Şimdi Ara

Atiker safefast obd2 yakıt kesme arıza lambası sorunu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
8.417
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • slm,
    1 ay önce misubishi colt aracıma atiker safefast obd2 kit taktırdım, taktırdığım gün motor arıza lambası yandı hala da yanıyor.
    bugün söndürülmesi için taktırdığım yere gittim, arızayı okuduğumuzda yakıt kesme şeklinde bir hata veriyor ve lambayı yakıyor, hata silindi ayar yapıldı lamba söndü fakat ben eve gelene kadar yine yandı, sonra yine servise gittim bu sefer seyir halinde bir ayar yapıldı ama ben yine eve gelene kadar lamba yine yandı, tekrar servise gittiğimde lpg ile ilgili bir sıkıntı olmadığı mitsubishi servisine gitmem gerektiği bilgisi verildi, bilindiği üzere obd2 kitler gaz ile ilgili bir sorun olduğunda arıza lambasını kendi söndürüyor fakat arıza yakıt kesme diye çıkıyor bu sebeple lambayı söndüremiyor. sonrasında ben yetkili mitsubishi servisine gittim orda da mut3 cihazına bağlandı aynı yakıt kesme hatası görüldü, boğaz kelebeği ile ordaki bir sensör temizlendi benzinde ve gazda 50-60 km gezdik lamba yanmadı, ben eve dönerken tamamen gazla gelmeye çalıştım ve trafik ışıklarında rolantide beklerken yine arıza ışığı yandı, arıza ışığı yandığında araçta herhangi bir sorun tekleme felan olmuyor,
    bir önceki aracımda colt idi onda da aynı lpg kiti vardı herhangi bir sorun yoktu, sorun belliki lpg kaynaklı çünkü kiti taktırmadan önce hiç bir sorun yok taktırdıktan sonra eve dönmeden arıza ışığını yaktı.
    bu yakıt kesme hatasını veren sensör belliki benzinide görüyor gazı da gazda bir kesiklik hissediyor lambayı yakıyor ama aracın gidişinde herhangi bir sorun olmuyor.

    çok uzun yazdım kusura bakmayın işin özü yakıt kesme arızasını giderebilmek için ne yapmalıyım bir bilgisi olan varmı arkadaşlar?







  • yok mu bir fikri olan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: buldozer85

    slm,
    1 ay önce misubishi colt aracıma atiker safefast obd2 kit taktırdım, taktırdığım gün motor arıza lambası yandı hala da yanıyor.
    bugün söndürülmesi için taktırdığım yere gittim, arızayı okuduğumuzda yakıt kesme şeklinde bir hata veriyor ve lambayı yakıyor, hata silindi ayar yapıldı lamba söndü fakat ben eve gelene kadar yine yandı, sonra yine servise gittim bu sefer seyir halinde bir ayar yapıldı ama ben yine eve gelene kadar lamba yine yandı, tekrar servise gittiğimde lpg ile ilgili bir sıkıntı olmadığı mitsubishi servisine gitmem gerektiği bilgisi verildi, bilindiği üzere obd2 kitler gaz ile ilgili bir sorun olduğunda arıza lambasını kendi söndürüyor fakat arıza yakıt kesme diye çıkıyor bu sebeple lambayı söndüremiyor. sonrasında ben yetkili mitsubishi servisine gittim orda da mut3 cihazına bağlandı aynı yakıt kesme hatası görüldü, boğaz kelebeği ile ordaki bir sensör temizlendi benzinde ve gazda 50-60 km gezdik lamba yanmadı, ben eve dönerken tamamen gazla gelmeye çalıştım ve trafik ışıklarında rolantide beklerken yine arıza ışığı yandı, arıza ışığı yandığında araçta herhangi bir sorun tekleme felan olmuyor,
    bir önceki aracımda colt idi onda da aynı lpg kiti vardı herhangi bir sorun yoktu, sorun belliki lpg kaynaklı çünkü kiti taktırmadan önce hiç bir sorun yok taktırdıktan sonra eve dönmeden arıza ışığını yaktı.
    bu yakıt kesme hatasını veren sensör belliki benzinide görüyor gazı da gazda bir kesiklik hissediyor lambayı yakıyor ama aracın gidişinde herhangi bir sorun olmuyor.

    çok uzun yazdım kusura bakmayın işin özü yakıt kesme arızasını giderebilmek için ne yapmalıyım bir bilgisi olan varmı arkadaşlar?


    öncelikle şunu belirtmek istiyorum.. OBD II destekli kitler aracta herhangi bir arıza olduğunda arıza lambası yansa onu söndüremez.. bu yanlış bir bilgi. obd destekli kitler aracı sürekli doğru karışmda bırakır. ancak araçta arıza varsa gayet tabi arıza lambası yanar.

    gelelim sizin sorunuza. Öncelikle yakıt kesme arızası genelikle yanlış ms dağılımından kaynaklanır. sıralama yanlış ise arıza lambası sönmez. tabi gazda çalışınca yanar. bir diğer husus OBD soketine yanlış bağlantı olabilir.

    bağlantı tipine göre bağlantıların şeması var. sarı, gri ve yeşil kablolar obd soketşiinde bağlanır.. muhtemelen bu bağlantıları yanlış girmişler.

    yapmanız gerekn ilk önce bağlatıları kontrol ettirmeniz. eğer bağlantılarda sorun yok ise kabloları söktürün soketten ve öyle bir deneyin.




  • Merhaba,

    @Mehmet_usta bazı kitler enjeksiyon bilgilerinin yanı sıra arıza lambasıda söndürebiliyor. Yazılımdan hangi hata durumlarında söndürülebileceği seçilebiliyor.

    @buldozer85 montajınızı başka bir bayiide kontrol ettirin, ayar yapıldığı halde OBD destekli kit arıza lambası yakıyorsa kesinlikle montaj hatası yada sorunlu aksam var demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSC Elektronik -- 2 Ağustos 2012; 3:55:07 >
  • teşekkürler, dediklerinizi bir kontrol ettireyim bakalım umarım sorun çözülür.
    birde şöyle birşey var, onlar ayar yaptığında dikkat ettim regulatör basıncını 1,1 olarak ayarlamışlardı, lamba yandıktan sonra ben evde kabloyla bağlanıp ayarlarda bir değişiklik varmı diye kontrol ettiğimde basıncın 0,9 a düştüğünü gördüm, aracın gidişinde sorun olmuyor ama basıncın düşmesinden dolayı yakıt kesme arızasını verebilirmi?
  • Basınç zaten değişkendir, +/- %10 mertebesinde oynar. Biraz gaz verip tekrar rölantide baktığınızda farklı bir değer görebilirsiniz. Tabii depodaki yakıtın seviyeside çok önemli. Enjeksiyonda bir diğer katsayı rail basıncı olduğundan sorun olmuyor, daha uzun sürede aynı miktarda yakıt enjekte ediliyor.
  • anladım ozaman basınçla alakası yok
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Merhaba,

    @Mehmet_usta bazı kitler enjeksiyon bilgilerinin yanı sıra arıza lambasıda söndürebiliyor. Yazılımdan hangi hata durumlarında söndürülebileceği seçilebiliyor.

    @buldozer85 montajınızı başka bir bayiide kontrol ettirin, ayar yapıldığı halde OBD destekli kit arıza lambası yakıyorsa kesinlikle montaj hatası yada sorunlu aksam var demektir.


    ozaman şöyle diye biliriz. bazı kitler buna adapteli.. zira ben zawolı ve akl sisteminde ki her iki sistemde aeb yazılım kullanmakta böyle bir surumun olmadığını savunabiliriz.. yanılıyormuyum.. hürmetler hayırlı ramazanlar
  • AEB'lerde bende görmedim, MTM ve AGC ürünlerinde var, arıza lambası söndürüyor aynı zamanda. Hayırlı ramazanlar.
  • verilen bilgiler için teşekkür ederim, sorun obd bağlantısından kaynaklanıyormuş, ya bağlantı yapılmamış ya da yanlış yapılmış, sonuç olarak bağlantı düzelince sorun çözüldü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: buldozer85

    verilen bilgiler için teşekkür ederim, sorun obd bağlantısından kaynaklanıyormuş, ya bağlantı yapılmamış ya da yanlış yapılmış, sonuç olarak bağlantı düzelince sorun çözüldü.

    Safe fast OBDII den memnun musunuz peki? Ben de yeni çıkan modeli Microfast OBDII 1.4 2006 Fiestama taktıracağım, Yakıt karışımları ve özellikle mevsim değişikliklerinde hemen adapte olduğunu söylüyorlar sistemin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogirgin

    quote:

    Orijinalden alıntı: buldozer85

    verilen bilgiler için teşekkür ederim, sorun obd bağlantısından kaynaklanıyormuş, ya bağlantı yapılmamış ya da yanlış yapılmış, sonuç olarak bağlantı düzelince sorun çözüldü.

    Safe fast OBDII den memnun musunuz peki? Ben de yeni çıkan modeli Microfast OBDII 1.4 2006 Fiestama taktıracağım, Yakıt karışımları ve özellikle mevsim değişikliklerinde hemen adapte olduğunu söylüyorlar sistemin

    O aracimi sattim, yaklasik 6 ay kullandim, sorunlarimi hallettikten sonra memnundum sorunsuz kullandim, onemli olan iyi ustayi bulmak, tabi hepsi iyi usta oldugunu iddaa ediyo, her montajda sorun olabiliyo, bence iyi usta (lpg den once sorunsuz calisan aracin) sagina soluna kusur bulmadan sorunu cozen arabanin duzgun calismasini saglandir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar konu hortlamış olacak belki ama ürünle ilgili bilgi vermek istiyorum.

    aracım 2009 model Opel Corsa D 1.4 enjoy manuel vites benzinli
    atiker microfast obd2 taktırdığımda araç km'si 47000'di
    ürünü henüz 2 haftadır kullanıyorum ve 2700 km yol yaptım.
    aracım şehirler arası km'de 31 kr benzin harcıyordu.
    ürünü taktırdım ve Ankara'ya doğru yol aldım
    Antalya'da bir lpg istasyonundan litresi 1.92 tl ye 42 lt olan depoyu 38 lt olarak full doldurdum. (73 tl ye doldu)
    yolda ortalama 110 km/h hızla ve klima açık olarak devam ettim.
    Ankara girişinde ümitköy civarlarındaki eryaman dönüşünde depo bitti
    km sayacına baktığımda tam olarak 500 km gittiğimi gördüm.
    73 lira ile 500 km gittim.
    aracım şuan şehirler arası km'de 15 kr lpg harcamaktadır.


    şehir içi km'de 45 kr benzin harcıyordum
    şuan şehir içi 18 kr lpg harcamaktayım.

    araçta hiçbir ikaz lambası vs. yanmamakta. çekişten düşmemektedir. çok memnun kaldım.




  • OBD KITLER DOĞRU BAĞLANDIĞINDA SIKINTI YAŞATMAMAKTADIR. ANCAK ARA SIRA ARACIN OKSİJEN SENSORUNDEKI ARIZA NEDENIYLE OBD ÖZELLİĞİ YANLIŞ AYAR YAPABILMEKTEDIR. YANI OBD KIT BALATIRKEN ARACINIZIN OKSIJEN SENSORUNDE DE BUYUK ROL DÜŞMEKTEDİR. VE YINE BAZI ARACLARIN OKSIJEN SENSORLERI DOĞRU OKUMADIĞI GIBI ARIZA LAMBASINIDA YAKMAMAKTADIR BU YUZDEN OBD DUZELTMELERI YOLDA KONTROL EDILMEDLIDIR.
  • lpg kitiniz değil LPG ustanız akıllı OLACAK .................................. İMZAM YETERİNCE AÇIK :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.