Şimdi Ara

ASSASSIN'S CREED VALHALLA | PS4/PS5 ANA KONU (47. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.282
Cevap
33
Favori
67.408
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4546474849
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İskandinav teması olan dizi, film ve oyunların tutmama gibi bir ihtimali yok.

    Evet combat özellikleri eleştirilebilir ama teması ve hikayesi tatmin edici.
  • Edit:Cevabı buldum




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gkn89 -- 15 Şubat 2021; 10:8:29 >

  • Oyunun ana hikayesini bitiren arkadaşlara bir sorum olacaktı. Dün bir görev bitirdim, İvarr’ı öldürdüm. Ana görevi sayarsak acaba daha ne kadar görev kaldı. Bir de oyunun % kaçı kaldı acaba ?

    Diğer sorum da henüz Asgard’a gitmedim iksir içip. Karakter gücüm şu an 103. Acaba kaç olup gitmek de fayda var ?
  • burocker86 kullanıcısına yanıt
    Başlık sayfasında bu bilgileri detaylı olarak vermiştim, önümüzdeki ilk DLC bir aksilik olmazsa 2 - 3 aya kadar çıkacak, 2. büyük DLC ise Ağustos'a kadar yayınlanmış olacak ve Paris kuşatmasını konu alacak.
  • Ana hikaye ve asgard görevlerini bitirdim genel itibariyle beğendiğimi söyleyebilirim ancak oyunda bazı temel sıkıntılar var.

    Çok fazla crash yedim ve bug ile karşılaştım.

    90 saat oynanış süremde oyunu hard'da oynamak lazımdı diye düşünüyorum. Ben 1 kere normalde başladım ve değiştirmedim ama hard'da oynamak lazım bence

    Şimdi hard mode da oynamanın sıkıntısı da şu olurdu

    Bu kadar uzun oynanış süresini daha da uzatacaktı

    Combat mekaniği yine pek iyi değil ubi bu işi beceremiyor

    Birde zırhlar odyysey'e göre çok az ve yetersiz

    Odyysey'de aşırı fazlaydı bu oyunda da bana az geldi , ortasını bulamamışlar.

    Ben az olacağına fazla olmasını tercih ederdim şahsen.

    Birde görsel açıdan da zırhları beğenmedim.

    Odyysey'de güzel bir özellik vardı bu oyuna koymamışlar nedense.

    Giymediğimiz zırhı sadece görsel olarak kullanabiliyorduk karakterimizde.

    Böylece görünümünü beğenmediğimiz zırhın özelliklerini kullanırken görsel olarak başka zırh kullanabiliyorduk.

    Karaktere dövme yapma olayını eklemişsin ama ona uygun düzgün zırh seti yok.

    Üst kısımı komple çıplak bırakmak gerekiyor ama böylede kötü bir görüntü oluyor , karlı ortamda eğreti duruyor.

    Silahlar ise kıvamında ne çok ne az bence yeterliydi.

    Combat mekaniğine 1 parantez ekleyeyim ...

    Yeni finisher move'lar eklenmiş ilk başta güzel geliyor ama 90 saate varan oynanış içinde kendini tekrara düşüyor.

    Ben birde bu ac oyunlarında vuruş hissiyatını alamıyorum bu oyunda da alamadım , combat keyif vermiyor.

    God Of War bu konuda çıtayı epey yükseklere koydu...




    Hikayede en beğendiğim an Assasins Creed 3'le olan bağlantı ve Desmond konusuydu...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uncle Trevor -- 15 Şubat 2021; 14:57:12 >




  • Uncle Trevor kullanıcısına yanıt

    Hangi platformda oynadınız hocam? Ben ps5 de crash yemedim hiç 70 saatte ama legionda crash yiyorum şu an ps5te.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: koftehor1

    Hangi platformda oynadınız hocam? Ben ps5 de crash yemedim hiç 70 saatte ama legionda crash yiyorum şu an ps5te.

    Ps4 hocam


    10'a yakın crash yedim. Birde buglu olan bir bölüm vardı oyun takıldı kaldı orada. Cutscene girmesi gerekiyormuş girmedi . Yeniden load ettim aynı yerde kalmıştı cutscene girmedi. Ne yapsam diye youtube'da araştırıyordum orada bazı kişilerde aynı sorun olmuş. YouTube'da araştırıken oyun açıktı aynı zamanda. 5 dakika falan geçince cutscene girdi ve neyseki sorunu atlatmış oldum tesadüfen :)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: koftehor1

    Hangi platformda oynadınız hocam? Ben ps5 de crash yemedim hiç 70 saatte ama legionda crash yiyorum şu an ps5te.

    Birde pelerin bug'ı vardı hocam


    Bir görevden sonra yapıştı kaldı üstüme tüylü tüylü bir pelerin :)


    Ne yapsam değişmiyordu ama çözümü vardı YouTube'dan bakıp düzeltmiştim 😊




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uncle Trevor -- 15 Şubat 2021; 16:12:55 >
  • Yarın yeni güncelleme geliyor.


    Title Update 1.1.2 will be deployed on Xbox Series X|S, Xbox One consoles, PlayStation®5, PlayStation®4, Ubisoft Connect, Epic Games Store, Stadia, and Amazon Luna tomorrow: February 16, 2021. 

    Patch Sizes and Deployment Timing: 

    • Xbox Series X|S: ~19.53 GB 
    • Xbox One: ~15.27 GB 
    • PlayStation®5: ~11.18 GB 
    • PlayStation®4: ~10.23 GB 
    • PC: ~18.04 GB 

    Deployment timing for all platforms: 1 PM CET, 7 AM EST, 4 AM PST, and 11 PM AEDT. 

    Please note that these times are estimates and are subject to change.

    Check out the most notable Title Update 1.1.2 changes below. 

    Yule Season: River Raids Game Mode

    We added in-game support for River Raids. 

    • Prepare your Jomsviking crew for this new highly replayable mode that will take you to unexplored regions of England, which is full of raiding opportunities. New loot, rewards, and challenges await the Raven Clan! 
    • The River Raids Mode is part of the Yule Season content. It is free for all Assassin’s Creed® Valhalla players, and it is accessible in-game after downloading Title Update 1.1.2. 

    New Abilities

    • Berserker Trap: This attaches a trap to your arrow, spreading hallucinatory powder. Any nearby movement causes the trap to trigger. Surprise clueless passersby! 
    • Battle Cry: In a fit of rage, Eivor lets out a blood curdling scream, gaining strength and causing nearby enemies to stumble backwards in fear, interrupting their attacks. 
    • Shoulder Bash: Eivor performs a shoulder bash that pushes back enemies and destroys objects. 

    New Skills

    • Assassin Carry: Automatically carry a body after a successful assassination. 
    • Assassin Slide: Slide into enemies and knock them off balance while sprinting. 
    • Power Stroke: Trigger a speed boost on the long ship at the cost of stamina. 
    • Arrow Looter: Eivor has a greater chance of looting arrows from archers. 
    • Fight Ready: Always start a fight with an adrenaline-filled slot. 
    • Long Ship Brace: When you are in command of the long ship, the crew will raise their shield with you. 

    Game Improvements

    Miscellaneous

    • Runes and used resources to upgrade Berserker gear will be returned to the player inventory when an item is lost. 
    • Improved vibration feedback during fishing. *Fishing goes BRRRR.*
    • Addressed an issue that caused players to leave disguise mode if players perform any attack while riding. 
    • Addressed an issue that prevented players from catching fish in the sea or on coastlines. 
    • Addressed an issue that caused school of fish to take a long time to respawn after one was caught. 
    • Items purchased at the Animus Store will only be given to players after returning to England from Vinland. 
    • Changed predator charge attack animations to give players a little more time to react. 
    • Addressed an issue that prevented fabric from being available. *Everyone liked that.*
    • Added date of purchase to items listed in the owned section of the store. 

    Balancing

    • Removed diamond rune slots from gear set pieces other than torsos. Runes that were slotted into these will be returned to the player inventory. 
    • Graphics, Audio, and Animation 
    • Addressed various graphics or lighting issues. 
    • Addressed various texture issues. 
    • Addressed an issue that caused explosion VFX to be missing when oil jars explode. *Oil jars will now go BOOM* 
    • (PS4/PS5) The Muspell Warg mount will now burn with the fires of Hel! 
    • The blood of your enemies will now soil all clothing. 
    • Addressed various character or NPC animation issues. 
    • Addressed various clipping issues. 
    • Addressed an issue that prevented visual effects of the Draugr set to be displayed. 
    • Addressed an issue that caused arrows to disappear from the quiver after reequipping the bow from the inventory. 

    Quests, World Events, and Side Activities

    • Addressed an issue in Storming the Walls, preventing players from completing the quest. 
    • Gunnar has decided to join the festivities in The First Night of Samhain, allowing players to complete the quest. *Party Time!*
    • Addressed an issue that allowed NPC in The Good Men of Sherwood world event to be killed. *Oo-de-lally, oo-de-lally, golly, what a day.*
    • Jomsviking gear will now display their quality properly in the customization page 
    • Addressed an issue that could cause Jomsviking to change shapes and sizes in the menu when being recruited. 
    • Randvi is ready to hear the news after completing the Sciropescire Arc, allowing completion of the alliance. 
    • Addressed an issue that prevented players from interacting with Tove after having completed Carrying the Torch. 
    • Addressed an issue that caused some dice to be reused when both players used the God Favor giving 3 additional dice. *Nothing up your sleeve anymore.*
    • Addressed an issue with the Fishmonger encounter that prevented the quest from being marked as complete after confirming the kill. 
    • Players will no longer be ashen if escaping before fighting the Bard in The Devil Has All the Best Tunes. 
    • Players loading a save created after knocking in Clues and Riddles, will now be able to complete the objective. 
    • Addressed an issue in Extended Family that caused the boss not to deal any damage during underground attacks. 
    • Addressed an issue in Extended Family that caused the boss to get stuck near walls, stay underground, or not engage in combat altogether. 
    • Addressed an issue that prevented the final order member to be revealed. *No more Revealio!* 
    • Addressed an issue in Binding Fate that prevented players from completing the boss encounter, as the boss may get stuck underground. 
    • Addressed an issue in Binding Fate that prevented players from completing the quest after talking to Tyr. 
    • Addressed an issue in War Weary that prevented players from completing the quest after having defeated all NPCs outside. 
    • Addressed an issue that caused all Order members to be killed after killing a Zealot. *This may just be the wildest issue ever seen.*
    • Addressed an issue in The Big Finish that prevented players from completing the quest when the hideout was visited before starting the quest. 
    • Addressed an issue in Blood from a Stone that prevented players from moving a stack of cargo. 
    • Addressed an issue in The Prodigal Prince that caused the objective to remain stuck if Eivor assassinates the first training dummy before reaching the checkpoint. 
    • Addressed an issue that prevented players from interacting with Gotafrid Fair-Robes post fight, if the players threw them in the river. *Yeeeeeet!*
    • Addressed an issue in The Twit Saga Part I, where the house would sometimes not catch fire preventing players from completing the world event. 
    • Addressed an issue in Degolas the Beautiful that caused the kid to grow in size. *HOLD UP.*
    • Addressed an issue in Degolas the Beautiful that prevented Degolas from leaving the water. 
    • Addressed an issue that prevented players from interacting with Settlement NPCs. 
    • Addressed an issue in Crushed Dreams that prevented players from completing the world event as the wife is in a dead state. *Quest name checks out.*
    • Addressed an issue that caused the world map to become unavailable after speaking to Ceolwulf. 

    Gameplay, Combat, and AI

    • Addressed several NPC behavior issues. 
    • Mounts will heed Eivor's call from the Quick Actions Wheel. 
    • Addressed an issue that caused NPC to die before they're being hit. *Calls an emergency meeting.*
    • Addressed an issue that caused Eivor to end up standing on their toes after being idle for a while. *Eivor en pointe.*
    • Addressed an issue that caused decorative elements to spawn in miniature form. 
    • Addressed an issue that allowed players to obtain Nodens' Arc using save/load actions. *It had to be done.*

    Audio

    • (PS4™) Addressed an issue that caused crackling sounds to be heard. 
    • Addressed an issue that caused dead swarm animals to make idle sounds. *I know an Animus glitch when I see one.*

    Photo Mode

    • Addressed an issue that caused Photo Mode frames not to scale to game window size. 
    • Addressed an issue that caused terrain rendering issues when moving the camera. 

    User Interface/HUD

    • Addressed various UI/HUD issues. 
    • Addressed an issue that caused Premium Start Pack items to appear in Fine instead of Mythic quality. 
    • After encountering Cola, their appropriate icon will be shown on the Order tab. 
    • Addressed an issue that caused acquired Reda contracts to appear under the Cent quest log section. 
    • Addressed an issue that caused contracts not to count towards the Viking for Hire progression. 
    • Addressed an issue that prevented players from interacting with any items in Reda's shop when Focused Navigation is enabled. 
    • Players will be able to switch targets with the mouse wheel by using M and K. 
    • Addressed an issue that was causing stick input to stick after enabling Swap Sticks option during Cairns. 
    • Addressed an issue that caused the Call Mount prompt to appear every time when whistle is used to attract enemies. 
    • Addressed an issue when pressing D-Pad down causing Daily Concept Art to remain. 
    • Addressed an issue that caused several Daily Concept Art to be displayed on the world map. 
    • Addressed an issue that caused the mouse curser not to be displayed when switching back to M&K after controller was used as single source. 
    • Addressed an issue that prevented Order of Ancient icons not to change based on selected colorblind settings. 
    • Addressed an issue that caused control conflicts in Photo Mode if Swap Sticks option is set to ON. 
    • Addressed an issue that caused the slider value of subtitle backgrounds not to reset to the default value. 
    • Addressed an issue that caused exploration difficulty to be reset to Adventurer instead of Explorer when resetting to default. 
    • Addressed an issue that prevented the adrenaline bar from filling after the second assassination was performed using chain assassinations. 
    • Added a quit fishing button during aiming state. 
    • Addressed various instances where Odin's Sight highlighted props that it shouldn't. 
    • Addressed an issue that caused “data corrupt” errors after entering the save menu. 
    • Addressed an issue that prevented the ingot that was looted off the destroyer (Hamptun Blockade) not to be counted towards wealth completion. 
    • Addressed an issue that caused Fly Agar mysteries not to be highlighted with the appropriate mystery icon. 

    System

    • (PC) Addressed issues with various Ubisoft Connect achievements that were not unlocking correctly when conditions were met. 
    • Take My Hand 
    • The Enemy of My Enemy 
    • Disorder of the Ancients 
    • Completionist All The Way 
    • (PC) Addressed an issue with the unlock condition of the Equine Attack achievement. 
    • Addressed an issue that caused online service errors to be displayed when creating or hovering over photos. 
    • Addressed an issue causing the game to remain stuck during loading after entering the save/load menu. 
    • Addressed an issue that caused the MSI voice command feature to stop working after save/load. 

    Performance and Stability

    • Improved performance and stability.

    Spoiler,

    mesajı görmek için tıklayın.





  • Valhalla'nın combat'ı hâla çok oturaklı değil ama Odyssey ve Origins'e oranla daha iyi hissettirdi bana.

    Şiddet seviyesi en yüksek olan Assassin's Creed oyunu olması da dövüşlerdeki tatminkarlığı ve gerçekçiliği arttırmış. Sadece bu bile diğer Assassin's Creed oyunlarından kendisini rahatlıkla ayrıştırmaya yetiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Press a Key -- 18 Şubat 2021; 17:59:49 >
  • Şu oyuna getirilen her update ; oyunu bozmaktan başka bişe yapmıyor....Ps5 sürümü için konuşacak olursam;
    1)İki updatedir, Oxeneford dakİ treasure almama rağmen ; hala durması (Umarım Platin için etkilemiyordur , derinlemesine bakmadım)
    2) Son gelen update'la de; Hiç yaşamadığım ama bugün 1 saat içinde 2 kere yaşadığım Dual Sense haptic ve trigger fonksiyonlarının oyun içinde birden durması ...Tekrar başlatmam gerekiyorki oyunu ; düzelsin....
  • ASSASSIN'S CREED VALHALLA | PS4/PS5 ANA KONU

    şu t ye benzeyen isaret ne anlama geliyor

  • yunusesss kullanıcısına yanıt
    Kıyafet ya da sihalına taktığın rune anlamına geliyor. Takılı olanlara bakarsın. Örneğin fire resistance gibi.
  • Return Zuha kullanıcısına yanıt
    Haritayı açtığında en yakın zoomdan bir önceki zoom seviyesine çektiğinde görünen tüm toplanabilirleri toplaman gerekir. Eğer bu zoom seviyesinde görünür durumdaysa etkileyecektir.
  • NiTRocy kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler cevap için hocam....Treasure'ın locationunu bulduğunda ,artifacts olarak tamamlıyordu...Kendisini bulduğunda longship vb şeyler için kozmetik veriyor sanırım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uncle Trevor

    Ana hikaye ve asgard görevlerini bitirdim genel itibariyle beğendiğimi söyleyebilirim ancak oyunda bazı temel sıkıntılar var.

    Çok fazla crash yedim ve bug ile karşılaştım.

    90 saat oynanış süremde oyunu hard'da oynamak lazımdı diye düşünüyorum. Ben 1 kere normalde başladım ve değiştirmedim ama hard'da oynamak lazım bence

    Şimdi hard mode da oynamanın sıkıntısı da şu olurdu

    Bu kadar uzun oynanış süresini daha da uzatacaktı

    Combat mekaniği yine pek iyi değil ubi bu işi beceremiyor

    Birde zırhlar odyysey'e göre çok az ve yetersiz

    Odyysey'de aşırı fazlaydı bu oyunda da bana az geldi , ortasını bulamamışlar.

    Ben az olacağına fazla olmasını tercih ederdim şahsen.

    Birde görsel açıdan da zırhları beğenmedim.

    Odyysey'de güzel bir özellik vardı bu oyuna koymamışlar nedense.

    Giymediğimiz zırhı sadece görsel olarak kullanabiliyorduk karakterimizde.

    Böylece görünümünü beğenmediğimiz zırhın özelliklerini kullanırken görsel olarak başka zırh kullanabiliyorduk.

    Karaktere dövme yapma olayını eklemişsin ama ona uygun düzgün zırh seti yok.

    Üst kısımı komple çıplak bırakmak gerekiyor ama böylede kötü bir görüntü oluyor , karlı ortamda eğreti duruyor.

    Silahlar ise kıvamında ne çok ne az bence yeterliydi.

    Combat mekaniğine 1 parantez ekleyeyim ...

    Yeni finisher move'lar eklenmiş ilk başta güzel geliyor ama 90 saate varan oynanış içinde kendini tekrara düşüyor.

    Ben birde bu ac oyunlarında vuruş hissiyatını alamıyorum bu oyunda da alamadım , combat keyif vermiyor.

    God Of War bu konuda çıtayı epey yükseklere koydu...




    Hikayede en beğendiğim an Assasins Creed 3'le olan bağlantı ve Desmond konusuydu...

    Tüm sorunlarımı yazmışsınız hocam elinize sağlık. Odyssey'i 200 saat sıkılmadan zevklr oynadım ama Valhalla'yı bir türlü sevemedim saydığınız nedenlerden ötürü.

    Oyunu cidden sevmek için çok uğraştım ama olmadı. Hatta 2 kez baştan başladım acaba bi şey mi kaçırıyorum diye, ama nafile.

    Size ek olarak beni oyundan soğutan diğer nedenleri sayayım ki, Odyssey seven arkadaşlar oyunu almadan önce göz önünde bulundursun.

    Hikaye sunumu Odyssey'e göre çok kötü. Kamera açıları olaylar vs sabit. Karakterler durdukları yerde bön bön konuşuyorlar.

    Kadın Eivor'un sesi çok kalın bence, oynayan abla kendini gereksiz zorlamış gibi ses çıkıyor. Tamam bi Kassaandra beklemiyorum kadın viking ama bu kadarı itici geldi.

    Saç sakal falan allaha emanet. Karakterin suratına paintle siyah çizgi tutturmuşlar gibi duruyor erkek karakterler.

    Ödül sistemi bence sınıfta kalıyor. Kombat kötü olunca bir süre sonra kamplardaki lootu alıp çıkmaya başladım.

    Zırh setleri güya upgrade ile farklı görünüyor ama çok minimal farklar. Odyssey'deki gibi çeşit çeşit tarz zırh seti yok.

    Haritada gezerken mavi olan yan görevler çok anlamsız geldi bana. Arada 3 5 güzel görev oluyor ama geneline "bu mu yani" diyip geçtim.


    Ha hiç mi iyi yani yok be adam diyecekseniz, İngiltere'yi iyi yapmış adamlar her zamanki Ubisoft tasarımcıları işte. Finisher animasyonları gelmiş ama tam oturmuyor henüz.

    Sonuç olarak ben Odyssey den sonra ciddi hayal kırıklığına uğadım ama seveni de vardır.





  • Assassin's Creed oyunlarina uzun bir ara verdikten sonra Odyssey'i oynayip begenmistim. Simdi Valhalla'yi oynarken bazen keyif aliyorum bazen Odyssey'in Viking versiyonunu oynuyormusum hissine kapiliyorum. Valhalla genel olarak keyifli bir oyun ama belki AC oyunlarinin arasina uzun bir sure koymak en iyisi...
  • Oyun yakın zamanda indirime girer mi tekrar PS5 için?

  • Cryshal C kullanıcısına yanıt
    1 - 2 aya kalmaz dostum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Press a Key -- 28 Şubat 2021; 13:57:42 >
  • Beyler 3 aydır clues and riddles görevinde kaldım ne yaptıysam geçemiyorum lanet ettim bu bug yüzünden ara ara sürekli bakıyorum videolara falan yine olmuyor daha önce takılan geçen var mı nasıl çözdünüz ? 65 saatim hiç olcak yoksa
  • 
Sayfa: önceki 4546474849
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.