Şimdi Ara

AUDİ A3 1.6 SPORTBACK PERFORMANSI ÇOK MU KÖTÜ (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
110
Cevap
5
Favori
128.024
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşımda 2009 A3 1.6 102'lik versiyon var ve hem yakıtı fazla;hem de performansından memnun değil.2-3 sefer denemiş 195 km/h son hıza ulaşmış araç dediğine göre;keza ara hızlanmaları da yeterli değil bence.(Bence dememin sebebi kendi aracıma göre kıyaslıyorum arabanın gidişini o yüzden;Civic Vtec sedanla karşılaştırdığımda ondan geride performans olarak bana göre.)
    Ama araba güzel;sağlam;güvenli vs.Fakat 45 milyar para verilip te alınacak bir araç değil bomboş 102'lik A3.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Ben hiç de öyle düşünmüyorum.

    Tasarruf için birebir bir motor. Doğru kullanılırsa performansı gayet makul (bilhassa sıkışık şehiriçi trafiğinde) ve uzun yolda da üzmez. Adana'da LPG 1.75 TL ve benzin 3,75 TL. Bu nedenle 1.4 TSI 122 HP'den 1.6 MPI 102 HP'ye geçmeye kesin olarak karar verdim. Şimdi sipariş ettiğim PASSAT'ın gelmesini bekliyorum. Plaka takmadan doğru BRC'ye gönderiyorum çekici üzerinde.
    Taner Göde

    Siz Vialle nin getireceği yeni LPG yi bekliyordunuz,orada sorun mu var acaba? Benim son gelişmelerden haberim yok da.
  • Forumu daha çok okuyucu olarak kullanan bir üyeyim.Bugün aklımdan ben de bu akşam bir şeyler yazayım diye geçirdim,kendimce bir konum vardı.Yoldan geldim artık yazamam halim yok derken bir bakayım da öyle yatarım derken,konum da cuk oturunca artık bir şey yazayım dedim.Ordu' da oturuyorum,Jetta 102 lik comfortline 2008 model kullanıyorum.2 hafta önce buradan bir arkadaşıma benim önerimle 102 stronic A3 Sportback aldırdım.Alma kriterimiz ilk arabamız premium bir marka olmalı,sıfır olmalı,otomatik olmalı(hala trafiğe hiç çıkmadı-kullanamıyor şu an) idi ve arabayı aldık.İbis beyazı,baz donanım.Araba da alaşım jant veya yol bilgisayarı yok ama otom. klima,kararan ayna,yağmur sensörü,esp standart.Garip bir donanım yani.Neyse,Cuma akşamı İstanbul' a gittim ve bu sabah yola çıktım saat 10 gibi Kurtköy' den.Jetta bana göre kullanımı çok rahat,donanımı yüksek, benim kullanımımla bir depoyla yaklaşık 650 km yapan yani çok yakan,performansı ortalama sayılabilecek bir araba bana göre.A3 ile yola çıktığımda ilk olarak daha sessiz olması dikkatimi çekti,çünkü benzer süratlerde çok daha az devir çeviriyordu.Şanzıman S konumunda iken benim arabamdan daha iyi hızlanıyordu ve en önemlisi Gerede' de otobandan çıkınca Opet 'te depoyu tam doldurdum,ortalama 100-110 km/h hızla devam ettim ve yakıt göstergesi tam yarıya indiğinde 518 km yapmış ve Fatsa' ya gelmiştim.Bazen Jetta' da az yaksın diye özen gösterir ve dikkatli kullanırım,çok uzun yol yaparım bu arada,ama bu tüketimin yakınlarından bile geçmedim.Şu an bildiğim kadarıyla 25 bin Euro' ya bir kaç ekstrası daha olan Advance paketli alınabiliyor.Bence o fiyat bu donanımda,bu malzeme kalitesine sahip ve otomatik bir araba için çok uygun.Sonuç olarak 7 ileri şanzıman arabanın hem konforunu arttırmış,hem de tüketimini çok düşürmüş bugünkü gözlemim.




  • ne motormuş bu 102
    sanki bundan şikayet eden herkes motor uzmanı

    Kaç yılında yapılmışsa yapılmış
    hitler değil napolyon motoru olsa ne olacak ben onu anlamıyorum

    gücü desen 100hp altında bi ton yeni benzinli motor da var

    *Eski motor diye yeni 100hp motorlardan güçsüzmü ?
    *Eski motor diye çokmu fazla gürültülü çalışıyo

    Eski anladıkta bize 1.5 - 2lt yakıttan başka zararı ne ????

    Yakıtı desen

    senede 25-30000 km yapan kişinin zaten benzinliyle ne işi olur
    senede 10-15000 km yapan içinde ideal oğlu ideal motor.
    aynı arabada farklı benzinli alternatiflerinin fiyatlarına hiç bakmazlarmı.

    1.5-2 lt fazla yakıyoda alırkende ucuz.
    fazla yakıyoda en sorunsuzu
    fazla yakıyoda LPG nin en sevdiği motorlardan

    Mazotluğa gitmek daha iyi o ayrı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Belenenses -- 11 Mayıs 2010; 20:56:24 >
  • Şimdi arkadaşlar motoru geçtik. Tamam 102 olsun öbürü olsun v.s. farketmez. 2006-2007 civarında olup tiptronik olanların bu şanzımanı ile ilgili 2 sorum var. Audi bölümü pek popüler olmadığı için buraya soruyorum;
    1. Bu şanzıman bildiğimiz 6 ileri DSG mi,yoksa VW in DSG den önce kullandığı daha sorunsuz ama daha kalitesiz tiptronik olanı mı? Çok sıkıntı yaşar mıyız ortalama 80-90 000 km de bir 2. el araçta?
    2. A3 alarak hata mı yapmış oluruz? Çok sorun çıkarır mı? Elimize yüzümüze bulaştırır mıyız?
  • 6 ileri ama DSG değildir. DSG'den daha kalitesiz değil aksine daha sorunsuz bir şanzımandır.

    Vites değişimleri çoğu tiptronic şanzımandan hızlıdır ama tabii ki çift kavramalı DSG ondan daha hızlıdır.

    Ekonomi ön plandadır, sakin kullanımda çok hızlı vites büyütür 50-60 km'de 6'ya geçmiş olur.

    80-90 bin km'deki bir araçta hiçbir şekilde sorun yaşayacağınızı sanmam. 90-100 bin'de trigerle beraber şanzıman yağını da değiştirin yeter.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Doritoch

    Şimdi arkadaşlar motoru geçtik. Tamam 102 olsun öbürü olsun v.s. farketmez. 2006-2007 civarında olup tiptronik olanların bu şanzımanı ile ilgili 2 sorum var. Audi bölümü pek popüler olmadığı için buraya soruyorum;
    1. Bu şanzıman bildiğimiz 6 ileri DSG mi,yoksa VW in DSG den önce kullandığı daha sorunsuz ama daha kalitesiz tiptronik olanı mı? Çok sıkıntı yaşar mıyız ortalama 80-90 000 km de bir 2. el araçta?
    2. A3 alarak hata mı yapmış oluruz? Çok sorun çıkarır mı? Elimize yüzümüze bulaştırır mıyız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FX35 -- 14 Mayıs 2010; 12:59:46 >




  • Sevgili PALERMO ® çok teşekkürler.
  • dsg değil ve dsg ile boy ölçüşemez fakat çok rahatsızlık vermeyecek;
    tork konvertörlü, klasik otomatik bir şanzuman.

    vites geçişleri yumuşak ancak yavaştır, dsg kullandıysanız eğer ondaki gibi kesintisiz bir hızlanma beklemeyin.

    a3 alarak pişman olup olmayacağınızı biz bilemeyiz. Sorunlu değildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    1.6 102 lik motorun fazla abartıldığını (olumsuz manada) düşünüyorum.

    Son dönem motorlarında 115-120-124-125 hp değerlerini görüyoruz , fakat birçok kullanıcı bu araçların önceki nesillerindeki performansı yakalayamadıklarını belirtiyor. (Yakıt , emisyon oranları vs.)

    Örneğin güncel Civic 1.6 125 hp , fakat bir çok kullanıcı önceki Civic'in daha perofrmanslı olduğunu belirtiyor.(110 hp)

    Aynı şey Corolla ya da Astra içinde geçerli.

    Yani bana göre 1.6 102 = 1.6 115 Fsi.

    Uçup kaçmaz , fakat yeterli !

    yeni motorlar güçlense de, kasa ağırlıkları da yeni çıkan modeller ile genelde arttığından motorun artan performansını gözlemleyemiyorsunuz.




  • Arkadaşlar mutlu sona çok az kaldı,kısmetse yakında sizi bayıltmayı bırakıp() ben sorularınıza cevap vereceğim.Şimdi araçları satan arkadaşlar genelde ya galerici oluyo, ya da müşterinin arabası oluyo ama bilmiyorlar o yüzden;
    1. Attraction< Ambition doğru mu?
    2.Attraction bile olsa Xenon ve ESP standarttır diye düşünüyorum (2006-2008 civarı). Aksi olabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doritoch

    Arkadaşlar mutlu sona çok az kaldı,kısmetse yakında sizi bayıltmayı bırakıp() ben sorularınıza cevap vereceğim.Şimdi araçları satan arkadaşlar genelde ya galerici oluyo, ya da müşterinin arabası oluyo ama bilmiyorlar o yüzden;
    1. Attraction< Ambition doğru mu?
    2.Attraction bile olsa Xenon ve ESP standarttır diye düşünüyorum (2006-2008 civarı). Aksi olabilir mi?


    Önceki konulardan birinde mesajım vardı aynısını kopyalıyorum.


    Araç standart olarak attraction donanımla geliyor. Jant kapağı ve 16 sac jant, 4 kollu tuşsuz direksiyon, standart koltuklar (spor değil), standart süspansiyon (orta sertlikte), çift bölgeli dijital klima, sürücü-yolcu-yan perde hava yastığı, ABS, ASR, Cd player falan var.

    Yaklaşık 3.000 euro fark verip Ambition donanım seçersen ön sis farı, 17 inç 5 kollu jant, 3 kollu spor direksiyon, yükseklik ayarlı yolcu koltuğu, spor süspansiyon, spor ön koltuklar, micrometallic platin iç kaplama, yol bilgisayarında birkaç detay daha var (dış ısı göstergesi vs).

    Konfor ve fonksiyonellik istiyorsan Ambiente paket alacaksın. Alüminyum 16 jant, cruise control, ahşap kaplama, özel kumaş, detaylı yol bilgisayarı, kol dayama, 4 kollu deri direksiyon, kararan ayna falan var onun fiyatı da Ambition'dan biraz daha ucuz.

    Bunlar donanım paketleri.


    Daha bi sürü aksesuar var eklenecek. Mesela S-Line iç ve dış paket, sunroof, xenon, park sensörü, bose müzik sistemi, tv-navigasyon, ışık paketi vs vs




    Xenon ve ESP standart değil. Xenon ambition olsa bile opsiyonel, 2006-2007'lerde de ESP yerine sadece ASR mevcut. Zaten ön konsoldaki 4'lü sinyal butonunun yanındaki tuşa bakarak esp olup olmadığını anlarsınız, asr yazıyorsa esp yoktur. Ayrıca 2008 öncesi tüm A3'lerde standart olarak Audi Concert teyp ve arka bagajın sol tarafında gizli subwoofer bulunmakta. 2008'den sonra Audi Concert opsiyonel oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FX35 -- 14 Mayıs 2010; 21:13:58 >




  • 1.6 sr motoru kullanan biri olarak;
    1.Motorun performansı sizi üzmez.
    2.Performanslı kullanımda çok yakar.
    3.Sorunsuz bir motordur.
    4.Düşük devirlerde çok canlıdır gaza hemen tepki verir.
    5.İstediğiniz sürate diğer 1.6 araçlarla hemen hemen aynı sürelerde ulaşır.Eğer sizin içi 0,5 sn nin önemi yoksa.Zaten türkiyede hangi yollarda sürekli saatlerce sorunsuz 190-200 km hızla gideceksiniz.Zaten istediğinizde bu hızlarsa 1.6 motor için bu sorun değildir.
    6.Lpg ye tam uyumludur..
    7.Gönül ister 1.6 sr değilde 2.0 tfsi kullanmak.Ama Türkiye de bu benzin fiyatları varken 2.0 tfsi bize biraz büyük kaçar.
    8.Kısaca bu motor sorunsuzluk ve uzun ömür için üretilmiş bir motordur.BEnce bu motorlu bir audi a3 alıp sürüşün ve kalitenin zevkini çıkaracaksınız.
  • araba 7 ileri dsg artık,ekranda görebiliyorsun kullanırken.Stronic diye adlandırılıyor.
  • Arkadaşlar, Bosnaya gittiğimde orada Bosna savaşında eski golfler ile 3. nesil golflerdi sanırsam...cephane taşıdıklarını anlattılar ve daha ilginci savaşta benzin bulamadıklarından bu hitler motoru dediğiniz motorları zeytinyağı ile çalıştırmışlar. O nedenle performanslarını bilmem hiç kullanmadım ama inanılmaz sağlam oldukları kesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akerenci

    Arkadaşlar, Bosnaya gittiğimde orada Bosna savaşında eski golfler ile 3. nesil golflerdi sanırsam...cephane taşıdıklarını anlattılar ve daha ilginci savaşta benzin bulamadıklarından bu hitler motoru dediğiniz motorları zeytinyağı ile çalıştırmışlar. O nedenle performanslarını bilmem hiç kullanmadım ama inanılmaz sağlam oldukları kesin.

    Vaw.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yotota Colorra
    Gayet yeterli performansa sahip,kalkmıyor diyenler kullanmasını bilmeyenler.Parasına göre çok iyi seçim

    VAlla ezbere konuşanlar cok gibi. Arabaya 1 kez binmeden performansi kötü demek domates kan yapar gibi masallara inanmak gibi. Mesela bu araç gaz almıyor mü? Rampa da mı kalıyor? Araba mi sollaya miyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tam 1.6 sportback kullanıcısı olarak arabadan ne beklediğine bağlı demem lazım.sahibindende 1.6 motor aracımı satıyorum ben.performansı kötü diye.peki bu performansı hangi araca göre değerlendirmek gerekiyo.ben bunu golf gt yada abimin mercedesini kullandığım için kötü geldi diye diyorum.yoksa audi 1.6 motor yapıcak o araba sütçü beygiri olacak 50 bin tl fiyatı olucak.hiç mantıklı değil.benim gibi güç hastaları için performansı kötü deniliyor.çok yakması olayına gelince arabayı ilk aldığımda 6 bin 7 bin devirde f1 de vites değiştiriyodum.motor sesi ve hızı çok hoşuma gidiyodu.bi depoyla 400 km zor yapıyodum.sonra 90 ı geçmemeye başladım.650 km yol yaptım.yani performans olayını kafanda çok büyütme.4 kişi 5 kişi dik bi yokuşu çok rahat çıkarsın.çokda rahat hızlanırsın.180-200 km hıza ulaşırsın.şehir içinde tatmin eder.benim gibi beygir ve hız manyağı biri değilsen mükemmel bi performansı var.1.4 125 bile fazla gelir sana.oldukça güvenli bir arabadır.1.6 hem daha ucuz hemde basmayınca az yakar.ben satarsam aracı s3 yada gti golf , alfa romeo alıcam.yani anlıycağım bir beygir iki beygir diye bu işin sonu yok.bugattiye kadar dayanır iş.)




  • arkadaslar merhaba. tam da aradıgım tartısma konusu olmus. Bende gectigimiz agustosta aldıgım 2011 model 1.6 102hp audi a3'ume bu hafta lpg taktırıyorum. 6 ayda 30000 km yaptım. Yılda yaklasık 50000-60000 km yaptıgımdan ve aracı aldıgım zamanda da dizelleri gelmemis olmasından dolayı, ayrıca lpg ile iyi uyum gosterdiklerinden tercih ettim. Acaba hangi marka lpg tercih etmek gerekir. Aramızda denemis olan kimse varsa tecrubelerini paylasabilirmi? Ben prins marka taktırmayı dusunuyorum. Ayrıca aracın performansını yerden yere vuranlar icin: ben duz yolda 210 yaptım ve aracın yol tutusu mukemmel oldugundan hız yaparken bile guvenle virajlara girebilirsiniz. ancak tek sikayetim 280 kadran koymaları. Madem yapmıyor neden canımızı cektiriyorsun degilmi :)
  • yukarıda dendiği gibi parasının arabası
  • arkadaşlar bu aracı benzinle kullanan varsa aşırı trafiğe girmediği ortalama yakıt tüketimini yazabilir mi ? ben mazda3 kullanıyorum otomatik. Ortalama 8.5 yakıyorum, az durkalk yaptığım ev-iş arası yolda. Yol bigisayarındaki Ortalama hızım da 40 km/h civarı...


    Kıyaslamak istiyorum teşekkürler...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.