Şimdi Ara

AVRASYA TÜNELİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
579
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet devlet baba avrasya tünelinden günde 100 bin araç tahmin ediyormuş

    ve bunun 68K sına devlet garantisi vermiş

    nerde bizim hülogcular


    ücreti 4 ile 6 dolar + kdv



  • 68k geçmezse o tünelden?
  • hüloooggg
  • Celest kullanıcısına yanıt
    4 dolar + kdvlik payından hazırla usta
  • Billboard'larda" Dünyaya İlham Türkiye'ye Armağan Olsun "

    Yazmışlar galiba ulan kahkaha attım sokakta



    Yanlış hatırlıyorsam düzeltin.
  • sizde böyle milletten parasını alabilirsiniz demek istemişler :)
  • Şimdi hedeflenen rakama ulaşamazsa devlet kaç trilyon para ödeyecek

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    EDREMİT KÖRFEZ HAVALİMANI
    13 yıl önce açıldı
    İzmir Kuzey Ege Gezi Önerileri
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Baska yere yazmistim, buraya kopyalayalim.



    Karını zararını önümüzdeki yıllarda göreceğiz.



    Bu projeler sadece 2017 yılını düşünerek yapılmıyor.

    30 Sene sonra istanbulun trafiği, ulaşım haritası hesaplanarak yapılıyor.



    Günlük 100 bin araç geçecek şekilde planlanan Boğaziçi Köprüsünden ilk yıl günlük 32bin araç geçmiş.

    Araç geçiş rakamlarına bakalım.



    1973- 32bin

    1987 -130bin

    2015 - 250bin+



    Marmaray nedeniyle 2016 da aynı oranda artmamış ama yine 250bin üzerinde araç geçişi olmuş.
  • geçmezse bize mi geçirecekler yani!

     AVRASYA TÜNELİ
  • Habidin kullanıcısına yanıt
    ivit :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumu

    Baska yere yazmistim, buraya kopyalayalim.



    Karını zararını önümüzdeki yıllarda göreceğiz.



    Bu projeler sadece 2017 yılını düşünerek yapılmıyor.

    30 Sene sonra istanbulun trafiği, ulaşım haritası hesaplanarak yapılıyor.



    Günlük 100 bin araç geçecek şekilde planlanan Boğaziçi Köprüsünden ilk yıl günlük 32bin araç geçmiş.

    Araç geçiş rakamlarına bakalım.



    1973- 32bin

    1987 -130bin

    2015 - 250bin+



    Marmaray nedeniyle 2016 da aynı oranda artmamış ama yine 250bin üzerinde araç geçişi olmuş.

    sonuçta para verilecek yani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bualix

    Billboard'larda" Dünyaya İlham Türkiye'ye Armağan Olsun "

    Yazmışlar galiba ulan kahkaha attım sokakta



    Yanlış hatırlıyorsam düzeltin.

    Aynen dün akşam bende minibüste giderken yazıyı gördüm bi an kendimi tutamayıp gülünce millet bana deli gibi baktı




  • alisırakaya kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yahu projeyi savunmuyorum ama 'devlet garantisi' olayıyla neden bu kadar uğraşılıyor anlamadım.



    Eğer köprüyü devlet yapsa, yine bizim paramızla yapacaktı (vergiler). Kısa zamanda çok fazla para devletin cebinden çıkacaktı devletin çalışma usulü de yavaş olacağından daha uzun sürede yapılacaktı ve muhtemelen arada yolsuzluklar da olacaktı. Üstüne devlet yine de geçiş ücreti alacaktı (önceki boğaz köprülerini devletin yaptığını varsayıyorum net bilgim olmamakla beraber ve ücret alınmaya devam ediliyor). Yani hem geçiş ücreti hem köprü maliyetini ödeyecektik.



    Şimdiki durumda devlet sanıyorum direkt para sağlamıyor, yani kısa zamanda devletin cebinden para çıkmıyor (yap, işlet, devretin anlamı odur herhalde). İşi başka bir özel oluşuma yıkıyor. O özel oluşumun parasını da taksit taksit veriyor (daha doğrusu halka verdirmeye çalışıyor ama halk karşılayamazsa ben karşılarım diyor) ve diyor ki 'ücret şu kadar olsun, bu kadar araç geçeceğini varsayıyorum ama geçmezse de üstünü ben karşılayacağım'. Yani yine biz geçiş ücreti ödüyoruz, vergilerimizle köprünün ücretini de devlet ödüyor. Hem geçiş ücreti hem köprü maliyeti yine bizim omuzlarda :) Tek farkı kısa zamanda çok para cepten çıkmıyor da taksit taksit alınmış gibi oluyor (anladığım kadarıyla).



    Özel şirkette zarar etmemek için haliyle ciddi bir şekilde alacağı parayı garanti etmek için şartlar koşuyor. Atıyorum 3 yıl sonra devlet politika değiştirse, 'İstanbul'un nüfusunu azaltıyorum' dese ve tünelden çok az araç geçmeye başlasa adamların yatırımı ne olacak (zor senaryo da diyelim oldu)? Yani demek istediğim, özel şirket kendi yatırımını her zaman garantiye almak ister ki onlar da öyle yapıyor. Sizin şirketiniz olsa hayrına iş yapmazsınız sonuçta.



    Yani her koşulda parayı biz ödemiyor muyuz, ben mi yanılıyorum :) İki yöntemin artısı, eksisi tartışılır. Tünelin gerekliliği gereksizliği tartışılır (ki bana göre İstanbul'un trafiğini nüfus azaltmadan hafifletmek imkansız, onun çözümü de diğer illeri hem sosyal hem iş anlamında geliştirmek ve insanları İstanbul'dan diğer illere göçe özendirmek) ama bunu tartışmak bana gereksiz geliyor. Oturup hesap kitap yapmadım hangi tip daha ucuza gelir diye de çok çok çok fark var mıdır diye merak etmiyor değilim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumu

    Baska yere yazmistim, buraya kopyalayalim.



    Karını zararını önümüzdeki yıllarda göreceğiz.



    Bu projeler sadece 2017 yılını düşünerek yapılmıyor.

    30 Sene sonra istanbulun trafiği, ulaşım haritası hesaplanarak yapılıyor.



    Günlük 100 bin araç geçecek şekilde planlanan Boğaziçi Köprüsünden ilk yıl günlük 32bin araç geçmiş.

    Araç geçiş rakamlarına bakalım.



    1973- 32bin

    1987 -130bin

    2015 - 250bin+



    Marmaray nedeniyle 2016 da aynı oranda artmamış ama yine 250bin üzerinde araç geçişi olmuş.

    Nüfus artıyordu ya, insanlar çoğalıyor falan filan...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TMoE T kullanıcısına yanıt
    Hocam ince cizgi su

    devlet yapsa kopek gibi 25 yıl boyunca bu kadar kaar marji olmayacaktı

    seni beni 25 yıl boyunca sömürmiyeceklerdi

    mevzu sunun gibi dusun 10 bin tl kredi cek bankadan

    sana gunde su kadar paradan 10 yıl somursunler .

    devletin yapamıyor özel firma kredi cekiyor bunun ustune karını koyuyor osu busu ondan sonra ayda gunde 100bin arac gecmezse kurtarmıyor kendini devlette yapılsın diye sana teminat veriyor sende yasladım devlete totoyu diyip . yapıstırıyon ondan sonra geçen ambulanstan polisten bile para istiyorsun

    tam anlatamadım ama gren kazık 4 dolar + kdv değil kısacası
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumu

    Baska yere yazmistim, buraya kopyalayalim.



    Karını zararını önümüzdeki yıllarda göreceğiz.



    Bu projeler sadece 2017 yılını düşünerek yapılmıyor.

    30 Sene sonra istanbulun trafiği, ulaşım haritası hesaplanarak yapılıyor.



    Günlük 100 bin araç geçecek şekilde planlanan Boğaziçi Köprüsünden ilk yıl günlük 32bin araç geçmiş.

    Araç geçiş rakamlarına bakalım.



    1973- 32bin

    1987 -130bin

    2015 - 250bin+



    Marmaray nedeniyle 2016 da aynı oranda artmamış ama yine 250bin üzerinde araç geçişi olmuş.

    1- Verilerin hatalı FSM+Bogaz köprüsü aylık ortalama geçiş yaklaşık 10 milyon araç, günlük ~330 bin, ikiye bölersen tek bir köprüden ortalama 160-170 bin araç geçiyor.

    2- Bu sayıları yıl bazında karşılaştırman oldukca gereksiz, kaldı ki 2000 yılı verilerine göre yine ayda 10-11 milyon otomobil geçiyor köprüde. Yani neredeyse 20 yıldır bu rakam aynı. Belli bir kapasiteden sonra köprüden geçiş sayısı artmaz. İstersen 2100 yılına ışınla kendini.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suratsızadam

    Hocam ince cizgi su

    devlet yapsa kopek gibi 25 yıl boyunca bu kadar kaar marji olmayacaktı

    seni beni 25 yıl boyunca sömürmiyeceklerdi

    mevzu sunun gibi dusun 10 bin tl kredi cek bankadan

    sana gunde su kadar paradan 10 yıl somursunler .

    devletin yapamıyor özel firma kredi cekiyor bunun ustune karını koyuyor osu busu ondan sonra ayda gunde 100bin arac gecmezse kurtarmıyor kendini devlette yapılsın diye sana teminat veriyor sende yasladım devlete totoyu diyip . yapıstırıyon ondan sonra geçen ambulanstan polisten bile para istiyorsun

    tam anlatamadım ama gren kazık 4 dolar + kdv değil kısacası

    Dediğim gibi hocam oturup hesap kitap yapmadım. Hangi durumun daha karlı olduğunu bilmiyorum. Çok fark olmayacağını düşünüyordum ama şimdi dediğinizi düşünüm de özel yaparken kendi sermayesini değil kredi kullanırsa hem onun faizini hem de hem kar marjını ister. Ben kendi sermayesinden yapar diye düşünmüştüm. Bu durumda biraz fark olur (yine hesap yapmadan konuştum tabii).

    Devletimizin de elinde para olmadığı için (malum cari açık ortada) yine kredi çekecekti, biz sadece faizini ödemiş olacaktık ama şimdi ekstra olarak milleti de zengin ediyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: forumu

    Baska yere yazmistim, buraya kopyalayalim.



    Karını zararını önümüzdeki yıllarda göreceğiz.



    Bu projeler sadece 2017 yılını düşünerek yapılmıyor.

    30 Sene sonra istanbulun trafiği, ulaşım haritası hesaplanarak yapılıyor.



    Günlük 100 bin araç geçecek şekilde planlanan Boğaziçi Köprüsünden ilk yıl günlük 32bin araç geçmiş.

    Araç geçiş rakamlarına bakalım.



    1973- 32bin

    1987 -130bin

    2015 - 250bin+



    Marmaray nedeniyle 2016 da aynı oranda artmamış ama yine 250bin üzerinde araç geçişi olmuş.

    1- Verilerin hatalı FSM+Bogaz köprüsü aylık ortalama geçiş yaklaşık 10 milyon araç, günlük ~330 bin, ikiye bölersen tek bir köprüden ortalama 160-170 bin araç geçiyor.

    2- Bu sayıları yıl bazında karşılaştırman oldukca gereksiz, kaldı ki 2000 yılı verilerine göre yine ayda 10-11 milyon otomobil geçiyor köprüde. Yani neredeyse 20 yıldır bu rakam aynı. Belli bir kapasiteden sonra köprüden geçiş sayısı artmaz. İstersen 2100 yılına ışınla kendini.

    Siz wikiden bakmissiniz sanirim. Orada yazilanlarin dogrulugu ile benim verilerimin dogrulugu esit oranda.

    Benim kaynagim asagidaki site.
    http://m.haberler.com/suleyman-demirel-1970-yilinda-bogazici-koprusunu-7424679-haberi/

    En dogru bilgi kgm nin sitesinde. Ama muhtemelen accessle hazirlanmis veri tablosu pek kullanisli olmadigindan ugrasip aramadim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • TMoE T kullanıcısına yanıt
    aynen öyle hocam .
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.