Şimdi Ara

Audi, BMW ve Mercedes

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
5.174
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet, uzun zamandır bu muhteşem üçlü arasında tartışmalar dönüyor.
    Düşünüyorum ki bu başlıkta herkes somut bir şeyler göstererek üç markayı kıyaslasın. Daha objektif yaklaşmaya çalışıp alıcı gözüyle bakalım. Bunu için de kime göre, hangi modele göre iyi olduğunu konuşalım.
    Bu başlık "yıldızı var", "pervanesi var", halkası var" gibi ifadelerden arınmasıyla diğer tartışma başlıklarından ayrılsın.


    Günün anlamını ve önemini belirten konuşmadan sonra kanımca görüşlerimi sunmak istiyorum:

    Küçük Arabalar: Audi A1, BMW 1 Serisi ve Mercedes A Serisi
    Belki de karşılaştırmanın en zor olduğu bölümlerden birisi küçük arabalardır. Çünkü çoğu kişi, küçük ve lüks araba kavramlarını yan yana koyamamakta.
    BMW 1 Serisi, yüksek yakıt tüketimi ve malzeme kalitesindeki sıkıntı ile dikkat çekiyor.
    Mercedes A Serisi ise önceki neslinin bir "felaket" olmasıyla geçmişinden sıyrılamasa da BMW 1 Serisi'ne göre daha ön planda kalıyor.
    Audi A1 daha yollarda görülmeden bu sınıfı ele geçireceğe benziyor ama canlı halini incelemek gerekli. Sanki iç mekanı, kümesten hallice gibi.

    Günlük Arabalar: Audi A4, BMW 3 Serisi ve Mercedes C Serisi
    Audi A4 diğerlerine göre daha geniş arka koltuğuyla, bariz fark gösteren malzeme kalitesiyle ön plana çıkıyor. Yalnız önden çekişli olması büyük bir eksi. Bununla beraber quattro ve "spor diferansiyel" opsiyonları alındığında sürüş zevkinden daha fazlasını verecektir. Opsiyon çeşitliliği ise göz doldurmakta, cep boşaltmaktır.
    BMW 3 Serisi diesel motor teknolojisi ve sürüş zevkiyle ön plana çıksa da yağışlı havalarda aynı keyfi almakta zorlanılıyor. İç mekanın sadeliği hoşa giden unsurlardan.
    Mercedes C Serisi ise tam bir felaket. İç mekan darlığı, düşürülmüş malzeme kalitesiyle ve yakıt tüketimiyle çok can yakıyor. AMG paket, bu eksileri kapatmakta zorlanıyor.

    Lüks Arabalar: Audi A6, BMW 5 Serisi ve Mercedes E Serisi
    Audi A6 bir koca çınar misali alıcı bekliyor. Teknolojik yeniliklerden bihaber olması, makyajın sadece LED farlarla sınırlı kalması ciddi eksileri.
    BMW 5 Serisi yeni kasasıyla herkesten tam not aldı. İç mekanındaki yenilikler ve BMW'nin hatalardan ders almasıyla takdire şayandır.
    Mercedes E Serisi düşürülmüş malzeme kalitesine rağmen opsiyonel olarak alınabilen Nappa deri koltukları, alcantara tavan döşemesiyle, deri kaplama konsoluyla eksilerini örtüyor. Sürüş dinamikleri yönünden de farklı olan bu araç yollarda daha çok gözükeceğe benziyor.

    Makam Arabaları: Audi A8, BMW 7 Serisi ve Mercedes S Serisi
    Audi A8 tanıtan yeni kasasıyla lükse dair yeni hedefler gösteriyor. Bir Audi'den çok bir Bentley'i andırıyor.
    BMW 7 Serisi lüks anlayışındaki gerilik nedeniyle daha uzun süre üçüncülükle yetineceğe benziyor.
    Mercedes S Serisi makam otosuyla özdeşleşmiş bir otomobil iken yeni kasasına dair umutlar taşıyor.

    Şehirli Arazi Taşıtları: Audi Q5, BMW X3 Serisi ve Mercedes GLK Serisi
    Audi Q5 iç mekanın kalitesi, quattro'nun verdiği sürüş dinamizmi ve dış görünüş itibariyle rakiplerine fark atıyor.
    BMW X3 Serisi adeta taş devrinden kalmayı anımsatıyor.
    Mercedes GLK Serisi ise iç mekanın Mercedes C Serisi'nden kabaca olduğunu, "arazi" sözcüğünün fazla ağır olduğunu hatırlatıyor.

    SUV'lar: Audi Q7, BMW X5 Serisi ve Mercedes M Serisi
    Audi Q7 iç mekanındaki lüks donanımlara rağmen minibüs sınıfından terfi edememişe benziyor. Koca cüssesi, oldukça nazlı kalıyor.
    BMW X5 Serisi kasa değiştirme zamanın geldiğini söylese de rakiplerinden daha ilgi çekici olduğu kesin. Yalnız arazi performansı konusunda ciddi sıkıntılar yaşatabiliyor.
    Mercedes M Serisi ise Mercedes G Serisi'nin mirasına ihanet edercesine yaşıyor. Önceki neslinden gelen alışkanlıklarına değinmeye gerek bile yok!

    Coupé Arabalar: Audi A5, BMW 3 Serisi Coupé ve Mercedes E Serisi Coupé
    Audi A5 heyecan veren cüssesiyle, quattro'nun büyüsüyle ve iç mekanın genişliğiyle göze çarpıyor.
    BMW 3 Serisi Coupé tam anlamıyla sürüş zevki veren bir araç ama ne yazık ki zamana yenik düşenlerden.
    Mercedes E Serisi Coupé ise eksiği zor bulunur bir araç, eğer bir saat eksik aramaya uğraşırsanız 1.90 boyundaki benim gibi kişilerin biraz zor sığacağını, 4-matic olmamasını bulabilirsiniz. Ama dediğim gibi bir saay uğraşmanız lazım.

    Spor Arabalar: Audi TT, BMW Z4 Serisi ve Mercedes SLK Serisi
    Audi TT Porsche'nin kötü bir taklidi gibi duruyor. Teknolojik olarak unutulmuş ve sınıfta kalmış bir araç.
    BMW Z4 Serisi ise tek kelime ile "mükemmel". BMW M6'dan sonra en büyük eserini satışa sundu. İç mekan olarak olsun, tasarım olarak olsun, motor olarak olsun hep daha önde.
    Mercedes SLK Serisi için söylenecek çok şey var ama ben en önemlisini söyleyeyim: Mercedes SLK'nız varsa sakın satmayın, yakında klasikleşecek. Neticede kasa değiştirme zamanı gelmiştir.

    ve Diğerleri:
    Audi, R8 v10 ile harikalar yaratıyor. Audi A3 ise düşük malzeme kalitesine, Hitler'den kalan teknolojisine rağmen hâlâ alıcı buluyor.
    BMW, 6 Serisi gibi bir şeye imza attı!
    Mercedes ise CL Serisi, SL Serisi ile kendini belli ediyor. Yalnız CLS Serisi yenilenmeli.

    "V8 Engine" Ustaları: Audi (R)S-Line, BMW M, Mercedes AMG
    Audi RS serileri ile güç arenasında yerini alıyor. RS5 ve RS6 dikkat çekenlerden. Ayrıca daha küçük kardeşlerden S4 ise tam anlamıyla keyif için. Ama ne yazık ki bu yeterli değil.
    BMW M bir motorun ne kadar keyif vereceğini bize gösteriyor. Keşke biraz daha güçlü olsaydı.
    Mercedes AMG ise 1000 N.metre tork ile ve akustiği ile çok şey anlatıyor. Sanırım rakipsiz.

    Lüks Ustaları: Audi Exclusive, BMW Individual, Mercedes Designo
    Bir otomobil firması en lüksü seçebilmek için ne arar? Bu sorunun cevabı, deneyimli bir ağabey olmalı. Audi Exclusive, Bentley'in sonsuz lüks anlayışıyla birinciliği kimseye kaptırmıyor.
    BMW Individual ise BMW M ile aralarındaki sorun nedeniyle hep bir köşeye atılıyor. Ben de BMW M'in motor sesini tercih ederdim.
    Mercedes Designo ise çeşitlilik konusunda sıkıntıya sokuyor. Deri koltuğun yanında doğal taş kaplamanın ne işi var ki?


    Okuyan ve katkıları olan herkese teşekkürlerimi sunarım.
    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunlu -- 16 Nisan 2010; 23:32:52 >







  • yıldızı yeter
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    yıldızı yeter


    Yapmayın lütfen şunu, özellikle başa yazdım bu konuda hassas olunmasını.
  • Güzel bir başlık olmuş. Audi'yi Mercedes ve BMW den ilerde buluyorum. Özellikle Q5, A5, RS6(performans olarak), yeni A8 Audi'yi benim gözümde güzel kılanlar. :)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: strify

    Güzel bir başlık olmuş. Audi'yi Mercedes ve BMW den ilerde buluyorum. Özellikle Q5, A5, RS6(performans olarak), yeni A8 Audi'yi benim gözümde güzel kılanlar. :)


    RS6 performans olarak kimden ilerdeymiş anlayamadım.??

    somut verilere gore..AMS verileridir..


    1.ARAC

    E 63 AMG

    V8 ATMOSFERIK Motor

    525HP 6800dd 630nm tork 5200dd 7ileri

    2.ARAC

    AUDI RS6

    V10 BI TURBO ASIRI BESLEME

    580HP 6250dd 650n tork 1500dd 6 ileri

    3.Aracımız

    Porsche Panamera TURBO

    V8 TURBO ASIRI BESLEME

    500HP 6000dd 700nm tork 2250dd 7 ileri

    gelelim performans verilerine

    0-100

    porsche 4.2sn mercedes 4.5sn audi 4.7sn

    0-140km

    porsche 7.4sn mercedes 7.7 audi 8.2sn

    0-180km

    porsche 12.0sn mercedes 12.2sn audi 12.7sn

    gelelim son verimize

    0-200km

    porsche 14.9sn mercedes 14.9sn audi 15.6sn




  • Açtım vodkamı yaktım sıgaramı ızlıyorum

    Haydin... Fight !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Açtım vodkamı yaktım sıgaramı ızlıyorum

    Haydin... Fight !


    Malesef bende, başlık ve konu sakat. Bu tarz konular DH'yi geriyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Mercedes E250 vs Audi A5
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • @ HoLY.oNE

    Ama senin unuttuğun bir şey var: Audi RS6, Mercedes E 63 AMG'ye göre %10 daha ağır.
    Bence bu da çok önemli bir nokta.
    Audi RS6'da kullanılan quattro teknolojisi eski nesil kalıyor bu arada.


    @ /Bulut\

    Hiç sakat değil, arkadaşlar.
    Herkes somut şeyler üzerinden ve birbirini kırmamak amacıyla konuşursa bence bu konu çok güzel olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunlu -- 16 Nisan 2010; 23:53:24 >

  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunlu

    @ HoLY.oNE

    Ama senin unuttuğun bir şey var: Audi RS6, Mercedes E 63 AMG'ye göre %10 daha ağır.
    Bence bu da çok önemli bir nokta.
    Audi RS6'da kullanılan quattro teknolojisi eski nesil kalıyor bu arada.

    mercedes 55hp 2 silindir eksik bu arada rs6 dan...

    sonucta ağır olması cokda onemli değil..sonucta mercedes daha mı hızlı ? evet hemde atmosferik zevkiyle birlikte..

    porsche panamera cok daha basarılı RS6 dan..RS6 en başarısızı aralarında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    mercedes 55hp 2 silindir eksik bu arada rs6 dan...

    sonucta ağır olması cokda onemli değil..sonucta mercedes daha mı hızlı ? evet hemde atmosferik zevkiyle birlikte..

    porsche panamera cok daha basarılı RS6 dan..RS6 en başarısızı aralarında


    Şanzıman olarak, aktarma olarak Audi RS6, Audi A6'nın mirasını taşıyor. Hatta daha da ileri gideyim, hâlâ Audi RS6'da Bose ses sistemi var. Yani teknoloji olarak geri bir makine. Ama motoru takdire şayan, onun hakkını yememek lazım.
  • YIldızına kurban


    Yıldızı Yeter
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE


    quote:

    Orijinalden alıntı: strify

    Güzel bir başlık olmuş. Audi'yi Mercedes ve BMW den ilerde buluyorum. Özellikle Q5, A5, RS6(performans olarak), yeni A8 Audi'yi benim gözümde güzel kılanlar. :)


    RS6 performans olarak kimden ilerdeymiş anlayamadım.??

    somut verilere gore..AMS verileridir..


    1.ARAC

    E 63 AMG

    V8 ATMOSFERIK Motor

    525HP 6800dd 630nm tork 5200dd 7ileri

    2.ARAC

    AUDI RS6

    V10 BI TURBO ASIRI BESLEME

    580HP 6250dd 650n tork 1500dd 6 ileri

    3.Aracımız

    Porsche Panamera TURBO

    V8 TURBO ASIRI BESLEME

    500HP 6000dd 700nm tork 2250dd 7 ileri

    gelelim performans verilerine

    0-100

    porsche 4.2sn mercedes 4.5sn audi 4.7sn

    0-140km

    porsche 7.4sn mercedes 7.7 audi 8.2sn

    0-180km

    porsche 12.0sn mercedes 12.2sn audi 12.7sn

    gelelim son verimize

    0-200km

    porsche 14.9sn mercedes 14.9sn audi 15.6sn



    RS6 daha ağır ama. 0.000001 sn bile önemli olduğundan dolayı, %10 fazla ağırlığıda hesaba katlamalısın. RS6 motor > E63 amg motor.




  • 1 serisi a1 ve a serisine denk değil yanlış olmuş.
    1 serisi A3'e denk Merc'de eski C compact'ı saymazsak bi karşılığı yok.
    C segmentinde C serisi 3 serisi ve A4 var en zor karşılaştırmalardan birisi olur.
    D segmentinde 5 serisi E serisi ve A6 var.
    C segmenti coupe'de CLK serisi, 3 serisi coupe ve A5 var.
    Yine S serisi, 7 serisi ve a8 serisi aynı segment.
    SUV, Crossover ve diğer jip ve jipimsileri sınıflandırıp karşılaştırmak zor. X5'in karşılığı Merc'de ML ise belki olabilir. X5'in karşılığı Q7 mi olur o tartışılır Q7 daha çok yüksek ve geniş bir SW gibi duruyor. Yine bir G serisi var bunun gibi karşılığı olmayan.
    Roadster olarak Z4, SLK, TT var.
    Lüks coupe olarakta CL ve 6 serisini belki karşılaştırılır ama Audi'nin buna bir karşılığı varsa da bilmiyorum.
    Şimdi karman çorman yazdım kendi sıralamamı yazayım...
    A segmenti ufak otolar: A1>A serisi BMW yok burada.
    B segmenti zaten yok geçelim.
    C segmenti HB: A3>1 Serisi merc yok.
    C segmenti sedan: C serisi>3 Serisi>A4
    C segmenti coupe: M3>C/CLK/E coupe63 AMG>A5 diyorum ben.
    D segmenti: M5>E55 AMG>A6 her türlü diyorum. 5.30 E350CDi konusunda da fikrim bu.
    E segmenti:S serisi>7 serisi>A8
    Roadster: Z4>SLK>TT




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Açtım vodkamı yaktım sıgaramı ızlıyorum

    Haydin... Fight !


  • L.J

    segmentlerde ufak bir hata var C ve 3 serisi D
    E serisi 5 serisi a6 E
    S a8 7 serisi F segmentte



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 17 Nisan 2010; 2:54:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J
    1 serisi a1 ve a serisine denk değil yanlış olmuş.
    1 serisi A3'e denk Merc'de eski C compact'ı saymazsak bi karşılığı yok.
    C segmentinde C serisi 3 serisi ve A4 var en zor karşılaştırmalardan birisi olur.
    D segmentinde 5 serisi E serisi ve A6 var.
    C segmenti coupe'de CLK serisi, 3 serisi coupe ve A5 var.
    Yine S serisi, 7 serisi ve a8 serisi aynı segment.
    SUV, Crossover ve diğer jip ve jipimsileri sınıflandırıp karşılaştırmak zor. X5'in karşılığı Merc'de ML ise belki olabilir. X5'in karşılığı Q7 mi olur o tartışılır Q7 daha çok yüksek ve geniş bir SW gibi duruyor. Yine bir G serisi var bunun gibi karşılığı olmayan.
    Roadster olarak Z4, SLK, TT var.
    Lüks coupe olarakta CL ve 6 serisini belki karşılaştırılır ama Audi'nin buna bir karşılığı varsa da bilmiyorum.
    Şimdi karman çorman yazdım kendi sıralamamı yazayım...
    A segmenti ufak otolar: A1>A serisi BMW yok burada.
    B segmenti zaten yok geçelim.
    C segmenti HB: A3>1 Serisi merc yok.
    C segmenti sedan: C serisi>3 Serisi>A4
    C segmenti coupe: M3>C/CLK/E coupe63 AMG>A5 diyorum ben.
    D segmenti: M5>E55 AMG>A6 her türlü diyorum. 5.30 E350CDi konusunda da fikrim bu.
    E segmenti:S serisi>7 serisi>A8
    Roadster: Z4>SLK>TT


    Açıkçası küçük arabalar için Audi A3'ü rakip olarak göstermek taraf tutmak olur. Çünkü Audi A3 hem iç hacim olarak büyük, hem de diğerlerine göre daha kaliteli. O sınıftaki esas karşılaştırma ilerleyen zamanlarda piyasaya çıkacak Audi A1 Sportback, BMW 1 Serisi ve Mercedes A Serisi olarak olmalıydı.
    Mercedes CLK Serisi üretilmediğinden onu karşılaştırmada değerlendiremedim. Bazı rakibi olmayan araçları da "ve Diğerleri" olarak değerlendirdim.

    Siz daha çok "top model"lerini değerlendirmişsiniz ama bence onları ayrı bir yerde değerlendirmek gerekli. Çünkü BMW M3 ile Audi A5 aynı yerde değildir; Audi RS, BMW M ve Mercedes AMG birbirine rakiptir.




  • Bu markaların modellerinin bilgilerini ayrıntılı şekilde bilmem ; ancak bana göre sıralama :

    Mercedes > Bmw > Audi..

    Audi niçin sonda derseniz ; benzer motor ve şanzıman teknolojilerinin Vw ya da Skoda marka araçlarda daha ucuza ulaşılabilir olmasındandır.
    (Örnek 1.8 TSI)
  • "Mercedes C Serisi ise tam bir felaket. İç mekan darlığı, düşürülmüş malzeme kalitesiyle ve yakıt tüketimiyle çok can yakıyor. AMG paket, bu eksileri kapatmakta zorlanıyor."

    Hayatında hiç binmediğin bir arabaya nasıl bmw galeri sahibi tarzında yorumlar yapıyorsun anlamadım bu taraflılığı? Fanatik diyorsun herkese antimercedes fanatikliğinin kralı sende.

    Allah aşkına bakın hiçbir yorum yapmıyorum şu yukarıdaki cümle C Serisini ifade eden bir cümle mi? Audinin bmwnin eksi yönleri yok mercedesin artısı yok tarzında taraflı gerçekle alakasız fanatik cümleleri.

    Audi A4, virajlarda çok savuruyor ESP problemi yaşanıyor ve yol tutuşu çok zayıf. bmw 320d dar,çok daha sert ve konforsuz bir araç, iç mekan tasarımı berbat, kalitesiz malzemeler ön planda.

    Yazdığın şu cümleye bak bukadar taraf olunmaz sırf C serisini kötü yazmış fanatik demesinler diye diğer mercedeslere iyi deyip geçmiş adam çok akıllı

    "İç mekanın sadeliği hoşa giden unsurlardan." bmwde iç mekanın 1 serisinden daha berbat tasarımı iğrenç bulunan unsurlardan bence sen kendini kandırmaya devam et.

    İsteyen yıldızı var da der, AMG paketinde yolda görenlerin içi geçiyor bmw 320d ise jetta mı 320d mi arasında git gel yaşanıyor da der, bunlar da gerçekler.

    320dnin o basit dış tasarımı C sınıfı bir araçtan farksız. AMG D'deki en kral görünüme sahip araç, sen ve senin gibiler de asıl bunu çekemiyorlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZHERCO -- 17 Nisan 2010; 12:47:02 >




  •  Audi, BMW ve Mercedes


    KRALI ÇEKEMEYENLER ANTEN TAKTIRSIN
  • Seyreyleyin gümbürtüyü.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.