Şimdi Ara

Atiker LPG Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
1
Favori
15.456
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2001 Hyundai Accent 1.3 aracımıza Atiker LPG taktırdık. Araç sabah çalışırken lpg beyni ısınana kadar rolantiden düşüyor ve gaz pedalına bazsam bile gaz yemiyor, stop ediyor. Motor ısınınca kendi kendine düzeliyor.
    Birde aracı gazda değilde benzinde kullanmak istediğim zaman bir süre sonra araç yine gaz yememeye başlıyor. Gaz pedalına bassam bile 5-10 saniye sonra motor o gazı algılıyor.
    3 ustaya gösterdim, birisi enjektörlerden, diğeri benzin deposunun içindeki hava dönüş valfinden, bir diğeri ise normaldir bunu yapması dedi.

    Sizce bu aracın sorunu ne? Tecrübeli arkadaşların yardımını bekliyorum.



  • Konu ile alakalı pek bilgim yok ama bir ustanın bunu yapması normaldir demesi çok garibime kaçtı, resmen anlamıyor diye başından savmış.
  • Ya ben ne ustalar gördüm bu ne ki. Arıza lambasının yanmasını normal sayan, hiçbir zararının olmadığını düşünen, arıza kodunu silerek problemi çözdüğünü sanan, fakir karışımı az yakacağı için savunan ve en önemlisi aracın kalibrasyonunu 10 saniyede,araç boştayken devir kesiciye kadar gaz vererek yapan tipler var.İstanbul Kartal da Sunar Oto lpg de dediklerimin hepsi yaşandı.Aracın dönüşümünü ilk yaptırdığımda 15.000 km boyunca harikaydı en ufak şikayetim yoktu.Ne zamanki oraya yeni bir usta geldi ve bakımda yeniden kalibrasyon yapıldı ondan sonra arıza lambası yanmaya başladı.20 kere gittim yine beceremedi.Arıza kodunun anlamını bilmiyor siliyor sürekli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    2001 Hyundai Accent 1.3 aracımıza Atiker LPG taktırdık. Araç sabah çalışırken lpg beyni ısınana kadar rolantiden düşüyor ve gaz pedalına bazsam bile gaz yemiyor, stop ediyor. Motor ısınınca kendi kendine düzeliyor.
    Birde aracı gazda değilde benzinde kullanmak istediğim zaman bir süre sonra araç yine gaz yememeye başlıyor. Gaz pedalına bassam bile 5-10 saniye sonra motor o gazı algılıyor.
    3 ustaya gösterdim, birisi enjektörlerden, diğeri benzin deposunun içindeki hava dönüş valfinden, bir diğeri ise normaldir bunu yapması dedi.

    Sizce bu aracın sorunu ne? Tecrübeli arkadaşların yardımını bekliyorum.

    bu filmin cevabı aracın beynine reset aklakla geçer diye biliyorum ama siz birdaha araştırın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bjklee18


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    2001 Hyundai Accent 1.3 aracımıza Atiker LPG taktırdık. Araç sabah çalışırken lpg beyni ısınana kadar rolantiden düşüyor ve gaz pedalına bazsam bile gaz yemiyor, stop ediyor. Motor ısınınca kendi kendine düzeliyor.
    Birde aracı gazda değilde benzinde kullanmak istediğim zaman bir süre sonra araç yine gaz yememeye başlıyor. Gaz pedalına bassam bile 5-10 saniye sonra motor o gazı algılıyor.
    3 ustaya gösterdim, birisi enjektörlerden, diğeri benzin deposunun içindeki hava dönüş valfinden, bir diğeri ise normaldir bunu yapması dedi.

    Sizce bu aracın sorunu ne? Tecrübeli arkadaşların yardımını bekliyorum.

    bu filmin cevabı aracın beynine reset aklakla geçer diye biliyorum ama siz birdaha araştırın


    Bir kaç gündür araştırıyorum. Dediğiniz gibi LPG takılınca aracın beyni karışıyormuş. Benzinde kullanmak istesem bile gaz verdiğimde motor gazı algılamıyor beyin karıştığı için. Beyini resetlemenin ne gibi zararları vardır acaba?




  • Hala bu sorun kaldı mı yaw!..

    Sıralı sistemler çıkalı yarım asır olacak(!) hala ayar tutturamayan montaj ustaları var demek ki!..

    Hocam sakın aracının hiçbir yerini elletme! Senin sorunun LPG montaj (dahası kalibrasyon) hatası...

    Sıralı sistemlerin ne olduğu anlaşılmadan evvela, daha ustalar acemiyken karşılaşılıyordu bu sorunla. Bu devirde hala karşılaşılıyor olmasına şaşırdım doğrusu.

    Sorun şu:
    LPG'den takılmadan önce,
    Aracınızın ECU'su (kendi orjinal beyni) fabrikasyon P1 parametreleriyle çalışmak üzere ayarlı geliyor. Normalde benzinle çalışırken bu P1 parametreleriyle (veya programıyla diyebilirsiniz) optimum yanma verimi sağlıyor ve ne zengin, ne de fakir karışım veriyor. Ancak aracınızdaki (Hyundai'lerdeki) ECU aynı zamanda adaptiftir, yani aracın çalışma koşullarında kalıcı bir değişiklik olursa, uzun vadede kendisini bu değişen koşullara adapte eder ve yine optimum yanma sağlayacak başka bir parametre gurubuna geçiş yapabilir (mesela P2). (Çalışma koşullarındaki kalıcı değişikliği motor aşınmasına bağlı değişiklikler olarak düşünebilirsiniz. Normalde kalıcı değişiklik olmaz, kötü yakıta rastgelmek, geçici bir değişikliktir.)

    LPG takıldıktan sonra,
    Motorun çalışma zamanının %99'u LPG ile çalışarak geçiyor. Aslında LPG'deki yanma koşulları (zangin-fakir karışım durumları) benzindeki haliyle aynı olacak şekilde kalibre edilmiş olsa (montaj sonrası Laptop ile kalibrasyon), çalışma koşullarında hiçbir kalıcı değişiklik olmayacağından aracın orjinal ECU'su benzindeki P1 parametreleriyle LPG'de de çalışmaya devam edecektir. Aslında düzgün bir montaj ve kalibrasyon sonrasında olması gereken durum da budur.
    Öte yandan LPG kalibrasyonu düzgün yapılmadıysa (araç benzindekinden farklı olarak LPG'deyken zengin veya fakir karışımla çalışma durumunda kaldıysa), uzun dönemde sözkonusu sapmayı yoketmek (zengin veya fakir karışım durumunu ortadan kaldırmak) üzere adaptif olarak çalışma parametrelerini kendi kendine değiştirerek sözgelimi P2 parametreleriyle çalışmaya başlar.

    Aslında LPG'de kalındığı sürece bir sorun yoktur; araç ECU'su çalışma koşullarındaki bozulmayı P2 parametrelriyle gidermiş ve LPG'deyken aracı düzgün çalışır vaziyete getirmiştir. Öte yandan sabahları benzinle çalıştırdığınızda, hem motorunuz soğuktur, hem de aracınız benzin için hatalı olan P2 parametreleriyle soğuk motoru döndürmeye çalışmaktadır, sonuç: şapşallama, aptallama, gaz yememe vs... Çok kısa bir süre içinde de motor ısınıp LPG'ye geçeceğinden P2 parametreleri için düzgün olan çalışma ortamı sağlanacak ve araç hiçbir zaman P1 parametrelerine geri dönüş yapmayacaktır.

    Çözüm:
    Aracı benzine alın ve kalibrasyon işlemi yapılana kadar da sakın LPG'ye almayın (hep benzinle gezin). Kalibrasyona hemen gitmeyin! Bir müddet benzinle dolaşmanız gerekiyor; yaklaşık 1,5-2 depo kadar benzin kullanacaksınız. (çünkü aracınız hala yanlış parametre grubu olan P2 ile çalışıyor, benzinle geze geze bu parametre tekrar orjinal P1 durumuna dönecek. Bunun için de 1,5-2 depo bitirene kadar sürekli benzinle dolaşmak gerekiyor.)
    İlk başlarda, sabahları, sorunlar devam edecek: ilk marşta almayacak, stop edecek, gaz yemeyecek, şapşallaşacak... Benzinle dolaştığınız süre içerisinde bu sorunlar azalacak ve en nihayetinde sabahları ilk çalıştırmada bile marşa basacak ve saat gibi çalışacak bir duruma gelecek. İşte bu noktadan sonra , aracı LPG'ye almadan, doğru gaz ayarına gidin. (montaj yaptığınız yere güvenmiyorsanız, başka bir servise gidin.) Gaz ayarı sırasında araca laptop bağlayıp benzin çalışma parametrelerini LPG ECU'suna kopyalayacaklar ve her iki yakıt türünün de çalışma rejimini birbirine eşitleyecekler. (Yani araç LPG'deyken de araç ECU'su orjinal P1 parametreleriyle düzgün çalışacak; zangin veya fakir karışım göstermeyecek. İşte LPG sistemini bu sonuca göre ayarlayıp kalibre edecekler.)

    Bundan sonra aracınızı LPG ile kullanabilirsiniz. Her şey bir kere düzgün ayarlanırsa daha bir daha ömür boyu çalışır, ayar mayar gerekmez.

    Aracınızı ucuz yakıtla, sorunsuz biçimde güle güle kullanın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    Hala bu sorun kaldı mı yaw!..

    Sıralı sistemler çıkalı yarım asır olacak(!) hala ayar tutturamayan montaj ustaları var demek ki!..

    Hocam sakın aracının hiçbir yerini elletme! Senin sorunun LPG montaj (dahası kalibrasyon) hatası...

    Sıralı sistemlerin ne olduğu anlaşılmadan evvela, daha ustalar acemiyken karşılaşılıyordu bu sorunla. Bu devirde hala karşılaşılıyor olmasına şaşırdım doğrusu.

    Sorun şu:
    LPG'den takılmadan önce,
    Aracınızın ECU'su (kendi orjinal beyni) fabrikasyon P1 parametreleriyle çalışmak üzere ayarlı geliyor. Normalde benzinle çalışırken bu P1 parametreleriyle (veya programıyla diyebilirsiniz) optimum yanma verimi sağlıyor ve ne zengin, ne de fakir karışım veriyor. Ancak aracınızdaki (Hyundai'lerdeki) ECU aynı zamanda adaptiftir, yani aracın çalışma koşullarında kalıcı bir değişiklik olursa, uzun vadede kendisini bu değişen koşullara adapte eder ve yine optimum yanma sağlayacak başka bir parametre gurubuna geçiş yapabilir (mesela P2). (Çalışma koşullarındaki kalıcı değişikliği motor aşınmasına bağlı değişiklikler olarak düşünebilirsiniz. Normalde kalıcı değişiklik olmaz, kötü yakıta rastgelmek, geçici bir değişikliktir.)

    LPG takıldıktan sonra,
    Motorun çalışma zamanının %99'u LPG ile çalışarak geçiyor. Aslında LPG'deki yanma koşulları (zangin-fakir karışım durumları) benzindeki haliyle aynı olacak şekilde kalibre edilmiş olsa (montaj sonrası Laptop ile kalibrasyon), çalışma koşullarında hiçbir kalıcı değişiklik olmayacağından aracın orjinal ECU'su benzindeki P1 parametreleriyle LPG'de de çalışmaya devam edecektir. Aslında düzgün bir montaj ve kalibrasyon sonrasında olması gereken durum da budur.
    Öte yandan LPG kalibrasyonu düzgün yapılmadıysa (araç benzindekinden farklı olarak LPG'deyken zengin veya fakir karışımla çalışma durumunda kaldıysa), uzun dönemde sözkonusu sapmayı yoketmek (zengin veya fakir karışım durumunu ortadan kaldırmak) üzere adaptif olarak çalışma parametrelerini kendi kendine değiştirerek sözgelimi P2 parametreleriyle çalışmaya başlar.

    Aslında LPG'de kalındığı sürece bir sorun yoktur; araç ECU'su çalışma koşullarındaki bozulmayı P2 parametrelriyle gidermiş ve LPG'deyken aracı düzgün çalışır vaziyete getirmiştir. Öte yandan sabahları benzinle çalıştırdığınızda, hem motorunuz soğuktur, hem de aracınız benzin için hatalı olan P2 parametreleriyle soğuk motoru döndürmeye çalışmaktadır, sonuç: şapşallama, aptallama, gaz yememe vs... Çok kısa bir süre içinde de motor ısınıp LPG'ye geçeceğinden P2 parametreleri için düzgün olan çalışma ortamı sağlanacak ve araç hiçbir zaman P1 parametrelerine geri dönüş yapmayacaktır.

    Çözüm:
    Aracı benzine alın ve kalibrasyon işlemi yapılana kadar da sakın LPG'ye almayın (hep benzinle gezin). Kalibrasyona hemen gitmeyin! Bir müddet benzinle dolaşmanız gerekiyor; yaklaşık 1,5-2 depo kadar benzin kullanacaksınız. (çünkü aracınız hala yanlış parametre grubu olan P2 ile çalışıyor, benzinle geze geze bu parametre tekrar orjinal P1 durumuna dönecek. Bunun için de 1,5-2 depo bitirene kadar sürekli benzinle dolaşmak gerekiyor.)
    İlk başlarda, sabahları, sorunlar devam edecek: ilk marşta almayacak, stop edecek, gaz yemeyecek, şapşallaşacak... Benzinle dolaştığınız süre içerisinde bu sorunlar azalacak ve en nihayetinde sabahları ilk çalıştırmada bile marşa basacak ve saat gibi çalışacak bir duruma gelecek. İşte bu noktadan sonra , aracı LPG'ye almadan, doğru gaz ayarına gidin. (montaj yaptığınız yere güvenmiyorsanız, başka bir servise gidin.) Gaz ayarı sırasında araca laptop bağlayıp benzin çalışma parametrelerini LPG ECU'suna kopyalayacaklar ve her iki yakıt türünün de çalışma rejimini birbirine eşitleyecekler. (Yani araç LPG'deyken de araç ECU'su orjinal P1 parametreleriyle düzgün çalışacak; zangin veya fakir karışım göstermeyecek. İşte LPG sistemini bu sonuca göre ayarlayıp kalibre edecekler.)

    Bundan sonra aracınızı LPG ile kullanabilirsiniz. Her şey bir kere düzgün ayarlanırsa daha bir daha ömür boyu çalışır, ayar mayar gerekmez.

    Aracınızı ucuz yakıtla, sorunsuz biçimde güle güle kullanın.


    Hocam ellerine sağlık Şimdi durumu çok iyi anladım. Dediğinizi yapacağım. Zaten araç sürekli kullanıldığı için haftada bir depo bitiriyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • her eline tornavidayı alan ustayım diye ortaya çıkarsa böyle oluyor işte
  • ne yazık ki böyle ustacıklar hala var. benim araçta da aynı sorun olmuştu ama takan yer ayarlarında sorun yok diyordu. sonra bir müddet sadece benzinle kullandım ve lpg taktırdığım yere gidip (kısa süre önce taktırdığım için ayara para vermiyordum) aracın boğaz kelebeğini rölanti valfini falan değiştirdim diyerek (sallayarak) tekrardan ayar yaptırdım, sorunum çözüldü. Ama bunu hala kabul etmeyen ustalar ne yazık ki var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    Hala bu sorun kaldı mı yaw!..

    Sıralı sistemler çıkalı yarım asır olacak(!) hala ayar tutturamayan montaj ustaları var demek ki!..

    Hocam sakın aracının hiçbir yerini elletme! Senin sorunun LPG montaj (dahası kalibrasyon) hatası...

    Sıralı sistemlerin ne olduğu anlaşılmadan evvela, daha ustalar acemiyken karşılaşılıyordu bu sorunla. Bu devirde hala karşılaşılıyor olmasına şaşırdım doğrusu.

    Sorun şu:
    LPG'den takılmadan önce,
    Aracınızın ECU'su (kendi orjinal beyni) fabrikasyon P1 parametreleriyle çalışmak üzere ayarlı geliyor. Normalde benzinle çalışırken bu P1 parametreleriyle (veya programıyla diyebilirsiniz) optimum yanma verimi sağlıyor ve ne zengin, ne de fakir karışım veriyor. Ancak aracınızdaki (Hyundai'lerdeki) ECU aynı zamanda adaptiftir, yani aracın çalışma koşullarında kalıcı bir değişiklik olursa, uzun vadede kendisini bu değişen koşullara adapte eder ve yine optimum yanma sağlayacak başka bir parametre gurubuna geçiş yapabilir (mesela P2). (Çalışma koşullarındaki kalıcı değişikliği motor aşınmasına bağlı değişiklikler olarak düşünebilirsiniz. Normalde kalıcı değişiklik olmaz, kötü yakıta rastgelmek, geçici bir değişikliktir.)

    LPG takıldıktan sonra,
    Motorun çalışma zamanının %99'u LPG ile çalışarak geçiyor. Aslında LPG'deki yanma koşulları (zangin-fakir karışım durumları) benzindeki haliyle aynı olacak şekilde kalibre edilmiş olsa (montaj sonrası Laptop ile kalibrasyon), çalışma koşullarında hiçbir kalıcı değişiklik olmayacağından aracın orjinal ECU'su benzindeki P1 parametreleriyle LPG'de de çalışmaya devam edecektir. Aslında düzgün bir montaj ve kalibrasyon sonrasında olması gereken durum da budur.
    Öte yandan LPG kalibrasyonu düzgün yapılmadıysa (araç benzindekinden farklı olarak LPG'deyken zengin veya fakir karışımla çalışma durumunda kaldıysa), uzun dönemde sözkonusu sapmayı yoketmek (zengin veya fakir karışım durumunu ortadan kaldırmak) üzere adaptif olarak çalışma parametrelerini kendi kendine değiştirerek sözgelimi P2 parametreleriyle çalışmaya başlar.

    Aslında LPG'de kalındığı sürece bir sorun yoktur; araç ECU'su çalışma koşullarındaki bozulmayı P2 parametrelriyle gidermiş ve LPG'deyken aracı düzgün çalışır vaziyete getirmiştir. Öte yandan sabahları benzinle çalıştırdığınızda, hem motorunuz soğuktur, hem de aracınız benzin için hatalı olan P2 parametreleriyle soğuk motoru döndürmeye çalışmaktadır, sonuç: şapşallama, aptallama, gaz yememe vs... Çok kısa bir süre içinde de motor ısınıp LPG'ye geçeceğinden P2 parametreleri için düzgün olan çalışma ortamı sağlanacak ve araç hiçbir zaman P1 parametrelerine geri dönüş yapmayacaktır.

    Çözüm:
    Aracı benzine alın ve kalibrasyon işlemi yapılana kadar da sakın LPG'ye almayın (hep benzinle gezin). Kalibrasyona hemen gitmeyin! Bir müddet benzinle dolaşmanız gerekiyor; yaklaşık 1,5-2 depo kadar benzin kullanacaksınız. (çünkü aracınız hala yanlış parametre grubu olan P2 ile çalışıyor, benzinle geze geze bu parametre tekrar orjinal P1 durumuna dönecek. Bunun için de 1,5-2 depo bitirene kadar sürekli benzinle dolaşmak gerekiyor.)
    İlk başlarda, sabahları, sorunlar devam edecek: ilk marşta almayacak, stop edecek, gaz yemeyecek, şapşallaşacak... Benzinle dolaştığınız süre içerisinde bu sorunlar azalacak ve en nihayetinde sabahları ilk çalıştırmada bile marşa basacak ve saat gibi çalışacak bir duruma gelecek. İşte bu noktadan sonra , aracı LPG'ye almadan, doğru gaz ayarına gidin. (montaj yaptığınız yere güvenmiyorsanız, başka bir servise gidin.) Gaz ayarı sırasında araca laptop bağlayıp benzin çalışma parametrelerini LPG ECU'suna kopyalayacaklar ve her iki yakıt türünün de çalışma rejimini birbirine eşitleyecekler. (Yani araç LPG'deyken de araç ECU'su orjinal P1 parametreleriyle düzgün çalışacak; zangin veya fakir karışım göstermeyecek. İşte LPG sistemini bu sonuca göre ayarlayıp kalibre edecekler.)

    Bundan sonra aracınızı LPG ile kullanabilirsiniz. Her şey bir kere düzgün ayarlanırsa daha bir daha ömür boyu çalışır, ayar mayar gerekmez.

    Aracınızı ucuz yakıtla, sorunsuz biçimde güle güle kullanın.

    sayın hocam yazdığınız bilgiler çok mantıklı çok düzenli ve açıklayıcı olmuş.sonsuz teşşekkürlerimi sunarım emeğine sağlık. bizde 1 yıl kadar önce atiker lpg taktırdık hiçbir sorun yok çok şükür.ancak olursada bunları bilmek daha iyi. ben bazenler depoda yarım depo falan benzin olduğu zaman(çeyrek deponun altına hiç düşürmüyorum benzini de ) araçta aracı benzine alıp 25 30 km hafif performanslı olarak benzinde kullanıyorum hem benzin pompam biraz çalışsın hemde araç benzin yakıtından soğumasın tamamen lpg olmasın diye :D özelliklede biraz performanslı kullanıyorum benzindeki o 20 30 km yi sonra yine lpg devam ediyorum :D. acaba benim yaptığımın bir zararı olurmu yoksa sizin zengin fakir karışımını optimuma getirmek için yaptığım işlem aracın beynine fayda sağlarmı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    Hala bu sorun kaldı mı yaw!..

    Sıralı sistemler çıkalı yarım asır olacak(!) hala ayar tutturamayan montaj ustaları var demek ki!..

    Hocam sakın aracının hiçbir yerini elletme! Senin sorunun LPG montaj (dahası kalibrasyon) hatası...

    Sıralı sistemlerin ne olduğu anlaşılmadan evvela, daha ustalar acemiyken karşılaşılıyordu bu sorunla. Bu devirde hala karşılaşılıyor olmasına şaşırdım doğrusu.

    Sorun şu:
    LPG'den takılmadan önce,
    Aracınızın ECU'su (kendi orjinal beyni) fabrikasyon P1 parametreleriyle çalışmak üzere ayarlı geliyor. Normalde benzinle çalışırken bu P1 parametreleriyle (veya programıyla diyebilirsiniz) optimum yanma verimi sağlıyor ve ne zengin, ne de fakir karışım veriyor. Ancak aracınızdaki (Hyundai'lerdeki) ECU aynı zamanda adaptiftir, yani aracın çalışma koşullarında kalıcı bir değişiklik olursa, uzun vadede kendisini bu değişen koşullara adapte eder ve yine optimum yanma sağlayacak başka bir parametre gurubuna geçiş yapabilir (mesela P2). (Çalışma koşullarındaki kalıcı değişikliği motor aşınmasına bağlı değişiklikler olarak düşünebilirsiniz. Normalde kalıcı değişiklik olmaz, kötü yakıta rastgelmek, geçici bir değişikliktir.)

    LPG takıldıktan sonra,
    Motorun çalışma zamanının %99'u LPG ile çalışarak geçiyor. Aslında LPG'deki yanma koşulları (zangin-fakir karışım durumları) benzindeki haliyle aynı olacak şekilde kalibre edilmiş olsa (montaj sonrası Laptop ile kalibrasyon), çalışma koşullarında hiçbir kalıcı değişiklik olmayacağından aracın orjinal ECU'su benzindeki P1 parametreleriyle LPG'de de çalışmaya devam edecektir. Aslında düzgün bir montaj ve kalibrasyon sonrasında olması gereken durum da budur.
    Öte yandan LPG kalibrasyonu düzgün yapılmadıysa (araç benzindekinden farklı olarak LPG'deyken zengin veya fakir karışımla çalışma durumunda kaldıysa), uzun dönemde sözkonusu sapmayı yoketmek (zengin veya fakir karışım durumunu ortadan kaldırmak) üzere adaptif olarak çalışma parametrelerini kendi kendine değiştirerek sözgelimi P2 parametreleriyle çalışmaya başlar.

    Aslında LPG'de kalındığı sürece bir sorun yoktur; araç ECU'su çalışma koşullarındaki bozulmayı P2 parametrelriyle gidermiş ve LPG'deyken aracı düzgün çalışır vaziyete getirmiştir. Öte yandan sabahları benzinle çalıştırdığınızda, hem motorunuz soğuktur, hem de aracınız benzin için hatalı olan P2 parametreleriyle soğuk motoru döndürmeye çalışmaktadır, sonuç: şapşallama, aptallama, gaz yememe vs... Çok kısa bir süre içinde de motor ısınıp LPG'ye geçeceğinden P2 parametreleri için düzgün olan çalışma ortamı sağlanacak ve araç hiçbir zaman P1 parametrelerine geri dönüş yapmayacaktır.

    Çözüm:
    Aracı benzine alın ve kalibrasyon işlemi yapılana kadar da sakın LPG'ye almayın (hep benzinle gezin). Kalibrasyona hemen gitmeyin! Bir müddet benzinle dolaşmanız gerekiyor; yaklaşık 1,5-2 depo kadar benzin kullanacaksınız. (çünkü aracınız hala yanlış parametre grubu olan P2 ile çalışıyor, benzinle geze geze bu parametre tekrar orjinal P1 durumuna dönecek. Bunun için de 1,5-2 depo bitirene kadar sürekli benzinle dolaşmak gerekiyor.)
    İlk başlarda, sabahları, sorunlar devam edecek: ilk marşta almayacak, stop edecek, gaz yemeyecek, şapşallaşacak... Benzinle dolaştığınız süre içerisinde bu sorunlar azalacak ve en nihayetinde sabahları ilk çalıştırmada bile marşa basacak ve saat gibi çalışacak bir duruma gelecek. İşte bu noktadan sonra , aracı LPG'ye almadan, doğru gaz ayarına gidin. (montaj yaptığınız yere güvenmiyorsanız, başka bir servise gidin.) Gaz ayarı sırasında araca laptop bağlayıp benzin çalışma parametrelerini LPG ECU'suna kopyalayacaklar ve her iki yakıt türünün de çalışma rejimini birbirine eşitleyecekler. (Yani araç LPG'deyken de araç ECU'su orjinal P1 parametreleriyle düzgün çalışacak; zangin veya fakir karışım göstermeyecek. İşte LPG sistemini bu sonuca göre ayarlayıp kalibre edecekler.)

    Bundan sonra aracınızı LPG ile kullanabilirsiniz. Her şey bir kere düzgün ayarlanırsa daha bir daha ömür boyu çalışır, ayar mayar gerekmez.

    Aracınızı ucuz yakıtla, sorunsuz biçimde güle güle kullanın.

    bilgi için teşekkürler. bende aynı sorunu yaşıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu


    Bundan sonra aracınızı LPG ile kullanabilirsiniz. Her şey bir kere düzgün ayarlanırsa daha bir daha ömür boyu çalışır, ayar mayar gerekmez.



    Konu eski ama ben de bir soru sormak istiyorum. Yukarıda yazdığım gibi bende de aynı sorun vardı kendi araştırmalarım ile forumlardan sizin gibi değerli arkadaşların verdiği bilgiler ile bir müddet benzin ile gezip ayar yaptırdım ve sorunum halloldu. Ama aradan yaklaşık 1,5 sene 20-25 bin km geçti.
    Yukarıda yazdığınız gibi bir daha ayar gerektirmez mi? yoksa sağdan soldan git diyorlar ama ben gitmiyorum. benim kiti takan yer de tüketimde veya çekişte sorun yoksa gerek yok diyor. Sizin fikrinizi merak ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu


    Bundan sonra aracınızı LPG ile kullanabilirsiniz. Her şey bir kere düzgün ayarlanırsa daha bir daha ömür boyu çalışır, ayar mayar gerekmez.



    Konu eski ama ben de bir soru sormak istiyorum. Yukarıda yazdığım gibi bende de aynı sorun vardı kendi araştırmalarım ile forumlardan sizin gibi değerli arkadaşların verdiği bilgiler ile bir müddet benzin ile gezip ayar yaptırdım ve sorunum halloldu. Ama aradan yaklaşık 1,5 sene 20-25 bin km geçti.
    Yukarıda yazdığınız gibi bir daha ayar gerektirmez mi? yoksa sağdan soldan git diyorlar ama ben gitmiyorum. benim kiti takan yer de tüketimde veya çekişte sorun yoksa gerek yok diyor. Sizin fikrinizi merak ediyorum.

    Herhangi bir şikayetiniz olmadığı sürece ayara gerek yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu


    Bundan sonra aracınızı LPG ile kullanabilirsiniz. Her şey bir kere düzgün ayarlanırsa daha bir daha ömür boyu çalışır, ayar mayar gerekmez.



    Konu eski ama ben de bir soru sormak istiyorum. Yukarıda yazdığım gibi bende de aynı sorun vardı kendi araştırmalarım ile forumlardan sizin gibi değerli arkadaşların verdiği bilgiler ile bir müddet benzin ile gezip ayar yaptırdım ve sorunum halloldu. Ama aradan yaklaşık 1,5 sene 20-25 bin km geçti.
    Yukarıda yazdığınız gibi bir daha ayar gerektirmez mi? yoksa sağdan soldan git diyorlar ama ben gitmiyorum. benim kiti takan yer de tüketimde veya çekişte sorun yoksa gerek yok diyor. Sizin fikrinizi merak ediyorum.

    Herhangi bir şikayetiniz olmadığı sürece ayara gerek yok.

    yukarıdaki açıklamanız gerçekten herkesin anlayabileceği dilde ve çok detaylı olmuş, teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu


    Bundan sonra aracınızı LPG ile kullanabilirsiniz. Her şey bir kere düzgün ayarlanırsa daha bir daha ömür boyu çalışır, ayar mayar gerekmez.



    Konu eski ama ben de bir soru sormak istiyorum. Yukarıda yazdığım gibi bende de aynı sorun vardı kendi araştırmalarım ile forumlardan sizin gibi değerli arkadaşların verdiği bilgiler ile bir müddet benzin ile gezip ayar yaptırdım ve sorunum halloldu. Ama aradan yaklaşık 1,5 sene 20-25 bin km geçti.
    Yukarıda yazdığınız gibi bir daha ayar gerektirmez mi? yoksa sağdan soldan git diyorlar ama ben gitmiyorum. benim kiti takan yer de tüketimde veya çekişte sorun yoksa gerek yok diyor. Sizin fikrinizi merak ediyorum.

    Herhangi bir şikayetiniz olmadığı sürece ayara gerek yok.

    Tamamdır, teşekkür ederim.




  • arkadaşlar kolay gelsin. benim 1996 model b kasa opel vectram var. aracıma 3 sene önce atiker markalı sıralı sistem taktırdım. 1 haftadır aracım benzinden gaza bazeb geçiyor bazen geçmiyor. lpg taktırmış olduğum ustaya gittiğim zaman benzinden gazda geçti lpg de gittim. usta aracı bilgisayarına taktığında hata yok yazıyor. usta sisitemde sorun olmadığını söyledi. tekrar yaparsa getir dedi ama bayramdan sonra tekrar götüreceğim. aracım ısındığında lpg ye geçmiye çalışıyor ama çok nadir lpg ye geçiyor. aracım ile 100 km yol yaptığımda 5 km benzinde gidiyorum. bu konu hakkında bilgisi olanlar bilgi verilirse sevinirim. teşekkür ederim.
  • yanlışlık ile 5 km yazılmış doğrusu 85 km. teşekkürler
  • slm arkadaslar. benim sorunum sole.bende 1996 model opel vectra 1,6 gl var atiker sıralı sıstem lpg takılı.sabahları motor sogukken ilk calıstırmada ilk 3 sanıye sonra benzinden lpg ye geciş yapıyor. arac ısınmadan gazda gaza basıtıgm zaman tekleme gibi bi sorunlar yasanıyor.lpg dumesınden kapatıp benzınde ısınan kadar calıstırmam gerekıyor.normalde sıralı sıstem de bellı bır ısıya gelınce lpg benzındne gecisi yapması gereıkırker aracı ilk calıstırmada 2 3 sanıye sonra benzinden lpg ye gecmezi. bu olay 2 3 haftadır devam etmekte.atikerin servisene göturdum.ama ustala lpg nın degeleri normal sıkıntısı yok dediler. yardımcı olursanız sevinirim
  • konudaki cevap için upladım, şimdiye kadar okuduğum en güzel anlatım bu sorunla ilgili, benzinde kullanayım bakayım inş. başka bir parça arızası yoktur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruzgar yigit

    slm arkadaslar. benim sorunum sole.bende 1996 model opel vectra 1,6 gl var atiker sıralı sıstem lpg takılı.sabahları motor sogukken ilk calıstırmada ilk 3 sanıye sonra benzinden lpg ye geciş yapıyor. arac ısınmadan gazda gaza basıtıgm zaman tekleme gibi bi sorunlar yasanıyor.lpg dumesınden kapatıp benzınde ısınan kadar calıstırmam gerekıyor.normalde sıralı sıstem de bellı bır ısıya gelınce lpg benzındne gecisi yapması gereıkırker aracı ilk calıstırmada 2 3 sanıye sonra benzinden lpg ye gecmezi. bu olay 2 3 haftadır devam etmekte.atikerin servisene göturdum.ama ustala lpg nın degeleri normal sıkıntısı yok dediler. yardımcı olursanız sevinirim

    konu biraz eski ama maalesef bende de son bir haftadır bu sorun baş göstermeye başladı. çözümü nedir bilen var mı arkadaşlar.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.