Şimdi Ara

Avea Benden Haksız Yere 77 Lira İstiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
1.094
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • http://forum.donanimhaber.com/m_29155036/mpage_1/key_/tm.htm

    Bu konuda bahsedilen yasadan faydalanmak için avea'ya başvurdum. Şubat ayından beri heryöne sınırsız tarifeyi kullanıyorum, bu tarifeye telefonuma gelen mesajı onaylayarak, taahhütname falan imzalamadan 67 lira karşılığında geçmiştim. İki gün önce 7-8 yıldır kulalandığım babamın adına kayıtlı olan hattımı kendi üzerime almak için avea'ya başvurdum bir kaç evrak doldurdum. Bugün avea'yı 48 saat dolduğu halde bana onay mesajı gelmediğini bildirmek için aradım, evraklarımın merkeze ulaşmadığını ve işlemi yaptığım avea iletişim merkeziyle görüşmemi söylediler. Avea iletişim merkezine gittiğimde yeniden sözleşme imzalamam gerektiği söylendi bana, ben de tamam dedim. Sözleşmeyi imzalarken heryöne sınırsız için de taahhütname imzalamam gerektiği söylendi, taahhütnameyi okurken tarifeye geçiş ücreti adı altında 67 küsur lira alınacağını gördüm, bunun üzerine müşteri hizmetlerini arayarak durumu anlattım ve hiçbir ücret ödemeyeceğim cevabını aldım. Bu cevaptan sonra evrakları imzalayarak avea bayisinden ayrıldım. 5 dakika sonra müşteri hizmetleri beni arayarak size yanlış bilgi vermişiz devir işlemlerinde tarifeye geçiş ücreti olarak 77 lira ödemeniz lazım dedi. Ben de bu ücreti daha önce zaten ödediğimi ve yeniden ödemeyeceğimi ayrıca yasa gereği benden hiç bir ad altında ücret talep edemeyeceklerini belirttim. Müşteri hizmetleri yetkilisi yasal işleyişin böyle olduğunu devir işlemlerinde hat iptal edilip yeniden benim adıma kaydedildiği için bu tarife geçiş ücretini ödemem gerektiğini söyledi. Eğer bu tarifeye yeni bir hat alarak geçmiş olsaydım benden yine 67 lira istenip istenmeyeceğini sordum, hayır yeni hat aldığınızda böyle bir ücret ödemezsiniz dedi. Mevcut tarifemin "devir işlemlerinde hat iptal edilip yeniden sizin adınıza kaydediliyor" gerekçesiyle devam ettirilmeyip, yeni hat almışım gibi bir işlem gördüğü halde neden benden ücret talep edildiğini sorduğumdaysa geçerli bir cevap veremeyerek mevcut işleyiş böyle ve yapılabilecek herhangi birşey yok dedi. Bu ücreti zaten ödemiş olduğum için tekrar ödemek istemediğimi ve bana bir çözüm önermelerini istediğimi söyleyince tarife değiştirerek bu ücreti ödemeyebileceğimi söyledi. Hat benim üzerime kayıtlı olmadığı için bunu yapamayacağımı söyleyince haklısınız ama sistem böyle olduğu için elimden birşey gelmez diye belirtti. Biraz ısrarlı davranıp bana bir çözüm bulmalarını eğer kendileri bunu yapamıyorsa daha yetkili birileriyle görüşmek istediğimi söyledim. Müşteri temsilcisi biraz kem küm ettikten sonra ilgili birimimize aktarılmak üzere kayıt aldım sizi en kısa sürede arayacaklar dedi. Şu an aramalarını bekliyorum. Bakalım ne diyecekler.

    yasanın ilgili geçici 5 inci maddesi:

    abonelik kayıtlarının güncellenmesi
    geçici madde 5- (1) gsm mobil telefon hizmeti sunan işletmeciler nezdinde tutulan abonelik kayıtlarının tam, doğru ve güncel bilgilerden oluşmasını teminen, tüm abonelik kayıtları bu kanunun yayımından itibaren bir yıl içinde güncellenir. bu kapsamda ilgili işletmeciler nezdindeki bilgi ve belgelerinde eksiklik ve yanlışlıkları bulunan tüm aboneler, bu süre içerisinde kimliklerini ispatlayıcı belgelerle birlikte ilgili işletmeciye başvururlar. başvuru esnasında abonelerden kimliklerini ispata yarar belgelerin birer örneği ile birlikte bireysel abonelerden türkiye cumhuriyeti kimlik numaraları, kurumsal abonelerden ise vergi numaraları alınır. bu madde kapsamında bilgileri güncellenemeyen hatların elektronik haberleşme şebekesi ile bağlantısı kesilir.
    (2) bu kanunda tanımlanan son kullanıcılar, kullanmakta oldukları hatları, bir kereye mahsus olmak üzere verilen süre içerisinde, hiçbir vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüğe tabi olmaksızın kendi üzerlerine kaydettirmek için ilgili işletmeciyle abonelik sözleşmesi akdedebilir. söz konusu hatların eski abonelerinin yapılan işleme bir yıllık zamanaşımı süresi içinde itiraz hakları saklıdır.
    (3) bu maddenin uygulanmasına ilişkin düzenlemeler kurum tarafından yapılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mstolunay -- 9 Eylül 2009; 14:46:03 >







  • Konuyla ilgili Avea'nın sitesinde yer alan duyuru şu şekilde;



    Aboneliğinize ilişkin eksik bilgi ve belgeleri 10 Kasım 2009'a kadar Avea noktalarına başvurarak tamamlamanız gerekmektedir.


    5809 SAYILI ELEKTRONİK HABERLEŞME KANUNU'NUN GEÇİCİ 5 İNCİ MADDESİNE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME

    10 Kasım 2008 tarihinde Resmi Gazete'de (mükerrer) yayımlanmak suretiyle yürürlüğe giren "Elektronik Haberleşme Kanunu"nun Geçici 5 inci maddesi ile aşağıdaki hususlar düzenlemiştir.

    "(1) GSM mobil telefon hizmeti sunan işletmeciler nezdinde tutulan abonelik kayıtlarının tam, doğru ve güncel bilgilerden oluşmasını teminen, tüm abonelik kayıtları bu Kanunun yayımından itibaren bir yıl içinde güncellenir. Bu kapsamda ilgili işletmeciler nezdindeki bilgi ve belgelerinde eksiklik ve yanlışlıkları bulunan tüm aboneler, bu süre içerisinde kimliklerini ispatlayıcı belgelerle birlikte ilgili işletmeciye başvururlar. Başvuru esnasında abonelerden kimliklerini ispata yarar belgelerin birer örneği ile birlikte bireysel abonelerden Türkiye Cumhuriyeti kimlik numaraları, kurumsal abonelerden ise vergi numaraları alınır. Bu madde kapsamında bilgileri güncellenemeyen hatların elektronik haberleşme şebekesi ile bağlantısı kesilir.

    (2) Bu Kanunda tanımlanan son kullanıcılar, kullanmakta oldukları hatları, bir kereye mahsus olmak üzere verilen süre içerisinde, hiçbir vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüğe tabi olmaksızın kendi üzerlerine kaydettirmek için ilgili işletmeciyle abonelik sözleşmesi akdedebilir. Söz konusu hatların eski abonelerinin yapılan işleme bir yıllık zamanaşımı süresi içinde itiraz hakları saklıdır.

    (3) Bu maddenin uygulanmasına ilişkin düzenlemeler Kurum tarafından yapılır."

    Buna göre Şirketimiz nezdindeki bilgi ve belgelerinde eksiklik ve yanlışlıkları bulunan tüm abonelerimizin, 10 Kasım 2009 tarihine kadar, kimliklerini ispatlayıcı belgelerle birlikte Şirketimize başvurmaları gerekmekte olup başvuru esnasında ayrıca, bireysel abonelerimizin Türkiye Cumhuriyeti kimlik numaralarının, kurumsal abonelerimizin ise vergi numaralarının ibrazı gerekmektedir. Bu madde kapsamında bilgileri 10 Kasım 2009 tarihine kadar güncellenemeyen hatların elektronik haberleşme şebekesi ile bağlantısının kesileceği hususu saygıyla bilgilerinize sunulur.



    Avea İletişim Hizmetleri A.Ş.

    http://www.avea.com.tr/tr/sta/bireysel/duyurular/eksik_belge.shtml?pagemenu=duyurular.eksikbelge&pagemenu=duyurular

    Avea hem "Bu madde kapsamında bilgileri 10 Kasım 2009 tarihine kadar güncellenemeyen hatların elektronik haberleşme şebekesi ile bağlantısının kesileceği hususu saygıyla bilgilerinize sunulur." diyiyor, hem de bilgilerini güncellemek isteyince tarife geçiş ücreti adı altında para istiyor.




  • ne bu şimdi.. madem belgelerin temininin önemli olduğundan dem vuruyorsun öyle peynir ekmek gibi dağıtmasaydın hatları avea efendi.. herkes kurum kimliğiyle başvurdu aldı.. tonla vergili fatura ödedi daha ne istiyorlar anlamıyorum..
  • yanlış olan bişey yokki

    hat devir işlemi yapıldı mı ? evet.
    o zaman sözleşme feshedilmiştir.
  • Hocam hat yabancı birinin değil de babanızın üzerineymiş zaten, bırakın öyle kalsın ne zararı var ki?

    Bu arada 1-2 sene önce kullandığım hattı kendi üzerime almıştım. (Hat açık satılıyordu, ben de öyle almıştım zamanında, kimin üzerine olduğu bile belli değil.) Hiç ücret ödemedim, tekrar tarife kayıt ücreti filan da alınmadı Mobil Öğrenci kullandığım halde...

    @fusem, size katılmıyorum. Ortada yazılı bir sözleşme yok zaten, neyi feshedecekler. Kaldı ki hattın kapatılıp başkasına devredilmesi durumu filan da yok, aynı şartlarla devam eden bir sözleşme var. Zaten bu kanunun çıkış amacı da insanların kullandıkları hatları hiç masraf ödemeden kendi üzerlerine geçirmelerini sağlamak değil mi? Öyleyse nedir bu şark kurnazlığı??? Sebep basit, vatandaşı söğüşlemek... Hem tarife geçiş ücreti almak hem de 67 TL'lik eski tarifeden çıkartıp 77 TL'lik yeni tarifeye geçirmek...

    Aycell kapanıp da müşteriler otomatik olarak Avea'ya geçirilirken sözleşmeler feshedilip yeni sözleşme mi yapıldı? Hayır, eski sözleşmeler geçerliliğini korudu ama taraflardan biri değişti. Yukarıdaki durum da aynı şey, ortada sözleşme feshi yok, tüm haklarıyla devredilmesi olayı var.




  • hat devir işlemi yapılıyor yani kapatılıp tekrar sizin adınıza açılıyor bu işlem 10 kasıma kadar ücretsiz. abonelikler için para isteyebilirler
  • Selamlar,

    öncelikle mstolunay'ı yıllar sonra forumda gördüğüme çok sevindim.. dostum, bu düzenlemeden kaynaklı yasadaki maddeye istinaden senden KURUŞ alamazlar, sadece müşteri temsilcisinin yanlış bilgisinden kaynaklı olarak sana bir aktarım yapılmıştır. İçini ferah tut, faturana yansıyacağını hiç sanmıyorum. Eğer yansırsa da paşa paşa geri ödemek zorundalar.. Umarım keyiflerin yerindedir, Eskişehir'de havalar güzeldir :)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.