Şimdi Ara

AUDI A3 Şanzuman Sorunu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
1
Favori
66.905
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hiç savunmayin amcamin jetta dsg yüzünden 3. Kez serviste illallah geldi saticam diyor, komple şanzıman değişti, kavrama değişti, şimdi de P den çıkmıyor vites. Tövbe bida vosvagen almam diyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhandemirell


    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Bende 2010 1.8t A3 var. İlk grup kavramada dizayn hatası vardı. İkinci grup kavrama biraz daha iyiydi. Sonra bir dönem araca özel siparişe geçtiler. Sonra üçüncü grup kavrama geldi.

    - Bu araç kavrama değişimini araç alındıktan hemen sonra yaşadı ise üzerinde ikinci grup kavrama vardır. Ki bu iyi değil. Bu kavramayı kullanıp, bunu da hacamat edenler oldu. Özel sipariş veya son grup kavrama sorunsuz.

    - Benim aracımda özel sipariş kavrama var. Üçüncü grup (sorunsuz nihai kavrama versiyonu) hazır olana kadar buldukları geçici çözüm. Kavramam değişeli 80.000km oldu. İlk günkü gibi araç. Sarsmıyor, titremiyor.

    Kavrama hatasını vites geçişlerinde sarsıntı ve özellikle 1'den 2'ye atarken titremeden anlarsınız. Araç debriyaja yarı basar pozisyonda olduğu her an titrer. Bu kavramanın ömrü tamamen kullanımla alakalıdır. Manuel araç gibi. Aracı sürümcemede bırakacak hızlarda çok gitmiş birinin kavraması erken biter. Aracı araçta debriyaj olduğu bilinci ile kullanan birinin kavraması çok uzun süre dayanır. KAvrama dediğimiz de zaten bir tür baskı balata bilya. Ancak bu araçta ikişer tane var.

    ------------------------------------------

    Mekatronik arızası 7000TL civarında masraf açar. 2 yıl önce mekatronik tamiri yoktur. Şimdi var mıdır bilmiyorum; ama gene, araç 2012 ve sonrasında mekatronik değiştirmişse siz aracı sorunsuz kullanırsınız. Araç alındıktan hemen sonra mekatronik değiştirdi ise, size sorun çıkarabilir.

    Kısaca aracın ne zaman garantiden parça değiştirdiğini iyi bilmeniz lazım. Ona göre bir yorum yapılabilir.

    Anlatamıyorsun ki insanlara. Arkadaş gayet iyi açıklamış, üçüncü nesilden sonra kavrama problemi yok!

    Bence insanlar sana anlatamıyor. DSG nin sorunlu olduğunu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pxshadowz



    Bakin bu en kisadan buldugum bi ornek arac 8 agustos 2014 te alinmis. Bunun gibi 10 larca sikayet var hem 2013 hem 2014 te bakarsaniz gorursunuz. Kavrama sorunlari bitmis degil.

    Her aracin sikayeti tabikide olur ancak volkswagen de dsg kronik ve onemli bir sorundur.

    DSG sorunlu canım, sorunsuz değil. Ancak garantiden parça değişince ne hikmetse sorun düzeliyor. Km'si nispeten yüksek DSG araçlardan biri bende. Kavramam da değişti, mekatronik de, konu ile alakasız ama; segman hatası sebebi ile komple motor da yapıldı.

    Ben bu DSG olayına şöyle bakıyorum:

    Eskilerden bir Alfa almayı manyaklık olarak tanımlıyabilirsiniz. Ama arabanın hastası saniye düşünmeden GTV'ye yapışır. Tabi Alfa'nın içini doldurduğu bir çok özelliği var. Bela karşılığında çok şey alıyorsunuz. DSG de ilk çıktığında alternatifsiz idi. Araca kattıkları için, potansiyel sorununa katlanacak adamların çıkmasını anlardım. Benim aracım sadece 160hp ve çok daha güçlü 2.0T araçlarımı performans açısından aratmıyor. Üstelik şimdiye kadar kullandığım en keyifli otomatik şanzıman. Bunun benim için değeri büyük. Çünkü eve iki araba alınıyor. Biri keyif arabası oluyor. Biri aile arabası. İlk defa otomatik vites keyif arabası aldık. Tamam, kabul, Audi keyif arabası olamayacak kadar kalas bir araba. Ama arabayı üstük açık olması ve vitesinin otomatiğe göre çok keyifli olması kurtarıyor. Ek olarak, MTV'den ve yakıttan yaptığım ekonomi DSG arızasına gidebilirdi (şükür gitmedi, Doğuş ile kavga dövüş işimi hallettirdim). Zararsız çıkardım. Şöyle ki, bu aracı almasa idim, alternatifim 2.0T klasik şanzıman bir araçtı. MTV ve yakıt farkı zaten arızaların masrafını karşılıyor...

    Ancak şimdi başka markalarda da DSG'nin keyfini yaşama imkanım varsa ve onlar daha sorunsuz ise, DSG'ye ve kalas gibi bir arabaya neden tahammül edeyim?

    ama sanıyorum şu anda çift kavramalı veya değil, hızlı vites atan, yüksek tepkili ve nispeten sorunsuz otomatik vites seçenekler başka markalarda da var. O yüzden DSG biraz gereksiz kalıyor. Ancak biri çeşitli sebeplerden otomatik Audi istiyorsa, benim anlattıklarıma dikkat etsin. Büyük ihtimal sorun yaşamaz.

    Şahsen, VAG'ın halen stok erittiğini düşünüyorum. Garantide değişen parçanın da çıkan parça ile birebir aynı olmadığını düşünüyorum. Ben mekatronikteki sorunumu araç 50.000km'de iken hissetmeye başladım. 72.000km'de servis birşey yapmaya karar verdi. Araç şu an 130.000'de. Mekatronik ilk aldığım günkü gibi düzgün çalışıyor. Kavraması da 38.000km'de değişmişti. 92.000km'dir sorunsuz çalışıyor. Kavraması en az bir 50.000km daha gider. Bu araçların aslen manuel olduğunu ve kavramalarının bir km ömrü olduğunu unutmamak lazım. Bana göre oldukça pahalı olan bu kavrama takımı en az 150.000km dayanmalı. Benim kavramalar dayanacak gibi duruyor.Asbestsiz balatalar karma kullanımda, çok dikkat etmeden, aracı it gibi de kullanmadan 75.000km civarı dayanıyor. Baskı-Balata-Bilya'ya Manuel Audi'de 800TL veriyorsanız, 150.000km dayanan kavramanın ederi 1600TL. O yüzden 2000TL istemeleri pahalı; ama gülünç olmazdı. Ama sanıyorum, herşey dahil 3000TL'yi buluyor serviste (emin değilim, çok zaman geçti. Belki ucuzlatmışlardır). Ancak aracım iyi niyet garantisine girmeyecek km'lere ulaştığında zaten servise gitmeyi planlamıyorum.

    Tekrar VAG'dan araba alır mıyım? Bodos modelini alıp, şirketten müdürün altına vermek için alabilirim. Kendim için alengirli motor-şanzıman ile asla almam. Alengirli motor-şanzımanlısını benim bu aracı bulduğum fiyata ikinci el bulursam gene alabilirim. Ama aldım diye çok sevinmem. Bu aracı ben 6 aylık, 9000km'de iken sıfırına göre 20.000 Euro ucuza almıştım. Aracı aldığımda "çok ucuza hallettik lan!" diye çok sevinmiştim. Şimdi "Hakettiği parayı vermişim" diye düşünüyorum. Türkiye'de bu fiyata bu aracı tekrar bulursam, anca öyle alabilirim. Yoksa Allah korusun. Bir daha VAG'ın önünden geçmem.

    2013 yılı itibari ile garantiden mekatronik değiştirip, sonra tekrar bozan var mı, kavrama değiştirip sonra tekrar değiştiren var mı ona bakmak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 19 Mart 2015; 14:40:21 >




  • yepyepcool Y kullanıcısına yanıt
    a3te dsg sorunu yaşayanlar niye ortaya çıkmıyor deniyordu, ona da cevap olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng1

    Hala şanzıman sorunu devam ediyor.Yok iste 2013 den sonra üretilenlerde sorun yok falan filan hepsi yalan.7 ileri Dsg-Stroniclerin hepsi bozuluyor.TSİ -Tfsi ise yağ yakıyor.

    Başka araçlara bakmanizi tavsiye ederim.

    He he hepsi bozuluyor bir sen doğru söylüyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pxshadowz



    Bakin bu en kisadan buldugum bi ornek arac 8 agustos 2014 te alinmis. Bunun gibi 10 larca sikayet var hem 2013 hem 2014 te bakarsaniz gorursunuz. Kavrama sorunlari bitmis degil.

    Her aracin sikayeti tabikide olur ancak volkswagen de dsg kronik ve onemli bir sorundur.

    DSG sorunlu canım, sorunsuz değil. Ancak garantiden parça değişince ne hikmetse sorun düzeliyor. Km'si nispeten yüksek DSG araçlardan biri bende. Kavramam da değişti, mekatronik de, konu ile alakasız ama; segman hatası sebebi ile komple motor da yapıldı.

    Ben bu DSG olayına şöyle bakıyorum:

    Eskilerden bir Alfa almayı manyaklık olarak tanımlıyabilirsiniz. Ama arabanın hastası saniye düşünmeden GTV'ye yapışır. Tabi Alfa'nın içini doldurduğu bir çok özelliği var. Bela karşılığında çok şey alıyorsunuz. DSG de ilk çıktığında alternatifsiz idi. Araca kattıkları için, potansiyel sorununa katlanacak adamların çıkmasını anlardım. Benim aracım sadece 160hp ve çok daha güçlü 2.0T araçlarımı performans açısından aratmıyor. Üstelik şimdiye kadar kullandığım en keyifli otomatik şanzıman. Bunun benim için değeri büyük. Çünkü eve iki araba alınıyor. Biri keyif arabası oluyor. Biri aile arabası. İlk defa otomatik vites keyif arabası aldık. Tamam, kabul, Audi keyif arabası olamayacak kadar kalas bir araba. Ama arabayı üstük açık olması ve vitesinin otomatiğe göre çok keyifli olması kurtarıyor. Ek olarak, MTV'den ve yakıttan yaptığım ekonomi DSG arızasına gidebilirdi (şükür gitmedi, Doğuş ile kavga dövüş işimi hallettirdim). Zararsız çıkardım. Şöyle ki, bu aracı almasa idim, alternatifim 2.0T klasik şanzıman bir araçtı. MTV ve yakıt farkı zaten arızaların masrafını karşılıyor...

    Ancak şimdi başka markalarda da DSG'nin keyfini yaşama imkanım varsa ve onlar daha sorunsuz ise, DSG'ye ve kalas gibi bir arabaya neden tahammül edeyim?

    ama sanıyorum şu anda çift kavramalı veya değil, hızlı vites atan, yüksek tepkili ve nispeten sorunsuz otomatik vites seçenekler başka markalarda da var. O yüzden DSG biraz gereksiz kalıyor. Ancak biri çeşitli sebeplerden otomatik Audi istiyorsa, benim anlattıklarıma dikkat etsin. Büyük ihtimal sorun yaşamaz.

    Şahsen, VAG'ın halen stok erittiğini düşünüyorum. Garantide değişen parçanın da çıkan parça ile birebir aynı olmadığını düşünüyorum. Ben mekatronikteki sorunumu araç 50.000km'de iken hissetmeye başladım. 72.000km'de servis birşey yapmaya karar verdi. Araç şu an 130.000'de. Mekatronik ilk aldığım günkü gibi düzgün çalışıyor. Kavraması da 38.000km'de değişmişti. 92.000km'dir sorunsuz çalışıyor. Kavraması en az bir 50.000km daha gider. Bu araçların aslen manuel olduğunu ve kavramalarının bir km ömrü olduğunu unutmamak lazım. Bana göre oldukça pahalı olan bu kavrama takımı en az 150.000km dayanmalı. Benim kavramalar dayanacak gibi duruyor.Asbestsiz balatalar karma kullanımda, çok dikkat etmeden, aracı it gibi de kullanmadan 75.000km civarı dayanıyor. Baskı-Balata-Bilya'ya Manuel Audi'de 800TL veriyorsanız, 150.000km dayanan kavramanın ederi 1600TL. O yüzden 2000TL istemeleri pahalı; ama gülünç olmazdı. Ama sanıyorum, herşey dahil 3000TL'yi buluyor serviste (emin değilim, çok zaman geçti. Belki ucuzlatmışlardır). Ancak aracım iyi niyet garantisine girmeyecek km'lere ulaştığında zaten servise gitmeyi planlamıyorum.

    Tekrar VAG'dan araba alır mıyım? Bodos modelini alıp, şirketten müdürün altına vermek için alabilirim. Kendim için alengirli motor-şanzıman ile asla almam. Alengirli motor-şanzımanlısını benim bu aracı bulduğum fiyata ikinci el bulursam gene alabilirim. Ama aldım diye çok sevinmem. Bu aracı ben 6 aylık, 9000km'de iken sıfırına göre 20.000 Euro ucuza almıştım. Aracı aldığımda "çok ucuza hallettik lan!" diye çok sevinmiştim. Şimdi "Hakettiği parayı vermişim" diye düşünüyorum. Türkiye'de bu fiyata bu aracı tekrar bulursam, anca öyle alabilirim. Yoksa Allah korusun. Bir daha VAG'ın önünden geçmem.

    2013 yılı itibari ile garantiden mekatronik değiştirip, sonra tekrar bozan var mı, kavrama değiştirip sonra tekrar değiştiren var mı ona bakmak lazım.

    Güzel anlatmışsınız. Kişisel tercihleriniz hariç benim söylediklerimden pek farklı değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Bende 2010 1.8t A3 var. İlk grup kavramada dizayn hatası vardı. İkinci grup kavrama biraz daha iyiydi. Sonra bir dönem araca özel siparişe geçtiler. Sonra üçüncü grup kavrama geldi.

    - Bu araç kavrama değişimini araç alındıktan hemen sonra yaşadı ise üzerinde ikinci grup kavrama vardır. Ki bu iyi değil. Bu kavramayı kullanıp, bunu da hacamat edenler oldu. Özel sipariş veya son grup kavrama sorunsuz.

    - Benim aracımda özel sipariş kavrama var. Üçüncü grup (sorunsuz nihai kavrama versiyonu) hazır olana kadar buldukları geçici çözüm. Kavramam değişeli 80.000km oldu. İlk günkü gibi araç. Sarsmıyor, titremiyor.

    Kavrama hatasını vites geçişlerinde sarsıntı ve özellikle 1'den 2'ye atarken titremeden anlarsınız. Araç debriyaja yarı basar pozisyonda olduğu her an titrer. Bu kavramanın ömrü tamamen kullanımla alakalıdır. Manuel araç gibi. Aracı sürümcemede bırakacak hızlarda çok gitmiş birinin kavraması erken biter. Aracı araçta debriyaj olduğu bilinci ile kullanan birinin kavraması çok uzun süre dayanır. KAvrama dediğimiz de zaten bir tür baskı balata bilya. Ancak bu araçta ikişer tane var.

    ------------------------------------------

    Mekatronik arızası 7000TL civarında masraf açar. 2 yıl önce mekatronik tamiri yoktur. Şimdi var mıdır bilmiyorum; ama gene, araç 2012 ve sonrasında mekatronik değiştirmişse siz aracı sorunsuz kullanırsınız. Araç alındıktan hemen sonra mekatronik değiştirdi ise, size sorun çıkarabilir.

    Kısaca aracın ne zaman garantiden parça değiştirdiğini iyi bilmeniz lazım. Ona göre bir yorum yapılabilir.

    imzamdaki audi aracımın 2014 mart ayında kavraması değişti, bu kez tekrar aynı arızayı verdi, şu anda aracım serviste, serviste önce kavrama seti iyiniyet garantisinden değişti, daha sonra yazılımın uyuşmadığını ve şanzımanı değiştirmesi gerektiği söylendi, şimdi yazışmalar devam ediyor. yeni şanzıman takılırsa bu bahsetmiş olduğunuz gruplardan sorunsuz grup mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cinuba -- 2 Eylül 2015; 11:36:53 >




  • Şanzuman değil şanzıman....

    Öğrenin artık doğrusunu.
  • arkadaşlar ben 2011 audi a3 1.4 tfsi aldım bundan önce passatım var dı ama ben böle kötü bir araç görmedim neresine elimizi atsak orda kalıyooşanzıman sıkıntılı yakıt çok fazla vs vs acil satmak istiyorum birdaha asla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arslanbey osmaniye

    arkadaşlar ben 2011 audi a3 1.4 tfsi aldım bundan önce passatım var dı ama ben böle kötü bir araç görmedim neresine elimizi atsak orda kalıyooşanzıman sıkıntılı yakıt çok fazla vs vs acil satmak istiyorum birdaha asla
    Arkadaşlar merhaba konuyu hortlatıyor ve absürt bir soru soruyorum kusura bakmayın. Soruma cevap bulamadım bir türlü.

    2 adet otomatik vites araç edindim ikiside bir kaç ay oldu birisi 2005 model benzinli audi a3, diğeri 2004 model benzin+lpg li honda jazz.

    İkisininde 10bin servis zamanı geldi ve honda ile ilgili lpg de stop etme, geri vitese taktığımda devir saçmalaması gibi ufak tefek problemlerim var.

    Ben bu araçları nereye göstereyim bilemiyorum :) Servislere yüksek ücretler ödemek istemiyorum. İstanbul avrupa yakasında güvendiğiniz bu araçların hakkından

    gelebilecek tamirci tanıdıklarınızı benimle paylaşabilirseniz sevinirim.




  • En iyi audi dsg şanzımansız audi'dir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 model dizel otomatik audi a3 var. Önce gazdan ayağımı çektiğimde metal sürtünme sesleri çıkardı ardından 1. Vitesten ikinci vitese geçişlerde tak tak tak diye sesler (çok yüksek bu sesler) çıkarmaya başladı en son da kırmızı ışığın tekinde şanzıman hatası dedi ve artık birinci vitesi kullanmıyor direkt ikinci vitesten kaldırmaya başladı aracı. Tamire bıraktım aracı fakat masraf ne kadar çıkar aşağı yukarı arabadan da anlamıyorum. Kötü ve iyi senaryolar neler? Mesaj atanlara şimdiden teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shumin

    2013 model dizel otomatik audi a3 var. Önce gazdan ayağımı çektiğimde metal sürtünme sesleri çıkardı ardından 1. Vitesten ikinci vitese geçişlerde tak tak tak diye sesler (çok yüksek bu sesler) çıkarmaya başladı en son da kırmızı ışığın tekinde şanzıman hatası dedi ve artık birinci vitesi kullanmıyor direkt ikinci vitesten kaldırmaya başladı aracı. Tamire bıraktım aracı fakat masraf ne kadar çıkar aşağı yukarı arabadan da anlamıyorum. Kötü ve iyi senaryolar neler? Mesaj atanlara şimdiden teşekkür ederim.



    Hocam merhaba, bizim audi a3 tdi stronic 2012 model var. Şu an sadece fren yaptıktan sonra freni bırakınca bir tıkırtı harıltı sesi geliyor, vitesi sanırım 1 e atıyor da yapıyor bilmiyorum. Şu an 60 bin km de ve bu ses var. Nedeni ne olabilir? Seninkinin sonucu ne oldu. Kavarama sorunu muymuş? Maliyeti nedir? acilen dönebilirsen sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metbey -- 18 Kasım 2016; 9:0:47 >




  • oguzhandemirell kullanıcısına yanıt
    Dogusla ortakligin mi var kardesim? Millet sana neden olmayan seyi olmus gibi aktarsin ! Sen ne marka arac kullaniyosun bilemem ama benm kavrama degisip 1 hafta sonra tekrr ayni sorun cikti ama sende kesin wv kullanmiyosundur simdi:) bekara avrad bosamak kolay derler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yau herkes yalan soyluyor, yalannn işteeee de-se -ge ti-es-ay tidi-ayyy bambAŞKa yuuuuuuwww Alaman mucizesi, meyve veren ağaç taşlaniyorrr...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PSN_vs_XBOXLive -- 20 Temmuz 2017; 20:38:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İşte bu yüzden otomatik şanzımanlara soğuk bakıyorum.. Ya bozulursa, ses geldi aha bozuluyor gibi endişeler insanı arabadan soğutur. 45 bin tl fiyat nedir ya. Bu nasıl bir hadsizliktir. Zengin değilsen bunu hangi insan karşılayabilir. İnsanımız bu markaları tepelerine çıkarmaya devam etsinler bakalım.bu markalar zengin için tr de, fakiri bile bu markaları almaya çalışıyorsa bize herşey müstehaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğru duymuşsun, şimdi şunu derler yauau kaç kere dsg kullandın da arıza yaptı. Piyango işte adı üstünde kime çıkacağı belli değil. Bir de şu var dsg bin müşterisi alıp 10 sene binmez. 1-2 sene biner satar sonrasında arayıp bozuldu mu değişti mi diye bakmaz. 7 ileri kuru kavrama dsg den uzak dur, abi, kardeş tavsiyesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6 ileriler sıkıntısız mı ? Audi alacam yemin ediyorum kafamdaki problem şanzıman. Dayımda a6 var 2006 model 2.7 tdi. Araba 280 bine geldi hala taş gibi araba. Sürekli de zorlar arabayı ams onun şanzıman 6 ileri diye biliyorum. Biri aydınlatabilir mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 a4 quattro larda da varmıdır bu problem bilginiz varmı arkadaşlar ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Afacan Dennis kullanıcısına yanıt
    Quattrolarda yağlı tip dsg var yüksek tork dayanımlı onlarda pek şikayet duymadım ben tiguanda kullandım onda da sorun yoktu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.