Şimdi Ara

AYASOFYA'NIN CAMİYE ÇEVRİLMESİ İYİ Mİ OLDU YOKSA KÖTÜ MÜ ? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
154
Cevap
0
Favori
3.302
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • torlofan T kullanıcısına yanıt
    quote:

    Senin kafayla 5-10 kişi Amon Ra'ya tapmaya başlasak piramitler üzerinde hak iddia edebileceğimiz sonucu ortaya çıkıyor dedim. Daha ne diyim bilmem ki eleştirmek için


    Yahu benim ortaya koyduğum üç argüman senin bu argümanına cevap niteliğinde diyorum. Gene aynı şeyi yazıyorsun. Hayır, Amon Ra’ya tapanlar Mısır üzerinde hak sahibi olmayacaklar. Ayasofya ve bunun farkını üç argümanla açıklıyorum.

    Ya bana canı isterse onu yapar şunu yapar şeklinde argümanla gelme. Benim argümanım ahlâki değerler üzerine inşâ edilmiş bir argüman zaten. Hristiyanlar da Müslümanların camilerini ahıra çevirir isterse. Mesele bunun etik olup olmadığı. Ayrıca 1453 zayıflamış 3-5 Rum’a karşı elde edilen bir zaferdi(!) Osmanlı sayıca büyük farkla üstündü. Hatta savaş neredeyse kaybedilecekti. Zar zoruna kazılmış bir savaştı. Osmanlı deniz bozgununa uğramıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-596C9B846 -- 10 Temmuz 2020; 15:24:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-596C9B846

    Ya hocam bak aynı şekilde gene benim argümanlarıma cevap yerine, aynı şeyleri tekrarlayıp duruyorsun. Mülkiyet üzerine konuştuk dönüp dolaşıp Kızılderili mevzusuna geldin. Aynı şeyi tekrar yazıyorsun tekrar aynı kapıya çıkacaksın. Kızılderiliden Antik Mısır’a geçtin şimdi. Benim verdiğim 3 argüman zaten buna cevap niteliğindeydi. Cevabın varsa o 3 argümanı eleştirmen lazım.

    Alıntıları Göster
    Toprak yerleşilen bina yapılan bir şey.Bu kadar basit
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    Toprak yerleşilen bina yapılan bir şey.Bu kadar basit

    Alıntıları Göster
    Toprak mülkiyetini şehrin sahibi olmayı ayırmak gerek. İstanbul’un fethi ile Ayasofya Osmanlı mülkü oldu elbette. Ama İstanbul’a hükmetmek etik karşılanabilirken Ayasofya’nın dönüşümü etik değildir diyorum ben. Mülkiyeti elde etme şeklin ahlâki açıdan kusurlu mu değil mi bu önemli. Bunun sebeplerini de açıkladım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-596C9B846 -- 10 Temmuz 2020; 15:11:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Deniz bozgunu ifadesini açayım: Baltaoğlu Süleyman Bey, Batı'dan gelen ve yalnızca birisi muharip bir gemi olan 4 Venedik gemisinin Bizans tarafına geçişini engelleyemiyor. Bu, Türk ordugâhında çok ciddi bir demoralizasyonu beraberinde getiriyor. Bir kaynakta Fatih'in bu durum üzerine atını sinirle denize sürdüğü iddia ediliyor.

    O ana kadar yapılan bütün saldırılar Bizans tarafından püskürtülmüş. Onca ordu tarafından kuşatılmış İstanbul'un hiç düşürülememiş olması dolayısıyla, İstanbul'un alınamayacağı yönünde güçlü bir kanı var zaten. Hatta İslâm kaynaklarında İstanbul'un düşüşünün bir felaket yahut kıyamet habercisi olacağı batıl inancı mevcut ve Türkler arasında bu inanç epey yaygın. Yeni bir haçlı seferinin baş gösterebileceğine dair ciddi tedirginlik, üstelik birtakım duyumlar da var ayrıca. Çandarlı Halil Paşa'nın öncülüğündeki muhalefet, bu şartlar dolayısıyla ordugâhta pozisyonel üstünlüğü ele geçiriyor. Yine Feridun Emecen'in ifadeleriyle, Fatih "muhasarayı kaldırmayı bile düşünüyor".

    Denizde yaşanan bu mücadele, Osmanlı orgugâhındaki moralleri çok bozduğu, bir bozgun gibi algılandığı içindir ki ben de "deniz bozgunu" ifadesini kullanıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Her yerde dünya kadar cami var gidip namaz kılıyor gibi gelmiş burda soruyorsunuz bırakın müze olsun başka din dil ırk'lardan insanlar gelip gezsin ayasofya'da namaz kıldın diye Allah sana extra sevap yazmayacak
  • Gökten melekler inmiştir sen emin ol

    Ahlak üzerinden ilerlemen çok yanlış. O zaman dünya üzerindeki tüm mabetlere de aynı uygulama yapılmalı ancak bu asla ve asla olmaz. Çünkü ahlak denen şeyi belirleyenler yine insanlar.

    O günün dünyasında fethedilen topraktaki diğer dine ait mabeti yıkmak veya kendi dinin gereği için kullanmak ahlak kriteri iken bugün sen canın öyle istiyor diye ahlaken geri çevrilsin kiliseye demen çelişkidir. İddianı dünya üzerindeki tüm mabetler için yapmak zorundasın.

    Piramitlerin de mabet olduğu düşünüldüğünde ona olmaz diyemezsin.

    Al bak Danıştay da karar almış ne gereği varsa artık. Yakın zamanda ezan sesleri duyacağız sanırım sizin Hacı Sofia kilisenizden.
  • Konuda her şey tartışılmış ama meselenin özünde yatan siyaset ve güç ilişkilerine kimse değinmemiş gördüğüm kadarıyla. Ayasofya Osmanlı Devleti'nin fetih kavramına dayanarak ele geçirip tasarruf ettiği eski bir Bizans mülkü. Konuyu bu bağlamdan koparamayız. Fakat buna rağmen 2. Mehmed camiye çevirtti diye bugün müze olarak elde tutmak bizim Ayasofya üzerinde hakkımızı zedeliyor mu? Hiç sanmıyorum. Topraklarında 1500 sene evvel yapılmış muhteşem bir Bizans eserini tutmanın Ayasofya'yı cami olarak kullanmamızdan ne farkı var Türkiye Cumhuriyeti'nin "egemenlik" göstergeleri açısından? Mülke tasarruf eden yine aynı devlet olmuyor mu?

    Yine de tüm bunlardan bağımsız ben cami olarak kullanılmasına biraz daha yakınım. Olayı İslam hukukundan ve Osmanlı Devleti'nin fethinden koparmak zor. 500 yıl boyunca da cami olarak kullanılmış. 1934 yılında uluslararası arenada oluşan bir takım şartlardan ötürü müze yapılmış. Fakat bugün bir takım şovenistin ve radikal İslamcı'nın tekbirleri altında "ikinci fetih" muamelesi yapılarak bu olayın önümüze konması bizim bu meseleyi tartışabilmekten dahi ne kadar uzak olduğumuzu gösterdi bana. Siyasi bir şovdan öte bir şey değil bu. Kimsenin aklı başında değil, olayın unsurların sağ duyuyla ele almak ve konuşmak yerine "tekbir" diyecek yer arıyor ve bir fetih fetişi yaşamak istiyorlar.

    Her yerde konuşulan bir başka mesele de Atatürk'ün imzaladığı bir kararnamenin Danıştay tarafından iptali. Açıkçası bir ülkede halihazırda var olan Anayasal düzenin kurucusu konumunda bulunan bir insanın imzaladığı kararnameyi iptal etmek mevcut iktidarın ve ona bağlı teşekkül eden yargının açık bir güç gösterisi. Pek ala idari gücüyle Ayasofya'yı ibadete açardı iktidar. Oysa istenilen şey üzüm yemek değil, bağcıyı dövmek. "Kurucu iktidar" konumunda bulunan bir reisicumhurunun imzaladığı kararı iptal etmek bir devletin temelinde yatan değerleri ve hedefleri zedeler. Bu harekette niyet Ayasofya'da namaz kılmak değil, kendini kurucu iktidardan dahi yukarıda göstermek arzusu.




  • Patron arayip maasima 500 dolarzam yaptigini soyleyip kapadi..
    Tum gun sevinclekarisik aptallik halitlr dolasip durdum.

    Bayram dehil seyran degil
    Bu cakal beni niye opti

    Eve geldim haberlerde ayasofya namazla sereflendi diye haber gordum.

    Tabi ya..borumu ayasofya da namaz..bence sirius 5000 sene daha erken gorunecek..
    1 2 gune kapiyi calmasini bekliyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sething

    Patron arayip maasima 500 dolarzam yaptigini soyleyip kapadi..
    Tum gun sevinclekarisik aptallik halitlr dolasip durdum.

    Bayram dehil seyran degil
    Bu cakal beni niye opti

    Eve geldim haberlerde ayasofya namazla sereflendi diye haber gordum.

    Tabi ya..borumu ayasofya da namaz..bence sirius 5000 sene daha erken gorunecek..
    1 2 gune kapiyi calmasini bekliyorum..
    Iste Allah sana nimet veriyor sen halen "Din yok Allan yalan" diyorsun.

    Iste gormeyen gozler icin ibretler vardir. Ben olsam senin yerine secdeye kapanir bu nimeti verdigi icin Allah'a ibadetimi ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gunde 3 vajit gunese donup thanks bro diyorum.yetmez mi.illa zulume mi varsin..

    Gecen yil az sicak gecti diyr sovfum bu yik uv krrmlerlefazladan maruz kalarak duruku esitledim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sething

    Gunde 3 vajit gunese donup thanks bro diyorum.yetmez mi.illa zulume mi varsin..

    Gecen yil az sicak gecti diyr sovfum bu yik uv krrmlerlefazladan maruz kalarak duruku esitledim..
    Yoksa sen ateşperest misin? Güneş müneş falan!! Ilk defa forum da Mecusi goruyorum .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Herattaa

    Yoksa sen ateşperest misin? Güneş müneş falan!! Ilk defa forum da Mecusi goruyorum .

    Alıntıları Göster
    Ben ates dini izgara mezhebi kaburga kolu kuyruk yagi kapisi gerdan makamina inaniyorum..

    (Allah canimi alsada forum kurtulsa)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sething -- 12 Temmuz 2020; 4:22:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kütahyalı 77

    Biz niye duymadık ?

    Alıntıları Göster
    Demiştim halı siparişi bile verildi diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Novagate

    Demiştim halı siparişi bile verildi diye

    Alıntıları Göster
    Arkadaş müneccimmisin nesin nasıl bildin ? Hakikaten 24 Temmuz Cuma günü açılıyor, şaka gibi
  • Açık konuşmak gerekirse bende Fatih'in Ayasofya'yı Cami'ye çevirmesini ahlaki olarak doğru bulmuyorum. Tabi durum ve şartları o zamana göre değerlendirmek gerektiğinin farkındayım ama bu kadar entellektüel birisinin bunu nasıl yapmış olabileceği kafamı karıştırıyor. İspanya'da ve Portekiz'de ki Endülüs Emevi Devleti'nin yaptığı camilerin kiliseye dönüştürülmesini de anlıyorum ama bu iki devlet o dönem aşırı bir dinci tutum sergiliyordu. Yani böyle aklı selim birisi yok denilebilir çünkü Girnata Emirliği Aragon ve Castilya krallıkları tarafından fethedilince ve müslüman devleti kalmayınca bu iki krallık iberia yarımadasında yaşayan herkesi hristiyan olmaya zorluyor ve olmayanı öldürüyorlardı. Bu durum garip kaçmasa da(devletlerin tutumuna göre) Osmanlı'nın o dönem ki tutumuna da ters düşen bir hareket.

    Biraz araştırınca ve farklı forumlarda tartışınca bir takım siyasi nedenlerden dolayı çevrildiğini duydum. Bir nevi kabul edilebilir nedenlerdi ama bu bendeki garipliği almaya pek yetmedi. Şimdiki zamana gelirsekte bu sefer Müslüman ve Hristiyanların haklarının olduğu konusunda hem fikirim.(Birisi dinsel birisi siyasi) Yapılış amacı ve kullanım amacı hristiyanların hakkı iken sınırlar içerisinde olması egemen devletin her şeyi yapacağı hakkını da veriyor. Yani ne olursa olsun Türkiye sınırları içerisinde olacağı için son söz Türkiye'nin olmalı. Ama unesco ile antlaşmayı hiçe sayıp Cami'ye çevrilmesini onaylamıyorum müze olarak kalması her 2 taraf için de iyi olabilirdi.

    Yunan gibi hristiyan devletlerin tepkisi siyasi olsa da en azından dinine bağlı hristiyanlar için düşündürücü bir durum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Herattaa

    Açık konuşmak gerekirse bende Fatih'in Ayasofya'yı Cami'ye çevirmesini ahlaki olarak doğru bulmuyorum. Tabi durum ve şartları o zamana göre değerlendirmek gerektiğinin farkındayım ama bu kadar entellektüel birisinin bunu nasıl yapmış olabileceği kafamı karıştırıyor. İspanya'da ve Portekiz'de ki Endülüs Emevi Devleti'nin yaptığı camilerin kiliseye dönüştürülmesini de anlıyorum ama bu iki devlet o dönem aşırı bir dinci tutum sergiliyordu. Yani böyle aklı selim birisi yok denilebilir çünkü Girnata Emirliği Aragon ve Castilya krallıkları tarafından fethedilince ve müslüman devleti kalmayınca bu iki krallık iberia yarımadasında yaşayan herkesi hristiyan olmaya zorluyor ve olmayanı öldürüyorlardı. Bu durum garip kaçmasa da(devletlerin tutumuna göre) Osmanlı'nın o dönem ki tutumuna da ters düşen bir hareket.

    Biraz araştırınca ve farklı forumlarda tartışınca bir takım siyasi nedenlerden dolayı çevrildiğini duydum. Bir nevi kabul edilebilir nedenlerdi ama bu bendeki garipliği almaya pek yetmedi. Şimdiki zamana gelirsekte bu sefer Müslüman ve Hristiyanların haklarının olduğu konusunda hem fikirim.(Birisi dinsel birisi siyasi) Yapılış amacı ve kullanım amacı hristiyanların hakkı iken sınırlar içerisinde olması egemen devletin her şeyi yapacağı hakkını da veriyor. Yani ne olursa olsun Türkiye sınırları içerisinde olacağı için son söz Türkiye'nin olmalı. Ama unesco ile antlaşmayı hiçe sayıp Cami'ye çevrilmesini onaylamıyorum müze olarak kalması her 2 taraf için de iyi olabilirdi.

    Yunan gibi hristiyan devletlerin tepkisi siyasi olsa da en azından dinine bağlı hristiyanlar için düşündürücü bir durum.
    Padişah Fatih Sultan Mehmet Han'dan bahsetmiyorum, Dünya Lideri Recep Tayyip Erdoğan'dan bahsediyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sething

    3 kutsal sayimiz.


    Alıntıları Göster
    Nedir bu sayılar ? Niye Kutsal ?
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.