Şimdi Ara

Astra K 1.6 cdti otomatik - 180KM de yarım depo yakıt harcadı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
1
Favori
5.249
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben ayni araçla İstanbul içinde kısa mesafelerde kullanırsam bir depo ile 500 civarı gidiyor. Astra maalesef yakan bir araç onun için pek kullanmıyorum Focus ile devam ediyorum, Focus bir nebze daha insaflı.
  • Aynı araca sahibim.

    Ekrandaki ortalama hız sanırım 20.9. O hıza göre ve kullanım tipinize göre km'de 7.7 yakması normal. Benimki de öyle yakıyor.

    Yalnız ilginç olan ortalama 7.7 ile 184 km gitmiş olsanız araç 14 litre mazot yakar hadi ona 15 diyelim.

    Bu aracın deposu 50 litre mazot alıyor ve yarım deposu 25 litre yapar.

    Siz ya depoyu fulledikten sonra değil daha sonra sıfırladınız ya da sizden sonra başka biri sıfırladı.

    100 km'de 7.7 litre ile o aracın bir depo ile 650 km gitmesi lazım.

    Pompa ile yol bilgisayarı arasında da pek fark olmuyor (çok defa denedim.)

    O yüzden bir hata varsa araçta değil, sayacı sıfırladığınız zamanda vardır bence...

    NOT: Yukarıda da belirttim. Aynı aracın 2017 modelini kullanıyorum, aracım şu an 27500 km'de. Şehir iç, şehir dışı, karma... ne tüketiyor iyi takip ediyorum. Yani bu yazıyı yazarken kitapçık verileri ike değil yaşadıklarımdan örneklerle yazıyorum.




  • Olur, sana da bir tane piskelet paslayım istersen açık hava alırsın beynin çalışmaya başlar. Beceremiyon çünkü trollük işini
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mat2000

    Aynı araca sahibim.

    Ekrandaki ortalama hız sanırım 20.9. O hıza göre ve kullanım tipinize göre km'de 7.7 yakması normal. Benimki de öyle yakıyor.

    Yalnız ilginç olan ortalama 7.7 ile 184 km gitmiş olsanız araç 14 litre mazot yakar hadi ona 15 diyelim.

    Bu aracın deposu 50 litre mazot alıyor ve yarım deposu 25 litre yapar.

    Siz ya depoyu fulledikten sonra değil daha sonra sıfırladınız ya da sizden sonra başka biri sıfırladı.

    100 km'de 7.7 litre ile o aracın bir depo ile 650 km gitmesi lazım.

    Pompa ile yol bilgisayarı arasında da pek fark olmuyor (çok defa denedim.)

    O yüzden bir hata varsa araçta değil, sayacı sıfırladığınız zamanda vardır bence...

    NOT: Yukarıda da belirttim. Aynı aracın 2017 modelini kullanıyorum, aracım şu an 27500 km'de. Şehir iç, şehir dışı, karma... ne tüketiyor iyi takip ediyorum. Yani bu yazıyı yazarken kitapçık verileri ike değil yaşadıklarımdan örneklerle yazıyorum.
    hocam aracı benden başka kimse kullanmıyor

    depoyu fuller fullemez sıfırladım göstergeleri. benim kafam da bu hesapta karıştı zatne.

    ya benzin ibresinde göstergesinde bir sıkıntı var, ya da verilerde.

    zaten servise gittiğim zaman yazılım falan da güncellemesi varsa isteyeceğim.

    bir sonraki depo fullediğimde hem uzun dönem hem kısa dönem tüm verileri sıfırlıycam. bi de öyle bakalım nasıl oluyor.

    ama bana benzin şamandırasında bir problem olabilir gibi geldi açıkçası. çünkü arabayı 3 gün kullanıyorum ibre düşmüyor mesela, 3. gün sonradan bir anda çeyreğe düşüyor bazen.




  • falterubbix kullanıcısına yanıt
    O zaman ya depodaki şamandırada sorun var ya da ibrede. Yoksa o kadar yakması imkansız. Şimdi fulleseniz anlarsınız

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • şamandırada sorun olabilir. sandero 350 km sonra göstergede 1 diş düşüyor. kalan 550 km'de 4 diş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dieselsingle -- 3 Nisan 2019; 16:21:27 >
  • depo 48 lt, şu anda yarımın biraz altında.

    o zaman ben iş çıkışı depoyu fulleyeyim, fişte kaç litre aldığım yazacak her türlü oradan çözerim olayı değil mi? şu anda gösterdiğine bakılırsa tahmini 27 lt kadar yakmış olmam gerekli. fotoğraf 2 gün öncesine ait çünkü
  • dpf doludur
    4 viteste 3k devir ustu sür

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Astra j kullanıyorun 1.6 cdti otomatik sedan. Benim de işe git gel mesafem 8+8:16 km. Genel olarak tüketimim sürekli şehir içi şeklinde. Ortalama 6.4/6.5/6.6 lt şeklinde çopunlukla. Tabi insan gibi kullanmazsan bir anda 8'e fırlıyor. En az 200 kilo hafif olduğunu varsayarsak Astra k nın daha az yakması lazım diye düşünüyorum. Araçta bir sorun olabilir bence. İyice bir baktırmak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mazot filtresi falan kaçak olabilir
    Arabayı lifte kaldırıp altına bakın
    Araba yaktığını gösterir kaçağı göstermez
    Benim insignia 15 bin bakımda lifte kaldırılınca arabanın sağ tarafı alttan tertemizdi mazot kaçırmış
    Durduğu yerde akıtmamış çünkü araç çalışıp giderken basınca kaçırıyordu
    Plastik sert bir parça var fabrikasyon hata varmış çatlakmı ne o değişti

    Belki öyle bir şeydir

    Ben önceden daha ağır olan j kasa kullandım aynı motor
    Tamam az yakmaz da yarın depo ile de 180km olmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi werneke -- 3 Nisan 2019; 20:46:50 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hava akışmetre bozuk olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Bilip bilmeden yorum yapmasanız. İnsanlara yanlış bilgi vermeyin lütfen.
  • elcas kullanıcısına yanıt
    Astra K 1.6 cdti otomatik - 180KM de yarım depo yakıt harcadıAstra K 1.6 cdti otomatik - 180KM de yarım depo yakıt harcadıBu aynı aracın 50 bin km Ankara'da sabah akşam kar kış yaz bayır düz yokuş iniş çıkış kullanılmış olanı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Bir problem yok, değerler son derece normal. Sorun aracın tasarruf yapmaya başlayabileceği şartlara bir türlü erişememesi. Dizel motoru çalışma sıcaklığına getirmeden bir ekonomi bekleyemezsiniz, sizde motor hiçbir zaman çalışma sıcaklığına ulaşamıyor ki. Daha eski bir dizel motor olsa DPF'li olsa dahi bu kadar etkilenmez ama yeni motorlarda temizlik kaygıları ile DPF çok daha aktif çalışıyor. Sizin durumunuzda da hiç ısınmayan motor DPF'nin kısa sürede dolmasına sebep oluyor ve daha da sık rejenerasyona girip tüketimi ekstra yükseltiyor. Kendi kuyruğunu yiyen yılan durumu sizinki.

    Aynı aracın benzinlisi olsa, aynı şartlarda bundan daha fazla tüketim çıkmaz. Küçük hacim benzinli veya Lpg'li araç size daha uygun bu şartlarda.

    Ha kişisel olarak tek gidiyorsam hiçbir kuvvet beni 5km'lik yolu arabayla götüremez ayrı konu. Arabada tek başına 3-5 km yolu gidip gelen insanları gördükçe mideme kramplar giriyor.


    edit: Sadece eklenilen fotolara göre konuştum. 24lt ile 180km yapıyorsan mazotu yola döküyorsun demektir, bir problem olduğu açık.
    Aracım Citroen C4 2013 model 154.000 km'de 1.6 e-hdi mcp şanzımanlı confort donanım... Ev Ankara'nın en soğuk yeri bu sene -21'i gördü.

    Eşim lojmandan çıkıp kuruma, kurumdan çıkıp lojmana gidiyor 2+2 toplam günde 4 km. Bu motor da ısınmıyor ama hiç böyle abartı yakıt yaktığını da görmedim.




  • Arif kullanıcısına yanıt
    20kmh ortalama hızla 7.7lt abartı değil, makul bile. Ancak 24lt yakıtla 180km abartı. Ben ilkine göre yazdım o mesajı, mesaj içeriği ile konulan fotoğraf uyuşmuyor.

    Birde 2013 model 1.6 dizel euro 5'tir. Euro 5 motorlarda partikül filtresi euro 6'lar kadar sık temizlik yapmıyor.
  • şu anda 260km civarı oldu araç ve çeyrek depo yakıt var.

    ne derseniz deyin servise bu konudan bahsedeceğim arkadaşlar. dediğiniz gibi ortalama yakıt hesabından gidince normal gelebilir ancak 250 km 3/4 depo olunca hiç de normal gelmiyor.

    böyle yakıt yakacaksam zaten gider 1.6 200 bg opc olanını alır hiç yoktan canım isteyince keyif yaparım.


    bu dpf muhabbetine gelince, dün akşam dışarı çıktım trafik açık saatlerde. 3. ve 4. viteslerde arabayı 4500 5000 devirlerde bayağı kullandım. uzun süre devirli seyrettim sport modda keyfini çıkarta çıkarta. ışık yanınca fotoğraf atıcam buraya bir tam depo ile ne kadar yol aldığımı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falterubbix -- 5 Nisan 2019; 15:7:16 >
  • Yakıt hortumunda delik falan olmasın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben de sabahları 3,5 + 1,5 gidiyorum
    aynı şekilde akşam dönüş
    benzinli aracım 6,6 lt gösteriyor
    aracımı seviyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Bir problem yok, değerler son derece normal. Sorun aracın tasarruf yapmaya başlayabileceği şartlara bir türlü erişememesi. Dizel motoru çalışma sıcaklığına getirmeden bir ekonomi bekleyemezsiniz, sizde motor hiçbir zaman çalışma sıcaklığına ulaşamıyor ki. Daha eski bir dizel motor olsa DPF'li olsa dahi bu kadar etkilenmez ama yeni motorlarda temizlik kaygıları ile DPF çok daha aktif çalışıyor. Sizin durumunuzda da hiç ısınmayan motor DPF'nin kısa sürede dolmasına sebep oluyor ve daha da sık rejenerasyona girip tüketimi ekstra yükseltiyor. Kendi kuyruğunu yiyen yılan durumu sizinki.

    Aynı aracın benzinlisi olsa, aynı şartlarda bundan daha fazla tüketim çıkmaz. Küçük hacim benzinli veya Lpg'li araç size daha uygun bu şartlarda.

    Ha kişisel olarak tek gidiyorsam hiçbir kuvvet beni 5km'lik yolu arabayla götüremez ayrı konu. Arabada tek başına 3-5 km yolu gidip gelen insanları gördükçe mideme kramplar giriyor.


    edit: Sadece eklenilen fotolara göre konuştum. 24lt ile 180km yapıyorsan mazotu yola döküyorsun demektir, bir problem olduğu açık.
    En doğru yorum




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.