Şimdi Ara

Atmosferik benzin vs turbo dizel dik yokuş testi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
985
Cevap
2
Favori
36.195
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Corollayi surekli 5000rpm uzeri tutacaksaniz corolla alir tabii. Sonucta 124hp.

    Lakin vites düşürmeden alt devirlerde sessiz sakin cikayim dersen tdi maymun eder.

    Niye böyle bir fantazi yapacaksın ki? Forumda öyle bir yazılıyor ki sanki 2 bin devirin üstüne çıkmak otomobil günahlarının en büyüğü. İki farklı motor, iki farklı karakter ama amaç aynı bunları kapıştırsak ne olur? Hoop oradan birisi çıkıyor ama sen 5000 devirin üstüne çıkıyorsun. Eeeee yani?


    Forumda çok ciddi Turbo feşisti kişiler var onlara da hak veriyorum hayatında Vtec sürmemiş, Amerikan kullanmamış, Mercedes'in ciğerli araçlarını tatmamış turbo dizel furyası ile en iyi ihtimalle Tofaş veya eski Reno'lardan turbo dizele geçince uçak gibi gelmiş bu arkadaşlara. Tabi dünyayı kendinden ibaret sanan bu arkadaşlar sonra geliyor ki özellikle Corolla 1.6 132 beygir gibi güçlü atmosferikler kendilerini geçince bu turbo feşisti arkadaşları yiyince kimyaları bozuluyor. Beygir beygirdir, atmosferik motor sürücü seçer doğru turbolu araçlar gibi tembel işi değildir, turbom var diye özellikle de dizelse fazla gaza gelmemek lazım.


    Not, şu anki aracın 2.0 lt turbo benzinli




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 1 Haziran 2021; 20:35:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-AFB8954A9

    Zaten tork grafiğine göre söylüyorum. Atmosferik motorlu araç 2. vitese düşüp kendini yırtarak bağıra bağıra hızlanmaya çalışır (yüklüyse, yokuş dikse,karşıdan rüzgar esiyorsa vs. bu 10-15 saniye alabilir), arkasındaki arabalar iyice yaklaşıp sıkıştırır hadi geç çekil kenara diye kornaya basarlar. Atmosferik sürücüsü şoförlük şovu yapıyorum diye dolmuşçu gibi vites değiştirip ara gazla hızlanmaya çalışır. Dizelci 4. vitese düşürüp rahatça eski hızına gelir. Araba sürmek hamallık ve gürültülü bir iş olmamalı. 20 dakika boyunca rampada 5000 devirde gittiğinizi düşünün..

    Alıntıları Göster

    20 dakikadan çok daha uzun süre gittim. 1.33 aurisim varken antalya-konya arasındaki akseki rampasında 1 saatten uzun süre 5500 devir ve üstü sürmek zorunda kaldım onda da 3. vitese kadar çıkabildim ötesi yok. ama sorarsan ortamlarda 1.33 motor yeterli. aynı yolu dizel otomatik astra j sedan ile aldım yol nasıl bitti anlamadım, bu 2.0 lt altı atmosferik kullanan safdiller belli ki hiç rampaya denk gelmiyor belliki hiç rampada önlerine kimse çıkmıyor, belliki hiç viraja girmiyorlar, konya-aksaray arası gibi düz yolda gidiyorlar hep. hani zamanında 10 sene kadar 1.6 atmosferik benzinli kullanmasak inanacağız. astra varken solumdan bir tane bile corolla geçemedi onu ne yapacağız?


    @ tenekekutu




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi texjrwillerjr -- 1 Haziran 2021; 20:38:55 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Evet performanslı bir araç fakat dizelden geçiş yapınca o torku hissedemeyince ve ara hızlanma seven biri olduğum için dizeli arar oldum malesef. Birde işin içine lpg girince durum daha vahim.
    Kısmetse tgdi a geçiş yapıcam 186 hp o zaman sorun kalmayacak

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 2.0 155bg atmosferik aracim var yokusta bayildigi olmadi bayilirsa alirim 4 e yapistirir cikarim neden bukadar sorun ediyorsunuz turboyu anlamiyorum vites kucultur cikarsin en kotu...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sıkıntı değil ayarla araçları, her türlü sollar geçerim veya hemen hemen kafa kafaya giderim ve istediğine de iddiasına girerim. Beygir olarak çok yakın araçlar. 0-100 km ikisinin de yaklaşık 10 sn civarında. ( 1.6 corolla ve 1.6 cdti astra j )


    @texjrwillerjr




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 1 Haziran 2021; 20:52:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Güç farkı var. Aktarma konusunda da vw pek iyi değil. Hafif araçlar, çift kavrama ile bir nebze toparlıyor ama yine de rakipleri daha iyi

    Kuru DSG sorunlu şanzıman onda hemfikiriz ama aktarmada gayet başarılı

  • dfk24 kullanıcısına yanıt
    Aynı makineyi ben de kullandım gidişi çok iyi. Megane da da aynı motor var 0-100 daha iyi bi gün denk gelirse kullanmayı düşünüyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Antalya’dan Konya’ya giderken virajlı yollarda lastikler öterken corolla takılmıştı peşime yardırıyordu arkamdan yetişebilmek için birden aklıma geldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pisikletçi kullanıcısına yanıt
    Megane 'da 140 PS bildiğim kadarıyla. Megane değil de Clio sürdüm 1.3 tce 130 PS otomatik . O da dehşet gidiyordu hemde rampaya vurmuştum valla bana mısın demiyordu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • dfk24 kullanıcısına yanıt
    1.3 tce magane da 140 ve 160 iki versiyonu var diye biliyorum. Yeni captur deneme fırsatım oldu o da iyi gidiyor Renault 1.3 tce motoru performans olarak baya iyi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Pisikletçi kullanıcısına yanıt
    Evet hocam kesinlikle öyle ama Qashqaideki motorla renodaki 1.3 motorunun aynı olduğunu bilmiyordum.

    Qashqaide 160 PS
    Meganede 140PS
    clio'da 130 PS olarak kullanılmış. Muhtemelen ufak dokunuşlar yapıldı motorda veya yazılım ile kısıtlanıyor güç.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • dfk24 kullanıcısına yanıt
    Qashqai’de güncellemeden önce kullanılan 1.2L ve 1.6 doğal emişli motorun yerini artık 1.3L alacak. Renault eşit güç dağılımları yaparak Dacia Duster’da söylenen 130 ve 150 ps güçlerden Nissan’da daha fazlası olacak.

    Aslında makyaj operasyonu geçiren Kadjar’ın 1.3L motorun aynısı Qashqai’nin kaputuna yerleştirilecek. Bu yapılırken yine iki farlı versiyonla olacak. Birincisi 140 ps gücünde olacak. İkincisi ise 160 ps güç sağlayacak. 

    Dediğiniz gibi ufak dokunuşlarla güçler değiştiriliyor. 160 hp clioya koysalarmış efsane olurmuş. Hafiflikle birleşince

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Pisikletçi kullanıcısına yanıt
    Yok hocam adamlar aslında işi biliyor onu anladım. Neden derseniz clio'da 130 beygir bile araba patinajdan yürümüyor gazı kökleyince. He tabiki herşey kalkış değil uzun yolda da önemli ama Clio için 130 beygir yeter de artar bile. O arabanın 160 beygir olmasını hayal edemiyorum. Dehşet olurdu dediginiz gibi...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanyana geldiğinizde hızınız kaçtı? Ayrıca tdi motor yıllandıkça gücünü çok kaybediyor. Bendeki 2018 model octavia dyno testinde 80 küsür beygir çıkmıştı. En mantıklı sıfır km ve aynı şoför ile yapılması olur. Onun dışında yaptığınız test kesin sonuç vermez.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • senin araban 124 horse power gücünde! o ise 105hp var bu büyük etken! ikincisi benzin tutuşması yani moleküllerine ayrılması daha kolay!

    Benim bunu test etmek gibi şanşım yok! birde bunu tork vs hp iyi anlamak gerekiyor!

    tork yük altında gerekli olan bir şeydir!

    hp atak yani harakette önemli oluyor.


    https://translate.google.com/translate?sl=en&tl=tr&u=https://www.oponeo.co.uk/blog/torque-vs-horsepower-explained-which-is-more-important



    https://translate.google.com/translate?sl=en&tl=tr&u=https://www.caranddriver.com/news/a15347872/horsepower-vs-torque-whats-the-difference


    https://translate.google.com/translate?sl=en&tl=tr&u=https://www.motorauthority.com/news/1116200_5-reasons-why-diesel-engines-make-more-torque-than-gasoline-engines




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berce -- 1 Haziran 2021; 21:45:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Sıkıntı değil ayarla araçları, her türlü sollar geçerim veya hemen hemen kafa kafaya giderim ve istediğine de iddiasına girerim. Beygir olarak çok yakın araçlar. 0-100 km ikisinin de yaklaşık 10 sn civarında. ( 1.6 corolla ve 1.6 cdti astra j )


    @texjrwillerjr

    bu dediğini astram varken çok yaptım değişik bir sonuç görmedim. rampa çıkarken tdci den tsi ye ne araçlar ağlattım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-AFB8954A9

    Zaten tork grafiğine göre söylüyorum. Atmosferik motorlu araç 2. vitese düşüp kendini yırtarak bağıra bağıra hızlanmaya çalışır (yüklüyse, yokuş dikse,karşıdan rüzgar esiyorsa vs. bu 10-15 saniye alabilir), arkasındaki arabalar iyice yaklaşıp sıkıştırır hadi geç çekil kenara diye kornaya basarlar. Atmosferik sürücüsü şoförlük şovu yapıyorum diye dolmuşçu gibi vites değiştirip ara gazla hızlanmaya çalışır. Dizelci 4. vitese düşürüp rahatça eski hızına gelir. Araba sürmek hamallık ve gürültülü bir iş olmamalı. 20 dakika boyunca rampada 5000 devirde gittiğinizi düşünün..

    Alıntıları Göster

    Hocam ilk olarak şu konuda bir anlaşalım , bir aracı yürüten aracın o an ürettiği beygir gücüdür.


    Sizin bahsetmiş olduğunuz senaryoda atmosferik benzinli araç 60 dan 120 ye en hızlı şekilde yani kendini yırtarak yani 6bin devire kadar devir cevirerek 10 -15 saniyede çıkabiliyorsa bu bahse konu olan golf 7 nin 1.6 TDI 105 lik dizeli en hızlı şekilde yani kendini yırtarak yani 4bin devire kadar devir cevirerek 20 saniyede ancak çıkabilir (yani sizin deyiminize göre o da dolmuşçu gibi vites değiştirip ara gazla hızlanmaya çalışır , o da hamallık yapar o da sürekli yüksek devirde giderek gürültüye maruz kalır , üstüne üstlük bir de 60 dan 120 ye çıkması o bahse konu 1.6 atmosferiğe göre daha uzun sürer. Ki burda turbodizel araç 4. Viteste ve düşük devirde asla değildir , kesinlikle en fazla 3.viteste ve dolayısıyla yüksek devirlerdedir yoksa o kornalari ve sellektörlerin DAHA FAZLASINI o yer , yani sizin bahsettiğiniz 1.6 atmosferik 2. Viteste bağıra bağıra gider , 1.6 turbodizel rahatça 4. Viteste aynı ivmeyi yakalar o da gider gibi bir durum yoktur olamaz  .

    Sizin bahsettiğiniz durumda yani 60 ta turbo dizel 4. Viteste ve düşük devirde (2bin500) ise

    Atmosferik benzinli 60ta 2. Viteste ve yüksek devirde (5bin) ise

    Atmosferik aracın o anda ürettiği anlık güç zaten 100 HP nin üstündedir  

    Turbodizelin ise o an ürettiği anlık güç 70 HP falandır

    yani atmosferik gaza dokunduğu anda uzar gider o durumda


    Eğer o turbodizel atmosferik araca yetişmeye çalışmak isterse zaten yetişemez de (bu iki araç için konusuyorum )en azından aradaki farkı kapatmak isterse diyelim mecbur onun da 3.vitese düşmesi lazım ve devirinin 3bin 500 e yani yüksek bir devire çıkması lazım (yani gürültülü olması lazım ) ki anca anlık olarak 90 95 100 HP civarında bir güç üretsin .


    Ya da corolla o golf gibi yavaş gitmek isterse yani 70 HP lik kadar gitmek isterse 2. Viteste bağırarak gitmesine gerek yok sizin dediğiniz gibi  2. Vitesten 3 e geçer ve devir 3bin 500 e düşer ve anlık olarak 70 HP güç üretir ve o golf ile aynı gider,

    3bin500 e de yüksek falan demezsiniz herhalde çünkü o zaman dizel deki 2bin 500 de yüksek demektir çünkü ikisi de devir saatinin yarısını kullaniyor , dizel maks 5bin devir çevirirken benzinli 7 bin devir çevirir çünkü


    Bu bahsettiğim durumların hepsini iki aracın tork beygir grafiğini inceleyerek gorebilirsiniz 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueSKYLINE -- 1 Haziran 2021; 22:44:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    20 dakikadan çok daha uzun süre gittim. 1.33 aurisim varken antalya-konya arasındaki akseki rampasında 1 saatten uzun süre 5500 devir ve üstü sürmek zorunda kaldım onda da 3. vitese kadar çıkabildim ötesi yok. ama sorarsan ortamlarda 1.33 motor yeterli. aynı yolu dizel otomatik astra j sedan ile aldım yol nasıl bitti anlamadım, bu 2.0 lt altı atmosferik kullanan safdiller belli ki hiç rampaya denk gelmiyor belliki hiç rampada önlerine kimse çıkmıyor, belliki hiç viraja girmiyorlar, konya-aksaray arası gibi düz yolda gidiyorlar hep. hani zamanında 10 sene kadar 1.6 atmosferik benzinli kullanmasak inanacağız. astra varken solumdan bir tane bile corolla geçemedi onu ne yapacağız?


    @ tenekekutu



    Alıntıları Göster

    o dar tork bantlı, sürekli öten triger zinciri periyodik bakım gibi 60 bin km'de, 8-10 bin liraya değişen dizel opeli, dünyanın en çok satan arabasıyla nasıl kıyaslıyorsunuz anlayamıyorum. o övdüğün motor hiç bi yerde tutmadı, fabrika kapasitesi %20'yi geçmedi, yüz küsür yıllık firmayı batırdı, opeli alan fransızlar aylarca ağladı "dolandırıldık:s" diye. zaten batmaları normal; adamlar araba yapmaktan o kadar anlamıyor ki, sola dönerken görüntü gidiyor. bizim gibi pazarlarda bir süre, fahiş paralara milleti keklediler işte.


    övün, siz gene övün de, en övülesi tarafı, gidişi, bile öyle atla deve farkı değil. onun dışında; fiyatı golfe, bakımı bmwye, yakıtı hyundaie, güvenilirliği vag grubuna, görüş açıları altay tankına, kullanışlılık olarak da tofaşa benzeyen bir araç işte.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sancar10 -- 1 Haziran 2021; 22:59:19 >




  • Senelerdir bu forumdayım ve bazı saftirik insanların atmosferik ile ne alıp veremediğini çözemedim,hep bi kötüleme hep bi aşağılamaya yönelik mesajlamalar atılıyor,aynen kardeşim babanın da turbo dizel arabası vardı  

  • Dik yokuşta 20 km hızla giderken ikinizde gaza abanın bakalım nolacak Atmosferik madara olacak ne olsun başka

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.