Herkese Selam, Aracı ilk çalıştırdığımda ya da bir süre kullandıktan sonra R geçişlerinde bazen geriye doğru hafif vuruntu yapıyor. Her zaman yapmıyor. Fakat benim asıl takıldığım konu bu değil ve bununla bağlantılı olduğunu sandığım kalkışta geç kavrama sorunu var maalesef... İlk çalıştırmada ve kısa zaman içinde hiç olmuyor. Aracı yarım saat kadar kullandıktan sonra dur kalk trafikte ilerlerken sorun baş gösteriyor. Dur kalk ilerlerken kalkışta gaza basınca vites sanki boştaymış gibi araç hareketine etki etmiyor, 5-6 sn. sonra hafif bir vuruntu ile tak vites geçiyor ve araç normal ilerleme hareketini yapıyor. Her dur kalkta bunu yapmıyor toplam kullanım süresinde 20 kez dur kalk yaptı isem 1 kez ya yapıyor ya yapmıyor. Bu durum oluştuğunda denemek için aracı R ye aldım ve R'de de aynı etkiyi yapıyor, gecikmeli olarak ama daha fazla vuruntu ile R'ye geçiyor. Aracı 2 ay önce bu sorununu bilerek aldım ve sorunun beyindeki selenoid valflerinden kaynaklandığını söylediler. Buna istinaden güvendiğim bir yerde çıkma olmayan sıfır beyin taktırdım ama sorun halen çözülmedi maalesef... İkinci kez yazlım atıldı ve fiziki adaptasyon süreci de tamamlandı (1000km den fazla yol yapıldı) ama aynı durum devam ediyor. Servis biraz daha kullan bakalım ne olacak diyor. Nihayetinde servise tekrar gidince konuyu deneme yanılma metodu ile çözmelerinden ve gereksiz parçaları değiştirmelerinden endişe ediyorum. Bu sorunu yaşayan ve çözen arkadaşlar fikir verebilirlerse minnettar olurum... |
Astra J 1.4T Cosmo Active Select Otomatik Şanzıman Sorunu
-
-
Sorunu yaşamasanız dahi, İstanbulda Active Select'ten iyi anlayan bir usta tavsiyesi alabilirim..
-
Merhabalar,
Biraz geç oldu ama benzer şekilde bir sorun yaşadım . Bende 2014 J kasa Sport still paket var. Yaklaşık 2 hafta önce vites geçişlerinde sorun yaşamaya başladım. Şöyleki araç vites geçişlerinde 4-5 bin devire çıkıyor fakat vites atmıyordu. Sanki vites boşta gibi araç bağırıyor ve vites atmıyordu. Sonra arıza ışığı verdi ve malasef otomatik şanzıman ustasına çekmek zorunda kaldık. Yapıla inceleme sonucunda;
- Asta j kasalarda iki tip selonoid valf olduğu ( siyah ve renki olmak üzere 2012 sonrası tüm araçlarda renki olduğı bilgisi verildi. ) ilk olarak selonoid valf değişimi yapılarak sorunun giderilebilceği eğer sorun gitmez ise şanzımanın içinin açılıp arzızalı yada hasar görümüş parçanın ( balatalar, tiribün, tork convektör vs..) bulunup değiştireceği ve sonrasında sorunun giderileceği bilgisi verildi. Tabi bu işlemlerin her biri için ayr ayrı işcilik alınacağı bilgiside verildi.
- Beyin değiştirme maliyetine gelince rakamlar üç aşağı beş yukarı oynamakla birlikte siyah olan 22 bin TL renki olan için ise 50 bin TL fiyat verildi. İnternet üzerinden bir araştıma yapınca OEM olarak siyah olana 12 bin TL fiyat bilgisi var. Ama renki olan malasef pahalı ve orjinal parça kullalnılması gerektiğini düşünüyorum. İşçilik ve şanzımana tekrar programlama yapılması hariç
Bende bunlarla uğraşmamak adına sıfır şanzıman fiyatlarının araştırmaya başladım. 96 bin tl den 80 bin tl ye kadar fiyar verildi. En son 25 bin TL ye ikinci el 50 bin TL ye sıfır şanzıman bulabildim. İkinci el ile uğraşmamak için 50 bin TL ye sıfır şanzıman alarak değişim yapıldı. Bu arada tüm bu fiyatlar peşin olarak isteniyor kredi kartı taksit vs.. gibi şeyler yok. Ya nakit ya da havale yada eft kabul edilyor. Fatura isterseniz % 20 KDV ödemeniz gerekiyor. 10 bin TL işcilik 2 bin TL programlama 3 bin TL şanzıman yağı konularak işlem tamamlandı. Yani toplanda 65 bin TL 'ye herşey dahil sıfır şanzıman değişimi yaparak sorun çözüldü. Bu arada araç 150000 KM de.
Sizde de benzer sorunlar var bütçe kısmının bilmeden söylüyorum ama mümkünse sıfır şanzıman alıp revizyon işine girmeden değiştirmeniz yönüde tavsiyede bulunabilirim. Tabi bu söylediklerim Ankara için geçerli. İstanbul'da fiyat ve işcilik nasıldır bilemiyorum.
-
Siz sorunu kökten çözmüşsünüz ve çok iyi bir fiyata maletmişsiniz.. Bende işin başlangıcı yanlış oldu maalesef.. Aracı aldığım kişi beyinde problem olduğuna dair sorundan emindi ve sıfır beyin masrafını karşılayarak değişimi yaptrdı. Ama sorun beyinde değilmiş ya da sadece beyinde değilmiş maalesef ve son istişarelere göre büyük ihtimalle kutu içindeki yağ pompasında problem var. Çünkü araç soğuk durumda geç kavrama kesinlikle olmuyor. Motor ısınınca sorun başlıyor. Bu da soğuk ve sıcak yağın itici gücü ile alakalı sanırım.. Artık alıştım, bunu dert etmiyorum. Ama aracı satarken sorunun çözülmüş olması gerekliliği can sıkıyor..
-
Valla tekrar geçmiş olsun. Araçlardaki arıza malasef can sıkıcı bir hal alıyor. Özellikle bu araçlar OPEL olunca daha da bir dikkatli olmak gerekiyor. Malasef Opeller nazlı arabalar ve sahibinde çok sanayi / servis ustalarını seviyorlar.
-
-
Hocam geçmiş olsun umarım dediğiniz gibi çıkarda başka şeylerle uğrşmak zorunda kalmassınız.
-
Merhabalar, hangi arıza kodunu almıştınız. Ben de benzer bir sorun yaşıyorum. Araçta vites geçişi olmuyor kesinlikle ve sonrasında motor arıza ışığı yanıyor. Elm cihazıyla bağlanıp baktığımda p0700,p0796 ve p2723 kodlarını verdi. Henüz ustaya götürmedim. Pazartesi götüreceğim kısmetse. -
Selam.. Sizinkinde bir arıza ışığı ya da kodu var mı? Bahsettiğiniz valf değişimini yapabildiniz mi, sonuç nedir?
Bu arada problem ile alakalı iki farklı şanzımancıdan iki farklı tespit var.. Aracı satınaldığım zaman sıfır beyini takan şanzımancının dediğine göre şanzıman kutusunun içinde yağ ısındığında bir problem oluşuyor. Bu da yağ pompasından ya da tribünden kaynaklanabilir diyor. Daha önce eski sahibinde iken bu şanzımana revizyon yapan usta ise selenoidlerde veya selenoidlerin takılı olduğu kartın arka yüzünde yer alan hidrolik beyinde problem var diyor. Salı günü bu arkadaşlar ile görüşeceğim, bakalım nasıl bir yol çizecekler. Bugüne kadar görüştüğüm herkes 50.000TL den kapıyı (ve şanzımanı) açıyor, 70-80-100 e doğru gider diyor maalesef.. :(
-
Selam.. Bu arıza bir kod vermiyor ya da ışık yakmıyor. Arıza sadece araç 10-15km yol gidip ısınınca ve 1. viteste kalkışta ortaya çıkıyor. Sonrasında da araç durana kadar belli aralıklarla sorun devam ediyor. Sizinki daha farklı bir durum sanırım ve yazdığınız kodlara göre kolay bir çözüm sunarlar inşallah..
-
Arkadaşlar selam
Alakasız gibi görünebilir ama bu araçlarda eksta bir şanzıman soğutucu yok. Şanzıman radyatör tarafından soğutuluyor. Alakası var mı bilmiyorum ama radyatör tarafına baktırmak fayda sağlayabilir.
-
Geçen süreçte aracı aldığım kişinin şanzımancısı bir işlem yaptı. Şanzıman açıldı, her yeri kontrol edildi. Usta beyinde ve selenoidlerde bir sorun görmedi, tribünden kaynaklandığını söyledi. Tribün revizyona girdi, şanzıman yağı yenilendi. Sonrasında araç 3 hafta kadar hiç sorun yapmadı. Fakat 3 hafta sonra 45dk. kadar kaldığım çok yoğun bir trafikte aynı hatayı yaptı. Şanzımancı motor soğutma sistemini kontrol ettirmemi ve sonrasında aracı getirmemi istedi. Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi bu araçlarda şanzıman yağının soğutulması için ayrı bir ünite yok. Direkt motor soğutmasından nemalanıyor. Motor soğutma için radyatör fan sıvı kontrolleri yapıldı ama bir sorun görülmedi. Araç haftaya tekrar şanzımancıya gidecek. Bu arada opelci bir teknisyen de olayı yağ soğutmasına bağladı. Hatta astra j lerde radyatör fanının 105 dereceden sonra aktif olduğunu, yazılım ile bunu 90 derecelere düşürüldüğünü ve şanzıman yağının da böylece daha aktif soğutulabileceğini söyledi.
-
Merhaba hidrolik beyin tamir takımı değiştirmedim daha sipariş de geçmedim havalar soğuk olduğu için şuan yapmıyor bazı arkadaşlar tork konvektör revizyon da yaptırmış fakat yine çözüm olmamış şanzıman selonaid veya kart ile alakalı bir durum da değil açıkcası ayrıca ben harici yağ soğutucuda yaptırmıştım ama nafile o sebeple yap soğutucu ile de alakası yok yani geriye sadece hidrolik beyin kaldı.
-
Son işlem de yapıldı, şanzımancı tek tek selenoid valfleri kontrol etti ve 3 tanesinden şüphlendiği için değiştirdi. Yoğun trafikte test de yapmış ve sorunun çözüldüğünü söyledi. Aracı aldım ve iki gün sonra aynı hatayı tekrar yaptı maalesef.. Yani yukarıdaki arkadaşın da dediği gibi selenoidlerin bağlı olduğu beyin değişti, balatalar değişti, tribün değişti.. Geriye sadece hidrolik beyin kaldı, ona da şanzımancı temiz demişti. Zafen şanzımancında artık bu da olmazsa yeni şanzıman takacaksın diye kıvırmaya başladı. Ona verdiğim parayı kurtarabilirsem ne mutlu diye düşünmeye başladım... :( -
Aynı sorunu 6 aydır yaşıyorum. Aracı çalıştırdıktan sonra yaklaşık 30 dakika içerisinde bu sıkıntı başlıyor. En kötüsünü, R ye taktığınız zaman yaşıyorsunuz. Araç R de olmasına rağmen, boştaymış gibi öne gidiyor. Sonra tak diye vitrs geçişi oluyor. Bende motor lambası yanıyor. Lpg yok. Oksijen sensörü hatası alıyorum. Bazı ustalar bununla ilgilide olabilir dedi. Ama kesin bir cevap alamadım. Oksijen sensörlerini değiştirip durumu bildiririm. Pek sanmıyorum ama çözüm hiç ummadığımız yerden çıkabilir.
Ayrıca, yine yaklaşık yarım saat sonra yaşadığım bir problem var. Araç çalışıyor durumda ve hareket etmiyorken, her 5 saniyede bir motorda sarsılma oluyor. 5 saniye aralıklarla sürekli oluyor. Belki bu oksijen sensörüyle ilgilidir, bilemiyoruz.
Bobin değiştim, bujileri değiştim, v kayışı değişti, birde adını hayırlayamadığım küçük bir sensör değişti. Hiçbiri fayda etmedi.
Can sıkıcı bir durum, şanzımanı elime alacakmışım gibi bir his yaratıyor. Dur kalk yaparken çok az gaz veriyorum. Vites vuruntulu geçiş yapmasın diye, triptonicten 2. vitese atıp öyle devam ediyorum. Denemediyseniz, boşuna zorlamadan, 2. viteste hareket edin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kuzeymen34 -- 4 Nisan 2024; 22:19:53 >
-
Selam..
5sn de bir sarsılma olayı değişik zaman ve şiddette birçok araçta var ve normal kabul ediliyor (çok şiddetli değilse). Hatta bununla alakalı çok uzun bir forum konusu da var ama pek çok şey deneyip çözüm bulan olmamıştı diye hatırlıyorum. Bu durumun şanzımandaki sıkıntı ile alakası yok.
Şanzıman sıkıntısını burada ifade eden 4 kişi olduk. Dört kişiden bir arkadaş çözüm bulmuş ama sorunun ne olduğunu anlamadan komple şanzımanı değiştirerek kökten çözmüş :) Yani bu arızanın sebebi halen gizemini koruyor.
Yukarıda yazdığım süreçlerin sonunda en son şanzımancı ile görüşmemiz beyin değişimi kararı ile neticelendi. Çünkü beyinden başka yapabilecek bir yer kalmadı diye ısrarcı.. Eğer yeni beyin takıldığında aynı arıza tekrarlarsa beyni sökecek ve ücretini bana geri ödeyecek. Bu şekilde anlaştık ve bayram sonrası işlem yapılcak.
-
Selam..
Dostum, siz hidrolik beyin ile ilgili işlemi yapabildiniz mi? Yani benim şanzımancı ikinci kez yeni beyin takarak konuyu çözmekte kararlı ama benim aklım he demiyor pek.. Sizin hidrolik beyin ile ilgili tespitiniz daha ihtimal dahilinde olabilir bence de..
-
Arızaya 5. Olmaya geldim.. Revizyon değişim yapmadan çözüm bulabilen oldu mu ?
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X