Şimdi Ara

Ateizm hakkında iki soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
918
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ateist olan beyler merak ettiğim bir mevzu var bakın hele, bunu da açıklayın cinsinden soru değil bunlar, merak ettiğim şeyler.

    1. si Ateizmde ahlak kavramı neye göre belirleniyor, mesela bir insan ensest ilişkiye girse ya da çıplak gezse ya da hayvanlara fetiş gözle baksa, öldürme isteği olsa içinde; bu o adamı kötü yapar mı? Yani demem o ki o kişi sizin yaşadığınız ahlakı özgürlük anlayışını benimsemek zorunda mıdır?

    2. si Kainatın ne kadar muazzam bir şey olduğu hala çözülebilmiş değil, solucan delikleri, quantum teorisi onu geçtim insan aklının bile sınırları belli değil muazzam bir intizam var ve bunlar evrimleşerek gerçekleştiyse evrim tanrı mıdır, ya da bizden daha üst akıl (uzaylı, prometheus) mı vardır. Tanrıların Arabalarında bu tarz mevzular geçmekte.

    Sorularımda bir sıkıntı varsa uyarmanız yeterlidir. Silerim, iyi forumlar.

    Ayrıca kişisel değil ateizm kaidesi çerçevesinde cevaplar olursa daha tatmin edici olur.







  • 1- ahlak kavrami baskasina veya baska canliya zarar vermemek uzerine kuruludur. ensest iliski, veya hayvanlari oldurmek-zarar vermek ahlakli olarak gorulmez.

    2- ateistlik demek bir tanrinin varligina inanmamak demektir. dolayisiyla hic birseyi tanri olarak gormezler. ancak insanliktan daha akilli canli olup olmadigini bilemezler. bilimsel ilerlemenin yol acacagi gelisme daha gelismis canlilarla tanismaya vesile olabilir.
  • Öncelikle, kibar bir şekilde ve olabildiğince detaylı olarak sorularını sorduğun için teşekkür ederim. Ancak, sorularının sonuna eklediğin "Kişisel değil, ateizm kaidesi çerçevesinde..." şeklindeki cümlen maalesef çok anlamlı değil, çünkü ateizm kitaba dökülmüş bir kurallar bütününe sahip değildir ve her ateist kendisine göre mantıklı ya da doğru gelen argümanlar doğrultusunda ateisttir. Bu nedenle, alacağın cevapların tamamı "Kişisel" görüştür.

    Birinci sorundaki "Ahlak" kavramı zaten dinlerle ortaya çıkmış bir kavram değil, toplumsal yaşamla oluşmuş bir kavramdır ve sosyal olan her memeli türünde bazı ahlak kuralları vardır. Örneğin, aslanların birbirlerinin yavrularını besleyip koruması, maymunların bir kısmında tek eşlilik olması gibi durumlar da sosyal yaşamın zorunluluklarından doğmuş ahlak kurallarıdır. Biz de bu noktada en gelişmiş zekaya sahip olduğumuzdan dolayı, en gelişmiş ve detaylı ahlak kurallarını yaratmışız. Özetle, tamamen ihtiyaçlarımızdan kaynaklanmıştır.

    İkinci soruna en doğru cevap, yine bir soru ile verilebilir aslında.
    Bundan 1.000 yıl önce adamın biri bir tane kutunun içine girip gökyüzüne çıksa, bu adam o zamanlar için ne olarak görülürdü?
    Ya da, yine 1.000 yıl önce eline cep telefonu alıp insanlara video izletsen, o insanlar seni ne olarak görürdü?

    İnsanlık tarihindeki son 200 yılı bir kenara bırakırsak, geriye kalan 50.000 yıl bilim ve teknoloji anlamında çok da anlam ifade etmez. 200 yıl ise 50.000 yıl içerisinde çok ama çok kısa bir süredir. Bu nedenle, insanlığın henüz cevaplayamadığı sorulara cevap bulabilmesi için zamana ihtiyacı vardır. Bu cevapların henüz verilmemiş olması ise, verilmeyeceği ya da tanrısal bir gücün tarafından gerçekleştirildikleri anlamına gelmez. Ki bu durumu sana sorduğum 2 soru da açıklıyor aslında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    Öncelikle, kibar bir şekilde ve olabildiğince detaylı olarak sorularını sorduğun için teşekkür ederim. Ancak, sorularının sonuna eklediğin "Kişisel değil, ateizm kaidesi çerçevesinde..." şeklindeki cümlen maalesef çok anlamlı değil, çünkü ateizm kitaba dökülmüş bir kurallar bütününe sahip değildir ve her ateist kendisine göre mantıklı ya da doğru gelen argümanlar doğrultusunda ateisttir. Bu nedenle, alacağın cevapların tamamı "Kişisel" görüştür.

    Birinci sorundaki "Ahlak" kavramı zaten dinlerle ortaya çıkmış bir kavram değil, toplumsal yaşamla oluşmuş bir kavramdır ve sosyal olan her memeli türünde bazı ahlak kuralları vardır. Örneğin, aslanların birbirlerinin yavrularını besleyip koruması, maymunların bir kısmında tek eşlilik olması gibi durumlar da sosyal yaşamın zorunluluklarından doğmuş ahlak kurallarıdır. Biz de bu noktada en gelişmiş zekaya sahip olduğumuzdan dolayı, en gelişmiş ve detaylı ahlak kurallarını yaratmışız. Özetle, tamamen ihtiyaçlarımızdan kaynaklanmıştır.

    İkinci soruna en doğru cevap, yine bir soru ile verilebilir aslında.
    Bundan 1.000 yıl önce adamın biri bir tane kutunun içine girip gökyüzüne çıksa, bu adam o zamanlar için ne olarak görülürdü?
    Ya da, yine 1.000 yıl önce eline cep telefonu alıp insanlara video izletsen, o insanlar seni ne olarak görürdü?

    İnsanlık tarihindeki son 200 yılı bir kenara bırakırsak, geriye kalan 50.000 yıl bilim ve teknoloji anlamında çok da anlam ifade etmez. 200 yıl ise 50.000 yıl içerisinde çok ama çok kısa bir süredir. Bu nedenle, insanlığın henüz cevaplayamadığı sorulara cevap bulabilmesi için zamana ihtiyacı vardır. Bu cevapların henüz verilmemiş olması ise, verilmeyeceği ya da tanrısal bir gücün tarafından gerçekleştirildikleri anlamına gelmez. Ki bu durumu sana sorduğum 2 soru da açıklıyor aslında.

    Kisiselden kastım ateistlerin kabul ettiği genel argüman anlamindaydi ama aciklamissin herkes kendi düşüncesi doğrultusunda ateist diye. Birde charles darwin` in ateizmde ki yeri nedir? Kendisini pek sevmem açıkçası gucsuzlerin yok olup guclulerin yoluna devam etmesi tezi sebebiyle.



    He birde şey var benim kimseye zarar vermeden kendime yaptığım kötülüklerden dolayı kötü sayılır mıyım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sufistike


    quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    Öncelikle, kibar bir şekilde ve olabildiğince detaylı olarak sorularını sorduğun için teşekkür ederim. Ancak, sorularının sonuna eklediğin "Kişisel değil, ateizm kaidesi çerçevesinde..." şeklindeki cümlen maalesef çok anlamlı değil, çünkü ateizm kitaba dökülmüş bir kurallar bütününe sahip değildir ve her ateist kendisine göre mantıklı ya da doğru gelen argümanlar doğrultusunda ateisttir. Bu nedenle, alacağın cevapların tamamı "Kişisel" görüştür.

    Birinci sorundaki "Ahlak" kavramı zaten dinlerle ortaya çıkmış bir kavram değil, toplumsal yaşamla oluşmuş bir kavramdır ve sosyal olan her memeli türünde bazı ahlak kuralları vardır. Örneğin, aslanların birbirlerinin yavrularını besleyip koruması, maymunların bir kısmında tek eşlilik olması gibi durumlar da sosyal yaşamın zorunluluklarından doğmuş ahlak kurallarıdır. Biz de bu noktada en gelişmiş zekaya sahip olduğumuzdan dolayı, en gelişmiş ve detaylı ahlak kurallarını yaratmışız. Özetle, tamamen ihtiyaçlarımızdan kaynaklanmıştır.

    İkinci soruna en doğru cevap, yine bir soru ile verilebilir aslında.
    Bundan 1.000 yıl önce adamın biri bir tane kutunun içine girip gökyüzüne çıksa, bu adam o zamanlar için ne olarak görülürdü?
    Ya da, yine 1.000 yıl önce eline cep telefonu alıp insanlara video izletsen, o insanlar seni ne olarak görürdü?

    İnsanlık tarihindeki son 200 yılı bir kenara bırakırsak, geriye kalan 50.000 yıl bilim ve teknoloji anlamında çok da anlam ifade etmez. 200 yıl ise 50.000 yıl içerisinde çok ama çok kısa bir süredir. Bu nedenle, insanlığın henüz cevaplayamadığı sorulara cevap bulabilmesi için zamana ihtiyacı vardır. Bu cevapların henüz verilmemiş olması ise, verilmeyeceği ya da tanrısal bir gücün tarafından gerçekleştirildikleri anlamına gelmez. Ki bu durumu sana sorduğum 2 soru da açıklıyor aslında.

    Kisiselden kastım ateistlerin kabul ettiği genel argüman anlamindaydi ama aciklamissin herkes kendi düşüncesi doğrultusunda ateist diye. Birde charles darwin` in ateizmde ki yeri nedir? Kendisini pek sevmem açıkçası gucsuzlerin yok olup guclulerin yoluna devam etmesi tezi sebebiyle.



    He birde şey var benim kimseye zarar vermeden kendime yaptığım kötülüklerden dolayı kötü sayılır mıyım?

    Bana kalırsa, Charles Darwin'in ateizme kattığı şeyler tabii ki var. İnsanın tanrı tarafından özenilerek yaratılmadığını, doğadaki diğer tüm canlılar gibi aynı atadan geldiğini ortaya çıkarmış olması (Artık bu durum bir tez değil, dünyadaki tüm büyük bilim insanları ve akademiler tarafından kabul edilmiş gerçektir), ateizmin hanesine yazılmış bir artıdır. Ancak, ateist olmak için tek neden Charles Darwin'in Evrim Teorisi değildir ve olamaz da. Çünkü, bir din çıkıp bizim tanrımız tüm canlıları aynı tek hücreli canlıdan yarattı dediği takdirde, kendi dininin içerisine Darwin'in teorisini de almış olur.

    Darwin'in "Güçsüzlerin yok olup, güçlülerin yolua devam etmesi" tezinin tam adı "Doğal seçilim" olarak geçer ve bu seni kızdırsa da, üzse de, doğadaki gerçek budur. Biz bu seçilimin dışına çıktığımız için birçok hastalığı ya da sorunu da nesilden nesle aktaran bir tür olarak birçok salgın hastalığa maruz kalıp duruyoruz. Oysa ki, normal şartlarda yani doğal olanda hayatta kalamaması gereken bireyler ve onların eksik, zayıf genler bizim sosyal yaşam sistemimiz ve zekamız nedeniyle soylarını sürdürmeye devam ediyor.

    İkinci soruna gelince, cevap aşağıdaki gibi verilebilir;

    a) Hayır. Sadece kendine zarar verdiğin için, bu durum senden başkasını ilgilendirmez.

    b) Evet. Sen sadece kendine zarar vermekle kalmayıp, seni seven, yetiştiren ya da sana yatırım yapan insanlara da zarar vermiş oluyorsun.

    c) Hayır. Sen zaten sadece kendine zarar verecek kadar doğana aykırı (hayatta kalma içgüdüsü) hareket ediyorsan, en doğru olanı yapıp ortadan kalkman için seni desteklemek gerekiyor.

    d) Evet. Çünkü sen toplumdaki diğer bireylere kötü örnek oluşturuyor; henüz kişiliği oturmamış bireylerin seni taklit edip kendilerine zarar vermelerine neden oluyorsun.

    Cevabı sen seç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: webbie


    quote:

    Orijinalden alıntı: sufistike


    quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    Öncelikle, kibar bir şekilde ve olabildiğince detaylı olarak sorularını sorduğun için teşekkür ederim. Ancak, sorularının sonuna eklediğin "Kişisel değil, ateizm kaidesi çerçevesinde..." şeklindeki cümlen maalesef çok anlamlı değil, çünkü ateizm kitaba dökülmüş bir kurallar bütününe sahip değildir ve her ateist kendisine göre mantıklı ya da doğru gelen argümanlar doğrultusunda ateisttir. Bu nedenle, alacağın cevapların tamamı "Kişisel" görüştür.

    Birinci sorundaki "Ahlak" kavramı zaten dinlerle ortaya çıkmış bir kavram değil, toplumsal yaşamla oluşmuş bir kavramdır ve sosyal olan her memeli türünde bazı ahlak kuralları vardır. Örneğin, aslanların birbirlerinin yavrularını besleyip koruması, maymunların bir kısmında tek eşlilik olması gibi durumlar da sosyal yaşamın zorunluluklarından doğmuş ahlak kurallarıdır. Biz de bu noktada en gelişmiş zekaya sahip olduğumuzdan dolayı, en gelişmiş ve detaylı ahlak kurallarını yaratmışız. Özetle, tamamen ihtiyaçlarımızdan kaynaklanmıştır.

    İkinci soruna en doğru cevap, yine bir soru ile verilebilir aslında.
    Bundan 1.000 yıl önce adamın biri bir tane kutunun içine girip gökyüzüne çıksa, bu adam o zamanlar için ne olarak görülürdü?
    Ya da, yine 1.000 yıl önce eline cep telefonu alıp insanlara video izletsen, o insanlar seni ne olarak görürdü?

    İnsanlık tarihindeki son 200 yılı bir kenara bırakırsak, geriye kalan 50.000 yıl bilim ve teknoloji anlamında çok da anlam ifade etmez. 200 yıl ise 50.000 yıl içerisinde çok ama çok kısa bir süredir. Bu nedenle, insanlığın henüz cevaplayamadığı sorulara cevap bulabilmesi için zamana ihtiyacı vardır. Bu cevapların henüz verilmemiş olması ise, verilmeyeceği ya da tanrısal bir gücün tarafından gerçekleştirildikleri anlamına gelmez. Ki bu durumu sana sorduğum 2 soru da açıklıyor aslında.

    Kisiselden kastım ateistlerin kabul ettiği genel argüman anlamindaydi ama aciklamissin herkes kendi düşüncesi doğrultusunda ateist diye. Birde charles darwin` in ateizmde ki yeri nedir? Kendisini pek sevmem açıkçası gucsuzlerin yok olup guclulerin yoluna devam etmesi tezi sebebiyle.



    He birde şey var benim kimseye zarar vermeden kendime yaptığım kötülüklerden dolayı kötü sayılır mıyım?

    Bana kalırsa, Charles Darwin'in ateizme kattığı şeyler tabii ki var. İnsanın tanrı tarafından özenilerek yaratılmadığını, doğadaki diğer tüm canlılar gibi aynı atadan geldiğini ortaya çıkarmış olması (Artık bu durum bir tez değil, dünyadaki tüm büyük bilim insanları ve akademiler tarafından kabul edilmiş gerçektir), ateizmin hanesine yazılmış bir artıdır. Ancak, ateist olmak için tek neden Charles Darwin'in Evrim Teorisi değildir ve olamaz da. Çünkü, bir din çıkıp bizim tanrımız tüm canlıları aynı tek hücreli canlıdan yarattı dediği takdirde, kendi dininin içerisine Darwin'in teorisini de almış olur.

    Darwin'in "Güçsüzlerin yok olup, güçlülerin yolua devam etmesi" tezinin tam adı "Doğal seçilim" olarak geçer ve bu seni kızdırsa da, üzse de, doğadaki gerçek budur. Biz bu seçilimin dışına çıktığımız için birçok hastalığı ya da sorunu da nesilden nesle aktaran bir tür olarak birçok salgın hastalığa maruz kalıp duruyoruz. Oysa ki, normal şartlarda yani doğal olanda hayatta kalamaması gereken bireyler ve onların eksik, zayıf genler bizim sosyal yaşam sistemimiz ve zekamız nedeniyle soylarını sürdürmeye devam ediyor.

    İkinci soruna gelince, cevap aşağıdaki gibi verilebilir;

    a) Hayır. Sadece kendine zarar verdiğin için, bu durum senden başkasını ilgilendirmez.

    b) Evet. Sen sadece kendine zarar vermekle kalmayıp, seni seven, yetiştiren ya da sana yatırım yapan insanlara da zarar vermiş oluyorsun.

    c) Hayır. Sen zaten sadece kendine zarar verecek kadar doğana aykırı (hayatta kalma içgüdüsü) hareket ediyorsan, en doğru olanı yapıp ortadan kalkman için seni desteklemek gerekiyor.

    d) Evet. Çünkü sen toplumdaki diğer bireylere kötü örnek oluşturuyor; henüz kişiliği oturmamış bireylerin seni taklit edip kendilerine zarar vermelerine neden oluyorsun.

    Cevabı sen seç.

    Tanıdığım en kaliteli ateist sensin birgün karşılaşırsak çay ismarlamak isterim size gucsuzler mevzusunda da kafamda şüphe kalmadı sağolun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sufistike


    quote:

    Orijinalden alıntı: webbie


    quote:

    Orijinalden alıntı: sufistike


    quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    Öncelikle, kibar bir şekilde ve olabildiğince detaylı olarak sorularını sorduğun için teşekkür ederim. Ancak, sorularının sonuna eklediğin "Kişisel değil, ateizm kaidesi çerçevesinde..." şeklindeki cümlen maalesef çok anlamlı değil, çünkü ateizm kitaba dökülmüş bir kurallar bütününe sahip değildir ve her ateist kendisine göre mantıklı ya da doğru gelen argümanlar doğrultusunda ateisttir. Bu nedenle, alacağın cevapların tamamı "Kişisel" görüştür.

    Birinci sorundaki "Ahlak" kavramı zaten dinlerle ortaya çıkmış bir kavram değil, toplumsal yaşamla oluşmuş bir kavramdır ve sosyal olan her memeli türünde bazı ahlak kuralları vardır. Örneğin, aslanların birbirlerinin yavrularını besleyip koruması, maymunların bir kısmında tek eşlilik olması gibi durumlar da sosyal yaşamın zorunluluklarından doğmuş ahlak kurallarıdır. Biz de bu noktada en gelişmiş zekaya sahip olduğumuzdan dolayı, en gelişmiş ve detaylı ahlak kurallarını yaratmışız. Özetle, tamamen ihtiyaçlarımızdan kaynaklanmıştır.

    İkinci soruna en doğru cevap, yine bir soru ile verilebilir aslında.
    Bundan 1.000 yıl önce adamın biri bir tane kutunun içine girip gökyüzüne çıksa, bu adam o zamanlar için ne olarak görülürdü?
    Ya da, yine 1.000 yıl önce eline cep telefonu alıp insanlara video izletsen, o insanlar seni ne olarak görürdü?

    İnsanlık tarihindeki son 200 yılı bir kenara bırakırsak, geriye kalan 50.000 yıl bilim ve teknoloji anlamında çok da anlam ifade etmez. 200 yıl ise 50.000 yıl içerisinde çok ama çok kısa bir süredir. Bu nedenle, insanlığın henüz cevaplayamadığı sorulara cevap bulabilmesi için zamana ihtiyacı vardır. Bu cevapların henüz verilmemiş olması ise, verilmeyeceği ya da tanrısal bir gücün tarafından gerçekleştirildikleri anlamına gelmez. Ki bu durumu sana sorduğum 2 soru da açıklıyor aslında.

    Kisiselden kastım ateistlerin kabul ettiği genel argüman anlamindaydi ama aciklamissin herkes kendi düşüncesi doğrultusunda ateist diye. Birde charles darwin` in ateizmde ki yeri nedir? Kendisini pek sevmem açıkçası gucsuzlerin yok olup guclulerin yoluna devam etmesi tezi sebebiyle.



    He birde şey var benim kimseye zarar vermeden kendime yaptığım kötülüklerden dolayı kötü sayılır mıyım?

    Bana kalırsa, Charles Darwin'in ateizme kattığı şeyler tabii ki var. İnsanın tanrı tarafından özenilerek yaratılmadığını, doğadaki diğer tüm canlılar gibi aynı atadan geldiğini ortaya çıkarmış olması (Artık bu durum bir tez değil, dünyadaki tüm büyük bilim insanları ve akademiler tarafından kabul edilmiş gerçektir), ateizmin hanesine yazılmış bir artıdır. Ancak, ateist olmak için tek neden Charles Darwin'in Evrim Teorisi değildir ve olamaz da. Çünkü, bir din çıkıp bizim tanrımız tüm canlıları aynı tek hücreli canlıdan yarattı dediği takdirde, kendi dininin içerisine Darwin'in teorisini de almış olur.

    Darwin'in "Güçsüzlerin yok olup, güçlülerin yolua devam etmesi" tezinin tam adı "Doğal seçilim" olarak geçer ve bu seni kızdırsa da, üzse de, doğadaki gerçek budur. Biz bu seçilimin dışına çıktığımız için birçok hastalığı ya da sorunu da nesilden nesle aktaran bir tür olarak birçok salgın hastalığa maruz kalıp duruyoruz. Oysa ki, normal şartlarda yani doğal olanda hayatta kalamaması gereken bireyler ve onların eksik, zayıf genler bizim sosyal yaşam sistemimiz ve zekamız nedeniyle soylarını sürdürmeye devam ediyor.

    İkinci soruna gelince, cevap aşağıdaki gibi verilebilir;

    a) Hayır. Sadece kendine zarar verdiğin için, bu durum senden başkasını ilgilendirmez.

    b) Evet. Sen sadece kendine zarar vermekle kalmayıp, seni seven, yetiştiren ya da sana yatırım yapan insanlara da zarar vermiş oluyorsun.

    c) Hayır. Sen zaten sadece kendine zarar verecek kadar doğana aykırı (hayatta kalma içgüdüsü) hareket ediyorsan, en doğru olanı yapıp ortadan kalkman için seni desteklemek gerekiyor.

    d) Evet. Çünkü sen toplumdaki diğer bireylere kötü örnek oluşturuyor; henüz kişiliği oturmamış bireylerin seni taklit edip kendilerine zarar vermelerine neden oluyorsun.

    Cevabı sen seç.

    Tanıdığım en kaliteli ateist sensin birgün karşılaşırsak çay ismarlamak isterim size gucsuzler mevzusunda da kafamda şüphe kalmadı sağolun.

    İltifatın için teşekkür ederim. Gerçek hayatta sohbet etmek her zaman daha güzeldir. Yolumuz keşisirse, sohbet etmekten memnuniyet duyarım.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    konu dışı bir soru
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 1. Sana yapılmasını istemediğin bir şeyi başkasına yapma. Ahlak budur.

    Ensest ilişki gibi konular bireylerin özgür iradeleriyle aldıkları kararlardır. Başkalarının karışması doğru olmaz. Ahlaksızlık olarak görülmesi tamamen o günün koşuluna ve o günün toplumuna bağlı bir olaydır. Atıyorum, bin yıl önce ayıp görülmeyen bir eylem bugün ayıp görülebiliyor ama yüz yıl sonra ayıp görülmeyecek.

    Çıplak gezme konusunda, kamu alanlarında çıplak gezdiğin takdirde başkasının özgürlüğünü ihlal ettiğine karar verebilir bir mahkeme. Vermeyebilir de. Eğer bu yönde karar verirse, devlet senin çıplak gezme hakkını kullanabileceğin alanlar yaratır. Çıplaklar plajı gibi...

    Günümüzde hayvanların özgür iradelerinin olmadığını biliyoruz. Dolayısıyla hayvanlarla seks yapan birisinin hayvanı istismar ettiği barizdir. Bunun hoş görülmesi söz konusu olamaz.
    Gelecekte seks yapılabilen robotlar olacak. Onların özgür iradesi olduğu varsayılacak mı, eğer sayılmayacaksa robotlarla seks yapan kişilerin durumu ne olacak gibi konular tartışmalıdır. Buradaki anahtar kelime özgür iradedir...

    Sen kendinin öldürülmesini istemezsin. O zaman öldürme. O zaman öldürmek iyi değildir.

    Toplumların var olması için temel düzeyde bir toplumsal uzlaşma olmalıdır. Bu uzlaşma bir kesim tarafından ihlal edildiğinde kendi anlayışını diğerleri üzerinde baskı kurmak için kullanmaya başlarsın. Bunun ateist veya dindar olmakla alakası yok. Din adına da baskı kurulabilir dinsizlik adına da. Arnavutluk'ta, Sovyetler'de, Kızıl Çin'de ve diğer yerlerde ateizm adına insanların canı yakıldı. Din adına insanların yaşam tarzlarına müdahale etmeye kalkışmak ne kadar yanlışsa bu da o kadar yanlış bir hareket.

    2. Kainat karmakarışık bir yapıdır. Muazzam olduğu konusunda romantik bir biçimde birçok insan hemfikir olabilir fakat intizam oldukça taraflı bir tabir. Nasıl çalıştığı konusunda çok değişik fikirler var. Örneğin bilinç entropi yasasının bir sonucudur diyen bilim insanları var. Evreni inceleme yöntemlerimiz gitgide gelişmekte. Evren hakkında herşeyi bildiğini iddia etmektense ben gerekli gözlemlerin yapılana kadar beklenmesi taraftarıyım. Sonuç olarak yıldızların şeytana atılan taşlar olmadığını ve ''yıldız kaymalarının'' bu taşların şeytana atılması olmadığını biliyoruz değil mi?

    Hayır, evrim tanrı değil. Evrim doğanın çalışma şekli. Mantıken de bu böyledir. Herşey bir devinim içinde. Size şu kadarını söyleyeyim; öyle bir zaman gelecek ki evrenin genişlemesinden dolayı gözlemlenebilir evrenin sınırları kendi galaksimiz ile sınırlı olacak. Yani Samanyolu gökadası hariç hiçbirşey görünmeyecek... Bu bir süreçtir mesela.

    Geçen doktor Neil deGrasse Tyson'ın bir videosunu izlemiştim. Orada adamın dediği şey şu: Matematiksel hesaplamalara göre, sadece Samanyolu gökadasında, şu anda iletişim kurabileceğimiz kadar yakınımızda bulunan en az 100 adet medeniyet var. Ben de bu kanaatteyim pek çok insan gibi. Evrende kesinlikle yalnız değiliz. Fakat bu, onları ve bizi bir tanrının bu evrene koyduğunu göstermez. Bu fantazidir. Onlar da tıpkı bizim gibi big bang ile başlayan bu evrenin yasalarına tabidirler ve 13.8 milyar yıl içinde geçirdikleri evrim sonucu bugünlere gelmişlerdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nécromant

    1. Sana yapılmasını istemediğin bir şeyi başkasına yapma. Ahlak budur.

    Ensest ilişki gibi konular bireylerin özgür iradeleriyle aldıkları kararlardır. Başkalarının karışması doğru olmaz. Ahlaksızlık olarak görülmesi tamamen o günün koşuluna ve o günün toplumuna bağlı bir olaydır. Atıyorum, bin yıl önce ayıp görülmeyen bir eylem bugün ayıp görülebiliyor ama yüz yıl sonra ayıp görülmeyecek.

    Çıplak gezme konusunda, kamu alanlarında çıplak gezdiğin takdirde başkasının özgürlüğünü ihlal ettiğine karar verebilir bir mahkeme. Vermeyebilir de. Eğer bu yönde karar verirse, devlet senin çıplak gezme hakkını kullanabileceğin alanlar yaratır. Çıplaklar plajı gibi...

    Günümüzde hayvanların özgür iradelerinin olmadığını biliyoruz. Dolayısıyla hayvanlarla seks yapan birisinin hayvanı istismar ettiği barizdir. Bunun hoş görülmesi söz konusu olamaz.
    Gelecekte seks yapılabilen robotlar olacak. Onların özgür iradesi olduğu varsayılacak mı, eğer sayılmayacaksa robotlarla seks yapan kişilerin durumu ne olacak gibi konular tartışmalıdır. Buradaki anahtar kelime özgür iradedir...

    Sen kendinin öldürülmesini istemezsin. O zaman öldürme. O zaman öldürmek iyi değildir.

    Toplumların var olması için temel düzeyde bir toplumsal uzlaşma olmalıdır. Bu uzlaşma bir kesim tarafından ihlal edildiğinde kendi anlayışını diğerleri üzerinde baskı kurmak için kullanmaya başlarsın. Bunun ateist veya dindar olmakla alakası yok. Din adına da baskı kurulabilir dinsizlik adına da. Arnavutluk'ta, Sovyetler'de, Kızıl Çin'de ve diğer yerlerde ateizm adına insanların canı yakıldı. Din adına insanların yaşam tarzlarına müdahale etmeye kalkışmak ne kadar yanlışsa bu da o kadar yanlış bir hareket.

    2. Kainat karmakarışık bir yapıdır. Muazzam olduğu konusunda romantik bir biçimde birçok insan hemfikir olabilir fakat intizam oldukça taraflı bir tabir. Nasıl çalıştığı konusunda çok değişik fikirler var. Örneğin bilinç entropi yasasının bir sonucudur diyen bilim insanları var. Evreni inceleme yöntemlerimiz gitgide gelişmekte. Evren hakkında herşeyi bildiğini iddia etmektense ben gerekli gözlemlerin yapılana kadar beklenmesi taraftarıyım. Sonuç olarak yıldızların şeytana atılan taşlar olmadığını ve ''yıldız kaymalarının'' bu taşların şeytana atılması olmadığını biliyoruz değil mi?

    Hayır, evrim tanrı değil. Evrim doğanın çalışma şekli. Mantıken de bu böyledir. Herşey bir devinim içinde. Size şu kadarını söyleyeyim; öyle bir zaman gelecek ki evrenin genişlemesinden dolayı gözlemlenebilir evrenin sınırları kendi galaksimiz ile sınırlı olacak. Yani Samanyolu gökadası hariç hiçbirşey görünmeyecek... Bu bir süreçtir mesela.

    Geçen doktor Neil deGrasse Tyson'ın bir videosunu izlemiştim. Orada adamın dediği şey şu: Matematiksel hesaplamalara göre, sadece Samanyolu gökadasında, şu anda iletişim kurabileceğimiz kadar yakınımızda bulunan en az 100 adet medeniyet var. Ben de bu kanaatteyim pek çok insan gibi. Evrende kesinlikle yalnız değiliz. Fakat bu, onları ve bizi bir tanrının bu evrene koyduğunu göstermez. Bu fantazidir. Onlar da tıpkı bizim gibi big bang ile başlayan bu evrenin yasalarına tabidirler ve 13.8 milyar yıl içinde geçirdikleri evrim sonucu bugünlere gelmişlerdir.

    Peki sizce insanlık daha gelişmiş bir varlıktan yardım aldı mı medenileşirken? Örneğin, Mısır ve Aztek piramitleri gibi yapılar yapılırken çünkü bazı kesim bunları insanların yapamayacağını söylüyor.
    Açıklamalarınız içinde teşekkür ederim.




  • Eğer böyle yardım alınmışsa bile bilimsel açıdan tek bir kanıt bile yok bunun için. Bunu iddia eden Ufocuların yapması gereken şey basit: bi tane uzaylıyı yakalayıp getirmek önümüze koymak. Bunu yapamadıkları sürece yardım alındı diyemeyiz. Ben yardım yok demiyorum, yardım alındığına dair kanıt yok diyorum. Kesin var diyenler başka türlü insanlardır...
    Piramitler için vs. zaten mantıklı açıklamalar mevcut. Tanrı'nın eline gerek yok bu yapıları anlamak için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nécromant

    Eğer böyle yardım alınmışsa bile bilimsel açıdan tek bir kanıt bile yok bunun için. Bunu iddia eden Ufocuların yapması gereken şey basit: bi tane uzaylıyı yakalayıp getirmek önümüze koymak. Bunu yapamadıkları sürece yardım alındı diyemeyiz. Ben yardım yok demiyorum, yardım alındığına dair kanıt yok diyorum. Kesin var diyenler başka türlü insanlardır...
    Piramitler için vs. zaten mantıklı açıklamalar mevcut. Tanrı'nın eline gerek yok bu yapıları anlamak için.

    Hocam peki bu magaralardaki ufo misali figurler, astronot başlıklı adam figürleri falan sizce kurmaca mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nécromant kullanıcısına yanıt
    Oluşturduğunuz ahlak teorisinden hareketle, mazoşistler hakkında ne düşünüyorsunuz? Onlar acı çekmekten zevk aldıklarına göre, başkalarına acı çektirmeleri ahlaki midir? Cevabınıza göre merak ettiğim bir soru daha sorabilirim. Şimdi sorular yığılmasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nécromant kullanıcısına yanıt
    quote:

    Geçen doktor Neil deGrasse Tyson'ın bir videosunu izlemiştim. Orada adamın dediği şey şu: Matematiksel hesaplamalara göre, sadece Samanyolu gökadasında, şu anda iletişim kurabileceğimiz kadar yakınımızda bulunan en az 100 adet medeniyet var. Ben de bu kanaatteyim pek çok insan gibi. Evrende kesinlikle yalnız değiliz. Fakat bu, onları ve bizi bir tanrının bu evrene koyduğunu göstermez. Bu fantazidir. Onlar da tıpkı bizim gibi big bang ile başlayan bu evrenin yasalarına tabidirler ve 13.8 milyar yıl içinde geçirdikleri evrim sonucu bugünlere gelmişlerdir.


    neil dawkins in zencisi..gündüz fenerine bak..100 medeniyet varmış..kendi şahsi görüşünü nasılda kesinlik ifade eden pekiştirmeler ile dinleyicisine kakalıyor..

    varlıklarına dair tek bilgi bulgu veri yok..ama varlar kesin yanii..kesin ..neden çünkü neil öyle olmasını umuyor..hayali bu..

    asıl fantazi senin aliyen aşkın..tıpkı dawkins gibi..inanılmaz bir durumdan bahsediyoruz aslında ..son derece net şekilde kainatın bir başlangıcı var ve sona doğru yol alıyor hala sonsuz evren çoklu evren saçma sapan görüşler..revaç buluyor..işin daha acı yanı kanıtlanmış gibi aktarılıyor algıya oynayarak..

    açıkca belirtmiyorlar..ama cümle içine sokuşturdukları göndermeler ile buna hazırlık yapıyorlar..



    ha konu sahibi arkadaş..webie karşılaştığın en nazik ateist olabilir ama daha fazlası değil.. hele sorularına verdiği cevaplar facia tam anlamı ile facia..




  • Sabah Yıldızı kullanıcısına yanıt
    Sadece yazış,hitap tarzına bile bakarak ikinizden hanginizin "facia" olduğu belli oluyor.Tyson'ın o tarz bir kanıya kesin gözle baktığını düşünmüyorum , ama evrende yalnız olma fikri de gerçekçi değil.Okyanusa bardak daldırıp balinalar yok demek gibi cidden.Dedikleri de mantıklı , evren aklın limitlerini zorlar nitelikte büyük , yalnızız diyenler neye göre diyor ?

    Çoklu evren , sonsuz evren görüşlerini ortaya atanlar genelde astrofizikçiler.Senin birikimin ne , arapça kelimeleri eğip bükmekten başka ne gibi yeteneklerin var? Kabul et ya da etme , yapabileceğin tek şey bilimsel gelişmelere paralel olarak kurandan ne çıkarabiliriz diye düşünmek.Arapların bile göremediği şekilde ayetleri farklı anlamlara yormak ; evrenin genişlemesi konusunda yaptığın gibi

    webie'nin cevabı da cidden olgunca ve içi dolu bir cevap olmuş.Millet hala ahlak dinlerden gelir zannediyor , sosyal ve memeli hayvanların hepsinde ahlak denilebilecek davranış kuralları vardır.Ne zannediyordun ki şu cevaba facia diyebildin ? Yanlış noktalarını düzelt de bir işe yarasın burada bulunman.




  • Lüzumsuz Adam kullanıcısına yanıt
    quote:

    Tyson'ın o tarz bir kanıya kesin gözle baktığını düşünmüyorum


    sadece Samanyolu gökadasında, şu anda iletişim kurabileceğimiz kadar yakınımızda bulunan en az 100 adet medeniyet var.

    bu sözler bana ait değil 100 rakamını neden verdi acaba..kanıt ? rakam vermiş..

    kelimelerin arasına gizliyorlar dediğimde bunu kastediyorum..

    quote:

    arapça kelimeleri eğip bükmekten başka ne gibi yeteneklerin var?


    konu orada gel konuşalım ..eğip büküyor diyenleri halide ortada

    quote:

    Çoklu evren , sonsuz evren görüşlerini ortaya atanlar genelde astrofizikçiler.


    eklemeyi unutmuşsun "ateist fizikçiler" evren sonsuz değil ayık..bir başlangıcı var sonuda gelecek..

    ama sen şu şekilde takılmaya devam et

     Ateizm hakkında iki soru

    isminin hakkını veren diğer yorumlarını es geçiyorum okyanusa bardak daldıran arkadaş..




  • İlk soru için Nietzsche yi okumanı tavsiye ederim.Tanrı öldü diye çok ünlü bir sözü var.Zamanında çok tartışılmış, insanları peki öyleyse nasıl yani tüm ahlaki yapıları red mi edeceğiz,din olmadan toplumun kurallarını nasıl koyacağız gibi tartışmalara sebep olmuştur.

    ikinci olarak evrende bizim sistemimiz dışında tam bir kaos ve düzensizlik hakim.Yani her şey birbiri içinde mükemmel bir uyum içerisinde değil.
  • Kant'ın ahlak felsefesini açın bir okuyun. Ateizmin kendisi bir ahlak önermez, yalnızca tanrıya inanmamakla ilgili bir durum ateizm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ahlak kavramı bu sorulardan bağımsızdır
  • inanç sistemiyle ahlaklı olmanın bağlantısı olduğunu düşünmüyorum açıkçası
  • Evrimsel süreçler de toplumsal ahlakın oluşumunda etkili olabilir. Misal ensest konusunda "Westermarck Etkisi"ni inceleyebilirsiniz.

    Bu arada Erich von Daniken'in yazdığı şeylerin çoğu da uydurmasyondur. Bilim camiasında kimse tarafından dikkate alınmaz.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.