Şimdi Ara

'Atmosferik Motor + Manuel Vites' kombinasyonu tekrar yükselişe geçer mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
146
Cevap
0
Favori
5.770
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 ay
  • Cevaplayan Üyeler 58
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 17
  • Ortalama Mesaj Aralığı 41 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 15
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • The Division Bell (21 mesaj) redmaner (17 mesaj) bps (9 mesaj) ozandr (8 mesaj) commandx (8 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (53 mesaj) Mobil (53 mesaj) Mini (31 mesaj) Uygulama (9 mesaj)
  • @
14 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> 'Atmosferik Motor + Manuel Vites' kombinasyonu tekrar yükselişe geçer mi?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    4895 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: redmaner

    "O paralara TURBOLU araç" bulunsa haklısınız ama maalef çok yok. Verdiğiniz örneklerden gideyim:

    -1.3 multijet 155 bin lira iken birebir aynı donanım 1.4 motor 124 bin lira. Birçok insan sırf motoru daha güçlü diye 30 bin lira fazla vermez (%24 daha pahalı)

    - Sandero için de 140 çok ama çok pahalı (Zaten satılmıyor odd verilerine bakınca) Onun yerine 0.9 Eski Clio'lar 120 bin lira. Belki o tercih edilebilir (Ki Egea 1.4 Fire motora göre çok fazla bir artısı yok performans olarak ve ona göre çok daha donanımsız)

    Alıntıları Göster
    Ben geçen sene 90bin e almıştım 1.3 multijet urban plus egea yı. O tarihte 68 bin civarlarına 1.4 egea alınıyordu, performans olarak 1.4 benzinli işimi çok rahat görüyordu, sırf şu yağ yakma muhabbetine 20 küsürbinlira fazla verip 1.3 dizel almıştım, çok gitgel olmuştum hatta bir ara 1.6 benzinliye de düşünmüştüm.
    Şimdi iyiki de almışım diyorum...
    |
    |
    _____________________________
    Bir kedim bile yok...[/url]




  • Yarbay
    3494 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    @emrcnd

    4.5 yakanlar var. Siz nasıl 6.0 altını göremiyorsunuz?
    Haklısınız geçen çok ama çok dikkatli kullandım 2.7 LT yaktı

    _____________________________
    • 1997 Renault 19 1.4 Benzinli RN 2013-2015
    • 2005 Laguna 1.6 16V Benzinli 2015-2017
    2016 Skoda Rapid 1.2 TSİ
    2019 Toyota Corolla 1.6
  • Yarbay
    7673 Mesaj

    Taa 1925'te bu problemi çözmüşler. Suyu benzin ile ısıtıyor, dolayısıyla kömür derdi yok. Yakıtı çok harlı yaktığından dolayı da kısa sürede basınç oluşturup yürür hale geliyormuş.
    Su da çok problem değil çünkü geri dönüşümlü sistem, buhar dışarı atılmıyor yoğuşturulup depoya geri gönderiliyor. Bu sayede 2000-2500 km gidebiliyormuş su ilave edilmeden.
    Kazanı da otomatiğe bağlamışlar, basınç düştükçe kendi kendine aktif olup tekrar ısıtıyor. Şanzıman da yok zaten motorlar direkt tekerlere bağlı. 1300 nm torku varmış makinenin daha 1 devirden itibaren.
    Günümüz teknolojisiyle yapılsa ortaya çok acayip bir şey çıkardı orası kesin, ama elektrikli/hibrit benzinli araçlar varken verimlilik ve kolaylık açısından mümkün değil rekabet edemez orası ayrı konu.

    |
    |
    The Division Bell kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU




  • Binbaşı
    1015 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Taa 1925'te bu problemi çözmüşler. Suyu benzin ile ısıtıyor, dolayısıyla kömür derdi yok. Yakıtı çok harlı yaktığından dolayı da kısa sürede basınç oluşturup yürür hale geliyormuş.
    Su da çok problem değil çünkü geri dönüşümlü sistem, buhar dışarı atılmıyor yoğuşturulup depoya geri gönderiliyor. Bu sayede 2000-2500 km gidebiliyormuş su ilave edilmeden.
    Kazanı da otomatiğe bağlamışlar, basınç düştükçe kendi kendine aktif olup tekrar ısıtıyor. Şanzıman da yok zaten motorlar direkt tekerlere bağlı. 1300 nm torku varmış makinenin daha 1 devirden itibaren.
    Günümüz teknolojisiyle yapılsa ortaya çok acayip bir şey çıkardı orası kesin, ama elektrikli/hibrit benzinli araçlar varken verimlilik ve kolaylık açısından mümkün değil rekabet edemez orası ayrı konu.

    Yalnız ne kadar güzel yenilemişler aracı hayran kaldım. 3-4 modern araba parası harcanmıştır üzerine muhtemelen



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Xperia xz1 ve Asus G550jk Kullanıcısı




  • Yarbay
    7673 Mesaj

    Jay Leno bu konuda muhteşem hocam. Üstelik klasikleri yenileyip müzeye falan koymuyor, düzenli olarak trafiğe çıkarıp kullanıyor. Efsane bir şey.
    Kanalını şuraya bırakayım çok acayip şeyler var:https://www.youtube.com/c/jaylenosgarage/videos

    Şu mesela, 1909 elektrikli araç:
    |
    |
    redmaner kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU




  • Binbaşı
    1624 Mesaj

    Çok iyi denemeymiş gerçekten çok beğendim
    |
    |
    nacker kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    I LOVE GOGO I LOVE VERY GOGO (GENÇ TİŞÖRTÜ)
  • Yarbay
    2239 Mesaj
    Şu Duster 4x4 olsa direkt olarak alırım tam böyle bir araç lazım bana dağ-tepe gezecek.
    |
    |
    _____________________________
  • Kurmay Yarbay
    20165 Mesaj
    Atmosferik candır; Bildiğin züğürt tesellisi.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2017 BMW 118i ZF8 JOYPLUS LCI2 BEYAZ
  • Yarbay
    5232 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    Haklısınız geçen çok ama çok dikkatli kullandım 2.7 LT yaktı



    Alıntıları Göster
    Toyota'ya gönderin de fabrika verilerini güncellesin.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    2059 Mesaj
    Benim gibi hem donanım hem de performans açısından beklentisi büyük olmayan ortalama kullanıcıların tercihi atmosferik manueldir. 2009 Focus, 2012 Astra J Sedan, 2018 Corolla ve sonuncusu 2020 Kia Sportage. Hepsi benzinli baz versiyon manuel. İkinci elle uğraşmam, sıfır olsun kafam rahat olsun diyenlerinim. Çevremdeki çoğu onsan İki-üç yaşında dizel donanımlı almak varken niye sıfır baz alıyorsun diyor ama tercih meselesi.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3514 Mesaj
    Geçmez.
    |
    |
    _____________________________
    "The day science begins to study non-physical phenomena, it will make more progress in one decade than in all the previous centuries of its existence." - Nikola Tesla
  • Binbaşı
    1072 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    ozandrl


    Uzulerek haber veriyorum ki, corolladan 1.6 motor kalkıyor. Yeni seriler lpg uyumu olmayan 1.5 motor ile gelecek.(yarislerdeki motor) ancak guc durumu ne olur, onlar da 111 bg mi olur orasini kestiremiyorum.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Binbaşı
    1235 Mesaj
    Atmosferik V8 bile olsa, Turbonun verdiği tadı vermiyor, Turbo olacak tamam da motor da hacimli olacak.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    BAY VURAL
  • Yarbay
    2993 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: selamivural

    Atmosferik V8 bile olsa, Turbonun verdiği tadı vermiyor, Turbo olacak tamam da motor da hacimli olacak.
    atmosferik v8 bile olsa turbonun verdiği tadı vermiyor mu taksici falan mısınız hocam?
    _____________________________


    Alfa Romeo 147 1.6 TS 120 HP
  • Binbaşı
    1235 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: netstat

    atmosferik v8 bile olsa turbonun verdiği tadı vermiyor mu taksici falan mısınız hocam?

    Alıntıları Göster
    Yok taksici değilim, iki aracı da senelerce kullanmış biri olarak, şimdi tekrar düşündüm de tadları farklı ama V8 de, 2 Lt Turbo da güzel ve tatmin edici...



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    BAY VURAL




  • Yarbay
    7305 Mesaj
    Yok mu arttıran,dur ben attırayım biraz da atmosferik V12 6 bin motor bile olsa 0,99 turbo motorun zevkini vermiyor. Yokuşlarda çdgsdfsfç....Tamam taşlamayın hemen
    _____________________________
  • Yarbay
    21079 Mesaj
    Vizyonsuzluk meselesi.

    2 litre ve altı hacim atmosferik motorun 2020 yılının son çeyreğinde hala konuşulması bile utanç verici.

    120-130-140-150nm torkcuğunu 4000-5000 devirlerde ancak verebilen, 10-11 litrenin altını görmeyen, yokuşlarda veya ara hızlanmalarda çifter çifter vites düşürmeni isteyen, gereksiz ve fuzuli bir motordur 2 litre altında ki atmosferikler.

    Hoş 2 litreler bile artık keyifli değil, 1.2/1.4 turbolar geçiyor daha zevkli.

    Gerçek atmosferik hem 8 silindirden başlar hem de minimum 3/3.5 litre olur bu devirde. Ona da Türkiye şartlarında binmek hobi.
    _____________________________
    Copyright © 2011/2012/2013/2014/2015/2016/2017/2018/2019/2020 Burada yazdıklarımın tamamı hayal ürünüdür ve gerçek değildir, zotacing sorumlu tutulamaz...Yazdıklarıma inanmayın ve üzerinize almayın/alınmayın.
  • Binbaşı
    1015 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: ozandr

    Uzulerek haber veriyorum ki, corolladan 1.6 motor kalkıyor. Yeni seriler lpg uyumu olmayan 1.5 motor ile gelecek.(yarislerdeki motor) ancak guc durumu ne olur, onlar da 111 bg mi olur orasini kestiremiyorum.
    Bu çok önemli bir bilgi hocam kaynağınız neresi acaba



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Xperia xz1 ve Asus G550jk Kullanıcısı
  • Yarbay
    11795 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Taa 1925'te bu problemi çözmüşler. Suyu benzin ile ısıtıyor, dolayısıyla kömür derdi yok. Yakıtı çok harlı yaktığından dolayı da kısa sürede basınç oluşturup yürür hale geliyormuş.
    Su da çok problem değil çünkü geri dönüşümlü sistem, buhar dışarı atılmıyor yoğuşturulup depoya geri gönderiliyor. Bu sayede 2000-2500 km gidebiliyormuş su ilave edilmeden.
    Kazanı da otomatiğe bağlamışlar, basınç düştükçe kendi kendine aktif olup tekrar ısıtıyor. Şanzıman da yok zaten motorlar direkt tekerlere bağlı. 1300 nm torku varmış makinenin daha 1 devirden itibaren.
    Günümüz teknolojisiyle yapılsa ortaya çok acayip bir şey çıkardı orası kesin, ama elektrikli/hibrit benzinli araçlar varken verimlilik ve kolaylık açısından mümkün değil rekabet edemez orası ayrı konu.



    Bu benzinle isitma fikri yiymis bak ama anlamadigim nokta vites yoksa 1300nm yi nasil zaptediyorlar? Yani mesela arabayi park ederken azcik gaza bassan 1300nm şlaak diye vurmayacak mi aksa



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Cevap verirken edebinizi takının!

    HP nin yırtına yırtına RPM'le geleni değil, yuksek hacmin alt devirlerdeki torkuyla sessiz sedasiz geleni makbuldur...


    W220 S500L V8 Automat.




  • Yarbay
    11795 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Vizyonsuzluk meselesi.

    2 litre ve altı hacim atmosferik motorun 2020 yılının son çeyreğinde hala konuşulması bile utanç verici.

    120-130-140-150nm torkcuğunu 4000-5000 devirlerde ancak verebilen, 10-11 litrenin altını görmeyen, yokuşlarda veya ara hızlanmalarda çifter çifter vites düşürmeni isteyen, gereksiz ve fuzuli bir motordur 2 litre altında ki atmosferikler.

    Hoş 2 litreler bile artık keyifli değil, 1.2/1.4 turbolar geçiyor daha zevkli.

    Gerçek atmosferik hem 8 silindirden başlar hem de minimum 3/3.5 litre olur bu devirde. Ona da Türkiye şartlarında binmek hobi.
    Vizyonsuzluk degilde işlerine gelmemezlik diyelim

    Biraz da Aman ali riza bey agzimizin tadi kacmasin modu da hakim tabi ozeellikle toyotada.

    Adamlar sorunsuzlugu namus meselesi olarak goruyorlar. Bu sebepten riske girmeye hayatta tahammulleri yok.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Cevap verirken edebinizi takının!

    HP nin yırtına yırtına RPM'le geleni değil, yuksek hacmin alt devirlerdeki torkuyla sessiz sedasiz geleni makbuldur...


    W220 S500L V8 Automat.




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Ekonomi
Canlı Tv izle
Europatrans evden eve nakliyat '' 444 69 95''
Web Tasarım
kripto para haberleri
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
0,383
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.