Şimdi Ara

Audi Q5 motor yagi icme sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.879
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese selam. Ilginc bir konuyla ilgili bilgi ve deneyimlerinizden yola cikarak fikrinizi almak isterim. En basindan belirteyim bu konularda oldukca cahilim.


    Su an Dubai'de yasiyorum. Oto sanayiyle ilgili tanidigim tek usta su an yillik izinde oldugu icin kendisine gosteremiyorum, baska guvenecek birini aramaya da enerjim kalmadi vallahi. Arac ile ilgili deneyimlerimizi bastan sona detayli anlatasim var ama onu ayri olarak paylasacagim blog olarak farkli yerde kalsin :)


    Aracimiz 2011 model Audi Q5 2.0 Quattro. Bunlarda kronik olarak yag yakma sorunu basliyormus belli bir km'den sonra. Audi sahibi olmanin bagajda 1 lt yag ile gezmek oldugunu bu sekilde ogrenmis olduk. Alirken bilmiyordum eger bilseydim bu yukun altina girmezdim.


    Ilk zamanlar 1 depo veya biraz daha fazlasi benzin bittiginde, 1 lt yag da bitiyordu ki ben boyle bir sey daha once ne duydum ne gordum. Sordugum herkes zaten sat kurtul modunda. Ben de guvenilir bir usta bulup ona anlattim durumu, bazi vakalarda yag sensorunu degistirdiginde bu sorunun %70 oraninda cozuldugunu ama garantisi olmadigini belirtti (parcanin adini yanlis soyluyor olabilirim ama buna benzer bir sey motorda). Eger bu ise yaramazsa piston ringlerin degistirilmesi gerekir dedi ki bunun icin motorun inmesi gerekiyormus epey maliyetli ozellikle Audi icin. Araci kendisine biraktim ve sensoru degistirdi.


    Su an arac daha fazla yag yakiyor. Sizdirma olmadigina emin gibiyim cunku arabayla gectigim yerleri ve durdugum otoparklari sapik gibi kontrol ettim oyle bir bulguya rastlamadim. 1 depo benzin daha bitmedi 2 lt yag ekledim motora. Bu bana asiri sacma geldigi gibi bu gibi bir vakaya rastlayan hic kimse duymadim. Usta kullan bu sekilde bir zarari olmaz sadece yag eklersin diyor, arabanin baska hicbir sorunu yok adam da her seyini kontrol edip oyle teslim etmisti.


    Simdi bu sorunun sebebi sizce ne olabilir? Ne yapmak gerekir? Motoru indirip tamirini istesem kesin cozum olma ihtimali nedir? Araci bu sekilde kullanmaya devam edersem nasil bir sorunla karsilasabilirim? Satip kurtulmak benim de niyetim ama su an buna uygun bir zamanda degilim. Bu arada arac km'si 270.000'lerde. Ama benim de hissettigim bunun disinda aracta hicbir sorun yok. Sadece maliyet hesabi yapabilmek icin arabayi yaptirmakla ugrasip ugrasmama noktasinda bir karar vermem gerekiyor.


    Yardimlariniz icin simdiden cok tesekkur ederim.








  • Nasıl duymadınız bu vakalardan. Şuan bir serviste servis sorumlusu olarak çalışıyorum. Vw audi ve türev motor kullanan bütün araçlar en sorunlu araçlardır. Hiçbir japon tamircisi köşeyi dönemez. Ama alman grubuna bakan her zaman kazanır. Şöyle düşünün 200.000 deki hondaya motor indirim bakın yağ sızdırmamış bile motor, yıkasan sıfır sandık motor gibi satarsın o derece temiz Kupkuru 200.000 passata motor indirirsen toplayana kadar akla karayı seçersin. Alman grubu motoru sağlam vs diye alınmıyor. Bu araçlar lüks ve erken döneminde satılması gerekiyor. Zengin biniyor ameleliğini hevesli vatandaş çekiyor. 150 binde kaç tane bmw ye motor yaptım hatırlamıyorum bile. En son 1.16 söktüm araç yüz küsür binde inanın yağ kaçırmadığı tek yer yok. Ben alman grubuna binen özellikle 7-8 yaşın üstündeki alman grbuna binenin aklına şaşıyorum. Varsa paran alacaksın çok temiz binip satacaksın yoksa başına bela oluyor.


    150.000 binde araba turbo dağıtıyor revizyon tutmuyor. Git reno da 400.000 de daha revizyonsuz turbolar var.




    Araç yağ kaçırmıyorsa sensörle falan yağ yakması çözülmez o nasıl saçma bir ustalık. Aracınızın turbosu silindirlere yağ veriyor olabilir ona baktırın. Eğer öyle bir problem yoksa motor sökülmüşken piston sekman yatakların hepsini değiştirin. Silindir kapağının revizyonunu yaptırın eksik bir şeyi kalmasın. takriben 50 nin üstüne çıkacaktır araç. Param yok derseniz silindir kapağına yine revizyon yaptırın. Karteri söktürüp pistonları aldırın. Gömleklerde sıkıntı varmı diye segmancıya ölçtürün kendi ölçüp pistonlara segman yapsın. Toplatın yağ yakma falan kalmaz. Bu işlemi yaparken piston yataklarına yine de bakın renginde bakırlaşma varsa 1 takımda piston yataklarından alın. Çok pahalı değildir zaten. Aracın krankında veya başka yerinde yıpranma olduğunu sanmıyorum. Ama yağsız bırakırsanız o başka.


    Aracı bu halde kullanmanız yağsız bırakmadığınız sürece sorun yaratmaz. Ancak sorun pistonlardaysa bu geçerli. Eğer turbodan yağ veriyorsa aracınız motor kilitleyebilir.

  • Kesinlikle sağlıklı değil. Mantıklı değil.... Bahsettiğiniz gibi yağ yakıyorsa katalitik konvertör başta olmak üzere bir çok egzoz emisyonu düşüren parçada uzun vadede sorunda yapar ve ömrünü kısaltır. Bu egzoz üstündeki parçalar inanılmaz pahalı parçalardır. Yağ yanma odasına karışıyor yada bşiryerden sızıyor siz farketmiyor olabilirsiniz. Alt korumadan dolayı göremi,yor olabilirsiniz. bırakın 1 depo bitmeden 20.000 km yapsanız 2 litre yağ eksiltmemesi gerekir. Eksiltiyorsa motorda sorun vardır. Yetkili servis ile sorunu çözün gatranti dışı ise muhakak iyi bir usta bulup motora müdahala gerekir. Geçmiş olsun.

  • %99 piston kaynaklı. Motor rektefiye olacak. Yada sandık motor alacaksınız.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • İlk yorum çok abartı olmuş, "20 binde 2 litre yağ eksiltmemesi gerekir".


    300 bin km lere gelmiş bir araç için yağ yakma normal, kaldı ki stage de atılmıştır muhtemelen ondan fazla fazla yakıyordur.

    Genelde yağ yakma durumlarında çözülebiliyorsa üstten yarım motor dedikleri şekilde, çözülemiyorsa rektifiye yapılır.

    Bahsettiğiniz miktarlarda yağ tüketimi olan bir araç için uygun maaliyetli bir çözüm önerisi yok gibi.

    Geçici ya da geçiştirme olarak yağ katkısı ya da araca uygun olmayan kalın yağlar denenebiliyor.


    LPG li araç kullanan çoğu kullanıcının alıştığı, bildiği bir durum.

    Dikkatli kullanmanızı bagajda 4-5 litrelik yağ bidonu ile gezmenizi tavsiye ederim.

  • Mesajlariniz icin tesekkur ederim.


    Bu araci ben 25 birim paraya aldim, motorun rektefiye olmasi da muhtemelen 10 birim para tutuyor. Sandik motor almak secenekler arasinda degil o yuzden muhtemelen araba fiyatini gecer.


    Su an hedefim bu arabayi 3 ay daha kullanmak. Bu esnada daha fazla ne kadar zarar gorur onu ongoremiyorum.

  • Nasıl duymadınız bu vakalardan. Şuan bir serviste servis sorumlusu olarak çalışıyorum. Vw audi ve türev motor kullanan bütün araçlar en sorunlu araçlardır. Hiçbir japon tamircisi köşeyi dönemez. Ama alman grubuna bakan her zaman kazanır. Şöyle düşünün 200.000 deki hondaya motor indirim bakın yağ sızdırmamış bile motor, yıkasan sıfır sandık motor gibi satarsın o derece temiz Kupkuru 200.000 passata motor indirirsen toplayana kadar akla karayı seçersin. Alman grubu motoru sağlam vs diye alınmıyor. Bu araçlar lüks ve erken döneminde satılması gerekiyor. Zengin biniyor ameleliğini hevesli vatandaş çekiyor. 150 binde kaç tane bmw ye motor yaptım hatırlamıyorum bile. En son 1.16 söktüm araç yüz küsür binde inanın yağ kaçırmadığı tek yer yok. Ben alman grubuna binen özellikle 7-8 yaşın üstündeki alman grbuna binenin aklına şaşıyorum. Varsa paran alacaksın çok temiz binip satacaksın yoksa başına bela oluyor.


    150.000 binde araba turbo dağıtıyor revizyon tutmuyor. Git reno da 400.000 de daha revizyonsuz turbolar var.




    Araç yağ kaçırmıyorsa sensörle falan yağ yakması çözülmez o nasıl saçma bir ustalık. Aracınızın turbosu silindirlere yağ veriyor olabilir ona baktırın. Eğer öyle bir problem yoksa motor sökülmüşken piston sekman yatakların hepsini değiştirin. Silindir kapağının revizyonunu yaptırın eksik bir şeyi kalmasın. takriben 50 nin üstüne çıkacaktır araç. Param yok derseniz silindir kapağına yine revizyon yaptırın. Karteri söktürüp pistonları aldırın. Gömleklerde sıkıntı varmı diye segmancıya ölçtürün kendi ölçüp pistonlara segman yapsın. Toplatın yağ yakma falan kalmaz. Bu işlemi yaparken piston yataklarına yine de bakın renginde bakırlaşma varsa 1 takımda piston yataklarından alın. Çok pahalı değildir zaten. Aracın krankında veya başka yerinde yıpranma olduğunu sanmıyorum. Ama yağsız bırakırsanız o başka.


    Aracı bu halde kullanmanız yağsız bırakmadığınız sürece sorun yaratmaz. Ancak sorun pistonlardaysa bu geçerli. Eğer turbodan yağ veriyorsa aracınız motor kilitleyebilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sevecen69 -- 12 Ocak 2023; 11:30:37 >




  • 1.8 tfsi için satıcı bana biliyorsun bu normal diye hikaye anlatmıştı. ama motor yaptıranların ne hikmetse yağ yakması kesiliyordu...

  • Kronik problemli makina bu, 2013 sonrasında bu durumu çoğunlukla düzelttiler.


    Sizi araca motor açılacak, yapacak başka bir durum yok.. Düzgün işçilikle motor bakımından problemsiz binersiniz ama 270k km Q5 aracın gerisi nasıl devam eder bilemem..

  • D63 Umm Suqeim St. üzerinde Al Quoz Ind.Area da yan yol üzerinde bir sürü oto tamircisi var oraya uğradın mı

  • sevecen69 kullanıcısına yanıt

    Hocam detayli cevabiniz icin cok tesekkur ederim. Kusura bakmayin gec yaziyorum. Ben ezelden beri Hondaci oldugum ve Turkiye'de son 3 yilda canim Clio'larimi kullandigim icin bu gibi sorunlardan tamamen bihaberdim. Zaten etrafimda da cok kullanan yoktu. Dubai'ye gelir gelmez Clio aradim ama o da burada yok :) Bu tam bir vizyonsuzluk ornegi orasi ayri konu ama sorunlara ayiracak hic vaktim, param ve bilgim yoktu fakat su an tam ortasina dustum bu durumun.


    Sensor konusunda kazik yemis gibi oldum sanirim. Rakamlara cok bogmak istemiyorum ama araca o kadar islem yaptirmaktansa yaptirmadan kullanmak daha mantikli gibi soyle izah edeyim bu aracin bana maliyeti 23.000 AED, ama motoru yapin desem 10.000 AED'den baslayacak cok bir bilgim de yok minumum o olur. Yeni arac alsam zaten 1 yilda %10 deger kaybi oluyor, bu aracta deger kaybetse daha ne kadar edecek yani. Ama yazdiginiz tum asamalari kaydettim cok degerli bilgiler tesekkur ederim.


    O zaman ben yagin turbodan mi yoksa pistonlardan mi verdigini tespit ettirebilirsem duruma gore hareket edebilirim. Piston kaynakli oldugunu varsayip araci kesinlikle yagsiz birakmazsam, bu durumda basima en kotu gelebilecek sey ne olur peki? Rutin bakimi da yaklasiyor, ekstradan bir oneriniz olur mu?





  • mr.big kullanıcısına yanıt

    Kimseye guvenilmez herkes malini satma derdinde. Ben araci alirken kimse bir sey soylemedi bal gibi biliyorlardi, simdi ben satarken soylemek zorundayim kayip oranim buyuk olacak.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Oyleymis hocam bunu da aci bir sekilde ogrenmis olduk :) Ama 2015 de olsa Audi'ye daha cesaret edemem. Tum Almanlardan soguttu beni.


    Daha ne kadar gidecegini ben de ongoremiyorum, yasayarak gorecegiz.

  • degobar kullanıcısına yanıt

    Al Quoz'un %90'i dolandirici. Ben Sharjah'a gidiyordum arac islemlerim icin ama daha guvenilir ve uygun bir yer buldum orada devam edecegim. Siz burada mi yasiyorsunuz?

  • Dostum o arabanın motorunu saat gibi yapacak bir usta biliyorum, şahsen tanımıyorum adamı ama VW motorları üzerine usta bir adam, Katarda sanayide çalışıyor, Bentley W12 motor bile topladı.


    Bu adama ulaş, randevu al motoru yaptır gel ya da sorunu ne kaça malolur ona sor derim. Riyat Korkmaz adamın ismi.


    Edit: Kuveyt de olabilir. Emin olamadım.



    Oto motoryoutube
    videoda rektefiye öncesi veya sonrası ve grubunda yağ basıncı düşme sebeplerinden biri Ana yatak ölçümü ve tsi motorlarda Ana yatak renkleri ve renk kodları belirleme ile ilgi detaylı bir ölçüm yaptık, Video içeriğinde blok üzerindeki Ana yataklar 561K ile biter 591k numara ile biten yataklar krank kep üzerindeki yatak numarasıdır videoda aynı yataklar numarasını okurken yanlış anlamayın. Ana yataklarda her yatak rengi farklı fakat parça numarası aynıdır sadece sondaki alfabetik harf farkı vardır ölçüm sırasında çıkan ölçüye göre yatak ölçüsü eslawin, etka gibi programlarda da da alınabilir, bizde parça imkanı yatak çok ve ucuz olduğu için, farklı 3 araç söküldü diye ve Müşteri tarafından alındı başka tanıdıklarından da artan yataklar alınıp bize ölçüm yapmak için fırsat sağladı #golf #audi #yağbasıncı Yağ basıncı hangi sebeplerden düşer. 1.8 veya 2.0 tsi ve tfsi motorlarda yağ basıncı neden düşer, Ana yatak renkleri ölçüm. ve audi yağ basıncı neden düşer, oil clearance on main bearings golf 2.0
    https://www.youtube.com/watch?v=zEmlhDmIoLo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Armin van Buuren* -- 3 Şubat 2023; 11:33:58 >
  • motorun durumunu anlamak için yetkin servislerde kompresyon testi yapılır, buji sökülerek, yakıt kesilir, buji yerine basınç ölçer takılır, sonra marşa basınca ü dört devir çeviren motorun piston segmanlarından kompresyon kaçağı olup olmadığı belli olur.



    Yağ yakmanın önemli diğer bir sebebi PCV havalandırmasının işlevini yitirmesi (karterden motor hava emiş manifolda havalandırma ile yağ buharı ve damlacıkları yakma ve basınç eşitleme) bu PCV havalandırmada yağ tutucu valf bulunuyor, bu açık kaldığı hareket etmediği durumda motor yağ eksiltme yapar.


    Evet, yağ eksilten motor, egzoa fazla miktarda yanmış yağ ve kurum atacağından katalitik egzos konvertörü tıkar. Uzan süre yağ ekleyip ekleyip de kullanmak, motorun egozu tıkanarak gücünün düşmesine sebeb olur. katalitik oknvertör pahalı bir parçadır.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.