Şimdi Ara

Atmosferik Motorlarda Tork Neden Alt Devire Ayarlanmiyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
490
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ozellikle benzinli atmosferik araclarda neden tork degerini 1500rpm civarina ayarlamiyorlar?

    Bunun teknik bir sebebi var mi?

    Genelde hep yuksek devirlerde oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Benzin dizele kıyasla birim patlamada daha az enerji verir. RPM yani devir arttıkça aynı süre içerisinde daha çok patlama oluşur bu da daha çok enerji demektir. Bu sebeple yüksek devirlerde daha çok güç elde eder benzinli araçlar.

    Aynı zamanda önemli olan tork olsaydı basit bir şanzıman dişlisiyle torku istediğiniz kadar yükseltebilirsiniz. Fakat bu sefer de hızdan kaybınız olur.
  • fiat lineanın benzinli motoru yanlış hatırlamıyorsam 3000 devırde verıyor max torkunu....
  • mrcn[KAL] kullanıcısına yanıt
    Hep merak ederdim hocam elinize sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim aracım 1.6 8v benzinli 135 tork maksimum torkunu 2800 devirde veriyor.
  • Aşırı beslemeyi (forced induction) hemen hemen her zaman yüksek hacimli bir atmosferik motor gibi düşünebiliriz. 1600 d/dak ~400nm güç üreten Amerikan eskilerini hatırlıyorum.

    Yine uzun stroklu, öncelikli olarak kamyonetler için tasarlanmış atmosferik motorlar da dizeli hiç aratmayacak kadar yüksek torkluydular. Bileler varsa Fargo'larda kullanılan 255 düz altı silindirli mesela. Chevrolet kamyonların düz altı motorları... Onlar da yavaş devirlinirlerdi, tıpkı dizel gibi.
  • keyiften değil, fiziki zorluktan.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Benzinli Motor İdeal Devir
    4 yıl önce açıldı
    Atmosferik Dizel Motor Neden Yok?
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • BMW e46 316i 1.9 8v 165 nm 2500 d
  • İsteseler verir ama niye uğraşsınlar ki.

    Git dizel al der adam

    Ya da kısa oranlı şanzımanla çifte tork
  • O zaman da beygir gücü düşük olurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo araçlar maksimum torklarının tamamını belli bir devir aralığı boyunca verir.


    Turbo olmayan araçlar için maksimum torkdan ziyade torkunun %80 ını verdiği 1800-2000 devir bandı vardır(benzinli için). Kısaca Senin söylediğinin önemli kısmını yapıyor. Eğer aracınızı bu devir bandında(1800-2500) kullanırsanız (normal bir motoru olan araç için 70km/sa hıza tekabül eder.) yakıt tüketiminiz fabrika verisi ile aynı olur.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.