeki görevlilerin sorunu çözmemesi en azından bizim bölgedeki santral görevlileri sorunu bildiği halde çözmüyorlar!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PatrickJane68


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tuna152

    sorununuz santral kaynaklıdır bunun hiçbir açıklaması yok o modem değerleri normal olduğu sürece sorun santraldedir onlarla alakalıdır

    Santralden olabileceğine pek ihtimal vermiyordum bir süredir buraya fiber döşeniyor yolları falan kazıyorlar ondan olabilir mi?

    Olabilir. Crc hatası alıyormusunuz.
  • Hocam aynı sorundan ben de muzdaribim. 12-13 mbps alırken şu anda 4 mbps ancak alıyorum ve Tivibu Ev çalışmıyor. Türk Telekom, ısrarla iç tesisat kaynaklı olduğunu belirtiyor. Modem değerlerimi de ekledim.Aylardır çözülemeyen hız problemi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eray36 -- 16 Nisan 2017; 22:31:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Altyapı güçlendirmesi talep edin hocam.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hızınızı yazılımsal makaslamışlar gibi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dikkate alıcaklarını sanmıyorum.
    Teknik desteği bile 10. aramadan sonra gönderdiklerine bakarsak
    altyapıyı 4 sene sonra anca güçlendirirler.
  • Arkadaşlar hortlatıyorum ama hala devam ediyor :((

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim sebepsiz yere düzeldi problemim anlayamadım valla.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.