Şimdi Ara

Ateşleme bobini çalışmıyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
10.568
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar elimde 49cc bir benzinli cim biçme motoru var ama çalıştıramadım motor sıfır 2 kez kullandım ve 1 yıl depoda kaldı bugun benzin koyup denedim ateşlemiyor ? bujiye kıvılcım vermiyor..

    çalışma presnsimi kısaca anlatayım size. ipi çekince motor dönüyor büyük çarkın içinde mıknatıs var manyetoya elektirik veriyor mıknatıs ile
    boninde bakır teller sarılı tabi içini göremiyorum. çakmaklardaki prensibin aynısı diyebilirim size..


    bobinin arızalı olduğunu nasıl anlarım acaba elimde multimetre var ?

    2 cıkışı var

    Ateşleme bobini çalışmıyor ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sessizlerin_umudu -- 14 Nisan 2017; 13:14:14 >







  • Bujinin dişlerini küçük bıçak gibi biseyle kazidiniz mı ?



    Üstü yağ kaplamis olabilir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dfk24

    Bujinin dişlerini küçük bıçak gibi biseyle kazidiniz mı ?



    Üstü yağ kaplamis olabilir

    zımpara yaptım ince zımpara ile temiz üzeri bujinin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sessizlerin_umudu


    quote:

    Orijinalden alıntı: dfk24

    Bujinin dişlerini küçük bıçak gibi biseyle kazidiniz mı ?



    Üstü yağ kaplamis olabilir

    zımpara yaptım ince zımpara ile temiz üzeri bujinin

    Bobinde sıkıntı olduğunu zannetmiyorum hocam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Buji Yağlama arızalası genelde çakmakla Buji yakılarak düzeltilir

    Fakat bujiye zarar vermeden

    Zımpara çok işe yaramayabilir çünkü yağ dokundukca bulaşır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakifdurdu38

    Buji Yağlama arızalası genelde çakmakla Buji yakılarak düzeltilir

    Fakat bujiye zarar vermeden

    Zımpara çok işe yaramayabilir çünkü yağ dokundukca bulaşır

    benzin yağlı ve 1 yıl oldu depoda bekleyeli bozulmuş olabilirmi ?
  • sessizlerin_umudu kullanıcısına yanıt
    Bişey olmaz galiba ama bi peceteyi islat o benzinle yakmayı bir dene

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakifdurdu38

    Bişey olmaz galiba ama bi peceteyi islat o benzinle yakmayı bir dene

    benzin bozulmuş yeni benzin aldım çalıştı

    yağ bozmuş galiba ama yağ koymasamda olmuyor bir daha kullanmaıdğım benzine yağ katmam
  • sessizlerin_umudu kullanıcısına yanıt
    Sevindim Güle güle kullanın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eski yaglı benzindeki, benzin uçmuştur yag kalmıştır motor o yüzden çalışmaz. eski yaglı benzine tekrar benzin karıştırıp kullanabilirsiniz
  • latif.07 L kullanıcısına yanıt
    benzin 4 litre içine koyduğum yağ 4 pet şişesi su kapağı kadar. yani 200 mili litre diyelim zaten yağ koymasak motor kendini yağlamıyor o yüzden şart..

    benzin bayatlıyor galiba kokusu var 95 96 oktarderler belki kalitesi düştü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sessizlerin_umudu


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakifdurdu38

    Bişey olmaz galiba ama bi peceteyi islat o benzinle yakmayı bir dene

    benzin bozulmuş yeni benzin aldım çalıştı

    yağ bozmuş galiba ama yağ koymasamda olmuyor bir daha kullanmaıdğım benzine yağ katmam

    o zaman neden bujiye kıvılcım vermiyor dediniz ?



    sizin böyle durumlarda ilk yapmanız gereken bujiyi sökün,güzelce temizleyin,bobinden gelen kabloyu bujiye takın ve çalıştırma ipini çekin.



    eğerki siz ipi çektiğiniz zaman buji kıvılcım atıyorsa bujide sağlam, bobinde sağlam.



    ben bu dediklerimi yaptınız zanettim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dfk24


    quote:

    Orijinalden alıntı: sessizlerin_umudu


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakifdurdu38

    Bişey olmaz galiba ama bi peceteyi islat o benzinle yakmayı bir dene

    benzin bozulmuş yeni benzin aldım çalıştı

    yağ bozmuş galiba ama yağ koymasamda olmuyor bir daha kullanmaıdğım benzine yağ katmam

    o zaman neden bujiye kıvılcım vermiyor dediniz ?



    sizin böyle durumlarda ilk yapmanız gereken bujiyi sökün,güzelce temizleyin,bobinden gelen kabloyu bujiye takın ve çalıştırma ipini çekin.



    eğerki siz ipi çektiğiniz zaman buji kıvılcım atıyorsa bujide sağlam, bobinde sağlam.



    ben bu dediklerimi yaptınız zanettim.

    kıvılcım vermiyordu başta sonra söktüm temizledim bobinide yeniden taktım yerine bu sefer ateşleme oldu kıvılcım attı sonra dedimki galiba benzin bayat ve yenisini alıp koydum calıstı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sessizlerin_umudu


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakifdurdu38

    Buji Yağlama arızalası genelde çakmakla Buji yakılarak düzeltilir

    Fakat bujiye zarar vermeden

    Zımpara çok işe yaramayabilir çünkü yağ dokundukca bulaşır

    benzin yağlı ve 1 yıl oldu depoda bekleyeli bozulmuş olabilirmi ?

    Bu tip çim biçme makinelerinin karter (yağ hazneleri) vardır ve dolayısıyla yağlı benzine ihtiyaç duymazlar.

    Starter (üst kapak) civarında veya blok alt kısmında bir yağ çubuğu vardır,yağ seviye ve özellik kontrol edilebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VRMS


    quote:

    Orijinalden alıntı: sessizlerin_umudu


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakifdurdu38

    Buji Yağlama arızalası genelde çakmakla Buji yakılarak düzeltilir

    Fakat bujiye zarar vermeden

    Zımpara çok işe yaramayabilir çünkü yağ dokundukca bulaşır

    benzin yağlı ve 1 yıl oldu depoda bekleyeli bozulmuş olabilirmi ?

    Bu tip çim biçme makinelerinin karter (yağ hazneleri) vardır ve dolayısıyla yağlı benzine ihtiyaç duymazlar.

    Starter (üst kapak) civarında veya blok alt kısmında bir yağ çubuğu vardır,yağ seviye ve özellik kontrol edilebilir.



    benim motorumda böyle bir özellik yok arkadaşım sen karıştırıyorsun 10 yıldır kullanıyorum bu motorları 2 zamanlı ve benzine yağ eklenip çalışıyor yoksa yatak sarar aşınır motor. benzinle birlikte yağlanıyor ve yanıyor benzin içinde.

    senin söylediğin tip motorlar 4 zamanlı olanlar içindir. 2 zamanlıalrda karter bulunmaz. cross motorsikletlerde bile ayrı bir yağ haznesi vardır damlayarak benzine yağ karışır..

    hiçbir zaman benzini 1 yıl bekletmediğim için o yüzden çalışmadı srunum buymuş




  • 2 zamanlılarda bahsedildiği gibi yağ benzine ekleniyor ve motoru yağlıyor. Motorun sıcak yüzeyleri yağı tutuyor. Sıcak yüzey demek sürtünme vb demek.

    Yalnız yağ eklenmemesi hemen yatak sarması demek değil çünkü benzine yağ eklenen motorlar sarı yatak tipi değil rulmanlı oluyorlar. Bilyalı yani. Yağsız da çalışır ama gerek rulmanlar gerekse de pistonun sürtünmeli yüzeyleri yağsız kalır.

    Ve 2 zamanlıların da krank bloğu için karter deniyor olsa gerek. Zaten o kısımda yağ birikir.

    Diğer taraftan benzinin bekleyip de bozuluyor olması pek akla yatmıyor. Toprak altında kim bilir kaç yüzyıl bekliyor. Yağ ile karışmış olması havadan oksitlenme ve nem kapma ve ya depoya bi şeyin karışmış olması gayet muhtemel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    2 zamanlılarda bahsedildiği gibi yağ benzine ekleniyor ve motoru yağlıyor. Motorun sıcak yüzeyleri yağı tutuyor. Sıcak yüzey demek sürtünme vb demek.

    Yalnız yağ eklenmemesi hemen yatak sarması demek değil çünkü benzine yağ eklenen motorlar sarı yatak tipi değil rulmanlı oluyorlar. Bilyalı yani. Yağsız da çalışır ama gerek rulmanlar gerekse de pistonun sürtünmeli yüzeyleri yağsız kalır.

    Ve 2 zamanlıların da krank bloğu için karter deniyor olsa gerek. Zaten o kısımda yağ birikir.

    Diğer taraftan benzinin bekleyip de bozuluyor olması pek akla yatmıyor. Toprak altında kim bilir kaç yüzyıl bekliyor. Yağ ile karışmış olması havadan oksitlenme ve nem kapma ve ya depoya bi şeyin karışmış olması gayet muhtemel.



    benim motor bundan
    Ateşleme bobini çalışmıyor ?


    sen git bu motorun aynısından al ve benzine yağ koymadan çalıştırbak neler oluyor 20 dk içinde piston gömleğe sıkışıyor segmen aşınıp yüzeye sürtüyor. bu motorun karteri falan yok direk karbüratör hava ile yağlı benzini aynı anda cekiyor aynı anda patlıyor 2 işi 1 arada bitiriyor ve devri 4 zamanlıdan hayli yüksek ondan 49cc bu motorlar 100 cc lik 4 zamanlı motordan güçlü.örnek verirsem corss arazi tipi motorlar hep 2 zamanlı olur 4 zamanlısıda avr ama yarışalrda hep 2 zamanlı tercih edilir ucuzdur ve yenisini takmak kolaydır.

    benzine yağ koyunca bir süre sonra yağ parcalanıyor ve moleküleri bozuyoruş öyle okudum ben. bu toprak altında kalan benzin değil ham petrol denen bir üründür yani topraktan işlenmiş benzin cıkmıyor. 1 milyon hızda kalsa o ham petrol işlenip benzinmi olacak dizelmi jet yakıtımı yoksa içindeki yağımı alacağzız yada plastik şişemi olacağım sonradna belli oluyor..

    buarada profösör değilim ha okuduğumu yazdım buraya yanlış anlama beni ben araştırmayı seviyorum bir bobin ateşlemedidiye motoru parcalayıp yeniden topladım... hep aptal kafam yüzünden


    umarım bu sefer anlamışsındır arkadaşım öpüyorum seni




  • Şimdi Hocam biz çalışan motor için konuştuk. Yani zaten benzinine yağ karıştırılmılşken yani yağlamasını normal yapıyorken yağsız direk benzin kondu diye bişey olmaz. Bunu yaptım da. Yatakları sarı yatak tipi yani araba motorundaki gibi olmadığından yağsız kalması çok sorun değil. Yataklar bilya.
    Piston kısmının yağsız kalmasında sorun beklenebilir. Yalnız hala karter yok diyorsunuz. Motorda krank da yok demezsiniz inşAllah. Krankın bulunduğu kısma karter diyoruz? 2 zamanlı da olsa bir karteri var ve benzin-yağ karışımındaki yağ bu karterde birikir. Birikme az olabilir ama olur. Bu birikme ve zaten motorun daha önceden yağlanmış olmasından dolayı yağsız bir benzin hemen sorun etmez. Zaten yatakların yağaihtiyacı yok, yine piston-silindirin de devamlı çalışmaktan birbirine iyi alıştığını düşünürsek sorun olmaz. Ama dediğim gibi çalışan motor için.

    Benzinin bozulmayacağını iddia etmiştim. Yani toprak altında yüzyıllarca neden bozulmamış o zaman demiştim? Yani bzozulmanın benzinin bozulması değil; yağ ile karışması havadan etkilenmesi havadan nem kapması ve ya depoya başka bi şey karışmasından bahsettik.

    Öpüşmeyi seviyor olmalısınız. Ben öpmüyorum direk sarılıyorum.
    Başarılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    Şimdi Hocam biz çalışan motor için konuştuk. Yani zaten benzinine yağ karıştırılmılşken yani yağlamasını normal yapıyorken yağsız direk benzin kondu diye bişey olmaz. Bunu yaptım da. Yatakları sarı yatak tipi yani araba motorundaki gibi olmadığından yağsız kalması çok sorun değil. Yataklar bilya.
    Piston kısmının yağsız kalmasında sorun beklenebilir. Yalnız hala karter yok diyorsunuz. Motorda krank da yok demezsiniz inşAllah. Krankın bulunduğu kısma karter diyoruz? 2 zamanlı da olsa bir karteri var ve benzin-yağ karışımındaki yağ bu karterde birikir. Birikme az olabilir ama olur. Bu birikme ve zaten motorun daha önceden yağlanmış olmasından dolayı yağsız bir benzin hemen sorun etmez. Zaten yatakların yağaihtiyacı yok, yine piston-silindirin de devamlı çalışmaktan birbirine iyi alıştığını düşünürsek sorun olmaz. Ama dediğim gibi çalışan motor için.

    Benzinin bozulmayacağını iddia etmiştim. Yani toprak altında yüzyıllarca neden bozulmamış o zaman demiştim? Yani bzozulmanın benzinin bozulması değil; yağ ile karışması havadan etkilenmesi havadan nem kapması ve ya depoya başka bi şey karışmasından bahsettik.

    Öpüşmeyi seviyor olmalısınız. Ben öpmüyorum direk sarılıyorum.
    Başarılar...



    2 zamanli motorsikletler benzin ve yag karisimi ile calisirlar cunki 2 zamanli motorlarda yag karteri yoktur benzini karbüratör araciligi ile oksijen(hava) krankin dondugu pistonun altina emer ,piston yukari cikarkende emdigi benzin oksijen (hava) yag karisimini SIkIstirir ve patlatir

    wiki ne yazmış bak oku dostum karter varmı ?
    2 zamanlıda yağ karteri bulunmazhttps://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0ki_zamanl%C4%B1_motor

    (Yakıt karışımının pistonun üst kısma ulaşması krank bölümü ile sağlandığından, krank bölümü devamlı yağlamaya maruz değildir ve yağlama yakıt karışımı içine karıştırılan yağ ile olur.)

    ansiklopedide ne yazdığını iyi oku arkadaşım ben sallamasyon bilgi vermem

    4 zamanlıda yağ karteri varhttps://tr.wikipedia.org/wiki/D%C3%B6rt_zamanl%C4%B1_motor

    aracım 4 zamanlı ve karter yağ cubuğu bulunmakta 2 zamanlı motorumda neden cubuk yok ?


    dün dağıttığım motoru bana öğretme dostum pistonuna kadar söktüm yağ haznesi falan yok sen hayli
    sacmalıyorsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sessizlerin_umudu -- 16 Nisan 2017; 18:48:47 >




  • Sayın Hocam senin o daha dün dağıttığın motorun daniskasını kimler ne zamanlarda ne yapmış? Yani dün bi şey öörendin bize mi satıyorsun? Leğen felan da var mı?

    wikide yazanların yazılı olması için birilerinin yazması gerekli. Biz olayı stratejik analiz eder yazılanlarında dığruluğuna karar veririz.

    Motorda karter dediğimiz bir kısım var. Bu kısım 4 zamanlıda da 2 zamanlıda da var. AMa 4 zamanlıda bu kısımda yağ bulunmaktadır. 2 zamanlıda bu kısma 4 zamanlıda olduğu gibi yağ depolanmaz. Ama 2 zamanlıda yağ-benzin karışımı bu kısımdan geçtiğinden bu kısımda yağ birikmesi oluşur. Yağ benzinle birlikte aynı hareketleri yaparsa direk motordan yakılıp atılmış olmaz mı? Hiç düşünmüyor musunuz?

    Yağ benzinle karışıp motora ilerler ama benzinden ayrılıp motorun bazı kısımlarına yapışır. Gerek bilyalara gerek silindire gerekse de kartere. Bu şekilde 2 zamanlı motorda karter diyebileceğimiz krank haznesinde yağ birikmesi olur.

    Diiceem o ki 2 zamanlı motorun benzini bittiğinde yağsız benzin kondu diye hemen cortlamaz. Zaten birikmiş yağ ve yağlanmış yüzeyler var.

    Bi dahakine wikiden önce bize sor yoksa yanlış bilgileniyorsun...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.