Şimdi Ara

Atmosferik benzin vs turbo dizel dik yokuş testi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
985
Cevap
2
Favori
36.195
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Güç farkı var. Aktarma konusunda da vw pek iyi değil. Hafif araçlar, çift kavrama ile bir nebze toparlıyor ama yine de rakipleri daha iyi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biraz daha gerçekçi bir senaryoda test yapın

    Mesela otoyolda uzun bir rampa çıktığınızı düşünün (Örn. Ankara-İstanbul yolunda Gerede'ye doğru yaklaşık 15-20 km tırmanış var)
    Orta şeritten 120'yle gidiyorsunuz (lpg'ciler çok sever böyle orta şeride yapışıp ekonomi yapmayı)
    Önünüzde bir kamyon diğer kamyonu sollamak için orta şeride çıktı, soldan arkadan hızla gelen selektör yapan bmw'ler var, siz mecburen gaz kestiniz ve 60'a düştünüz.
    Kamyon sollamayı bitirdi ve sağa geçti, arkanızda iki-üç araba yaklaştı (sol şeritten çok hızlı gelenler geçiyorlar)
    Şimdi yokuş yukarı 60'tan 120'ye geri çıkmanız kaç saniye alacak. Atmosferik motor burada bayılır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesele dizel benzin degil mesele aslinda turbo meselesi. Herkes yokusta bayilma konusunda bu acidan yaklasmis. Arabayi yuruten beygir gucu. 124luk corollayi 5 sene kullandim. 1.6 dizellerin cogunu gecer ister kabul edin ister etmeyin. Guc olarak cogundan fazla guc uretir, agirlik olarak da 50-100kilo hafiftir. Atmosferikte 2000devirde turbolu gibi hizlanmak isteyen guruh kamyonlarin ardinda da kalir yolusta da hizlanamaz, onlar duz yolda bile hizlanamaz

    Devrini vitesini ayarladiktan sonra agirligi benzer olduktan sonra gucu yuksek olup bunu yere en az kayipla aktaran araba alir yurur.

    At sahibine gore kisner arkadaslar. Onemli olan beygir/agirlik orani ve bunu en az kayipla yere verebilmesidir. Oyle dizel benzin turbo supersarj atmosferik farketmez. Guc her zaman guctur. Guc/agirlik orani ve aktarmasi iyi olan kazanir.

    Biz cok gorduk atmosferikle aman 3000 deviri gecmeyim deyip yokuslarda bayilani, su kaynatani vs. vs. Azicik arabadan anlayan, lise fizigi bilen adam bu dediklerime katilacaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Atmosferik bayilmaz, sofor arabayi bayiltir 


    Turbonun 3000 devir cevirip x beygir ureterek ciktigi yokusu atmosferik atiyorum 4500devir cevirip benzer gucu ureterek cikar.


    Ha ama derseniz ki ben 2 vites degil 1 vites dusururum cok devir ceviremem vs. o zaman yapacak bir sey yok bahilirsiniz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blueSKYLINE

    Hocam ben de zaten mesajımda, o arkadaşa her 1.6 atmosferik motorun aynı olmadığını anlatmaya çalıştım   .



    Alıntıları Göster

    bu şekilde , her 1,6 turbodizel de ayni değil ,

    şu forumda çok konuşulan 1,6 m jet egea ile de deneme yapsaydınız

    130 bg 320 Nm

  • Benim aracım da atmosferik 1.6 gdi 135 hp hyundai i30. Yokuşta atmosferiğin dizeli geçebileceğini düşünmüyorum açıkçası. Düzde hızını aldıktan sonra yokuşta ne olur bilmem ama yokuş üzerinde ikinizde aynı anda asılın bakalım geçebilecekmisiniz.

    Dizelden benzine geçince açıkçası dizeli özledim torklu araba çok daha zevkli ama benzininde başka + ları var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AsPaTRoNsSs -- 1 Haziran 2021; 19:35:5 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-AFB8954A9

    Biraz daha gerçekçi bir senaryoda test yapın

    Mesela otoyolda uzun bir rampa çıktığınızı düşünün (Örn. Ankara-İstanbul yolunda Gerede'ye doğru yaklaşık 15-20 km tırmanış var)
    Orta şeritten 120'yle gidiyorsunuz (lpg'ciler çok sever böyle orta şeride yapışıp ekonomi yapmayı)
    Önünüzde bir kamyon diğer kamyonu sollamak için orta şeride çıktı, soldan arkadan hızla gelen selektör yapan bmw'ler var, siz mecburen gaz kestiniz ve 60'a düştünüz.
    Kamyon sollamayı bitirdi ve sağa geçti, arkanızda iki-üç araba yaklaştı (sol şeritten çok hızlı gelenler geçiyorlar)
    Şimdi yokuş yukarı 60'tan 120'ye geri çıkmanız kaç saniye alacak. Atmosferik motor burada bayılır.

    O dediğiniz senaryoda da, bu bahse konu olan iki araçtan yine 1.6 124 lük corolla 1.6 105 lik golfe göre daha hızlı çıkar 60 km hızdan 120 km hıza  .


    Bu durumu iki aracın tork beygir grafiğine bakarak rahatça görebilirsiniz   .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AsPaTRoNsSs

    Benim aracım da atmosferik 1.6 gdi 135 hp hyundai i30. Yokuşta atmosferiğin dizeli geçebileceğini düşünmüyorum açıkçası. Düzde hızını aldıktan sonra yokuşta ne olur bilmem ama yokuş üzerinde ikinizde aynı anda asılın bakalım geçebilecekmisiniz.

    Dizelden benzine geçince açıkçası dizeli özledim torklu araba çok daha zevkli ama benzininde başka + ları var.

    Hocam o 124 lük corolla da sizin 135 lik i30 da hızını alarak veya almadan sizin de dediğiniz gibi yokuş üzerinde yani her türlü o 105 lik tdi golfü geçer 


    Araçların tork beygir grafiklerini inceleyerek bu durumu rahat bir şekilde görebilirsiniz   .


    Bu arada konu sahibinin anlattığına göre yokuş üzerinde 2 - 3 kere denemişler zaten   .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueSKYLINE -- 1 Haziran 2021; 19:39:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    bu şekilde , her 1,6 turbodizel de ayni değil ,

    şu forumda çok konuşulan 1,6 m jet egea ile de deneme yapsaydınız

    130 bg 320 Nm



    Alıntıları Göster

    Tabiki aynı değil, ben burda bahse konu olan iki araç için konuştum hocam   .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sonra bir uyandım yatakta sırıl sıklamım.

  • DSG yüzünden ,1,6tdı motorun tork'u biraz törpülenmiş ,

    250 Nm ile sınırlı ,

  • Uzun yola sürekli gidiyorsanız 200hpden aşağı araç kullanmayın arkadaşlar. Kullanıyorsanızda bi zahmet sol şerite pek geçmeyin 😄😄😄

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı hacimde ve hp olarak benzer motorlarda benzinli dizeli bir sağa yatırır bir sola yatırır.Dizel kullanırken o tork aniden geldiğinde sanki 300 hp lik araca biniyormuşsun gibi oluyor lakin o kadar sadece hissiyat yani.Bu arada benzinli aracı çalıştırıp arkasına geçip çiğ benzini koklamak da ayrı güzel  

  • Atmosferikte vites düşürüp devri yükseltir, yine aynı şekilde hızlanabilirsiniz. Böyle bir durumda dizel bir araç ile yarışa girseniz, yine beygir gücü fazla olan daha hızlı çıkar.

    Çünkü beygir gücü/tork için yokuş-düz-aşağı eğim fark etmez. Güç her yerde aynıdır.

  • AsPaTRoNsSs kullanıcısına yanıt

    Sizin aracın aleyhine bir ağırlık veya oldukça yavaş çalışan bir şanzıman (veya LPG) yoksa, piyasadaki çoğu 1.6 dizelden daha performanslı bir aracınız var. Öyle hissettirmese bile öyle.

    Ama bu performansı dizel gibi 2-3 bin devirlerde alamazsınız. Kadrandaki kırmızı çizgiye kadar çevirmeniz gerekir.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: blueSKYLINE

    O dediğiniz senaryoda da, bu bahse konu olan iki araçtan yine 1.6 124 lük corolla 1.6 105 lik golfe göre daha hızlı çıkar 60 km hızdan 120 km hıza  .


    Bu durumu iki aracın tork beygir grafiğine bakarak rahatça görebilirsiniz   .



    Alıntıları Göster
    Zaten tork grafiğine göre söylüyorum. Atmosferik motorlu araç 2. vitese düşüp kendini yırtarak bağıra bağıra hızlanmaya çalışır (yüklüyse, yokuş dikse,karşıdan rüzgar esiyorsa vs. bu 10-15 saniye alabilir), arkasındaki arabalar iyice yaklaşıp sıkıştırır hadi geç çekil kenara diye kornaya basarlar. Atmosferik sürücüsü şoförlük şovu yapıyorum diye dolmuşçu gibi vites değiştirip ara gazla hızlanmaya çalışır. Dizelci 4. vitese düşürüp rahatça eski hızına gelir. Araba sürmek hamallık ve gürültülü bir iş olmamalı. 20 dakika boyunca rampada 5000 devirde gittiğinizi düşünün..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yokuş gördüm mü yakıtı LPG den benzine vitesi 3 ten 2 ye çekiyorum (1.6 atmosferik 124 HP Cruze) namussuz çok güzel ama her yokuşta şu araba neden 1.6 turbo üretilmedi diye iç çekiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kyhnzcn -- 1 Haziran 2021; 20:17:48 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • pixelbs kullanıcısına yanıt
    320 nm tork neresinde arabanin?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben xv gibi performansı zayıf bir araçta bile bahsettiğiniz durumu hiç yaşamadım. Birkaç kere keyfi gaza basmak dışında ihtiyaç nedeniyle hiç 5bin devir görmedim. Bu bahsettiğiniz durum uzayda falan mı oluyor? Önceki aracım dizeldi, asıl gürültü ondaydı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.