Şimdi Ara

Atmosferik benzin vs turbo dizel dik yokuş testi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
985
Cevap
2
Favori
36.199
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2 sene önce Konya-Antalya arasında yolculuk yaptık. Arabamızda full bagaj ve 3 kişiydik. Ben o yoldan ilk defa gitmiştim. Aşırı virajlı ve rampalıydı. Peugeot 308 benim aracım 1 tane Cla ve 1 Corolla gidiyorduk. Corolla sürücüsü gerçekten de çok tehlikeli hareketler yapıyordu. Olmayacak yerlerde sollamalar vs. Ayrıca düşündüğümden de çok daha iyi gidiyordu. Yalnız hiç bir rampada bana ve Cla'ya düzlük yerlerdeki gibi cevap veremedi. Düzlük olunca 3 araba basıyorduk ve Corolla arkada kalmıyordu. Hem rampa hem viraj olunca bayağı arkada kalıyordu. Bizlerin arabasında ekstradan bir turbo var ve o dağ yollarında farkını ortaya çıkarıyor. Düz yolda 132 beygir elbette iyi gidiyor. Hızınızı alarak girmişsinizdir o rampalara. Rampanın ortasında durup sıfırdan kalkın bakalım kim kaçıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dark Territory kullanıcısına yanıt

    Atmosferiği düşük vitese alalım atıyorum 4000 devirde olsun. Dizel de zaten alt devirlerde güçlü ya, mümkün olan en üst viteste 1300-1500 devir civarında falan olsun. Aynı anda basalım. Neler olacağını söyleyeyim mi? Dizel araç atmosferiğin tozunu yutar .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 1 Haziran 2021; 23:31:40 >
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt

    motorunda

  • Saka gibi yorumlar coğu duygusal

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Conqueror26 kullanıcısına yanıt

    Rampanın ortasında iki araç da durup sıfırdan kalktığında, dizel golf bir anlık öne atılır. Fakat benzinli corolla 3000-3500 devire ulaştıktan sonra öne geçer ve önde bitirir. Bu yokuş aşağı da olsun değişmez.


    Sizin yolculuğunuzda da agresif corolla'nın rampada gidememesi için bir çok sebep olabilir. Kullanıcısı yeteri kadar vites küçültmüyordur. Araçta LPG varsa o performanstan yer vs.

  • nacker kullanıcısına yanıt
    Peki bu yokuş S şeklinde ard arda viraj ve rampalardan oluşuyorsa? Yani 3000-3500'e ulaşmadan tekrar yavaşlayıp tekrar hazırlanmak gerekiyorsa? 1750 devirde 300 nm tork veren araba ile 5000 küsür devirlerde 150 küsür tork veren araba aynı gitmez. Corolla bayağı hevesliydi vites düşüşlerinde sorun olacağını sanmıyorum. Olsa bile bizde de dsg yok aramızda çok fazla vites düşüşü farkı yoktur, çok fazla düşük devirde tork farkı vardı. 1.6 atmosferik Focus ile 33 bin km geçirdim. Pozantı'nın meşhur rampalarına ne kadar hızlı girersem gireyim ilk sağlam virajda sağa çekiyordum. Şimdi en sıkıntılı yerde 4'e iniyorum genelde 5-6 viteste gidiyorum dizel ile.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sancar10

    o dar tork bantlı, sürekli öten triger zinciri periyodik bakım gibi 60 bin km'de, 8-10 bin liraya değişen dizel opeli, dünyanın en çok satan arabasıyla nasıl kıyaslıyorsunuz anlayamıyorum. o övdüğün motor hiç bi yerde tutmadı, fabrika kapasitesi %20'yi geçmedi, yüz küsür yıllık firmayı batırdı, opeli alan fransızlar aylarca ağladı "dolandırıldık:s" diye. zaten batmaları normal; adamlar araba yapmaktan o kadar anlamıyor ki, sola dönerken görüntü gidiyor. bizim gibi pazarlarda bir süre, fahiş paralara milleti keklediler işte.


    övün, siz gene övün de, en övülesi tarafı, gidişi, bile öyle atla deve farkı değil. onun dışında; fiyatı golfe, bakımı bmwye, yakıtı hyundaie, güvenilirliği vag grubuna, görüş açıları altay tankına, kullanışlılık olarak da tofaşa benzeyen bir araç işte.



    Alıntıları Göster

    sahibi olmadığınız bir araba herhalde, anlamsızca öngörülerinizi sıralamışsınız. söylediklerinize cevap vermeyi bir zul addediyorum.





  • Conqueror26 kullanıcısına yanıt
    Hocam birisi düşük devirde yüksek tork vermeye odaklanmış iken diğeri düşüş tork verip yüksek devir çevirmek üzerine kurulu, eğer devirli kullanırsa beygir gücü yüksek olan geçer bunun dahası yok

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zibidi Gonzales

    Senelerdir bu forumdayım ve bazı saftirik insanların atmosferik ile ne alıp veremediğini çözemedim,hep bi kötüleme hep bi aşağılamaya yönelik mesajlamalar atılıyor,aynen kardeşim babanın da turbo dizel arabası vardı  

    Süremiyorlar çünkü. Otomobil kültürü ile geç tanışmış hatta çoğu kişi turbo dizeller ile tanıştı ( Tofaş ve Renoları saymıyorum). Yılların koruma polisi geldi Corolla gitmiyor diye iddia etti ki ettiği büyük laflar da cabası iki tur sonra bir daha adamı görmedim   Bizim insanımızın milli sporudur bilmez ama körü körüne iddia eder. 136 beygir 136 beygirdir. Araç turboda olsa, atmosferik olsa da ağırlıkları aynı ise bu iki araç kafa kafaya gider. Ama turbo araç sürücü bir de otomatik ise pek seçmez, bas gaza gitsin en fazla biraz fazla yakarsın. Ama atmosferik sürücü seçer, vites nedir nerede değiştirilir bilmen lazım.


    Aynı sorun yeni nesil ağır vasıta şoförlerinde de var. Çok fazla kaza oluyor yollarda. Niye ne rampa çıkmasını biliyorlar ne inmesini. Sonra fren patladı, araç şöyle oldu böyle etti.


    Adam araç sollamaya çıkmış vites değiştiriyor, virajda fren yapıyor, aracın motoru devir yükseltince korkudan ağlayan bile biliyorum hatta onu geçtim 4x4 aracını 1 dk'dan fazla arazi vitesinde korkusundan kullanamayan kişiler ile tanıştım. Neymiş aracın altından sesler geliyormuş  Bizim insanımız çok iyi araba sürdüğünü iddia eder ama muhabbet biraz ilerleyince ustam bu neymiş, abi bunu da gösterseneye dönüyor. Özellikle 4x4, kamyon, atmosferik gibi otomobilin temelleri olan araçlara gelince bu farkı çok net görüyorsun. Rastgele araç süren sürene kısacası etrafta.





  • Conqueror26 kullanıcısına yanıt

    3000'lere ulaşamadan yavaşlayıp devir kaybediyorsanız yanlış vitestesinizdir, bir üst vitese almanız gerekir. Böylece sürekli yüksek güç bandında kalırsınız. Evet motor bağırır ama konumuz o değil.

    1750 devirde 300 nm tork veren ile 5000 devirde 150nm tork veren tabii ki aynı gitmez, 5000 devirde olan daha iyi gider. Bu örnekte 5000 devirde 150 nm tork ile 105 beygirlik güç üretirken diğer araç 73 beygir üretiyor.

    Ben de kabaca 100 bin km'ye yakındır 1.8 litrelik atmosferik bir araç kullanıyorum, 122 beygir. Ve arada bir turbo benzinli, turbo dizel farklı farklı araçları da kullanıyorum. Ve kendi atmosferik aracımla da uzun yollarda sıkça farklı araçlarla karşılaştırma şansım oluyor. Ve emin olun benzer güçlerde, benzer ağırlıklarda (burası çok önemli) araçlar besleme ve yakıt tipi farketmeksizin aşağı yukarı aynı gidiyor, düzde de rampada da.

    Aynı giderken atmosferik benzinlide vites düşürmek gerekiyor ve bağırıyor orası doğru. Ama dediğim gibi konu performans, konfor değil.


    Ağırlık ise çok önemli çünkü güç/ağırlık oranı her şeyi değiştirir. Bunun güzel bir örneği 1600 kiloluk, 1.6 dizel 120 beygirlik bir aracın (mesela eski s80) karşısına 1050 kiloluk, 1.3 motorlu bir honda jazz koysak, kedinin fareyle oynadığı gibi oynar ağır araçla.

    O yüzden bu tür kıyaslamalarda araçların ağırlıkları mutlaka dikkate alınmalı. Mesela benim aracım 1300 kg yaklaşık. Ben 4 kişi + bagaj yüklesem olur 1600 kg. İşte bu durumda atıyorum 90 beygir 1.6 dizel yüksüz bir polo'ya yetişme imkanım kalmaz. Ama aracım boş olsa çok rahat geçebilirdim aynı aracı.





  • f 22 raptor kullanıcısına yanıt
    O konuda bir itirazım yok zaten. Benim aracım 115 beygir. 124'ü bilemem ama 132 elbette daha iyi gidecektir. Arada aktarma ve ağırlık farkları da var. Buna aslında en iyi Zepfers sitesinden bakmak lazım. Ben gerçekten de Corolla'nın yokuşlarda diğer atmosferiklere göre daha iyi gittiğini fark ettim. Focus'um o kadar gitmiyordu. Yine de atmosferik benzinli ile turbo benzini karşılaştırmak lazım. Orada atmosferiğin hiç şansı yok benzer hacimde. İnşallah nasip olursa ilerde 1.3 litre altı turbo benzine geçmeye çalışacağım.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Benzer bir durum viraj dönme olayında da var. Ben şöyle iyi böyle hızlı dönerim diyenler profesyonel sürücülerin yanına oturup bir piste çıkınca korkudan süt dökmüş kediye dönüyormuş, denk geldiğim bir kaç programda bahsi geçiyordu 

  • nacker kullanıcısına yanıt
    Aslında pek farklı şeyler söylemiyoruz. Burada ayrıştığımız konu mesela Adıyaman-Çelikhan arasındaki gibi bir yolda 5000 devire çıkacağınız nerdeyse hiç bir yer yokken iki arabada 2 bin devir civarında mecbur kalacaklar. İşte o yollarda dizel mutlaka önde oluyor. İki motoru da bu yollarda kullandım. Atmosferik ölüyor resmen çünkü hıza ulaşamadan başka bir viraj geliyor. Dizel de viraj dönerken yavaşlıyor ama çok hızlı toparlıyor çıkışta. Yine de en büyük mesele konfor sanırım. Ben bu konfora alıştım maalesef atmosferiğe geçmek istemem. İnşallah bir arıza çıkarmaz da 🙂

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Süremiyorlar çünkü. Otomobil kültürü ile geç tanışmış hatta çoğu kişi turbo dizeller ile tanıştı ( Tofaş ve Renoları saymıyorum). Yılların koruma polisi geldi Corolla gitmiyor diye iddia etti ki ettiği büyük laflar da cabası iki tur sonra bir daha adamı görmedim   Bizim insanımızın milli sporudur bilmez ama körü körüne iddia eder. 136 beygir 136 beygirdir. Araç turboda olsa, atmosferik olsa da ağırlıkları aynı ise bu iki araç kafa kafaya gider. Ama turbo araç sürücü bir de otomatik ise pek seçmez, bas gaza gitsin en fazla biraz fazla yakarsın. Ama atmosferik sürücü seçer, vites nedir nerede değiştirilir bilmen lazım.


    Aynı sorun yeni nesil ağır vasıta şoförlerinde de var. Çok fazla kaza oluyor yollarda. Niye ne rampa çıkmasını biliyorlar ne inmesini. Sonra fren patladı, araç şöyle oldu böyle etti.


    Adam araç sollamaya çıkmış vites değiştiriyor, virajda fren yapıyor, aracın motoru devir yükseltince korkudan ağlayan bile biliyorum hatta onu geçtim 4x4 aracını 1 dk'dan fazla arazi vitesinde korkusundan kullanamayan kişiler ile tanıştım. Neymiş aracın altından sesler geliyormuş  Bizim insanımız çok iyi araba sürdüğünü iddia eder ama muhabbet biraz ilerleyince ustam bu neymiş, abi bunu da gösterseneye dönüyor. Özellikle 4x4, kamyon, atmosferik gibi otomobilin temelleri olan araçlara gelince bu farkı çok net görüyorsun. Rastgele araç süren sürene kısacası etrafta.



    Alıntıları Göster

    şu senin söylediğin neye benziyor biliyor musun? otomatik camın yanında manuel camı savunmaya, sensörlü cam sileceğinin yanında düzünü savunmaya, otomatik şanzımanın yanında düz vitesi savunmaya. kabul et birader turbo motor konforludur, vites değiştirmeye gerek bırakmaz. bak örnek olsun diye, koca GM chevy silveradoda 2.7 turbo motor kullanıyordu şimdi 3.0 turbo dizel çıkardı, bunu chrysler dodge ramda kullanıyor (farklı motor aynı hacim) . bizim gibi az gelişmiş ülkenin hiç gelişmiş tüketicisi için hiçbir anlam ifade etmeyecek bu rakamlar eminim senin gibi işin içindeki birisi için eder. sana bir de soru, toyota niye corollaya cvt şanzıman koyuyor? çünkü otomatik şanzımanlar bu motordan bir cacık olmayacağını biliyor en azından cvt ile tam gazda direkt maksimum beygir gücünü kullansın da gitsin diye. artık elin amerikalısı turbo motor kullanıyor, süper spor araçların neredeyse tamamı turboya geçti, avrupalılar tümden turbo kullanıyor ama bir caponlar akıllı atmosferiğe devam.





  • Bugüne kadar 7 farklı arabam oldu, 6 sı benzinli 1'i dizel olmak üzere, bahse konu Elmadağ yokuşunu da 2 ayda bir geçerim bu 7 arabanın hepsi ile (corolla da dahil) defalarca tırmandım ve 1.6 atmosferik kullanıcısı olarak diyorum ki: yaa kuzeninin araba kullanmayı bilmiyor ya da CSB...
    Şu an. 1. 6 124 beygir atmosferik aracım var memnunum dizel sevmiyorum ama ne zaman Elmadağ'a gelsem 1.6 dizel 110 luk focusu mu özlüyorum. Canavar gibi çıkıyordum Elmadağı. Bu arada yarın sabah yine oradan geçecem denemek isteyen dizel gelsin beni geçsin 😂

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • buyrun beyler bir deneyi var basit anlatım ama etkili :)

  • Conqueror26 kullanıcısına yanıt
    Renault kadjar 1.2 turbo benzinli kullanmıştım 25-30km kadar, 20 km si inişli çıkışlı idi, bir suv a göre gayet yeterliydi bence, c hatchback yada sedan bir araç için kesinlikle yeterli olur

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt

    Söyle bir yanlışınız var. Japon’lar yıllardır turbo arac üretiyor. Hatta dusuk hacim turbonun ilk örneklerininden biri yrv 1.3 turbo ile japonlardadir.


    turkiyeye ucuz olsun diye bu tarz motorlularını yollular. hatta yollamıyorlar burada üretiyorlar. Hondanin aracı sadece buraya özel. Toyota ise tüm dünyada hibrit satıyor zaten. Benzinli hatta dizel binek Toyota satılan nadir ülkelerdeniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARES007 -- 2 Haziran 2021; 0:23:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berce B kullanıcısına yanıt
    Hocam aslında sistem burdakinden çok daha karmaşık, tork ve devir oranları şanzımanda değişiyor, diferansiyelde değişiyor yola o şekilde aktarılıyor
    http://https://youtu.be/xxmbz5kFMA8

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Conqueror26 kullanıcısına yanıt

    Hocam ben de virajlı ve rampalı yerlerde bol bol araç kullandım. Uygun vitese alınca hiç bir zaman 3000-3500 altına düşmeden yeri gelince hızlanıp yeri gelince yavaşlayarak virajları dönebiliyorum. Zaten böyle bir yolda eğer 2.5-3 litrelik bir atmosferik kullanmıyorsanız 2000 devir çok düşük, bir alt vitese geçmek şart.

    Ha tabii sizin aracın vites oranlarında bir uygunsuzluk durumu varsa daha farklı olabilir.

  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.