Şimdi Ara

Audi A3 Triger Değişimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
24.777
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba

    2008 model audi a3 1.4 t için yetkili servisler 80bin km yada 4 yılda bir triger kayışının değişmesi gerektiğini söylediler. 80bin km de bir triger kayışı değişirmi? Bu rakam bana az geldi. Acaba 4yıl yada 80bin km de bir kontrolümü yapılıyor ?
    Şimdiye kadar yetkili servise giderdim,ancak 80bin bakımını sanayide yaptırdım. Standart bütün filtreleri vs. değiştirdim. 350tl tuttu. Triger kayışının ise değişmesine gerek olmadığını söyledi usta, iyi dedim bende.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Audi A3 Triger Değişimi: Ne Zaman ve Neden Değiştirmelisin?

    Giriş: Günümüzün modern araçlarında, triger kayışı veya zinciri aracın düzgün çalışması için hayati öneme sahiptir. Audi A3 de bu araçlardan biridir ve triger kayışının zamanında değiştirilmesi, motorun sağlığı ve güvenli sürüş için çok önemlidir.

    Triger Kayışının Amacı: Triger kayışı, krank milini eksantrik millerine bağlayan ve motorun zamanlamasının doğru çalışmasını sağlayan esnek bir bileşendir. Egzoz ve emme valflerinin zamanında açılıp kapanmasını kontrol eder, böylece motor düzenli bir şekilde çalışır.

    Audi A3 Triger Değişim Aralıkları: Audi A3'ün triger kayışının veya zincirinin değiştirilmesi gereken kilometre aralığı, aracın modeline ve motor tipine bağlı olarak değişir. Genellikle aşağıdaki aralıklar önerilir:

    • Audi A3 1.6 TDI: 120.000 km veya 6 yıl
    • Audi A3 1.4 TFSI: 100.000 km veya 5 yıl
    • Audi A3 2.0 TFSI: 130.000 km veya 7 yıl

    Triger Kayışının Değişim Belirtileri: Triger kayışının değişmesi gereken bazı erken uyarı işaretleri şunlardır:

    • Motor gürültüsü veya titreşimi
    • Güç kaybı veya aracın çalışmamasında zorluk
    • Çatlak veya yıpranmış triger kayışı

    Triger Değişiminin Önemi: Triger kayışının zamanında değiştirilmemesi ciddi sonuçlara yol açabilir:

    • Motor Hasarı: Triger kayışı koparsa, valfler uygunsuz zamanda açılarak pistona çarpabilir ve ciddi motor hasarına neden olabilir.
    • Güvenlik Tehlikesi: Triger kayışı arızasının yolda meydana gelmesi, araç kontrolünün kaybedilmesine ve kazalara yol açabilir.

    Triger Değişim Süreci: Triger kayışının değiştirilmesi, aracın modeline bağlı olarak değişebilen karmaşık bir işlemdir. Genellikle aşağıdaki adımları içerir:

    • Motorun sökülmesi
    • Eski triger kayışının çıkarılması
    • Yeni triger kayışının takılması
    • Motorun yeniden monte edilmesi

    Sonuç: Audi A3'ün triger kayışının üreticinin önerdiği aralıklarla değiştirilmesi, motorun sağlığı ve güvenli sürüş için çok önemlidir. Erken uyarı işaretlerini gözlemlemek ve triger kayışını zamanında değiştirmek, ciddi sorunların önlenmesine ve aracın ömrünün uzatılmasına yardımcı olur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ben 100bin de değistirdim bir tanidigim 125binde degistirdi a3 ünün trigerini

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç octavia 1. 8 t ilk değişim 90 bin 6 yıl sonra 167 bin de 2011 de değişmiş ben de 211 km de rulman ses yapinca aralık 2013 te değişti yani sizin ki gidebilir daha ancak yerinizde olsam değişti ririm 500 600 tl tutar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç 2000 model

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4-6 yıl 60.000-90.000 km omru vardır ve değişmesi gerekir..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 T audilerde triger kayışı yoktur. Zincir vardır, o yüzden çeşitli nedenlerle (bollanma, aşırı ses yapma) sorunu olmadıkça değiştirilmez.
  • Zincir mi kayış mi kafam karıştı şimdi. En iyisi 100binkm de değiştirmek. Birde standart filtre degisimleri ve balata kontrolü, değişimi haricinde baska birşey yapmak gerekir mi ? Yetkili servis 1800tl dedi trigger değişimini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood

    Merhaba

    2008 model audi a3 1.4 t için yetkili servisler 80bin km yada 4 yılda bir triger kayışının değişmesi gerektiğini söylediler. 80bin km de bir triger kayışı değişirmi? Bu rakam bana az geldi. Acaba 4yıl yada 80bin km de bir kontrolümü yapılıyor ?
    Şimdiye kadar yetkili servise giderdim,ancak 80bin bakımını sanayide yaptırdım. Standart bütün filtreleri vs. değiştirdim. 350tl tuttu. Triger kayışının ise değişmesine gerek olmadığını söyledi usta, iyi dedim bende.

    Hocam işine karışmak gibi olmasın ama, mis gibi araban var maşallah. az buz para değil şimdi alayım desen. o yüzden sanayiye felan götürerek riske atmaya gerek yok üç beş kuruş tasarruf yapacağım diye. 4 sene A3 kullanmıştım ben de, yaklaşık 100.000 km. ağır bakımlarını da yıllık bakımlarını da sadece yetkili servise yaptırmıştım, ve tek bir kere sıkıntı bile çıkarmamıştı bana araç. sonra lpg var diye yetkili servis bakmamaya başladı. mecbur sanayi ile tanıştı araç 14 yaşındayken. uzun hikaye uzatmayım.. düşün benim ki 1.6 klasik motordu, onu bile çözemiyor bilemiyor sanayideki arkadaşlar, 1.4 tsi daha karmaşık bir motor. ben şahsen sırf yetkili servise gidebileyim diye onu satıp gücümün yettiği leon 1.4 ü aldım. lpg de yok, servise gidiyorum. şimdi böyle deyince de beni doğuş'un elemanı zannediyorlar :) tercih sizin tabi, ben kendi tecrübelerimden yola çıkarak sanayiye gidip 100,200 az para vermenin uzun vadede büyük zararlara yol açtığına bizzat şahidim. istemeye istemeye yaşadım o ayrı.




  • Arkadaşlar bende 2007 model Audi A3 var.Araba 105.000 km de.Herkes değişim için muhtelif km rakamları söylüyor.Ancak kitabına baktım 180.000 km yazıyor.Araba 11 yıllık olduğu için 180.000'i beklememek gerektiği kanaatindeyim.Burada aynı model arabanın triger kayışını değiştiren arkadaş var mıdır? bilgi verebilir mi acaba?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.