Şimdi Ara

Avrasya Tüneli 20 Aralık'ta açılıyor, bilmeniz gereken her şey yazımızda (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
226
Cevap
2
Favori
5.938
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • silversmith S kullanıcısına yanıt
    Yap-işlet-devret modelinin kötü yanı da bu kardeşim. Ama tünel devlete devredildiğinde de değilmeyecektir fiyatlar. Örnek 1.ve 2. boğaz köprüsü. Maliyeti bitince geçiş ücreti kalkacakmıştı güya...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neutumn

    Çok parlak ve geçikmiş bir fikri faaliyete geçiriyorsun ama o fikrin içinde hayati önem taşıyan raylı sistem ve toplu taşıma yok, üstelik 2 şeritli bir yol olarak tasarlanmış şekilde. Yani bravo, olağan şartlar seni buna itiyor, yapmak mecburiyetinde kalıyorsun, buna rağmen Orta Çağ ulaşımına dönüyorsun, düpedüz pes. Tarih kitaplarında bundan kötü hizmet göremezsiniz, leke resmen, utanç.

    Zaten marmaray var ayni guzergahta. Raylı sistem değilmi o.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mademki devlet geçiş garantisi veriyor.
    geçişler ücretsiz olsun.

    haram zıkkım olsun.
    milyar milyar götürüyorlar paraları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jolawe

    Yap-işlet-devret modelinin kötü yanı da bu kardeşim. Ama tünel devlete devredildiğinde de değilmeyecektir fiyatlar. Örnek 1.ve 2. boğaz köprüsü. Maliyeti bitince geçiş ücreti kalkacakmıştı güya...

    13 Ekim'de yazdığım yazıda Doları 3.08'den hesaplamışım. KDV dahil 14.5TL demişim. Şimdi ise dolar 3.36TL. Yeni hesaba göre kdv dahil 15.85TL tutuyor. 1.35TL zam. 36 günde %9.4 oranında zam yemiş.
  • 100 dakikada trafikle gidilen yolun trafiksiz 15 dakikada gidilen yolla karşılaştırılmasi kimsenin o parayi verip geçmeyeceğinin düşünülmesinden mi?

  • bu tünelin masrafı 1,25 milyar $ mış,
    devlet suriyeli göçmenlere 25 milyar harcamış,
    bu paraya devlet isterse 20 tane tünel yapabilirmiş.
  • Günü birlik bir şahıs kullanamaz bu köprüyü. Arada bir ailecek karşıya gideceğin tutar o zaman anca kullanırsın. Öbür türlü Asgari ücret alan biri için hergün karşıya özel araçla ne diye gideceksin manyakmısın. Zengin olan adama koymaz adam gider. Trafiği elbet bir miktar rahatlatır. Ama fiyatı biraz indirilebilirdi 10 TL yapılabilirdi normal vatandaşa. Ne gerek var hep zorlamaya anlamıyorum devlet vatandaşı soymak için değil soyulmasına engel olmak için çalışmalı.
  • Fiyat pahalı .. Hadi onu geçtim , Bir taraflarını yırtıyorlardı Dolar ile iş yapmayın diye Hayırdır neden dolar olarak ücret alıyor. Türkiye Cumhuriyetinde Devletin yolu Dolar ile mi kullanıma satılıyor ? Terbiyesizlik başka hiç bir şey değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykurtulus

    quote:

    Orijinalden alıntı: dobrasam

    Genç arkadaşlar bilmez ve site ağırlıklı olarak 0-15 yaş arası genç arkadaşlar dan oluşuyor bu ülke İETT otobüsüne hayvan vagonu gibi sıkışan insanların dramına şahit oldu saymaya kalksak uzun uzun gider genç arkadaşlara tavsiyem eleştiri ve hakaret etmeden önce yaşadıkları ülkenin geçmiş yıllarını araştırmaları o zaman belki biraz mantık ve zeka içeren eleştiri görebiliriz

    Günümüzde "hayvan vagonu gibi sıkışan insanlar dramına" şahit olmuyorsanız kör olmanız gerekir keza sabah saatleri Sancaktepe, Sultanbeyli ve Ümraniye'den Üsküdar'a giden neredeyse her otobüs "hayvan vagonu gibi sıkışan insanlarla" dolu.

    Bu arkadaş gibiler artık sınıf atladıkları için görmüyorlar ve geri dönmemek için bütün bu tırmalamaları.




  • biz motorculara yasak mis
  • Halkı düzmenin adı hizmet olmuş.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Desenize bugün de miting var..Herşeyi unutmaya tekrar tekrar unutmaya saatler kaldı
  • Beyler gidis 17 gelis 17 tl mi vallaha simdi okudum

    Eger oyleyse bu tunelden gecenin akli yok ya da parasi cok gercekten oyle mi
  • Herhangi bir iett aracı vs bu güzergahtan geçecek mi?
  • guvenlik var mi guvenlik? VAR MI? VAR MI? VAR MI?
  • Dünyaya ilham dıye başlamışlar ..
  • Arkadaş köprü,yol,tünel eyvallah işe yarar şeyler burda aptalca muhaliflik yapmaya gerek yok..Yalnız bu ücretler ne arkadaş? Hem trafik sorunundan bahsediyorsun hem zamandan kar edilecek diyorsun fiyata gelince fıssss..Bakın bedava olsun demiyorum dünyada bir çok örneği vardı köprüden,tünelden,yoldan para alınan yerler yalnız bunun bir albenisi olacak..Ekonomik olarak en alt tabadaki adamda geçebilecek en üstteki adamda geçebilecek..Yap 5 lira geçsin herkes..
  • Tünelin yapılmış olması ve hizmete sokulması ülke adına kısa vadede iyi bir durum.

    Fakat eleştirilecek noktalarda yok değil.

    Öncelikle yapım şekli olan yap işlet devret; bu devletin kasasından para çıkmadan oradan geçecek vatandaşlara yüklenmiş bir yük. Bu açıdan oradan geçmeyecek kişinin vergisinden kesilmeyeceğini düşünmek aslında olumlu. Ancak tüm bu kritik yapıların özel sektör elinde olması ister istemez tedirginlik yaratıyor. Dolara endeksli olmasıda tl ye güven olmadığını ve doların düşmesine olumlu katkı yapmayacağını gösteriyor.Ayrıca bu tünele zorunlu yönlendirme de yapılmamalı.

    Bir diğer husus tünelin ihtiyaç haline dönüşen süreci kontrol edememek. yıllar önce askerlik yaptığım istanbula geçen yıl gittim tekrar. Aradan bayağı bir zaman geçmişti. Sarayburnundan zeytinburnuna giden yolda ortada refüj ve ağaçlar vardı. Onları göremedim. Pazar günü insanlar sırtsırta bahçelere doluşmuşlardı. O kadar boğuldmki anlatamam.Metrobüsler aşırı kalabalıktı ve hava kirliydi. O gün istanbuldan çıkarken köprü-pendik arasını 2 saatte gelebildik.Bir an bırakmayacak beni bu şehir zannettim. Kaçmak istiyordum buradan.

    Benim askerlik yaptığım dönemde evet yollar bu kadar janjanlı değildi ama trafikte bu kadar yoktu 1 saate çıkardık en kötü istanbulu.

    Yani demem o ki yol yapmaktan ziyade o yolun yapılmasını zorunlu kılan göç ve yığılmaya engel olunmalı. Yoksa nefes alamadıktan sonra 20 tünel yapsan neye yarar. Elin katarlısı gelip yalıda kalıyor sen bahçe bulamıyorsun, köstebek gibi tünellerde geziyorsun.

    Üstüne birde başıboş 1 milyon suriyelide bu şehirde. Bu şartlarda tünele sevinmek içimden gelmiyor aslında.

    Kısacası o suriyelileri almasaydık, şehirlere göçü önleyebilseydik, orman arazilerini imara açmasaydık istanbulun bu tünele ihtiyacı olmayacaktı.

    Eskiden evet haliç kokardı. Ama havada bu kadar sinsi kimyasal da yoktu. Yani o kokan haliçin havası bugünkünden daha sağlıklıydı. Şimdi sürekli benzin karbonmonoksit soluyoruz. Tezek solusak daha iyi en azından o kadar sağlıksız değil.İnsanların sıkışmaktan psikolojisi bozuk. Kalabalık güvenlik tehdidi ortaya çıkarıyor.

    Bu nufus nereye kadar gidecek böyle 30 tane tünel yapınca ne olacak. Bakın avrupa sanayisini çine taşıyor orada ürettiriyor kirli havayı çekmiyor.Berlinin londranın şehir içinde bir sürü yeşillik ormanlık alan var.

    İstanbul için üzülüyorum sadece. İçindeki ormanlar bitti tekirdağ kocaeli sınırınada dayanacak imarlı bölgeler. Bu hiç iyi değil. O tünel altından yapılsa bile iyi değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drazy -- 20 Aralık 2016; 12:12:27 >




  • Yapılan tüm projelerin tamamı zenginlere yönelik hem de hepsi.

    Maaşına aldığın zam belli.

    - Duble yollar
    - Havaalanları
    - Yeni yapılan Osmangazi ve Yavuz Sultan köprüleri onlara bağlanan yollar
    - Avrasya Tüneli

    İstisnasız zenginlere hitap ediyor. Zenginler rahat rahat trafik derdi olmadan geçip kullansın.
    Hem de ticari araçları kaydırıp "zorunlu gelir kaynağı" da yaratıyor mis gibi.
    Avrasya tüneli zaten ağır vasıtaya uygun değil. Yavuz Sultan Köprüsüne göre de şehrin ortasında kaldığı için son çıkışlarda trafik yaratmamak adına biraz daha düşük tutulmuş sanırım. Başka bir açıklama bulamıyorum.

    Arada bir Marmaray var ki onu da Kazlıçeşme - Ayrılıkçeşme arasından ibaret zanneden cahiller de bol.

    Bütün bunlara oley çekenler de ayağında terliği olmayan insanlar.

    Yazık bize.

    İşe her gün arabayla gidip gelen insanların %90'ı yeni yapılan yolları kullanamıyor ekonomik güçten dolayı.

    Velhasıl Kelam...

    Trafiği rahatlatmak maksadıyla (!) yapılan bu projeler uygulama özürlülüklerinden dolayı hiçbir faydası olmadığı gibi kullananlar bilirler birçok yolu da felç etti. Yavuz Sultan Köprüsü Basınekspres..




  • Yol len asfalt len iyye gidiyoruz len helal len buyuyoruz len avrupa kiskaniyo len reyis len 2023 len bor len

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.