Şimdi Ara

Auto6R,Mcp Adlı Yarı Otomatik Şanzıman Kulanıcıları Buraya ? (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
171
Cevap
12
Favori
85.124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dowaby

    merhaba arkadaşlar
    bir konuda yardımınıza ihtiyacım var.
    14 bin km.de vti auto 6r 508 aracım var.
    şanzıman ile ilgili birtakım sorularım olacaktı.
    araç a konumunda iken 1 den 2 ye geçiş ya da 2 den 1e düşüşte mekanik bir ses çıkarıyor sanki takılma sesi gibi bu normalmidir.yığılma konusuna hakimim.
    ister a konumunda isterse manuel konumda vites geçişlerinde sanki debriyaj bırakmıyor ve örn 2den 3e geçiyor ekrandada görüyorum ama sadece devir yükseliyor araç sonra hız kazanıyor
    debriyaj bitmiş olması imkansız,ama şanzımanda kararsızlık var
    bu tarz durumlarla karşılaşmış sorun yaşamış arkadaşım varsa yardımına ihtiyacım var.
    saygılarımla.

    Şanzıman alıştırması yaptırın.

    1 den 2 ye geçişte her zaman yapmiyor ise çok dert değil.

    İyi forumlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm


    quote:

    Orijinalden alıntı: dowaby

    merhaba arkadaşlar
    bir konuda yardımınıza ihtiyacım var.
    14 bin km.de vti auto 6r 508 aracım var.
    şanzıman ile ilgili birtakım sorularım olacaktı.
    araç a konumunda iken 1 den 2 ye geçiş ya da 2 den 1e düşüşte mekanik bir ses çıkarıyor sanki takılma sesi gibi bu normalmidir.yığılma konusuna hakimim.
    ister a konumunda isterse manuel konumda vites geçişlerinde sanki debriyaj bırakmıyor ve örn 2den 3e geçiyor ekrandada görüyorum ama sadece devir yükseliyor araç sonra hız kazanıyor
    debriyaj bitmiş olması imkansız,ama şanzımanda kararsızlık var
    bu tarz durumlarla karşılaşmış sorun yaşamış arkadaşım varsa yardımına ihtiyacım var.
    saygılarımla.

    Şanzıman alıştırması yaptırın.

    1 den 2 ye geçişte her zaman yapmiyor ise çok dert değil.

    İyi forumlar...

    merhaba,
    hem bakımı yapıldı aracın hem de sanzıman güncellemsi yapıldı..1.5 litre civarında yakıt tüketiminde azalma ve ses vb.sıkıntıların tamamı giderildi.
    bakım dahil extralarla 600 tl tuttu.
    araç 15.500km.de suan.
    tşk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dowaby

    quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm


    quote:

    Orijinalden alıntı: dowaby

    merhaba arkadaşlar
    bir konuda yardımınıza ihtiyacım var.
    14 bin km.de vti auto 6r 508 aracım var.
    şanzıman ile ilgili birtakım sorularım olacaktı.
    araç a konumunda iken 1 den 2 ye geçiş ya da 2 den 1e düşüşte mekanik bir ses çıkarıyor sanki takılma sesi gibi bu normalmidir.yığılma konusuna hakimim.
    ister a konumunda isterse manuel konumda vites geçişlerinde sanki debriyaj bırakmıyor ve örn 2den 3e geçiyor ekrandada görüyorum ama sadece devir yükseliyor araç sonra hız kazanıyor
    debriyaj bitmiş olması imkansız,ama şanzımanda kararsızlık var
    bu tarz durumlarla karşılaşmış sorun yaşamış arkadaşım varsa yardımına ihtiyacım var.
    saygılarımla.

    Şanzıman alıştırması yaptırın.

    1 den 2 ye geçişte her zaman yapmiyor ise çok dert değil.

    İyi forumlar...

    merhaba,
    hem bakımı yapıldı aracın hem de sanzıman güncellemsi yapıldı..1.5 litre civarında yakıt tüketiminde azalma ve ses vb.sıkıntıların tamamı giderildi.
    bakım dahil extralarla 600 tl tuttu.
    araç 15.500km.de suan.
    tşk.


    Sevindim.

    Geçmiş olsun...
  • Aracim 2012 peugeot 308 auto6r aracımdan genel olarak memnunum. Fakat kalkışlarda araçta titreme başladı servise sordum debriyaj seti değişecek dediler 2000-2500 civarı fiyat verdiler. Araç 41000 de önceki sahibi aracı nasıl kullandı bilmiyorum tabi.
  • burbank kullanıcısına yanıt
    308 kullanıyorum 2010 yılında 0 almıştım. Şuan 70.000 km de vitesi nerede bırakırsan bırak değişme olmuyor. Hatta arabayı çalıştır vitesi A ya al belli bi süre sonra gaza falan basmaz beklersen araç "N" konumunda gibi davranıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lanxx

    308 kullanıyorum 2010 yılında 0 almıştım. Şuan 70.000 km de vitesi nerede bırakırsan bırak değişme olmuyor. Hatta arabayı çalıştır vitesi A ya al belli bi süre sonra gaza falan basmaz beklersen araç "N" konumunda gibi davranıyor.
    Arkadaşlar merhaba,
    3008 dizel otomatik ler de yokuş kalkış desteği çok dik yokuşlarda mı çalışıyor?
    Yoksa hafif yokuşlarda da aktifleşiyor mu?
    Tam otomatik kullanan bir bayan bu şanzımana alışabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TYR

    Arkadaşlar merhaba,
    3008 dizel otomatik ler de yokuş kalkış desteği çok dik yokuşlarda mı çalışıyor?
    Yoksa hafif yokuşlarda da aktifleşiyor mu?
    Tam otomatik kullanan bir bayan bu şanzımana alışabilir mi?

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar ben dün 2013 model 27 binde citroen c3 aldım önceki aracım 2006 model scenic2 1.6 16 V modeliydi kulandığımız aracın aracın yaşını ve km sini küçültmek adına birazda bir karı bir kocayız kalabalık aile değiliz diyerekten citroen c3 te karar kıldık aslında fiesta tarzı bir şey alacaktık ama temiz bir araba bulamadık nereye baksak ceset haline gelmiş arabalar 40 binden başlıyordu temizliğine ve servis bakımlı olmasında dolayı citroen c3 aldık

    şahsen bana kalsa kendim düz vitesli bir araba alırım dacia stepway gibi ama genelde motosiklet kullandığım için arabayı evde eşim kullanıyor ve oda bir çok bayan gibi işin kolayına kaçıp otomatik vites araç kullanıyor manuel aracı sadece ehliyet kursunda kullandı kullanamıyorum deyip otomatik viteste her seferinde karar kılıyor

    önceki aracımızın otomatik vites şanzımanı ile bu aracın şanzımanı arasında dünyalar kadar fark var aslında her şeyi farklı eski aracımız full donanımlıydı açılır cam tavandan tutun otomatik el frenine kadar her şeyi vardı genişliği ise cabası 2 oda 1 salon gibi arabaydı inanın bu aracı aldığımda farkettim el freni çekmeyi unutmuşum lakin eski aracımında kendine has sorunları vardı bir kere her yanı elektronikti yaşı itibari ile elektronik sensörler artık fire vermeye başlamıştı her hafta bir sensör bozuluyordu 200 tlden aşağıda sensörü yok meretin heleki bir yağmur yağsın bir sensör nem kapsın ayvayı yediğinin resmi gibiydi adeta aracı kötülemiyorum yanlış anlaşılmasın ama şunu anladım bu tip arabalara sıfır alıp bineceksin 9 yaşında 10 yaşında alıp binersen bizim gibi her hafta sensör alıp durursun tabi önce hangi sensörün bozulduğunu anliyacaksın :)

    şu an dediğim gibi 2013 citroen c3 kullanıyoruz dünden beri şanzıman olayı bayağı bir farklı eski aracım tam otomatik 4 ileri vites şanzımandı bu robotikmidir nedir 5 ileri şanzıman eşimde alışamadı eski araçta yokuşta kayma olmuyordu bu kayıyor vitesler hissettirmeden geçiyordu bunda hissediyorsunuz trafikte ayağını frenden kaldır kendi kendine gidiyordu bu bekliyor şu an kullandığımız aracın eksiklerinden biride yokuş kalkış destek sistemi yok eşim en çok buna alışamadı yokuşlarda zorluk çekiyor bu benim için sorun değil aslında ben bu olayı el freni ile hallediyorum ama eşim yapamıyor alışma sürecimiz olacak yani anladığınız üzere bakalım sonumuz ne olacak :)
  • Etg'yide başlığa katalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alper_cakan


    quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    peugeot 5008 de kullanıyorum, inanılmaz memnunum. direksiyon arkasındaki F1 vitesle otomatik moddayken bile vites artırma ya da azaltmaya imkan sağlıyor. debriyajı otomatikleştirilmiş manuel şanzıman aslında, mekaniği basit olduğu için sorunsuz olduğu söyleniyor, 5008 kullanıcıları içerisinde arıza şikayeti yok, vites geçişlerinde manuel vites gibi hafif hissettiriyor, ama sarsma şeklinde değil. sadece 1-2 ve 2-3 arasında devir düşükse hissediliyor, rahatsız edici kesinlikle değil. 308 alsam auto6r alırdım.

    Öncelikle düşüncelerini ve tecrübelerinizi aktardıgınız için teşekkür ederim .
    bir kaç sorum olucak ?
    Aracınız kaç kmde ?
    serviste yarı otomatik şanzımanın bakımı için ne yapılıyor ?
    ve son olarak bakim ücretiniz nedir ?

    MERHABA ARKADAŞLAR.
    2011 MODEL YARI OTAMATİK C5 ARACIM VAR.SEVEREK ALDIĞIM ARACIM118.000 KM.DE.TAM 3 DEFA DEBRİYAJ SET DEĞİŞTİRDİM.
    AMA SORUNUM HALA ÇÖZÜLMEDİ.EN SONUNDA KENDİM VOLANT YAPIP SORUNU HALLETTİM.ŞUAN KEYİFLE BİNİYORUM.YAKLAŞIK 1000KM OLDU HALA SORUN YOK.SANIRIM SORUNU ÇÖZDÜM.ASLINDA ARACIMDAN ÇOK MEMNUNUM AMA BU DEBRİYAJ MESELESİ BENİ ÇOK YIPRATTI.ÇÖZÜLEMİYECEK BİR SORUN OLMADIĞINI DÜŞÜNÜYORDUM VE KENDİM VOLANT YAPIP HALLETTİM. CİTROEN'NİN BU SORUNU NEDEN HALLETMEDİĞİNE BİR ANLAM VEREMİYORUM.TEKRAR GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE
  • quote:

    Orijinalden alıntı: salihkaradis


    quote:

    Orijinalden alıntı: alper_cakan


    quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    peugeot 5008 de kullanıyorum, inanılmaz memnunum. direksiyon arkasındaki F1 vitesle otomatik moddayken bile vites artırma ya da azaltmaya imkan sağlıyor. debriyajı otomatikleştirilmiş manuel şanzıman aslında, mekaniği basit olduğu için sorunsuz olduğu söyleniyor, 5008 kullanıcıları içerisinde arıza şikayeti yok, vites geçişlerinde manuel vites gibi hafif hissettiriyor, ama sarsma şeklinde değil. sadece 1-2 ve 2-3 arasında devir düşükse hissediliyor, rahatsız edici kesinlikle değil. 308 alsam auto6r alırdım.

    Öncelikle düşüncelerini ve tecrübelerinizi aktardıgınız için teşekkür ederim .
    bir kaç sorum olucak ?
    Aracınız kaç kmde ?
    serviste yarı otomatik şanzımanın bakımı için ne yapılıyor ?
    ve son olarak bakim ücretiniz nedir ?

    MERHABA ARKADAŞLAR.
    2011 MODEL YARI OTAMATİK C5 ARACIM VAR.SEVEREK ALDIĞIM ARACIM118.000 KM.DE.TAM 3 DEFA DEBRİYAJ SET DEĞİŞTİRDİM.
    AMA SORUNUM HALA ÇÖZÜLMEDİ.EN SONUNDA KENDİM VOLANT YAPIP SORUNU HALLETTİM.ŞUAN KEYİFLE BİNİYORUM.YAKLAŞIK 1000KM OLDU HALA SORUN YOK.SANIRIM SORUNU ÇÖZDÜM.ASLINDA ARACIMDAN ÇOK MEMNUNUM AMA BU DEBRİYAJ MESELESİ BENİ ÇOK YIPRATTI.ÇÖZÜLEMİYECEK BİR SORUN OLMADIĞINI DÜŞÜNÜYORDUM VE KENDİM VOLANT YAPIP HALLETTİM. CİTROEN'NİN BU SORUNU NEDEN HALLETMEDİĞİNE BİR ANLAM VEREMİYORUM.TEKRAR GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE

    VOLANT yaptım demişsiniz, o kısmı pek anlayamadım, biraz açar mısınız ??



    İyi forumlar...
  • melodramm kullanıcısına yanıt
    merhaba.kendi çabamla volant imal ettim.citroen'in eski arızalı volantını alıp söktüm.işleyişini ve çalışma prensibini çıkardım.daha sonra resimlendirip yeni ve daha farklı bir volant imalatını tornada yaptım.aracımın kalkışta 1ve 2. viteslerde anormal titreme yapması psikolojimi iyice bozdu.yeni volant aldım 20.000km gitmedi.tekrar aynı arıza. tekrar yeni volant......diye diye hersene 2500 tl debriyaj seti para vermek zoruma gidecek diye sorunumu kendim hallettim.citroen bu yarı otomatik araçlara sahip çıkmıyor.2011 sonu 118,000km de c5 aracım var.3 defa debriyaj set değişti.ne yapayım. kendi başımın çaresine baktım. ben mak. mühendisiyim. o yüzden uğraştım. başka araç sahipleri mecburen yenisini alıp takar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: salihkaradis

    merhaba.kendi çabamla volant imal ettim.citroen'in eski arızalı volantını alıp söktüm.işleyişini ve çalışma prensibini çıkardım.daha sonra resimlendirip yeni ve daha farklı bir volant imalatını tornada yaptım.aracımın kalkışta 1ve 2. viteslerde anormal titreme yapması psikolojimi iyice bozdu.yeni volant aldım 20.000km gitmedi.tekrar aynı arıza. tekrar yeni volant......diye diye hersene 2500 tl debriyaj seti para vermek zoruma gidecek diye sorunumu kendim hallettim.citroen bu yarı otomatik araçlara sahip çıkmıyor.2011 sonu 118,000km de c5 aracım var.3 defa debriyaj set değişti.ne yapayım. kendi başımın çaresine baktım. ben mak. mühendisiyim. o yüzden uğraştım. başka araç sahipleri mecburen yenisini alıp takar.

    Ellerinize emeğinize sağlık, aslında bu işlemin patentini alıp, pazarlama yapsanız diyeceğim ama vakit yoktur.



    İyi forumlar...
  • salihkaradis S kullanıcısına yanıt
    Tebrik ederim.bendede c4 mcp var 2011 gayet memnunum dsg li aracıMDA var.bana aman aman Konforsuz gelmiyor bu şanzıman
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Etg'yide başlığa katalım.

    C4 aracıMDA mcp 6 kullanıyorum etg hiç denemedim fark varmı acaba ? Auto 6 r 308 kullandım mcpyle ayni
  • salihkaradis S kullanıcısına yanıt
    Nasil farkli yapiliyor ? Farkli yapabilmeniz icin komple baski balata,volant yuvasi ve baglanti elemanlarini degistirmeniz lazim.Ayrica yazilimda oynamak gerekir.Muhendisler bunu dusunemedi mi ? O kadar sikayet aldilar ve zarara ugradilar.
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    benim yapmış olduğum sadece volant. baskı ve balata orijinal olarak aynısı. citroenin yapmış olduğu volanttaki hatayı nasıl giderebilirim diye düşündüm ve volanttaki bu titremenin sebep olduğu merkezlemeyi daha farklı bir şekilde tasarladım.onların hatası zaten volant.baskı ve balatada sorun yok.şuan 1500km yaptım harika bir performans aldım.vites geçişleri tam otomatik gibi neredeyse hiç sarsıntı yok denecek kadar az.yalnız sizi şu konuda bilgilendireyim. vites geçiş zaman aralıkları ile ilgili bir fark yapmadım. onlar orijinal zamanları ile aynı.yazılım değiştirmedim.sadece mekanik olarak volantın hatasını halletim. biraz daha aracımı kullandıktan sonra tekrar bilgilendiririm arkadaşlar.10000km olmasını bekliyorum. aracımı şuan kullanırken inanılmaz zevk alıyorum.az kalsın satacaktım. inşallah sizlerde bu sorun yoktur.
  • salihkaradis S kullanıcısına yanıt
    Haa yuzeysel degisiklik yaptin anladim,autocad te tekrar haritalandirip,puruzlu alani giderdin.Yani volanttaki baskinin degdigi alani sekillendirip titresimi azalttin.Baska ne gibi artisi oldu ? Kullanim omru uzadi mi ? Maliyeti ne kadar tuttu ?

    2016 da psa cikardigi yeni auto 6r sanzimanda yazilim ve volant guncellemesi yapti buyuk ihtimal senin yaptigin gibi tekrar tasarladi.Yeni Peugeot 3008 de testinde sanzimandan hic sikayet eden yok.Simdi servislerde buyuk ihtimal eski modellere yeni volant takiliyordur .

    Ben olsam satardim degisim icin 3×2500 = 7500 tl az para dokmemissin.Bide bu yaptiginda bayagi tutmustur,2.el clio parasi gitmistir.

    Volanti seri uretim yaptirip,forumda ve internette satmayi dusunuyormusun ? Yasal olarak patentini ve lisansini al sat diyecegim de galiba yedek parca ureticisinden izin alman gerekiyor.Onlarda meyve veren agaca ortak istemezler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 13 Kasım 2016; 4:23:33 >
  • 1500 km volant için daha hiç bişey değil(ben 80 bini devirdim daha tık yok masallah) güzergah,kullanım tarzı vs çok önemli ama girişimcilik ruhu takdiri hakkediyor..
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Volanttaki değişikliğin artıları şöyle. Benim bulunduğum şehirde çok kırmızı ışık var. Dur kalk çok yapıyorum. Orjinal volantta ilk kalkışta sert kapma yaptığı İçin rahatsız ediyordu. O sert kalkma şimdi yerini yumuşak bir kalkışa bıraktı. Kırmızı Işık'ta araba ile sert bir kalkış yapmak istersen de tam otomatik kalkışını veriyor. Başka bir artısı 6. Vitesten 1.ci vitese hız düşüşü yaparken araç her vites düşüşünde rahatsız edici silkeleme yapıyor. Şuan o silkelemede kalktı.
    İnşallah 10.000km yapıp volantı sökmeyi düşünüyorum. Tekrar kontrolerini yapıp sizleri bilgilendirecem. Bu işten para kazanmayı hiç düşünmedim patent işi nasıl olur bilmiyorum ama o konuyu bilen arkadaşlar varsa yardımcı olurlarsa sevinirim. Benim asıl isteğim citroenin yada pegueot in bu işi sahiplenip bu kadar sıkıntı çeken araç sahiplerini çağırıp ücretsiz değişim yaparak araçlarına sahip çıktıklarını göstermeleri. Ben bu işin dua kısmına bakıyorum. İnsanlar Allah razı olsun deseler bana yeter. Benim dileğim bu. Maliyet konusunu çok hesaplamadım. Ama yaklaşık 500-600 tl buldu. Maliyet Dahada aşağı çekilebilir. Sayı fazla olursa tabi.
  • Benim aracımda citroen c5, tesadüfi gördüm mesajınızı, yaklaşık 30bin kö.önce volant değişmiş , kalkışlarda 1 ve 2.viteslerde titriyor, enteresan olan biraz araba ısınınca dahada titriyor. Sizin şu çözümü biz nasıl yapabiliriz hocam.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.